אחד הזיכרונות הכי פוצעים שיש לרועי קורנבלום מהתקופה שבה היה דייר ב"האח הגדול", לא הגיע בכלל למסך הטלוויזיה. "בתוך הבית עושים המון לוקדאון. במשך שעות לא יכולנו לצאת מחדר השינה. לא לאכול, ו'האח הגדול' לא ענה למרות שביקשנו שוב ושוב. עד שאתה מתפלפ על הדלת מרוב שיגעון. זה יכול לקרות אם יש שיחה מעניינת ואחד הדיירים רוצה להיכנס לחדר. נועלים כדי שהשיחה לא תיפסק. אני זוכר מקרה של דייר ודיירת שכמעט הלכו מכות אחרי שהיינו סגורים המון זמן. הבחורה ירקה עליו, קראה לו 'בן זונה' והוא דפק בעיטות לדלת, אגרופים, צרחות, איבד את זה. ההפקה סגרה את האורות לגמרי, חושך מוחלט, ואז אנשים נכנסו, הוציאו את שניהם, והשאר נשארו בחושך".
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עוד כתבות למנויים:
היו עוד תקריות כאלה? "בשבוע השני כשהיינו בבית היה דייר שביקש לצאת החוצה כי הוא אכל סרט. פתאום הוא עלה למדרגות ויצא. לא מסבירים לך כלום, אמרו שהוא יצא בטוב אבל אחר כך שמעתי שהוא במצב לא פשוט. ההפקה שולטת בכל מה שאתה עובר. אותי זה עינה".
3 צפייה בגלריה
רועי קורנבלום בתוכנית 'האח הגדול'
רועי קורנבלום בתוכנית 'האח הגדול'
בימיו ב''האח הגדול''. ''בכיתי המון, כל הטראומות צפו לי''
(צילום: מתוך 'האח הגדול')
לקח לקורנבלום בן ה-27 זמן לעכל את מה שעבר בבית "האח הגדול" אליו נכנס לפני ארבע שנים ויצא בשלבים מתקדמים, כדייר ה-14 שהודח. התוכנית עברה אז בין זכייניות והתמקמה ב"רשת". במסגרת קשיי הקליטה, עזבה העורכת הראשית באמצע העונה על רקע טענות על רייטינג צונח, והוחלפה ברועי עוז, שמשמש עד היום כעורך. קורנבלום התבשל בתוך עצמו עד שהחליט לספר מה עבר, להתייצב מול זכיינית גדולה בידיעה שהוא עלול לשלם מחיר כמוזיקאי שפותח חזית. בערך שבועיים עברו מהכניסה לבית, עד ששכח את העולם בחוץ. "בשבועות הראשונים בכיתי המון, כל הטראומות צפו לי", הוא מספר, "נכנסתי לחדר 'האח הגדול' בהתמוטטות ותמיד הרגשתי שרועי דואג לי ומבין אותי. שיחות עמוקות. אתה מרגיש שהוא החבר הכי טוב שלך. הוא אומר לך, 'אל תדאג דברים לא ייכנסו בעריכה, תגיד הכול'. ואתה נרגע וממשיך לדבר".
וזה לא היה ככה? "נגיד, אמרו שלא יצלמו בשירותים, שזה רק צילום לצורכי בטיחות, לוודא שאף אחד לא פוגע בעצמו. אבל איך שיצאתי מהבית צלם מהתוכנית אמר לי, 'איזה חרמן היית, מה זה?'. אמרתי לו, 'פאק, מה ראית אותי?' והוא ענה: 'מלא'".
הרגשת שלוחצים עליך להתנהג בצורה שלא מתאימה לך? "היה שלב שעשיתי לבית 'ספוקן וורד' על הצבא, על טראומות מצוק איתן. בהתחלה רועי אמר לי שזה מדהים אבל אחר כך הוא אמר שהשתבללתי. ביקש שאשמיע את הדעות שלי בפני הדיירים. אמרתי שאין במי להתנגח, והוא המשיך לחמם אותי. לא רציתי לעשות את מה שהוא אמר, אבל גם אהבתי אותו ולא רציתי לאכזב. היססתי והוא אמר שאני פוחד להגיד את הדעות שלי".
"לקראת סוף התקופה שלי בבית, הייתי ב'דארק סייד'. אפל, שבור, רע. לא הרגשתי כלום. היו צועקים את השם שלי בחוץ ולשנייה נזכרתי שיש עולם. אף אחד מאיתנו לא היה פסיכי. אנחנו אנשים נורמליים עם טריגר. הרגשתי שכמה שתגיב יותר רע ככה ימחאו לך יותר כפיים"
הקטע הזה גרר הרבה תגובות. אמרת בו, 'מה עשיתי בצבא? הרגתי ערבים. אני אחראי על הכיבוש ולא טראמפ או בוש'. היו כאלה טענות שאתה משקר, שלא היית בכלל בחזית. "אחרי שיצאתי ראיתי שהציגו את הקטע על הצבא באופן שונה מהמקור. שינו סדר מילים. המשפחה שלי קיבלה איומי מוות, תמונה של קבר עם השם שלי שנשלחה לאחותי. הצל כתב עליי פוסט. לפי איך שאני מבין את זה, יש להם תסריט מוכן, תפקיד לכל אחד. ערס, חנון, כוסית. התפקיד שלי היה להיות השמאלני. מה שייכנס בעריכה זה מה שמתאים למשבצת, נקודה. דחפו אותי לתפקיד. ואני מנסה להגיד להם 'לא' והם גורמים לי לתחושה שאני לא מספיק. בגלל זה רבתי עם ישראל אוגלבו, ואחרי זה אמרו לי, 'איזה מדהים אתה, אנחנו רוצים לראות יותר מהרועי הזה, אנשים בבית מתרגשים ממך ככה, אתה אהוב בגלל זה, תמשיך לעבוד על זה'".
איך היה הקטע במקור? "כתבתי אותו אחרי הצבא, בעקבות תחושה שכל מי שהיה איתי בצבא היה מאוד מיליטנטי. התחושה שיצאתי איתה היא שצה"ל קדוש, שאסור להגיד שהיה כואב כי תצא מעפן. ישר יקראו לך שמאלני, אבל אני הכי לא שמאלני. הקטע מתחיל ב'למי את קוראת שמאלני?' ואז אני מסביר איך מעיזים לקרוא לי ככה רק כי יש לי ביקורת על הצבא. ב'האח הגדול' ערכו והוציאו את המשפט 'למי את קוראת שמאלני' ולצידו שידרו מילים שהציגו את הקטע אחרת".
חשבת לצאת מהתוכנית באמצע? "אין דבר כזה. אתה נמצא במציאות שזה כל מה שקיים. אם אתה יוצא - אתה מת. כל העמדה להדחה אתה בסטרס. כל מי שהולך בשבילך מת. אם תלך זה אומר שלא אוהבים אותך".
ואהבו אותך? "בכל פעם שמעמידים להדחה אתה מבין את מי אוהבים ואת מי לא. ממש לקראת הסוף, הייתי עם תספורת של חייל. הייתי אפל, שבור, רע. לא הרגשתי כלום. היו צועקים את השם שלי בחוץ ולשנייה נזכרתי שיש עולם. אף אחד מאיתנו לא היה פסיכי. אנחנו אנשים נורמליים עם טריגר. כשלוחצים על מה שצריך אז אנשים יצאו מאזורי הנוחות שלהם. הרגשתי שכמה שתגיב יותר רע ככה ההפקה תמחא לך יותר כפיים".
לתוכנית הוא בכלל הגיע מסיבות אחרות. הוא עובד בהייטק אבל חולם להיות מוזיקאי. בקרוב יוציא אלבום ראפ ראשון. הוא קיווה שאנשים יתחילו להכיר אותו מהטלוויזיה ואז ירצו לשמוע את המוזיקה שלו. "לא ראיתי מעולם 'האח הגדול'. ואז יום אחד הגיעה הודעה בפייסבוק: 'יש לי הצעה מעניינת בשבילך'. והזמינו אותי לאודישן. ישבתי באודישן, הייתי הודו וייב ואמרתי חוויה, אני זורם על חוויות. באתי מסטול כמובן. ישב מולי בחור ושאל אותי מי אני. הוא רצה שאעשה קטע מהספוקן וורד, התלהב וביקש עוד קטעים. ואני כזה 'וואו, מישהו מתלהב מהאמנות שלי'. הייתי נורא תמים".
איזה שלבים אתה זוכר בדרך לתוכנית? "לפני הכניסה נפגשתי עם פסיכולוגית כחלק מהמיונים. סיפרתי שכשהייתי ביסודי, פעם באתי עם תספורת חדשה ואז 20 ילדים עשו מסביבי מעגל, ונתנו לי בעיטות ופיצוצים. ניסיתי להשתחל החוצה, נתתי למישהו בעיטה והוא נתן לי מכה רצינית לפנים. נפלתי על הרצפה והיה צלצול. בזמן שאני מדמם אני רואה חלק מהבנות יושבות בצד וצוחקות. בתגובה היא ענתה: 'הבנתי, ילד כאפות שרוצה להיות מפורסם'".
3 צפייה בגלריה
מסיבה סולומון
מסיבה סולומון
עם בת הזוג שהכיר בתוכנית מריה דומרק. ''היא הסיבה היחידה שאני לא מתחרט''
(צילום: אמיר מאירי)
מכאיב. ובכל זאת החלטת להיכנס. היו עוד אמירות קשות? "הייתה עוד אחת, בשבוע שהודחתי. הייתי צריך להסתובב שבוע בתחפושת שהדיירים בחרו לי, הם החליטו בחרו בבת יענה. שזו החיה שהכי מתאימה לי כי אני טומן את הראש בחול בריבים. המילה 'בת יענה' נשארה כמו צלקת שנים אחרי ההדחה. אני, שהייתי ילד כאפות כל החיים, הרגשתי שהלכתי עם שלט של 'אני אפס' על הראש. התרסקתי. אמרתי לאח בחדר לבד שאני לא רוצה לשים את התחפושת, זה שובר אותי. לא האשמתי אותו בכלל, לא כעסתי עליו, האשמתי את עצמי שאני זה שראוי להשפלה הזו".
מה הוא אמר לך? "שאני בסדר כמו שאני, ושזה חשוב שאדע את זה. אני אומר לו שזה עדיין שובר אותי, בבקשה תן לי להוריד. והוא עונה לי, תילחם בזה, תראה שזה לא מי שאתה. ישראל אוגלבו היה אריה כשאני הבת יענה ואני חושב שידעו שמטרגר אותי לריב איתו. הלכתי עם התחפושת הזו שבוע, התפוצצתי, וככה הודחתי".
כשיצאת מהבית נראית המום. כמעט נפלת. "נראיתי כאילו אני יוצא ממלחמה. כמו בצוק איתן. מצלמים אדם שיוצא ממלחמה ועושים על זה רייטינג. נפש מעונה. הכי שבור שהייתי בחיים שלי. דקה אחרי הפגישה עם ההורים לוקחים אותך משם, אתה הולך לחדר ושומע קול מוכר, פתאום רועי עוז נותן חיבוק ארוך, אומר לך שאתה בסדר, 'ברוך הבא לעולם'. ואתה אוהב אותו".
לרועי עוז יצא לך לספר את כל זה? "רועי הוא האהבה הכי גדולה של כולם. המקום הבטוח שלי. שאומר, 'אדאג לך גם בחוץ, אתה תהיה בסדר, לא יזרקו אותך לעולם, זה לא נגמר'. אפילו הוא אמר לי, 'אני אוהב אותך רועי'. אמר שאני יכול להיות הכול. אבל ברגע שזה נגמר זהו. אחרי חצי שנה ישבתי איתו ועם המלהקת אמרתי להם מה אני מרגיש, אמרתי להם שהם שידרו דברים שאמרו שלא ישדרו. שאלתי למה ערכו אותי ככה. במשפט אחד הם עונים: 'טוב, אם זה מה שאתה מרגיש חבל'. ואני חושב: פאק אחי, זיינת אותי, מה זו התשובה הזו? לא סיפרתי את מה שסיפרתי לך לאף אחד. זה היה כאילו שכבנו, והוא זרק אותי אחרי הסקס. כעסתי, שנאתי. בשיחה הם נבהלו, ניסו להתגונן אבל בשלב מסוים נפרדו ורועי אמר, 'צר לנו שאתה מרגיש ככה אבל זה שלך' וזהו נגמר. פעם הבאה ראיתי אותו בהשקה, שנה אחרי, והוא בא לחבק אותי ולא רציתי. הוא שאל אם הכול טוב ואמרתי לו שהוא כבר יודע מה אני מרגיש לגביו, הסתובבתי והלכתי".
לפני כחודש העלה קורנבלום סרטון טיקטוק שבו אמר: "ממרחק הזמן אני מבין שהתוכנית היא רשע טהור. דעתי האישית היא שצריך להוציא את 'האח הגדול' מחוץ לחוק. אני באופן אישי יצאתי משם שרוט רצח, לקח הרבה זמן לרפא את השריטה הזאת".
למה החלטת דווקא עכשיו לדבר על זה? "בגלל שעכשיו אני מעלה מלא חומרים מהאלבום שלי לרשת, העליתי גם קטע על הרשתות החברתיות. פתאום התחילו שאלות על 'האח הגדול'. מבול. רציתי להסביר אחת ולתמיד מה עברתי ולשחרר. עד היום הייתי הקורבן המתבייש אבל זה לא צריך להיות ככה".
@roykornblum

אחת הפעמים היחידות שאדבר על האח הגדול ברשתות 🙂

♬ original sound - רועי קורנבלום
קורנבלום תוקף את "האח הגדול" בטיקטוק
יצאו לך משם גם דברים טובים, לא? למשל, הזוגיות עם מריה דומרק. "הסיבה היחידה שאני לא באמת מתחרט זה הזכייה בבת הזוג שלי. טיפה של אמת בתוך החרא הזה. זה האפי אנדינג. אבל זה לא קשור למה שאני אומר. זה שקיבלת מכות אבל עשו עליך כתבה בעיתון לא אומר שלא קיבלת מכות".
סיפרת בעבר על התמכרות לגראס שכמעט הרסה לך את החיים. איך התמודדת עם ההתמכרות ב"האח הגדול"? "ההפקה אמרה לי להפסיק לעשן חודש לפני, שאתרגל. לא הפסקתי. בחדר במלון עישנתי, עד המונית בדרך לבית עישנתי. בבית עצמו וויד לא היה בתודעה בגלל שהיו מלא דברים אחרים שהיו תחליף לצורך. חשבתי ששם עברתי גמילה אבל שעה אחרי שיצאתי הייתי בבית עם ג'וינט בפה. לבד, מיד מתארגן על סמים".
יכול להיות שהגמילה מהוויד בתוך התוכנית עצמה, גרמה לך להרגיש שהחוויות שם קיצוניות יותר ממה שהיו בפועל? "זו שאלה הגיונית אבל לא. נגמלתי מוויד בעבר ואני יודע איך זה מרגיש. בבית האח הוויד לא היה קיים. אתה נמצא בעולם אחר שהוא בכלל טריפ, אתה לא חושב על וויד".
חזרת לעשן? "אחרי 'האח הגדול' הייתה לי תקופה קשה נפשית. אם לפני 'האח הגדול' הייתי מעשן וויד 20 גרם בחודש בעלות של אלפיים שקל, העליתי ל-30, ואז ל-40. הרבה דברים השתנו בחיים שלי לטובה בזוגיות, אבל לא הייתי בטוב עם עצמי. התחלתי לעבוד על מוזיקה. הרגשתי שאני חייב לעשות משהו מ-15 דקות התהילה. היה לי שעון חול מעל הראש. נפגשתי עם מפיקים שלא התאימו והתערבבתי במקומות שלא עשו לי טוב. כל הזמן הייתי מסטול. ב-12 כבר היה לי ג'וינט בפה. הגראס היה בשבילי כמו קביים. כשאתה מעשן אתה לא חווה עצב, הוא מערפל. רק בקורונה בסגר הפסקתי לעשן סופית".
איך ככה פתאום? "כשהתחיל הסגר ידעתי שיש שני נתיבים – או שאני מעשן את חיי, או להפסיק סופית. בחרתי בנתיב השני. הייתי עם ג'וינט ביד, הנחתי אותו במאפרה וזה הייתה הפעם האחרונה. הוא שכב שם שלושה חודשים ואז זרקתי אותו לשירותים. הייתה תקופה קשה, של גמילה אמיתית, אבל לאט-לאט החיים השתפרו והכול התאזן. הטקסטים משתפרים, המוזיקה טובה יותר, וזה דירבן אותי. בוויד יש לך הרבה התקפי עצבים וגם מהם נפטרתי".
3 צפייה בגלריה
רועי קורנבלום
רועי קורנבלום
''הגראס היה בשבילי כמו קביים''
(צילום: יונתן בלום)
איזה למשל? "בת הזוג ואני היינו בירושלים וחיכיתי לה מחוץ לחנות, זה לקח יותר ממה שחשבתי. היום אני מבין שהייתי בדחף לעשן. והתעצבנתי. ואז נכנסנו לרכב והתחלתי לתת בוקסים למזגן באוטו ושברתי אותו. היא נבהלה וקלטתי איזה מטורף זה. רגע שנשאר אצלי. שהייתי בן 16 גם נתתי פצצה לדלת ועד היום יש לי חור בדלת מההתקף עצבים הזה".
מה אתה מאחל לעצמך? "בתור בן אדם שהרגיש אאוטסיידר כל החיים אני רוצה לתת תחושה לאחרים שמרגישים ככה שזה בסדר. אני רוצה לגרום לאחרים להרגיש. לא להיות נערץ, לא להיות מפורסם. זה לא מעניין אותי".
מרשת נמסר בתגובה: "הטענות של רועי קורנבלום חסרות שחר ואין בהן כל אמת. הפקת 'האח הגדול' פועלת בפיקוח ועדת אתיקה, ייעוץ משפטי ובכפוף לכללי הפורמט, על מנת לוודא כי ההתנהלות כלפי הדיירים, במסגרת משימות ובכלל, עומדת בסטנדרטים הראויים".
פורסם לראשונה: 07:51, 18.11.22