לפי אינספור הערכות, שמועות והדלפות ברשת, בעוד שבועיים, באירוע המפתחים השנתי שלה I/O, תציג גוגל לראשונה בתולדותיה שעון חכם, פיקסל ווטש (Pixel Watch), שאמור להתחרות בעיקר באפל ווטש של אפל ובגלקסי ווטש של סמסונג.
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עוד כתבות למנויים:
בעוד שגוגל מייצרת כבר שנים סמארטפונים משלה, תחת המותג פיקסל — שהאחרון שבהם, פיקסל 6, נחשב מהטובים בעולם — החברה מעולם לא הציגה שעון חכם משלה, למרות שהיא כן משווקת תחת המותג אביזרים שונים, כמו אוזניות אלחוטיות. ולא שהיא זנחה את התחום: גוגל פיתחה מערכת הפעלה למכשירים לבישים עוד ב-2014, ובתחילת 2019 רכשה ב-40 מיליון דולר את טכנולוגיית השעונים החכמים של Fossil וחלק מצוות המחקר והפיתוח שלה. בהמשך, באותה שנה, היא רכשה את יצרנית רצועות הכושר פיטביט (Fitbit) תמורת 2.1 מיליארד דולר. פיטביט מאז ממשיכה להשיק מוצרים תחת המותג העצמאי שלה.

2 צפייה בגלריה
פיקסל ווטש
פיקסל ווטש
גוגל נכנסת גם לתחום השעונים החכמים
(צילום: shutterstock)
מאז, אחרי שנים של עבודה מאחורי הקלעים תחת שם הקוד "רוהאן", נראה שבגוגל חשים שהכוכבים בשמיים הסתדרו כמו שצריך, והגיעה העת: שוק השעונים החכמים זינק בשנים האחרונות, החיישנים הביומטריים החדשים מקנים להם יכולות דיוק מרשימות, המעבדים התחזקו מאוד ועברו מזעור, וגם מערכת ההפעלה המוזנחת שפתחה לפני שנים, Wear OS, זכתה לכתיבה מחדש בשיתוף פעולה אינטנסיבי עם סמסונג. זו אף החליטה לשלב אותה בשעוניה החדשים.
אז מה צפוי בפיקסל ווטש? לפחות שתיים-שלוש תכונות בולטות שלא תמצאו (בינתיים) בשעונים אחרים. ראשית, עיצוב סופר־אלגנטי. לפי המדליף הסדרתי אוון בלאס, גוגל בחרה לייצר שעון עם יכולות ספורטיביות מרשימות אבל עם חזות מאוד מעודנת: עגול, עם זכוכית מוקשחת שמתעגלת כלפי מטה וצג Amoled מרהיב. משלושת כפתוריו, רק המרכזי בולט החוצה ומזכיר קצת את ה"כתר" של אפל ווטש; השניים האחרים — מעליו ומתחתיו — מתמזגים במסגרת השעון. תמונות לכאורה של גוף המכשיר, אגב, דלפו בסוף השבוע לאתר אנדרואיד סנטרל, לאחר שנשכח בטעות במסעדה.
"פיקסל ווטש" יציע, כמו בשעוני אפל וסמסונג, גם מדידת אק"ג. גוגל קיבלה לאחרונה אישור מה-FDA לניטור כזה במכשירי פיטביט, ואין סיבה שלא תעשה בו שימוש בשעון החדש
מכאן ואילך מדובר בשמועות בלבד: הפיקסל ווטש יכלול כנראה נפח אחסון גדול במיוחד, 32 גיגה, יותר מבכל שעון חכם אחר, מה שיקל על השימוש בו כמכשיר עצמאי, עם יכולות תקשורת וכרטיס SIM פנימי, שלא תלוי בסמארטפון. המעבד עשוי להיות או מסדרת Exynos של סמסונג — אולי אפילו זה שנמצא בגלקסי ווטש 4 — או מסדרת Tensor החדשה של גוגל עצמה. מעבד Tensor משולב כבר בסמארטפון פיקסל 6 (שהוא למעשה שבב Exynos עם כמה רכיבים שעיצבה גוגל).
עוד תשולב בפיקסל ווטש גרסה חדשה לגמרי של הסייעת האישית גוגל אסיסטנט, שתבין ותבצע פקודות קוליות גם במצב לא מקוון. עיבוד הקול יתרחש ישירות בשעון ולא דרך הרשת — דבר שיוביל לתגובה מהירה במיוחד. למשל, בשינוי של הגדרות הטלפון או במציאת תמונות בגוגל תמונות. זו התקדמות עצומה: הסמארטפון פיקסל 6, למשל, יכול לזהות בלי חיבור לאינטרנט, 200 מילים בדקה, להמיר אותן לכתב ולתרגם.
חוץ מהמגוון העצום של תכונות ניטור הכושר והבריאות המוכרות בשעונים החכמים, פיקסל ווטש יציע — כמו בשעוני אפל וסמסונג — גם מדידת אק"ג ופרפור פרוזדורים לבבי. גוגל קיבלה לאחרונה אישור מה-FDA, מינהל המזון והתרופות האמריקאי, לניטור כזה במכשירי פיטביט, ואין סיבה שלא תעשה בו שימוש בשעון החדש. ייתכן בהחלט שתאמץ בו גם טכנולוגיות ניטור כושר ובריאות נוספות, שפותחו במשך שנים במעבדות פיטביט.
על־פי התחזיות, פיקסל ווטש יהיה שעון מצויין, אבל הוא לא יימכר בכמויות שיאיימו על שעוני אפל וסמסונג. יהיה לו תפקיד דומה לזה של סמארטפוני הפיקסל, המשווקים ב-9 מדינות בעולם (לא בישראל) כמעט מתחת לרדאר: לספק דוגמה, הן לצרכנים והן ליצרנים, למה שהתוכנה של גוגל מסוגלת לעשות כאשר היא מקבלת את החומרה הנכונה.
האם יגיע השעון לישראל? הסיכוי נמוך: גוגל אינה משווקת כאן את סמארטפוני הפיקסל והם אינם מיובאים לארץ רשמית. ה-Wear OS למכשירים לבישים, בגרסאותיה המוקדמות, אפילו לא זכתה לגרסה עברית; רק סמסונג, שאימצה אותה בווטש 4 שלה, התאמצה לגייר אותה, אבל מדובר בגרסה ייחודית לשעוני החברה הקוריאנית. בשעון חכם, תמיכה עברית בסיסית נדרשת לפחות לצורך קריאת (וכתיבת) הודעות.
2 צפייה בגלריה
אפל ווטש 6
אפל ווטש 6
אפל ווטש 6. גוגל תצליח לספק תחרות?
(צילום: shutterstock)
גם הסייעת גוגל אסיסטנט — למרות סימנים ראשונים לזיהוי קולי בעברית שנתגלו במהדורה נסיונית שלה — עוד לא תומכת בעברית, שנים ארוכות אחרי הופעתה בשוק. למרות מרכז הפיתוח הגדול שהיא מחזיקה בארץ, ספק אם סדר העדיפויות בענקית הטכנולוגיה השתנה בתחום הזה.
בינתיים, החנות המקוונת של גוגל עברה באחרונה עיצוב מחדש, כדי לפשט את הניווט ולהכשירה לתוספת של המוצרים העתידיים. לסרגל העליון בעמוד הבית נוספו האופציות טלפונים, שעונים, בית חכם, משחקים ומחשבים ניידים. תאריך היעד: 11 במאי, אירוע פתיחת כנס השנתי I /O.