שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הח"כים מתגייסים להצלת הרכבת לירושלים
    דבריו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, לפיהם אין חשיבות עליונה לקו רכבת מהירה בין ירושלים לתל-אביב, עוררו תרעומת בקרב ח"כים רבים - שמתגייסים כעת כדי לקדם את הקמת הקו

    התארגנות בכנסת להצלת קו הרכבת המהירה בין תל-אביב לירושלים. קבוצה של חברי כנסת פנתה ליו"ר הכנסת, דליה איציק, בבקשה לערוך דיון מיוחד בנושא קו הרכבת המהיר בין תל-אביב לירושלים. במכתבים שנשלחו לאיציק, טוענים חברי הכנסת כי להקמת הקו המהיר בין תל-אביב לירושלים יש חשיבות רבה לכלכלה, לחברה ולאיכות הסביבה. בעקבות הפנייה, יתקיים ביום ד' הבא דיון בנושא בוועדת הכלכלה.


    קו הרכבת הישן לירושלים בימים צוננים (צילום ארכיון: שמואל רחמני)

     

    התגייסות חברי הכנסת מגיעה על רקע דברים שאמר בתחילת השבוע מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור, לפיהם הוא אינו רואה חשיבות עליונה בפתיחת הקו המהיר בין תל-אביב לירושלים. אורכו של הקו 56 ק"מ, ועלות הקמתו מוערכת ביותר משישה מיליארד שקל. זמן הנסיעה בקו המהיר מירושלים לתל אביב אמור להיות כחצי שעה בלבד. יש לציין כי לאחרונה נמצא הקו המהיר בבדיקה מחודשת של כדאיותו הכלכלית. למרות שלא התקבלה החלטה רשמית על ביטולו, משרד האוצר איים בעבר מספר פעמים כי יבטל או יקפיא את הקמת הקו - לאור חריגות של רכבת ישראל מתקציבה.

     

    "כמו אוויר לנשימה"

    במכתבה ליו"ר הכנסת, תוקפת חברת הכנסת קולט אביטל את מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ומותחת ביקורת חריפה על דבריו: "מדובר בעוד מכה אותה מנחיתה ממשלת ישראל על עיר הבירה שלה, אשר במשך שנים סובלת מהידרדרות בכל תחומי החיים, הגירה שלילית ומעובדת היותה העיר הענייה בישראל". את דבריה מסכמת אביטל בדרישה לערוך בכנסת דיון דחוף בנושא ביטול הקו: "המצב כיום, בו עיר הבירה של מדינת ישראל אינה מחוברת בקו מהיר למרכז הארץ, הוא אבסורד. קו הרכבת נחוץ לעיר כמו אוויר לנשימה".

     

     

    דברים דומים אומר ח"כ רן כהן, שאת מכתבו ליו"ר הכנסת חתם בקביעה כי "מדובר בקו רכבת בעל חשיבות עליונה מבחינה כלכלית, חברתית וסביבתית". ח"כ דב חנין, יו"ר השדולה הסביבתית-חברתית, פנה גם הוא אל יו"ר הכנסת בדרישה לערוך דיון בוועדת הכלכלה. בדברים שאמר במליאת הכנסת השבוע, הביע חנין תרעומת על דברי דינור: "מנכ"ל משרד ראש הממשלה אומר לנו שקו הרכבת המהיר לירושלים מיותר. אני שואל את עצמי - לא תחבורה, לא סביבה, לא כלכלה - כל אלה תומכים בהפעלת קו רכבת מהיר לירושלים. הציבור הישראלי - ברוב מכריע - בעד קו רכבת מהיר לירושלים. ובכל זאת אני שומע שכנראה יש שיקולים אחרים כלשהם, שבשבילם - או בגללם - צריך את הרכבת הזאת לעצור".

     

    ראוי לציין כי גם ח"כ ראובן ריבלין פנה אל יו"ר הכנסת, בבקשה לערוך דיון דחוף בנושא.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    "עוד מכה על עיר הבירה". ח"כ קולט אביטל
    צילום: דודי ועקנין
    "הציבור הישראלי בעד". ח"כ דב חנין
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים