שתף קטע נבחר

הרחפן הראשון שלי

רחפן Selfly הישראלי שיצא עכשיו לשוק הוא בעצם מוט סלפי ממש ארוך, עם יכולות שליטה מתקדמות מהאפליקציה. הוא מתייצב מולכם, מגיב לתנועות ידיים ומצלם תמונות או סרטונים מגניבים. רק תיזהרו שהוא לא יתרסק לכם

נדב בן השש נשאר מאוכזב מאוד מהרחפן של Selfly: רצינו להכין סרטון שבו הוא מטיס אותו ועושה סלפי, תחת הכותרת "הרחפן הראשון שלי". זה היה יכול להיות סרטון מקסים, אלמלא רגע אחד לפני, הרחפן מצא עצמו מוטל שמוט מנוע על הרצפה. אז אמנם ילד בן שש עם אצבעות זריזות על כפתורי הפורטנייט בהחלט יכול היה להטיס את סלפליי, אבל איך אומרים? אל תבכה רני רן, זה סופו של כל רחפן. 

 

 

צריך להודות שהחוויה הקשורה ברחפן של סלפליי היא מרגשת בהחלט. אתה מוציא אותו מהנרתיק שלו, שמשמש גם ככיסוי של הטלפון, מסיט את המדחפים למצב הטיסה שלהם, לוחץ על כפתור "Take Off" באפליקציה, ובום – הוא מרחף מולך, מוכן לצלם תמונה או סרטון בכל רגע שתגיד לו. זה קל ופשוט, כל ילד יכול לעשות את זה.

 

רחפן Selfly (צילום: ynet)
רחפן Selfly: המדחפים נשלפים ממצב מאוזן למאונך (צילום: ynet)

הרעיון שמאחורי סלפליי הוא גאוני: רחפן צילום עצמי זעיר, שמתפקד כמוט סלפי ממש ארוך. הוא הולך איתנו לכל מקום ומוכן לצילום בכל רגע. הפעלת הרחפן נעשית באמצעות אפליקציה, כשעל מסך האפליקציה רואים כל הזמן את מה שרואה מצלמת הרחפן. בלחיצה על כפתור הוא מבצע את צילום התמונה או הסרטון.

 

סלפליי, החברה הישראלית שפיתחה את הרחפן, אינה הראשונה עם הרעיון הזה, אבל המפתחים שלה עבדו שעות נוספות כדי לצייד את המוצר בתכונות שיעשו אותו מתוחכם ביותר. חיבור הרחפן לאפליקציה (באמצעות רשת WiFi שמשדר הרחפן) היה קל לביצוע. באפליקציה אפשר לקבוע מראש את הגובה אליו יטפס הרחפן בהפעלה הראשונה, ולאחר מכן ניתן לשלוט בגובה ובכיוון באמצעות הג'ויסטיקים הוירטואליים שבאפליקציה. מי שמסתבך עם הג'ויסטיקים יכול לעבור למוד חצובה, שבו הרחפן מרחף סביב עמוד חצובה וירטואלי ונזקק רק לשתי הוראות פשוטות: כיוון המצלמה וגובה הרחפן.

 

רחפן selfly (צילום: ynet)
צילום עצמי: הטלפון דרך מסך האפליקציה (צילום: ynet)

 

אבל זה לא הכל: הרחפן מצויד בטכנולוגיות בינה מלאכותית (AI) וזיהוי דמויות, שמוכרות מעולם הרחפנים היקרים ממנו בהרבה: ניתן להפעילו במוד מעקב אחר המפעיל, שבו הוא גם מזהה גם את פניו של המפעיל וגם את תנועות יד שלו: שתי ידיים פתוחות יגרמו לרחפן להתרחק מעט, אגרוף קמוץ מסמן לו לצלם. מה יכול להיות יותר קל מזה? מה כבר יכול להשתבש?

 

אוקיי, אז לא הכל פשוט כמו שהוא נראה. העצה הראשונה שלי תהיה לתרגל את השליטה ברחפן באמצעות הסימולטור שמציעה סלפליי, ושכל דקה תרגול יכולה לחסוך אחר כך דקה של כאב לב. העצה השנייה היא לא לעשות את טיסת הבכורה בסלון, כי הקירות כידוע הם אויבי הרחפן. וכאן באה עצת הזהב: כשאתם יוצאים החוצה עם הרחפן, השתדלו מאוד להרחיקו מעצים, שבמקרה שלי התגלו כמרושעים במיוחד: הרחפן הסתבך בין העלים ומת מות גיבורים בנפילה מהענף שעליו הוא ישב, כשסיבי הפחם מהם הוא אמור היה להיות עשוי מתגלים כפלסטיק פשוט למדי.

 

רחפן Selfly (צילום: ynet)
רחפן בכף יד. הסלפליי לאחר ההתרסקות (צילום: ynet)

 

כל זה לא צריך להרתיע חובבי רחפנים וצילומים עצמיים, בעלי סבלנות ללמוד בזהירות איך עושים זאת נכון. זה לא פשוט כמו שזה נראה בסרטי ההדגמה אבל זה באמת מגניב, וברמת המחיר שלו, סלפליי הא כנראה האפשרות העיקרית של רבים לחוות הטסת רחפן.

 

סלפליי הוא מהרחפנים הקטנים בעולם, עוביו פחות מ-10 מ"מ ומשקלו 70 גרם. הוא מצוייד במצלמת 8 מגה-פיקסל שמצלמת סרטוני 720P ב-30 פריימים בשניה. הוא מגיע עם שתי סוללות, שמעניקות לו 5 דקות טיסה כל אחת וניתן לרכוש גם תחנת עגינה ניידת, שטוענת אותו באופן מתמשך וכך מאריכה את חיי הסוללה. מצורפים גם ארבעה להבים חלופיים וארבעה מגיני להבים.

 

תחילת דרכו של רחפן סלפליי היתה ביוזמה של המפתח, ד"ר חגי קליין, שהעלה אותה לאתר קיקסטארטר במחיר של 79 דולר למשתתפים. מאז זכה להתעניינות רבה בעולם, סוקר בכלי תקשורת רבים, וגם זכה בפרסים כולל המוצר הטוב ביותר ב-CES ב-2018. ייצור הרחפן נעשה על ידי חברת AEE הסינית, כשהפטנטים נשארו בידיו של קליין. ממש בימים אלה הוא יוצא סוף סוף לשוק, מה שאינו מובן מאליו לנוכח כשלונות לא מעטים של רחפנים קודמים מסוגו. ברשת IDigital הוא נמכר ב-429 שקל. כיסוי ייעודי לדגמי אייפון שונים יעלה עוד 89 שקל וסוללה נוספת תעלה 179 שקל. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ynet
הרחפן הראשון שלי
צילום: ynet
מומלצים