שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות

    נותר מחוץ לאוטובוס כי הנהג "לא מסיע נכים"

    צעיר תושב פתח תקווה, המרותק לכסא גלגלים ולמכונת הנשמה, זכה ליחס משפיל מנהג "דן" ושוקל לתבוע את החברה: "אני מפחד כעת לנסוע באוטובוסים, מחשש לתגובת הנהגים אליי. אני לא מוכן שזה יקרה גם לאנשים אחרים במצבי". חברת דן: "לא ייתכן שנהג יתנהג בצורה מחפירה שכזו ואין ספק שהוא יבוא על עונשו"

    חוסר רגישות מקומם. דודו, צעיר נכה הסובל ממחלת ניוון שרירים קשה, מתקשה להתאושש מהחוויה הצורמת שחווה בשבוע שעבר בדרכו מפתח תקווה לתל אביב. נהג חברת האוטובוסים "דן" סירב להסיעו באוטובוס, בטענה כי הוא אינו מסיע נכים. "בכיתי שלושה ימים בגללו", הוא סיפר אתמול (ה') ל-ynet.

     

    דודו, בן 22, (שמו המלא שמור במערכת -ר.מ.) נולד עם מחלת ניוון השרירים ובגיל 10 הוחמר מצבו והוא הפסיק ללכת על רגליו. מאז עבר שרשרת ארוכים של ניתוחים ואשפוזים בבתי חולים ובחודשים האחרונים אף חובר למכשיר הנשמה. מדי יום הוא יוצא, מלווה במטפלו, לטיול בן כמה שעות, המוקצב בזמן על פי בלון החמצן שאליו הוא מחובר.

     

    ביום רביעי שעבר הגיע דודו, מלווה באביו מרדכי, אחיו והמטפל הצמוד לתחנה המרכזית בפתח תקווה והמתין לאטובוס "דן" לתל אביב, לטיול של כמה שעות. לדברי מרדכי, הוא כבר מורגל לנסיעות באוטובוסים, ובמרביתם מותקנת פלטפורמה מיוחדת להעלאת נוסעים על כסא גלגלים.

     

    אלא שהנסיעה השגרתית הפכה במהרה לעוגמת נפש של ממש. לאוטובוס שהגיע לרציף התחנה לא הייתה פלטפורמה מתאימה, ומרדכי פנה לנהג בבקשה שיתקרב לסף המדרכה. "האוטובוס היה רחוק, וביקשתי מהנהג להתקרב למדרכה כדי שאוכל להעלות, אבל הוא סירב ואמר לי 'לא רוצה, אני לא מסיע נכים'. 'מה זאת אומרת לא מסיע?' שאל מרדכי, אביו של דודו. אך הנהג נותר בשלו.

     

    נדהמים מתגובתו של הנהג, דרשו בני המשפחה את פרטיו - אך הוא סירב ונסע מהמקום. הם פנו לעמדה של חברת "דן" בתחנה, שם נאמר להם כי הנהג יכול לברוח, אבל לא יוכל להתחמק. הם קיבלו את פרטי הנהג לצורך הגשת תלונה ושבו לביתם. "בלון החמצן מספיק לשמונה שעות, וכל עיכוב מקצר את הזמן שאני יכול להיות מחוץ לבית", הסביר דודו.

     

    דודו פנה למוקד חברת "דן" והגיש תלונה על התנהגותו המזלזלת של נהג האוטובוס. לפני שלושה ימים קיבל מכתב מנציב פניות הציבור של החברה, שהתנצל על שאירע. "המתואר בפנייתך מצביע על התנהגות רשלנית וחסרת אחריות שאינה הולמת נהג אוטובוס ציבורי, תוך התעלמות מוחלטת ממצבך הרגיש", נכתב.

     

    לקריאת תגובת "דן" לתלונה.

     

    אך דודו לא מסתפק בהתנצלות, הוא פנה לעורך דין ובכוונתו להגיש תביעה כנגד חברת האוטובוסים. "מאד נפגעתי מההתנהגות של הנהג והיום אני מפחד לנסוע באוטובוסים, מחשש לתגובת הנהגים אליי".

     

    "אני רוצה לתבוע את "דן" כי אני לא מוכן שזה יקרה גם לאנשים אחרים במצבי", הוא סיפר. אביו נזכר כי לאחרונה טיילו בארצות הברית וזכו ליחס שונה לגמרי מהסובבים, "אבל בישראל לא מכבדים את האנשים המוגבלים".

     

    דובר חברת "דן", איתן פיקסמן מסר בתגובה: "אם הדברים אכן נכונים אנו רואים זאת בחומרה רבה. אנחנו משקיעים הון עתק ומשאבים כדי להעביר את הנהגים ימי עיון של תודעת שירות וסובלנות, במיוחד למוגבלים. לא ייתכן שנהג יתנהג בצורה מחפירה שכזו ואין ספק שהוא יבוא על עונשו".

     

    המידע הראשוני הגיע באמצעות המייל האדום.


    פורסם לראשונה 19/07/2007 22:19

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    דודו. נעלב ומתכוון לתבוע
    נכה? אל תעלה
    צילום: לע"מ
    מומלצים