שתף קטע נבחר

הישראלים והיפנים ינסו להחזיר את חברות הפינטק לארץ

נציגים של ממשלת יפן נפגשו בסוף השבוע האחרון עם אנשי משרד האוצר, המשפטים ורשות ההון במטרה לקדם שיתופי פעולה בתחום הטכנולוגיות הפיננסיות. זאת במסגרת מהלך שמקדמת הממשלה בשנה האחרונה להקלה ברגולציה על חברות ישראליות שעוסקות בתחום

היפנים משתפים פעולה עם הישראלים: ביום חמישי האחרון נפגשו נציגי ממשלה מיפן עם נציגי משרד האוצר ואגף התקציבים, משרד המשפטים, רשות שוק ההון ובנק ישראל ברמת גן, במטרה לקדם שיתופי פעולה בתחום הפינטק. תחום הפינטק מרכז בתוכו שירותים פיננסיים באמצעים טכנולוגיים, כמו למשל בנקאות דיגיטלית.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

כשכסף פוגש טכנולוגיה: הישראלים מובילים בטכנולוגיה פיננסית

ועדת הרפורמות: יש להסדיר את פעילות חברות הפינטק

עודף רגולציה? ישראל זינקה בדירוג התחרותיות

 

על פי נתוני האוצר, קיימות כ-400 חברות פינטק ישראליות אשר פועלות ברחבי העולם אך לא בארץ, בגלל חסמים רגולטוריים רבים שמקשים עליהן. בכך נוצרת מעין תופעת לוואי, לפיה דווקא במדינת "הסטארט-אפ ניישן" החדשנות מיוצאת למדינות זרות. כדי להתמודד עם התופעה, קידמה הממשלה בפברואר האחרון מהלך ליצירת "ארגז חול" (סביבת ניסוי רגולטורית - א.א) כדי לצמצם רגולציה באמצעות מתן הקלות לחברות.

   ()
הנציגים היפנים עם המארחים הישראלים במפגש ברמת גן

כך, חברות פינטק עם שירות או מוצר פיננסי חדש לא יצטרכו לעמוד בכל כללי הרגולציה המחמירים, ובמקביל ישמרו על מגבלות מסוימות הנדרשות. מדובר במהלך ניסויי בשלב הראשון, שיוביל לחקיקה מוסדרת. ההקלות צפויות להיות בדרישות ההון העצמי, בסיוע מול הבנקים והפיקוח וביחס לכללי איסור הלבנת הון.

 

הרחבה של ארגז החול

את המפגש קידם משרד עוה"ד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות', באמצעות עו"ד עמיחי עורקבי, המשמש יועץ משפטי לממשלת יפן, במשרדי החברה ברמת גן. אוסאמי יו, סגן שגריר יפן בישראל, ציין כי הקשר בין המדינות מתחזק בימים אלו,ויעיד על כך הקו הישיר שפתחה חברת אל על לטוקיו לראשונה השנה.

 

הירוהיטו נקאהרה, יועץ בכיר במזכירות הממשלה היפנית, הסביר את מעורבות משרד ראש ממשלת יפן בתהליך: "מסגרת ארגז החול הרגולטורית ביפן מתבססת על הרצון לצמיחה אסטרטגית ומבוססת על שינוי מדיניות הממשל", אמר. עו"ד עורקבי התייחס לכך והוסיף: "היינו רוצים לראות הרחבה של ארגז החול ואולי אף תהליך של 'פספורטינג' (היעדר ויזה הדדית בין המדינות - א.א), שיאפשר הכרה רגולטורית ויעודד פעילות של חברות ישראליות ביפן וחברות יפניות בישראל בתהליך מובנה ללא גבולות".

 

כפיר בטט, רכז מאקרו פיננסי באגף התקציבים באוצר, הסביר כי "מטרתנו בסוף הדרך היא לייצר שיתופי פעולה עם מדינות אחרות, כך שיתאפשר לחברות ישראליות לעבוד תחת אותה מסגרת כללים גם בשווקים אחרים באופן פשוט וקל יותר".

 

עו"ד רוני טלמור, ראש אשכול תאגידים ושוק ההון במשרד המשפטים, הוסיפה כי "האופן שבו יפן עיצבה את פרויקט ארגז החול הרגולטורי מעורר השראה. בפרט המעורבות והמחויבות של הקבינט בעיצוב וביישום הפרויקט. גם המודל שיחוקק בישראל צריך להבטיח מחויבות גבוהה של גורמי הממשלה לרגולציה גמישה וחדשנית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נציגי ממשלת יפן במפגש עם הנציגים מישראל
מומלצים