במשך שנתיים שגיא ברייטנר כמעט שלא יצא מהבית. הוא בנה אולפן בסלון ביתו בהרצליה, לימד את עצמו הפקה מוזיקלית, והקליט כל יום עד שלוש בלילה. לקח לו זמן לקלוט שבזמן הזה הוא כבר לא נראה אותו דבר. "העליתי 30 קילו כי הפוקוס שלי לא היה על הגוף שלי", הוא מספר. "הפוקוס היה בעבודה על האלבום. אז לא שמרתי על תזונה והייתה הרבה אכילה רגשית, ופחות זמן לאימונים. כשחשבתי כל יום אם להמשיך ללמוד מוזיקה או ללכת לחדר כושר, בחרתי במוזיקה. בסוף, פרס הניחומים שלי היה להזמין מוולט ג'אנק וזה מה שקרה".
עוד כתבות למנויים:
ואז אתה מגלה שלועגים לאיך שאתה נראה. "אני עושה הרצאות בבתי ספר. אחרי אחת מהן שלחו לי סרטון טיקטוק. אחד הילדים צילם אותי שם וכתב, 'תראו איך הוא השמין'. הסרטון הזה הפך לאחד הכי ויראליים באותו היום. חצי מיליון צפיות, 200 אלף תגובות וכולם על זה שהשמנתי, שהתכערתי, שאני נראה רע, "מה קרה לו מאז 'הישרדות'", "איזה חתיך הוא היה", "כמה חבל". המון בדיחות. דבר כזה היה יכול להרוס אנשים בשנייה, אבל לא אותי. אחרי שיצאתי מהשוק החלטתי להשיב. יצרתי סרטון תגובה שזכה ליותר חשיפה מהסרטון שהעלו. שם אני מסביר איך אני מתייחס להשמנה שלי באופן הכי גלוי ופתוח שיש, עונה על כל הקללות והדברים הלא־יפים שכתבו, וכמובן נותן מהטיפים שלי לביטחון עצמי לילדים שמתמודדים עם הדבר הזה".
3 צפייה בגלריה
שגיא ברייטנר
שגיא ברייטנר
שגיא ברייטנר
(צילום: טל שחר)
למה החלטת לעשות סרטון במקום להתעלם? "אני לא יכול לשלוט בתגובות, לא יכול לחנך, אלא רק יכול לדבר אל אותם אנשים שחוו או יחוו משהו דומה ולהסביר איך אני מתמודד בצורה נכונה ומה אני יכול ללמד. בחושך אפשר להילחם רק עם אור. כשהייתי סופר-חתיך ודוגמן ודיברתי על דחייה חברתית היו כמובן את התגובות שאמרו שאני 'חתיך ומפורסם' אז ברור שקל לי לדבר ככה, אבל הנה, אני מדבר על אותם תכנים עכשיו ששמנתי ואני לא החתיך. אני השמן האנונימי. אפילו מזל שהשמנתי זה נתן לי עוד בשר לסיפור".
לא היה לך יותר נעים פעם? "לפני הפרסום, לפני שהייתי דוגמן, חשבתי שאם אהיה רזה וחתיך אקבל ואוהב את עצמי. ובתקופה שלי עם הקוביות כשהייתי מפורסם, התביישתי להוריד חולצה בים והרגשתי לא בנוח במיטה עם בחורות. היום, כשאני כמה קילו יותר ואין ריבועים באופק, אני הרבה יותר אוהב את עצמי כי אני שלם עם המוצר, הערך העצמי שלי לא מגיע מ'איך אני נראה' אלא מ'מה אני מייצר'. אני רוצה לרדת, שלא תחשבי, עובד על זה וירדתי שבעה קילו כבר, אבל העניין הזה של אנשים שחושבים שאם הם יהיו יפים, גבוהים יותר, רזים יותר, יצמח בהם שקט, זו אשליה".
זו לא פעם ראשונה שהוא מתמודד עם בעיות אכילה. בעבר סיפר בהרחבה על ילדותו כנער שמן ועל תגובות פוגעניות שקיבל. את הכל הוא מספר בהרצאה שלו לבני נוער. מדבר על בריונות ועל אלימות וגם מספר איך הכל התחיל ולאן נעלם. כבר שנים שברייטנר, שידוע יותר בכינוי "שגיא ביטבוקס" לא ממש נמצא במרכז תעשיית הבידור. הוא היה מחלוצי כוכבי הרשת, השתתף ב"הישרדות", דיגמן למותגי ביגוד והנעלה גדולים, הנחה תוכניות ילדים ונוער לצידן של נועה קירל וטיילור מלכוב וקיבל את הסטמפה הסופית עם השתתפותו בפסטיגל. זה גם היה רגע שהוא הבין שהוא רוצה לרדת מבמה. "הייתי בשיא שלי ככוכב ילדים אבל הרגשתי בגוף תחושה של 'שגיא די, מה עכשיו, לאן זה יכול ללכת'. הפסטיגל שבר את גב הגמל. פרויקט מדהים, פאקינג הפסגה של עולם הבידור, ועדיין כל הפסטיגל עשיתי ביטבוקס. היה לי משפט אחד בסוף וזהו, לא דיברתי שעתיים. קונטרסט נורא עמוק מול מה שהרגשתי באותה תקופה. הצלחתי להגיע לפסגות שכל אמן חולם, מצד שני לא הייתי מבסוט מהמקום שאני נמצא בו. ידעתי שאני לא מנצל את האינטליגנציה שלי, הרגשתי מיצוי".
איפה היה הקושי? "עם תשומת הלב. כשאתה בטוב וכשטוב לך, זה הדבר הכי טוב שיש. כשטוב לך אין דבר יותר טוב ממסיבות, חברים, בחורות, מתנות והשקות. כשלא טוב לך זה הסיוט הכי גדול שלך. אני רציתי להסתגר, להיות לבד בחדר, אבל יצאתי החוצה לרחוב ומיד זיהו אותי ודיברו איתי ורק רציתי שקט. רציתי להוכיח לעצמי שאני יכול לעשות משהו טוב יותר. פחות שטחי של החתיך ביטבוקס אחרי 'הישרדות'. שם הפסקתי לקחת עבודות, הפסקתי להעלות תוכן. לקחתי עבודות בדברים אחרים. אבל אם פגשו אותי ברחוב זה היה רק 'הרבה זמן לא שמענו ממך' לא 'לאן נעלמת'".
ל'הישרדות' היה חלק בסיבה שרצית לעזוב את העולם הזה? "אחד הדברים שהיה חשוב לי להבהיר זה שלא התפרסמתי ב'הישרדות', ואני לא כוכב ריאליטי, חס וחלילה, וזו הסיבה שאני שונא את 'הישרדות'. אתמול דיברתי על זה עם חברה. היא אמרה לי, 'יצאת מדהים, כולם אוהבים אותך, זה עזר לך לקריירה, אז למה אתה כל כך שונא שאנשים מקשרים אותך לשם?' עניתי לה שהסיבה היא שלפני 'הישרדות' עבדתי קשה ועשיתי הכל לבד, באתי מהרשת ושם צמחתי לבד בלי עזרה, ואני גאה בזה. ואז באה 'הישרדות', שהיא חלק קטן מהעשייה שלי, ואומרים לי, הפריצה שלך הייתה בתוכנית. שם אני כועס. זו הייתה חוויה מגניבה, אין לי בעיה לדבר על זה היום כחלק מהעשייה שלי, אבל יש לי בעיה שזה לקח לי את 'הסלף מייד' שלי".
3 צפייה בגלריה
שגיא ברייטנר בפסטיגל
שגיא ברייטנר בפסטיגל
שגיא ברייטנר בפסטיגל. ''לא הייתי מבסוט מהמקום שאני נמצא בו''
(צילום: אלעד גרשגורן)
אז לא היית עושה את זה שוב? "לא, לא הייתי הולך. זה קידם אותי בקריירה, יצאתי טוב, הכל סבבה, אבל זה בלע לי חלק מאיך שבניתי את עצמי וזה בהמשך גם פגע בי וגרם לי לקחת מיליון צעדים אחורה. אין לי בעיה להיות כוכב ריאליטי אם לא הייתי כלום לפני. יש לי בעיה עם זה שבסיפור האישי באתי מלמטה, עבדתי קשה ו'הישרדות' בלעה הכל וזה דיכא אותי".
התחברת לאנשים מתעשיית הבידור או שהרגשת שזה לא העולם שמתאים לך? "יש מלא מאחורי הקלעים. אנשים שראיתי שעושים מה שאני עושה ומנצלים את זה לרעה. יש מישהו מאוד מפורסם בעולם הנוער שכדי לצבור עוקבים עשה הגרלות מזויפות של אייפונים. זה עיצבן אותי שהוא משיג עוקבים, פורץ, הופך להיות ענק מהגרלות על אייפונים שקריים. הדרך הנכונה מבחינתי להילחם בזה לא קשורה אליו, היא קשורה לאיך אני עוזר לקהל שעוקב אחריי לחשוב בצורה יותר ביקורתית כלפי המסרים שהם רואים ברשתות החברתיות. יש המון חרא, המון פייק, והדבר היחיד שיעצור את זה, זה לא 'נו נו נו' למשפיענים".
את הפריצה הגדולה הוא חייב לסרטון שעשה בצבא. הוא השתמש בתחביב הביטבוקס שלמד כילד, ויחד עם חיילת ששרה איתו צילם סרטון. הסרטון הזה, ואחרים שבאו אחריו, התפוצצו ברשת. משם ברייטנר עלה מדרגה לליגה אחרת. "קיבלתי הצעות להופעות משותפות עם זמרים ולהקות כמו התקווה 6, דניאל סלומון ודנה עדיני. עשיתי עם נועה קירל וסטטיק ובן אל שירים. היה לי כיף, טירוף. השתחררתי מהצבא, חתמתי בסוכנות יולי וזרמתי. הרגשתי שאני עושה משהו שמעניין אנשים, מייצר תוכן מגניב, וידעתי לעשות עוד דברים ברשת שהם לא רק הביטבוקס. ואז הייתי מנחה ב־kidZ, לא ידעתי לאן אני מכוון. וזו אחת הסיבות שיצאתי מעולם הבידור".
זה הרגיש לך קצת כישלון? "האמת שלא. בלי כוונה עשיתי מה שאני טוב בו והצלחתי ממש, הגעתי לפסגות מטורפות ובסך הכל עשיתי ביטבוקס, זהו. הצלחתי להיות מי שאני ולהגיע לפסגות אבל הרגשתי שבא לי משהו אחר. אנשים יכולים להיות הכי מוצלחים ולהרגיש כישלון, אבל לא אני. גם הסוכנת שלי הבינה את זה ושיחררה אותי בהכי טוב שיש. לא נלחמה".
ומשם המשכת להייטק. "מאוד פחדתי מזה בהתחלה. איך אני עושה את השיפט וכמה ברצינות יתייחסו אליי. וכל מי שפגש אותי בתוך שלוש דקות הבין שיש עם מי לדבר וידעתי לנצל את זה לטובתי. התבגרתי בעולמות הקופי, הקריאייטיב והשיווק, ובאתי עם ניסיון וידע וארגז כלים שהיו למעטים. הרגשתי שידעתי להציג את עצמי בצורה טובה וזה פתח לי דלתות והוסיף. הייתי במיליון כובעים. וזה נתן לי יתרון משמעותי".
אז למה לחזור לתעשיית הבידור ולעשות מוזיקה? "בהייטק נהניתי מאוד, אבל גם התחלתי להתגעגע. כשחזרתי לארץ מטיול בחו"ל התחלתי לעבוד ולכתוב את האלבום 'נשארתי טוב' שיצא ב-2021. בהתחלה חשבתי שאוציא שיר אחד וזהו. רק בשביל לסמן וי. לא חשבתי שאוציא אלבום ולא חשבתי שאלמד הפקה מוזיקלית ואפיק לעצמי את האלבום השני. ידעתי שהקול שלי זה לא הפורטה במוזיקה שאני יוצר. קשה לי לקרוא לעצמי זמר. מה ששומעים בשירים זה הרבה עזרה ממחשב, אבל אני כותב, מלחין ומפיק ממש טוב. אני מרגיש כמו שחקן כדורסל נמוך. אהיה טוב במגרש, לא גבוה, לא קול יפה, אבל יודע לשחק מצוין".
3 צפייה בגלריה
'''הישרדות' בלעה הכל וזה דיכא אותי"
'''הישרדות' בלעה הכל וזה דיכא אותי"
'''הישרדות' בלעה הכל וזה דיכא אותי"
(צילום: מיכה לובטון)
איך קיבלו מסביבך את ההסבה לזמר? "היה להם קשה לאכול את זה. לקח זמן. הנה אושרי כהן עושה מוזיקה, הוא די-ג'יי, והוא גם דיבר על הקושי באיך מתייחסים אליו בתור שחקן שעשה שינוי וזה קשה. עדיין יש פה סטריאוטיפ של שטחיות לגבי כוכבי רשת וכוכבי לריאליטי, ואני מאמין שאלה שאמרו, 'יאללה בוא נשמע את המוזיקה של שגיא ביטבוקס' ציפו לפופ חביב ורגיל וקיבלו משהו אחר לגמרי. מוזיקה מורכבת, עמוסה מאוד, מתוחכמת. לאלבום השני קראתי 'שגיא'. ומה קרה? חודש אחרי סטטיק הוציא את 'לירז'. עשה לי עשר אפס עם הכוח השיווקי. אני זוכר שהוא פירסם שהולכים לקרוא לאלבום 'לירז', אז שלחתי לו הודעה ששנה אני עובד על אלבום עם השם שלי והוא בשנייה מוציא אלבום עם השם שלו. מבאס אבל אני הכי מזדהה איתו בעולם. הוא אמר, 'אל תדאג, האלבום שלי יוצא אחרי שלך', וצחקנו. אצלי השיר שמדבר על שגיא ביטבוקס ושגיא הזמר נקרא 'אני והאושר', והוא מדבר על היחסים שלי מול האושר הפנימי שלי שדווקא כשהייתי בשיא ההצלחה ובפסגה הרגשתי שאני רוצה לחפש את עצמי. לא הרגשתי שאני שלם".
אני מניחה שעדיין קוראים לך שגיא ביטבוקס ברחוב. "קורה, וזה מעט צובט, ואגיד לך למה. צריך לזכור שאני יוצא מהקופסה של עצמי. אני לא שגיא ביטבוקס. לא יכולתי בכלל לשמוע את עצמי עושה ביטבוקס. שנאתי את זה. הרגשתי בתוך קופסה שחסמה אותי מעצמי, מחסום שאני מנסה לפרוץ, ואז בא מישהו וקורא לי ביטבוקס וזה יכול לעקוץ אותי כי בפנים אני חושב, אולי אתה עדיין שגיא ביטבוקס? אולי מה שהקהל רוצה זה רק שגיא ביטבוקס? שלי מול עצמי, המון פחדים. וואי, אולי זה אף פעם לא השתנה? אולי זה מה שיזכרו ממני? זה לא רע אבל אני רוצה אחרת".
פורסם לראשונה: 07:11, 17.03.23