"זה מקרה של פעם בחיים", מגדיר ארז וסנר, סמנכ"ל מחסני חשמל, את מה שהולך לקרות בשבועיים הקרובים בשוק הטלוויזיות, ומתכוון להצטרפותם יחד של שני אירועים שנותנים פוש אדיר למכירות: ימי הקניות של בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי, שהיבואנים והמשווקים מותחים אותם עד סוף נובמבר, והמונדיאל שנפתח היום ויימשך עד 18 בדצמבר, עם משחקים בשעות סבירות, 21:00-17:00 שעון ישראל. צירוף שני האירועים מביא לשיא את האמביציה של הצרכנים להתחדש בטלוויזיה, ואת זו של היבואנים לשפר את גרף המכירות לשנת 2022. אחרי שנתיים של בום במכירות בתקופת הקורונה (2021-2020), בשלושת הרבעונים הראשונים של 2022 נרשמו ירידות במכירות, וכל המעורבים בענף יעשו את המירב להבטיח שמחזור המכירות השנתי יגיע לכ-1.5 מיליארד שקל, כמו שהיה בשנתיים החולפות.
כתבות נוספות למנויי +ynet:
"השנה התחילה לא טוב עם ירידה של 10% במחזורים הכספיים ו-6% בכמויות הטלוויזיות שנמכרו, כי במשך שנתיים לפני כן אנשים קנו בטירוף", אומר שחר מעוז, מנהל יחידה עסקית של מסכים ואודיו באלקטרה, יבואנית פיליפס ו-TLC. "אם השנה הייתה נמשכת בקצב שבו התחילה, היו נמכרים בישראל 500,000 מסכים. כרגע כל היבואנים נערכים להקפיץ את המכירות ולהגיע קרוב ככל האפשר ל-600,000 מסכים השנה, כמו בשנות הקורונה שהיו טובות לענף".
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
וכך, ברשת מחסני חשמל, בה מוכרים בשנה רגילה בחגי נובמבר 15,000 טלוויזיות, הצפי השנה הוא למכירות של 25,000. ברשת א.ל.מ צופים זינוק של פי שניים בנובמבר-דצמבר 2022 לעומת 2021. גם מני דהן, מנהל חוויית לקוח בקבוצת ח.י., יבואנית LG, מסכים שנובמבר נראה השנה אחרת מאי פעם בתחום הטלוויזיות. "לכן ההיערכות מצידנו עצומה. בין השאר בהכפלת צוותי ההתקנות ונציגי השירות, והצטיידות במלאי", הוא אומר, והוא לא היחיד.
שוק הטלוויזיות הוא השני בגודלו בהיקף המכירות בתחום החשמל והאלקטרוניקה, אחרי המזגנים. הוא כולל לא פחות מ-50 מותגים, עשרות מהם מותגי מדבקות (שמות שלא עומד מאחוריהם מותג ידוע) ומחיר, שאחראים לכחמישית מהמכירות, ומוכרים גם טלוויזיות 65 אינץ' ב-1,500-2,000 שקל.
על פי הערכות, סמסונג ו-LG אחראיות ליותר מ-50% מהשוק, יש הטוענים אף ל-60%, כשלפי נתוני Zap, סמסונג היא המובילה מביניהן בהפרש ניכר, בין השאר בגלל המחירים הגבוהים יותר של LG, המיוחסים לטכנולוגיית ה-OLED, היקרה יחסית, שעליה מבוססות הטלוויזיות שלה. השאר מתחלק בין שורה ארוכה של מותגים בחלקים דומים, בהם סוני, TLC, שיאומי, פיליפס, הייסנס ועוד.
מהבדיקה שערכנו לשש טלוויזיות מדגמים חדשים עולה, שלא כדאי להתנפל על המותגים הזולים: יש בהחלט הבדל בביצועים בין היקרים לזולים, אם כי לא תמיד הפער באיכות דרמטי כמו הפער במחיר. עם זאת, גם הזולים יחסית הפתיעו, ואף אחד מהשישה לא התגלה כמוצר גרוע.
הישראלים מחליפים טלוויזיה בסלון בקצב של אחת לארבע-חמש שנים בממוצע, ובניגוד לעבר, כבר לא מחכים שהיא תתקלקל כדי להחליף. 65 אינץ' הפך לגודל המסך הפופולרי ביותר, והוא אחראי לכשליש מהמכירות בימים אלו. הגידול הדרמטי ביותר נרשם במכירות של טלוויזיות 75 אינץ' ויותר, שהיו עד השנה קטגוריה זעירה עם מגוון דל יחסית. השנה ראינו לא מעט השקות של מכשירים כאלה לקראת המונדיאל. "10% מהמכירות שלנו הן של מסכי 75 אינץ' ומעלה, שפעם נקנו על ידי עשירים בלבד", מדווח רחמים מא.ל.מ, "הייסנס הביאו טלוויזיה של 85 אינץ', סוני השיקה טלוויזיה של 100 אינץ'". תזכורת: במונדיאל הקודם הוביל הגודל של 55 אינץ'. מני דהן מעריך: "אם בשנה שעברה המסך הנמכר ביותר בנובמבר היה 65 אינץ', השנה המגמה הולכת לכיוון ה-77 אינץ'". גם ברשת א.ל.מ מדברים על עלייה דרמטית בביקוש למסכי ענק מ-75 ועד 98 אינץ'.
7 צפייה בגלריה
שחר שושן
שחר שושן
אל תקנו בלי להתרשם בחנות. שחר שושן
(צילום: ולדימיר פישמן)
איך ניתן לצפות בסלון ישראלי ממוצע במסכי הענק שפעם דרשו מרחקים של אולם קולנוע קטן? התשובה טמונה בטכנולוגיות, שנעשות יותר ויותר משופרות. "הטכנולוגיות החדשות מאפשרות לצפות בטלוויזיה 75 אינץ' אפילו ממרחק של שלושה מטרים", אומר מעוז. טכנולוגיית OLED, שנולדה בבית LG, מובילה את המהפך. וריאציות שפותחו על בסיסה מחליפות את טכנולוגיית הלד הוותיקה יחסית, המבוססת על נורות רבות הפזורות באזור מסגרת המסך ובמקור התאורה מאחור. "בטכנולוגיית ה-OLED התאורה היא חלק מהמסך. כל אחד מהפיקסלים הרבים הפזורים על המסך מאיר את עצמו בנפרד", מסביר שחר שושן, עורך Wisebuy מקבוצת Zap, שפיקח על בדיקת הטלוויזיות שערכנו, "והיא נחשבת כמי שמספקת את הצבעים הטבעיים ביותר. חולשתה בין השאר היא בנושא הבהירות, וגם במחירים הגבוהים יותר של המסכים המבוססים עליה". לדברי שלומי ברוך, סמנכ"ל בקבוצת ח.י, יבואנית LG, החברה מייצרת מסכי OLED גם ליצרנים נוספים כמו הייסנס, טושיבה ופיליפס.
כמובן, יש כבר תשובות טכנולוגיות של יצרנים אחרים, כמו ה-Mini Led, שנוצרה כדי לשפר את הצבעים, כולל השחור, והניגודים ולקבל תמונות קרובות יותר למציאות מאשר הלד הוותיקה, הנחשבת היום לטכנולוגיה בסיסית ועומדת בדרך כלל מאחורי המסכים הזולים בשוק. במיני לד גדלה משמעותית כמות הנורות והן מפוזרות על פני כל המסך, ומתקבלת תוצאה משופרת. גם סמסונג יצאה עם טכנולוגיה חדשה משלה ומובילה את טכנולוגיית QLED – המסך הוותיק בתוספת שכבה שיכולה לחסום את התאורה האחורית שמאירה את כל המסך, כך שהניגודיות ורמת השחור טובות יותר.
סמסונג גם הצטרפה בשיתוף פעולה לסוני כדי לייצר מסכי QLED בגירסה משופרת – QD-OLED, שמנסה לחבר את יתרונות שתי הטכנולוגיות: איכות הצבעים והשחור של ה-OLED עם הבהירות של הטכנולוגיה המתחרה. לקראת המונדיאל ייבאה סמסונג לישראל, לצד טלוויזיות QLED, שאותם דחפה בשנים האחרונות, גם טלוויזיות 55 ו-65 אינץ' בטכנולוגיה החדשה שלה, שהיבואן לא היה מוכן, לצערנו, להעמיד לבדיקה שלנו.
ההיצע של הטכנולוגיות החדשניות מאפשר לצרכני המסכים הגדולים לשפר את חוויית הצפייה, ומהווה זרז לקנייה. גם המחירים נעשו נגישים יותר. שש הטלוויזיות הגדולות שבחרנו לבדוק נמכרות במחירים שבין 2,590 שקל (שיאומי) – מחיר שנחשב רק לפני שנה לאגדי עבור טלוויזיה בגודל זה וגם היום הוא מחיר טוב למותג – לבין 6,000-7,000 שקל למשוכללות ביותר עם טכנולוגיית OLED. עיתונאים ישראלים עוד זוכרים את הביקור שערכו לפני שנים אחדות בחברת LG בקוריאה, שבו הציגו לפניהם מסכים קטנים של OLED במחירים של כ-80,000 שקל.
למחירים הנגישים תורמים גם הרבה מבצעים וכן דגמים שיובאו במיוחד למונדיאל במחירים אטרקטיביים. עם זאת, ולמרות שהיבואנים ספגו חלק מהעלאות המחירים של הספקים, להערכת רחמים הן התייקרו ב-5% בממוצע לעומת השנה שעברה. בחנויות אומרים שגם הצרכנים הישראלים השתנו: הם נעשו צעירים יותר, מגיעים עם הילדים ובני הנוער הגיימרים, שהם ממוקדים וידענים, מסתכלים יותר על העיצוב, שככל שהוא דק יותר הרי זה משובח.
הקורונה עשתה מהפכים בהרגלי הצריכה, והטלוויזיה הפכה מרכז לחוויית צפייה ממגוון עצום של ערוצים מחוץ לרשתות, לניהול הבית החכם וכמובן למשחקים לגיימרים. מעבר לדרישה לטכנולוגיות חכמות, השינויים בהרגלי הצריכה משפיעים גם על כמות המקלטים בבית. "יש גידול במספר המסכים – משניים בממוצע לשלושה-ארבעה בממוצע, כדי למנוע 'מלחמות' על הטלוויזיה בין בני המשפחה", אומר שלומי ברוך. "כאשר בחדרי השינה והילדים מככבים מסכים של 40-50 אינץ', ובסלון 65 אינץ' וצפונה".
להלן טיפים בסיוע שחר שושן:
  • היבואנים יודעים שמה שלא יימכר בשבועיים הקרובים יישאר במחסנים. צפו למבצעים אגרסיביים, השוו מחירים.
  • המונדיאל נמשך חודש, אבל הטלוויזיה תשמש אתכם בסלון לשנים. בחנו אותה לפי התפקוד הכללי והתכונות המתאימות להרגלי השימוש שלכם ולמקום בו תוצב. חדר שינה סביר שיהיה חשוך יחסית, ובו קל יותר למסך לספק ביצועים טובים. הסלון הישראלי מוצף אור ומחייב רמת בהירות גבוהה.
  • החליטו על שלושה-ארבעה דגמים שנראים מתאימים לאור הגדרת הצרכים והתקציב, ובדקו אותם. אל תקנו בלי להתרשם בחנות. היזהרו מהמלצות של מוכרנים, שמתוגמלים באחוזים על רכישותיכם, לפי ההיקף והמותג. אחרי שתחליטו על הדגם, אתם יכולים כמובן לעשות ברשת את השוואת המחירים ואפילו את הקנייה הסופית.
  • לא משנה מה המחיר הגבוה ששילמתם על הטלוויזיה, סאונד בר יסייע לצלילים להישמע טוב יותר. המסכים הדקים סובלים מבעיה באספקת עומק וחדות לצלילים. אפשר להשיג סאונד בר החל ב-400 שקל.
  • לחובבי גיימינג: אם בכוונתכם להשתמש בקונסולות כמו אקס בוקס או פלייסטיישן 5, שווה להשקיע בטלוויזיה עם רזולוציה של 4K וקצב רענון של 120Hz.
  • ככל שהטלוויזיה יקרה יותר, התמקחות על המחיר קלה יותר. בזולות זה יותר קשה.
  • החלטתם לקנות מיבואן מקביל? ודאו שהטלוויזיה תומכת באפליקציות ישראליות.
  • התעקשו על הובלה והתקנה במעמד אחד, זה יחסוך עלויות וזמן. קחו בחשבון תוספת של 399-199 שקל על מחיר הטלוויזיה.
בסיועו ובפיקוחו של שחר שושן בדקנו שש טלוויזיות חדשות, כולן טלוויזיות חכמות ברזולוציית 4K עם תמיכה בטכנולוגיית HDR ובגודל 65 אינץ'. כל הטלוויזיות הובאו לחדר בגודל של סלון ממוצע, ובמהלך שעות צפייה רבות נבחנו בכל אחת מהן איכות התמונה, בהתרשמות ובאמצעות מיכשור מקצועי, בשידורים מסוגים שונים. נבדקו חדות התמונה, הדיוק והנאמנות למקור בסרטים ובתכנים נוספים, כולל שידורי ספורט, וגם בחיבור לאינטרנט. נבחנה גם רמת השחור, שתופס תפקיד גדל והולך בסרטים, סדרות ומשחקים. רמת השחור מאפשרת לראות טוב יותר סצינות חשוכות. נמדדה גם רמת הבהירות בכל שטח המסך, נבחנה ההתמודדות עם תאורה סביבתית שונה - מאור יום, דרך תאורה מלאכותית ועד חדר חשוך.
עוד בדקנו את איכות השמע של הרמקולים במכשיר בסוגי שידור ומוזיקה שונים, תמיכה בפורמטים מתקדמים ואפשרויות חיבור להתקני סאונד חיצוניים כולל אוזניות, התאמה לפורמטים מובילים של גיימינג, הממשק ונוחות השימוש, נוחות מערכת ההפעלה וכמה מהר היא מגיבה, באילו שירותי סטרימינג היא תומכת, ועד לנוחות הפעלת השלט ותפקודו. נבחן גם עיצוב הטלוויזיה, ובציון הסופי שוקלל גם המחיר.
המחירים ששימשו אותנו להשוואה הם המחירים המצויים של אתר זאפ (כלומר, שמצוינים בהכי הרבה חנויות ואתרים שמציגים באתר) ביום שלישי 15 בנובמבר, למעט הטלוויזיות של שיאומי והייסנס, שלא עלו עד אז לאתר. בסוגריים - המחירים המומלצים על ידי היבואנים, אם הם שונים מהמחיר המצוי. כל הטלוויזיות מיובאות על ידי היבואנים הרשמיים. יצוין: הרגלי השימוש והצפייה האישיים שלכם יכולים להשפיע על הבחירה המתאימה לכם. לא דומה משפחה עם גיימרים למשפחה שצופה בסרטים ותוכניות טלוויזיה בלבד.
המחיר: 6,090 שקל (6,790 שקל) • טכנולוגיית תצוגה: OLED • מבחן הצפייה: 9.3 • מבחן השמע: 9.1 • מבחן הגיימינג: 10 • מבחן העיצוב: 9.5 • נוחות השימוש: 7.9
7 צפייה בגלריה
LG CS6LA
LG CS6LA
צבעים קרובים למציאות. LG CS6LA
(צילום: יח''צ)
למה כן: מסך OLED איכותי מספק את הצבעים הקרובים ביותר למציאות, כולל במשחק כדורגל. הרמה הגבוהה ביותר של השחור. המסך יפה מאוד - הוא הדק ביותר, עם גימור נקי. מעולה לגיימרים. הסאונד מעולה. ידידותי מאוד לשימוש בשלט ובממשק. נוח להוריד אפליקציות (אם כי זמן ההפעלה בינוני: 4.5 שניות). השקעה בנראות הבסיס. תומך בכל האפליקציות הישראליות, בקרוב גם yes+. למה לא: למסכי OLED, ובמיוחד הטובים, יש בעיה בבהירות. באור יום המסך הופך לסוג של מראה עם השתקפות מעצבנת של חלון ואפילו מה שקורה מחוץ לו. בנוסף, בגלל חשש מצריבה במסך, כשהמסך במצב של חוסר תנועה הוא כבה לא פעם בפתאומיות. מעצבן. והמחיר הוא בין הגבוהים מהטלוויזיות שבדקנו. שורה תחתונה: מנצחת כמעט בכל הביצועים, מתאימה למחפשי איכות ונראות שמוכנים לשלם. ולא לשכוח לסגור את התריסים.
המחיר: 6,990 שקל (6,890 שקל) • טכנולוגיית תצוגה: OLED • מבחן הצפייה: 8.5 • מבחן השמע: 9.4 • מבחן הגיימינג: 9.2 • מבחן העיצוב: 8 • נוחות השימוש: 7.2
7 צפייה בגלריה
פיליפס דגם 707
פיליפס דגם 707
איכות השמע טובה. פיליפס דגם 707
(צילום: יח''צ)
למה כן: רמת הצבעים טובה מאוד אם כי מעט פחות מזו של טלוויזיית ה-LG. איכות התמונה, כולל השחור, והחלקת התמונה טובות. איכות השמע היא הטובה ביותר בבדיקה. טכנולוגיית אמבילייט מאירה את הקיר שמאחורי המסך ויוצרת סוג של הילה סביבו. היצרן טוען שהיא הופכת את החדר לאיצטדיון. לא ממש, אבל גימיק חביב. במשחקי כדורגל, לדוגמה, תוכלו לקבל תאורה בגוון הדגל שבו תבחרו, כולל דגל ישראל. גיימרים יאהבו את הטלוויזיה בזכות ביצועיה הטובים מאוד. למה לא: למרות המחיר הגבוה ביותר מבין המכשירים שבדקנו, הממשק לא נוח ומיושן. גם הבוחן המנוסה והמיומן מצא את עצמו מתעצבן שוב ושוב. גם יש הגדרות לא ברורות. למה התכוונן המשורר כששלח אותנו ללחוץ על האופציה "ברור כבדולח"? הטלוויזיה מציעה אופציה בשם CALMAN, אפשרות כיול משופרת, אלא שהשימוש בה מחייב רכישת תוכנה יקרה, בנוסף למחיר הגבוה של הטלוויזיה. הבהירות היא הגרועה בין המכשירים שבדקנו, מה שמניב תוצאה חשוכה בחדר מואר. זמן ההפעלה איטי ומעצבן: 12 שניות. גם הרצת סרטים איטית. שורה תחתונה: טלוויזיה טובה, אבל המחיר הגבוה יצר ציפיות למשהו טוב יותר.
המחיר: 5,770 שקל (6,490 שקל) • טכנולוגיית תצוגה: Mini Led Neo QLED • מבחן הצפייה: 8.5 • מבחן השמע: 8.2 • מבחן הגיימינג: 9 • מבחן העיצוב: 7 • נוחות השימוש: 6.8
7 צפייה בגלריה
סמסונג דגם QN85B
סמסונג דגם QN85B
הגיימרים יחגגו. סמסונג דגם QN85B
(צילום: יח''צ)
למה כן: בהירות גבוהה מאוד. מנפיקה תמונה יפה ובוהקת, מושלמת לסלון ישראלי מואר. מכילה את כל הפונקציות הנדרשות לגיימרים, שיחגגו איתה. תמיכה נרחבת בפורמטים שונים. מהירות הפעלה טובה מאוד: 2.3 שניות בלבד. שלט נוח, מינימלי בלחצנים, לטוב ולרע, כולל הטענה ידידותית במיוחד ללא סוללות: שמים ליד ראוטר או הופכים במקום שיש בו שמש. למה לא: מהירות התגובה אמנם טובה, אבל מפעם לפעם נוצרים עיכובים בלתי צפויים. קצת איטית בעדכונים. יש להמתין עד שהיא עוברת מפעולה לפעולה. שינוי מצב התמונה מסורבל ועתיר שלבים מיותרים. השחור והסאונד בינוניים. העיצוב לא מרשים, עבה יחסית והבסיס פשוט. המעבר מהמחשב לטלוויזיה פחות טוב בהשוואה לפיליפס ול-LG. שורה תחתונה: מתאימה לסלון הישראלי המואר ולחובבי גיימינג, בתנאי שתתפשרו על החולשות הלא דרמטיות שלה.
המחיר: 5,930 שקל • טכנולוגיית תצוגה: Mini LED • מבחן הצפייה: 8.1 • מבחן השמע: 8.5 • מבחן הגיימינג: 9.2 • מבחן העיצוב: 6.5 • נוחות השימוש: 6.2
7 צפייה בגלריה
TCL דגם C835
TCL דגם C835
מהירות הפעלה גבוהה. TCL דגם C835
(צילום: יח''צ)
למה כן: איכות התמונה טובה מאוד, הבהירות טובה יחסית, אם כי לא ברמה של סמסונג, השחור טוב. תומכת בכל הפורמטים החשובים. טובה מאוד לגיימרים, וגם מגיעה בקלות לקצב ריענון גבוה. הסאונד מוצלח. ההפעלה מהירה מאוד, רק 1.6 שניות של המתנה. למה לא: מגיעה ללא אפליקציות מינימליות שמותקנות מראש. ההתקנות מסורבלות. מבנה התפריטים מקשה על התמצאות. כשמגדירים את התמונה על מקור מסוים כמו דיסק און קי, מנתקים אותו ומחברים חזרה, הטלוויזיה חוזרת לברירת המחדל וצריך להגדיר מחדש. יש גם תכנים לא רלוונטיים לישראל, כמו ערוץ ייחודי של החברה שבארץ אין בו תכנים. המסך עבה יחסית. השלט בינוני ורועש בהקשה. עיצוב הבסיס מאוד לא מלהיב. כבדה מאוד. אם מניחים אותה על משטח יש צורך בשני אנשים כדי להזיזה. שורה תחתונה: מוצר טוב, אטרקציה לגיימרים.
המחיר: 3,390 שקל (3,499 שקל) • טכנולוגיית תצוגה: QLED • מבחן הצפייה: 7.6 • מבחן השמע: 7.3 • מבחן הגיימינג: 7 • מבחן העיצוב: 7.5 • נוחות השימוש: 6.7
7 צפייה בגלריה
הייסנס דגם A7GQ
הייסנס דגם A7GQ
תכנים לחובבי כדורגל. הייסנס דגם A7GQ
(צילום: יח''צ)
למה כן: טובה לקצרי רוח עם מהירות הפעלה גבוהה במיוחד: 1.4 שניות. כך גם מהירות התגובה. תומכת במירב הפורמטים. מערכת הפעלה מעניינת, Vidaa, עם עולם שלם של תכנים בלעדיים לחובבי כדורגל. יש אפילו אפליקציה ייחודית של פיפ"א מותאמת למונדיאל, אלא שזו תכלול רק משחקים שלא נקנו על ידי נותני חסות, שהם בדרך כלל הפחות חשובים. למה לא: הצבעים לא מדויקים במיוחד והדשא במגרשי הכדורגל נראה ירוק עמום. הטלוויזיה היחידה מבין אלה שבדקנו שבה מפעם לפעם הופיעו פסים בתמונות עם מספר גוונים בהירים הנושקים זה לזה, כמו שמים וים. הרמקולים פשוטים והסאונד בהתאם. השלט עתיר כפתורים והגדרות, לא כולן ברורות. שורה תחתונה: אתה מקבל לפי מה שאתה משלם. טלוויזיה בינונית במחיר טוב.
המחיר: 2,590 שקל • טכנולוגיית תצוגה: לד • מבחן הצפייה: 7.1 • מבחן השמע: 6.7 • מבחן הגיימינג: 5 • מבחן העיצוב: 6 • נוחות השימוש: 5.8
7 צפייה בגלריה
שיאומי M7-P1E-AUKR 7
שיאומי M7-P1E-AUKR 7
מחיר אטרקטיבי. שיאומי M7-P1E-AUKR 7
(צילום: יח''צ)
למה כן: מדובר בתוצר של חברה שעל פי הדי-אן-איי שלה מנגישה מוצרי יוקרה להמונים, והמסך הזה עונה על הציפיה. תומכת בדולבי ויז'ן, תקן מתקדם מאוד. מחיר מצוין למסך בגודל כזה. למה לא: טכנולוגיית התצוגה הפשוטה ביותר בין אלה שבדקנו. לא מתאימה לגיימרים. לא תומכת כראוי בפורמטים הנדרשים עבורם. המעבד חלש ביותר ולכן הכול זז לאט. נראית זולה. הרמקולים חלשים יחסית, אל תצפו לסאונד של אולמות קונצרטים. המסך עבה יחסית, הרגליים מפלסטיק וזה בולט אם מציבים אותה על משטח. שורה תחתונה: מספקת תמורה ראויה למחיר, מתאימה לנעדרי תקציב או למחפשים מסך גדול לשימוש רגיל.
פורסם לראשונה: 07:46, 18.11.22