שתף קטע נבחר

עתיד השיכונים בנס ציונה

כל מי שחולף במתחם מרגולין בעיר נס ציונה ודאי מבחין ב-34 מבני שיכון ותיקים, שחלקם נבנו כבר בשנות ה-60. מצבן הרעוע של הדירות הביא את תושבי השכונה להתאגד בניסיון למצוא פתרון. הצטרפנו לכנס דיירים כדי לשמוע על עתיד השכונה

בשיתוף מרכז הנדל"ן

 

 

קרוב ל-50 אלף תושבים חיים כיום בעיר נס ציונה, ששוכנת בין ראשון לציון לעיר רחובות. בימים אלה עמלה הרשות המקומית על תוכנית מתאר שתגדיר את דפוסי הבנייה והפיתוח העירוני ל-20 שנים הקרובות. בין היתר תיגע התוכנית בהיבטים השונים של התחדשות עירונית - ובעתידם של השיכונים והבתים המשותפים בעיר. מתחם מרגולין, שממוקם בדרום-מזרח נס ציונה ומכיל 34 מבני שיכון ותיקים, הוא אחד האזורים שזקוקים לחידוש וחיזוק מיידיים.

 

"נס ציונה היא אחת הערים הכי מבוקשות ויפות באזור השפלה", מספר יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלים של חברת אאורה. מנגד מתאר אטרקצ'י את המראה המוזנח של השכונה הנדונה: "מצד שני אנחנו עומדים פה בשכונת מרגולין, וזה מרגיש שאנחנו לא בנס ציונה. השכונה הזאת היא מוזנחת, הבניינים רעועים, לדעתי תוך כמה שנים הם ייפלו לבד", הוא אומר.

 

מתחם מרגולין נס ציונה  (באדיבות חברת MNG)
מתחם מרגולין: 34 מבני שיכון ותיקים שזקוקים לחידוש(באדיבות חברת MNG)

 

בשבוע שעבר התכנסו דיירי שכונת מרגולין לכנס שערכו חברת נדל"ן, אאורה, וחברת MNG, כדי לדון בעתיד השכונה. "אנחנו גרים בקומה רביעית בלי מעלית", מתאר אבנר מולאיים, תושב ותיק משכונת מרגולין. "אני אדם מבוגר ומאוד קשה לי לרדת ולעלות במדרגות. אשתי על כיסא גלגלים, ולכן במצב שלה זה בלתי אפשרי", הוא אומר.

 

לדברי אטרקצ'י, אין מנוס מלאשר פרויקט נרחב של פינוי בינוי במקום. "כל האוכלוסיות, גם המבוגרת וגם הצעירה, חיות פה בתנאים גרועים: יש פה רטיבויות, כל חורף פה זה כמו מקלחת בדירות, זה מצב לא הגיוני. מדובר בבניינים שחייבים להיהרס, וצריך לבנות שכונה חדשה במקומם. פתרונות של שיפוץ לא יעבדו פה".

 

מתחם מרגולין נס ציונה  (צילום: אורי דוידוביץ')
פינוי בינוי: הפתרון היחיד לשכונת מרגולין (צילום: אורי דוידוביץ')

 

באפריל האחרון פורסם כי חברת אאורה, שמדורגת במקום הראשון במדד ההתחדשות העירונית, נבחרה על ידי תושבי השכונה והצטרפה כשותפה לחברת MnG, כדי לקדם את פרויקט הפינוי בינוי מול הרגולטור האמון. "היה לנו חשוב לבחור שותפה מקצועית עם ניסיון עבר בפרויקטים מסוג זה", מציינים רן גבר ועופר מרקוביץ', בעלים ומנכ"לים משותפים MnG. כמו חברת אאורה, גם העירייה רואה את הצורך בפרויקט פינוי בינוי בשכונה זו. ולפי מהנדס העיר נס ציונה, בועז גמליאל, תוכנית המתאר תקבע כי בכל פרויקט פינוי בינוי בעיר יהיה ניתן לעבוד לפי מכפיל 2 (כלומר במקום 340 דירות ישנות שייהרסו בשכונה, ייבנו 680 דירות חדשות), ומנגד היזם יקבל קרקע משלימה לפיתוח מתחמים נוספים בעיר.

 

לפי החזון של חברת אאורה, הפרויקט ישתרע על פני 76 דונם, ובמקום 340 יחידות דיור ישנות ייבנו 20 בניינים חדשים בני 12 קומות, כך שהפרויקט צפוי לכלול 1,400 דירות חדשות. "אני פוגש אנשים מבוגרים שגרים פה ונותנים בנו אמון לתכנן עבורם. הם יודעים שזה תהליך של כמה שנים, ואני חושב שאלה יחסי אמון מיוחדים. מעבר לכך שהפרויקט צריך להיות כלכלי, אני חושב שיש בו אלמנטים חברתיים ופסיכולוגיים, וזה כל היופי", מסכם אטרקצ'י.

 

מתחם מרגולין נס ציונה  (צילום: אורי דוידוביץ')
פרויקט כלכלי-חברתי: "תהליך ארוך עם יחסי אמון מיוחדים"(צילום: אורי דוידוביץ')
 

בשיתוף מרכז הנדל"ן

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורי דוידוביץ'
מה יהיה עתיד שכונת מרגולין?
צילום: אורי דוידוביץ'
מומלצים