שתף קטע נבחר

המסך עולה: התיקון היקר של סמסונג גלקסי S8

סמסונג גלקסי S8 נוחת כאן בשבוע הבא, ולמרות ביטול המכס נראה שהוא יעלה לנו ביוקר: תיקון המסך, שהוגדר כ"בעל סיכון בינוני־גבוה לשבירה מנפילה", עלול לעלות כ-1,800 שקל

גלקסי S8 החדש של סמסונג, שמכירתו הרשמית תחל בעוד שבוע בדיוק (3 במאי), הוא בהחלט מכשיר יוצא דופן ומנקר עיניים, שכבר זכה לביקורות מצוינות ולביקושים מאוד גבוהים ביחס למכשירים קודמים.

 

היבואנית סאני דיווחה על ביקוש חסר תקדים במכירה המוקדמת למכשיר ה־S8 של סמסונג - כפול מזה של דגם ה־S7 משנה שעברה. בארה"ב, סמסונג דיווחה על גידול של 30% בהזמנות המוקדמות ביחס לדגם הקודם.

 

 

אך כדאי להיות מודעים לכמה דברים חשובים לפני שרצים וקונים. מבדיקות שנערכו באתרים מקצועיים בחו"ל ומשיחות עם מספר בעלי מעבדות תיקון בישראל עולה החשש כי מכשירי הגלקסי S8 ו-S8 פלוס הם בעלי מסך שביר יותר, שמורכב ויקר יותר לתיקון במעבדות פרטיות בהשוואה למכשירים אחרים בשוק.

 

לצמד מכשירי הגלקסי החדשים יש מסך "ללא גבולות", כמעט ללא מסגרת, ובעל שוליים קמורים. "בדרך כלל, למכשירים יש דפנות מחומר קשיח, כמו אלומיניום למשל. ברגע שאין חומר בשוליים שמגן על המסך והמבנה שלו קמור, הוא כמובן שביר יותר ממכשיר שטוח", מסביר יניב כהן מחברת iLab, שמפעילה רשת מעבדות סלולר באזור המרכז.

 

ואכן, במבחן ריסוק שביצעה בחו"ל חברת ביטוח הסמארטפונים SquareTrade הוא קיבל ציון גרוע. בנפילה אחת מגובה 1.8 מטר המכשיר ספג נזקים כבדים: המסך התרופף, שברים וסדקים הופיעו בכל חלקי המכשיר, הן במסך והן בחלקו האחורי. בבדיקה הוא הוגדר כבעל סיכון "בינוני-גבוה" לשבירה מנפילה, עם ציון של 76 ו-77 לשני המכשירים (מתוך 100, שהוא הציון שמייצג את הסיכון הגבוה ביותר לשבירה). בנוסף, אתר iFixit קבע כי הוא מכשיר שקשה יחסית לתיקון, והעניק לו ציון נמוך של 4 מתוך 10 (דומה למכשירי סמסונג הקודמים).

 

תוספת יוקר 

בסמסונג מתגאים שמכשירי הגלקסי החדשים מצוידים בזכוכית "גורילה גלאס" 5 חזקה במיוחד, וברשת אפשר למצוא בדיקות בודדות שדווקא מצאו שהוא עמיד באורח סביר בפני נפילות ושריטות. אך הבעיה של הגלקסי היא לא רק בשבריריותו לכאורה: גם העלויות הכרוכות בתיקון מסך עלולות להתגלות כיקרות במיוחד.

 

 (צילום: גיא לוי) (צילום: גיא לוי)
(צילום: גיא לוי)

 

כמה יעלה לתקן מסך שבור בגלקסי S8 ו-S8 פלוס? המחירים הסופיים טרם נקבעו, אך לפי הערכות ראשוניות בענף החלפת מסך לגלקסי S8 במעבדות הפרטיות תהיה יותר יקרה מהחלפת מסך בגלקסי S7 Edge, ועשויה להגיע ל-1,500-1,800 שקל לפחות, ואף יותר מזה לגלקסי S8 פלוס בעל המסך הגדול יותר. אלה מחירים שיכולים להגיע לכמעט מחצית ממחיר המכשיר בשוק.

 

עם זאת, המפעילות הגדולות עשויות להציע מחירים נמוכים בהרבה: בפלאפון אמרו אתמול כי יציעו תיקון שבר במסך לגלקסי ב־799 שקל בלבד למי שיצטרף לשירות התיקונים שלהם.

 

אז מדוע המחיר במעבדות יקר? ראשית, מחירי מסכים חלופיים של מכשירי סמסונג לדורותיהם נחשבים לגבוהים בשוק, ומחירי מסכים לגלקסי S8 גבוהים מאוד בפני עצמם, בגלל שהמסך גדול וקמור. בתקופה הקרובה, כאשר הביקושים לחלפים יהיו גבוהים, המחירים יהיו גבוהים אף יותר. בנוסף, התיקון כאמור מורכב יחסית, לא רק בגלל שהמסך קמור אלא גם בגלל שבדומה למכשירים הקודמים של סמסונג הגלקסי החדש עמיד במים ולכן מלאכת הפירוק שלו מורכבת יותר.

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

   

"עלות החלפת מסך היא בדרך כלל כ־40% מערך המכשיר," אומר שי ויינר, מחנות "סלולר וגאדג'טים" בנהריה. "בסמארטפונים חדשים כאשר אתה מחליף מסך אתה מחליף בעצם כמעט חצי מכשיר. בוודאי במכשירים כאלה, שהמסך שלהם מתפרס על כל שטח הפנים. תיקון מסך היום זה עסק יקר מאוד".

 

אז אם אתם קונים גלקסי S8 או S8 פלוס, כדאי שתקחו בחשבון את הסיכון, ובהחלט שווה להצטייד במגן מסך וכיסוי. נציין שלפי ניסיון העבר מדגמי ה-Edge הקמורים, מציאת מגן מסך אינה משימה פשוטה מאחר שהשוליים המעוגלים גורמים למדבקות להתרומם ולבסוף להתקלף.

 

הגלקסי הוצג רשמית אתמול בישראל, וצפוי להגיע למזמינים המוקדמים כבר בימים הקרובים. המכשיר יהיה זמין רשמית לקונים החל מיום רביעי 3 במאי ברשת חנויות סמסונג, בשלוש המפעילות הסלולריות וברשתות נבחרות. המכשירים יוצעו בצבעי שחור, אפור וזהב.

 

המחיר המומלץ לצרכן: גלקסי S8 יעלה 3,300 שקל, גלקסי S8 פלוס יעלה 3,700 שקל (מחירים אלה כבר מגלמים את ההוזלה במחירי הטלפונים הניידים, שהגיעה בעקבות ביטול המכסים על ידי שר האוצר כחלון).

 

אגב, השבריריות ויוקר התיקון הם לא הנושאים היחידים המעוררים חששות בנוגע לגלקסי החדשים. ב"ניו-יורק טיימס" פורסם טור שהמליץ להמתין לפני הרכישה, בין השאר בגלל הרקורד הגרוע של סמסונג בכל הקשור לבטיחות המכשירים. מכשירי הנוט 7, למשל, משנה שעברה, הוחזרו ובוטלו על ידי סמסונג בעקבות סדרת פיצוצים והתלקחויות. המגזין המליץ, לפיכך, להמתין עם הקנייה כדי לוודא שהתופעה אינה חוזרת על עצמה גם הפעם.

 

הכתבה פורסמה במוסף "ממון" ב"ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים