המונית הלונדונית בדרך אלינו, מסין
לאחר כישלון טוטאלי בניסיון שיווק מוניות לונדוניות בישראל לפני מספר שנים, שוב מגיעה המכונית הייחודית ארצה. אלא שהפעם, ארץ המוצא של כלי הרכב המזוהה ביותר עם הממלכה הבריטית, תהיה דווקא סין
המונית הלונדונית המפורסמת (LTI), שניסיון להחדירה לארץ ב-2001 כשל במהירות, תעשה נסיון מחודש לכבוש לב נהגי המוניות והנוסעים הישראלים. בעוד שבועות ספורים תגיע לארץ מונית ראשונה לקבלת אישור תקינה, ותחילת הייבוא הסדיר צפויה לצאת לדרך במחצית השנייה של 2010. כוונת היבואנית, חברת אלדן, היא לשווק בישראל מדי שנה כמה מאות מוניות לונדוניות. אלא שבניגוד לעבר, הפעם לא תגיע המונית הלונדונית ממפעלי ייצור באי הבריטי, אלא דווקא מסין.
כאשר הגיעה לכאן לראשונה בתחילת שנות ה-2000, נשענה המונית הלונדונית על מערך השיווק של חברה חיפאית בשם "מפרם". אלא שתג-מחיר לא ריאלי ל-10 היחידות הבודדות שהגיעו, בעיות טכניות קשות יחד עם מחסור בחלפים, הפכו אותן לא אטרקטיביות במיוחד. הוסיפו לכך את העובדה שהן התאימו לנסיעות עירוניות בלבד, ותקבלו מתכון בטוח לכישלון מהיר וכואב. כיום נותרו רק שתי מוניות כאלה במצב נסיעה, כאשר אחת מהן מוצעת זה זמן רכב למכירה, ללא קונה.
מונית לונדונית (LTI - London Taxi International) מדגם TX4
היבואנית הפעם היא חברת אלדן, המגיעה מתחום השכרת רכב והליסינג. באחרונה חתמה החברה על הסכם עם יצרנית המונית הלונדונית, חברת LTI ("לונדון טקסי"), אשר מייצרת את המונית במפעל שהקימה בשנחאי, בשיתוף עם יצרן המכוניות הסיני "ג'ילי". זאת כדי להוזיל את עלויות הייצור הגבוהות של מפעל האם בקובנטרי, באנגליה. למעשה, המפעל הסיני הוא זה שייצר את המונית הלונדונית עבור כל השווקים בעולם, למעט זה הבריטי.
בכל הנוגע למפרט העתידי, לא החליטו עדיין באלדן אם לבחור במנוע בנזין שיוצע בעתיד, או במנוע הדיזל עמו היא מגיעה. מדובר ב-2.5 ליטר המוגדש מתוצרת VM מוטורי האיטלקית, עם הספק מרבי צנוע מאוד של 101 כ"ס, ו-24 קג"מ בלבד. המונית הלונדונית מציעה תיבת חמישה הילוכים ידנית או אוטומטית, כאשר זו האחרונה תהיה ללא ספק הבחירה המקומית. לדברי היבואנית העתידית, מחירה של המונית החדשה אמור להיות אטרקטיבי, ולהתחרות במוניות עירוניות קטנות, אותן משווקות סקודה וקיה.