יעקב בוזגלו מתכנן תוכניות ואלוהים צוחק. בתחילת אוקטובר פתח המנהל הכל יכול לשעבר של ארבעת בניו הכדורגלנים, גלריה לאמנות בהשקעה מכובדת, להציג בה את היצירות של אשתו חני. מה שקרה ב-7 בחודש כולם יודעים. "פתחתי גלריה בתקופה-לא תקופה, אבל צריך לשרוד, אז עושים הכל כדי להמשיך קדימה. אין ברירה. האמת שהורדתי מחירים בצורה מרשימה. היום יש ציורים מ-500 עד 3,000".
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עוד כתבות למנויים:
יעקב הפך לפטריארך של משפחת הכדורגל הראשונה של ישראל, שמונצחת בסדרת הריאליטי "הבוזגלוס". אבל המתח והתחרות המתמדת בין ארבעת הבנים, הם מעטפת למי שבאמת מקדמות את העלילה: הנשים של. הן אלו שקובעות, מנהלות וגם מחליטות עם מי לריב ומתי. ספוילר: זה בדרך כלל מסתיים בעדי, בת זוגו של אסי, נגד מירן, בת הזוג של מאור, ולהפך.
5 צפייה בגלריה
יעקב בוזגלו
יעקב בוזגלו
יעקב בוזגלו. על רקע הציורים של אשתו חני
(צילום: איליה מלניקוב)
חני, אשתו של בוזגלו ב־40 השנים האחרונות (כולל גירושים באמצע וחתונה שנייה שצולמה לסדרה) היא כביכול מאמא מהסוג הישן, שמשתבללת בגידול ילדים ובמטבח. בפועל, זו הדרך שלה לקבל את מה שהיא רוצה באמת: להפוך לציירת באמצע החיים. כרגיל אצל הבוזגלוס, לא ברור אם החיים מחקים את האמנות, או להפך. "נסעתי לעשרה ימים וחזרתי כדי לגלות שהבית שלי הפך להיות גלריה", בוזגלו משחזר מתי הכל התחיל. "חני השתלטה על הבית עם הציורים (צוחק). מאז היא לא הפסיקה. כבר לא היה לי איפה לשבת ולישון, אז החלטנו שאנחנו פותחים גלריה".
הגלריה שלהם בראשון-לציון נקראת "אמנות בצבעים" ויעקב, כאמור, משמש מנהל. "לקחתי את חני פרויקט. אמרתי לה, תקשיבי, כל מה שמעניין אותי זה להביא אותך למצב שכולם ידברו עלייך. זה לקח זמן, אבל היא ממש פורחת. רוב האנשים בארץ יודעים שהיא אמנית בחסד עליון, ואני מאוד מקווה שהיא תתפתח ותגיע להיות משהו עולמי".
איך אתה מגדיר את סגנון הציור שלה? "יש הרבה שיטות לאמנות שלה. היא אוהבת פורטרטים ברמות. היא עושה אבסטרקטים מאוד-מאוד יפים. אנחנו מאוד אוהבים גם חיות ונופים. זה כאילו היא נוגעת בכל דבר. אחד הדברים הכי מקסימים אצלה זה שהיא אוטודידקטית. ממציאה את עצמה. עושה דברים מדהימים".
אחרי שהמציאות חירבה לזוג את התוכניות לכיבוש עולם האמנות, הם עברו לגור אצל אסי ועדי בראשון-לציון. פתרון זמני עד שיחליטו מה הצעד הבא. "זה לא ממש עם אסי ועדי באותו בית. יש לנו יחידה משלנו", הוא מחדד.
זה הגיע מלחץ כלכלי בעקבות ההשקעה בגלריה שלא נפתחה? "האמת היא שאנחנו בחוסר ודאות הרבה מאוד זמן", הוא מודה. "רצינו לעזוב את הארץ, אני בודק בפורטוגל כי יש לי דרכון. אבל זה מאוד קשה. היה לנו בית גדול, אנחנו טיפוסים שאוהבים לארח. אבל היות שאין תרבות של אמנות בארץ, חשבתי שאולי אנסה את המזל שלנו מעבר לים. אני לא יודע אם זה יקרה, בטח אחרי שהמלחמה טרפה את כל הקלפים. זה לא כזה בראש מעיינינו כרגע".
יום אחרי טבח שמחת תורה, כשמדינה שלמה המומה וסופרת את מתיה, כדורגלן העבר מאור בוזגלו בחר לפרסם בטוויטר מי אשם בעיניו בזוועה: "משהו לא מסתדר כאן", הצהיר בידענות של אחד שלא יודע כלום. "זה לא שהם פרצו אלינו עם חלליות... אלה (שגיאת הכתיב במקור) עם רכבים רגילים, אופנועים רגילים... בלי שאף מסוק יוקפץ... זה מחדל עצום ובגידה של מישהו מבפנים!! ימים יגידו".
בהמשך מחק את הציוץ, אבל זה היה מאוחר מדי. סערת הרשת סביב תיאוריית הקונספירציה המכוערת שהידהד, כבר התלקחה. קולגות מערוץ הספורט, שם הוא משמש כפרשן, קראו לפטרו לאלתר. מאור עצמו פירסם התנצלות מז'אנר ה"סליחה באמת אם מישהו נפגע" וטען שבכלל לא התכוון לזה שהבוגדים הגיעו ממערכת הביטחון. "הכוונה שלי הייתה בגידה של שונאי ישראל שרוצים לרעתנו וחוברים לאויבינו, דבר שכבר קרה בעבר", גם התקרבן לסיום.
5 צפייה בגלריה
yk13796198
yk13796198
יש עוד יעקב בוזגלו. ב'הבוזגלוס' | צילום: אסנת רום
אולי מאור בוזגלו לא חשב בזמן אמת מה משמעות הדברים שהעלה. אבל מה שבטוח זה שהוא לא האמין לרגע שבקבוצת ההתייחסות שהאשים בבגידה נמצא גם אביו, יעקב, איש שבנו אסי קורא לו "מפא"יניק ותיק" ומי שקורע את הצורה לעולם הכדורגל הישראלי למעלה משני עשורים.
את קריירת המשחק שלהם ניהל כמו שרק הוא יודע. כלומר בצעקות. מה שנקרא, דמות טוטאלית. מתלקח תוך שנייה, ולא רק במו"מ על השכר של הילדים. השנה האחרונה הפכה אותו ליותר כועס, ובעיקר להרבה יותר עצוב.
"אין ספק שהייתה פאשלה מאוד רצינית שצריכה להיחקר", הוא יורה. "אבל כל השנה האחרונה אנחנו רואים ששום דבר במדינה לא מנוהל. סמוטריץ' ובן גביר מנהלים את המדינה וביבי עושה הכל כדי לשמור על הכיסא שלו".
מה דעתך על הדרך שבה הם מטפלים בשאלת החטופים? "הם לא עושים מספיק כדי להחזיר אותם. ועכשיו יש קולות שרוצים להשאיר אותם שם. (מרים את הקול) כאילו, לאן הגענו?! מי ירצה לחיות במדינה אם לא יחזירו את כל החטופים? אי-אפשר להפקיר בן אדם פעמיים".
מי שמתנגד לעסקה טוען שהדרך היחידה לשחרר את החטופים היא בפעולה צבאית, כמו ברפיח בתחילת השבוע. "אני מאוד התרגשתי מהשחרור הזה, דווקא בגלל שהחטופים לא צעירים. כן ירבו מבצעים כאלה, אבל מדובר בנס. וניסים לא קורים כל יום. (נאנח) אנחנו עם כל כך חזק, אבל אין לנו מנהיגים, אין".
אגב, יש מי ששמח. רק בשבוע שעבר גולדקנופף אמר שהוא לא מבין מה הקשר בין הממשלה לבין מה שקרה ב-7 לאוקטובר, וסיים עם השאלה 'למי רע פה?' "שמעתי קצת. רציתי לשבור את הטלוויזיה. אני רוצה לראות מה היה קורה אם אבא שלו או הבן שלו היו שם".
דווקא במקרה של ההתבטאות האומללה ההיא של בנו, הוא בוחר באופן נדיר לשמור על איפוק. בכל זאת, יגיד אחר כך בהקשר אחר, אבא זה אבא. "תראי, מאור לא מבין הרבה בפוליטיקה", הוא מנסה דיפלומטיה. "גם אני ככדורגלן הייתי כזה. הם פשוט מנותקים".
יש אצלכם מריבות על פוליטיקה סביב שולחן שישי? "אין דבר כזה. ברגע אחד אני סותר את כל המחשבות שלהם, עם כל הכבוד".
בגיל 67 יעקב בוזגלו הוא אירוע חד־פעמי. העונה השמינית של "הבוזגלוס", שעלתה ב-yes, מוכיחה בפעם המי יודע כמה שבמשפחה הזו המציאות היא ספָּק תכנים לריאליטי, ולהפך. סדרה על זכרי אלפא ומאבקם על תשומת ליבו של ראש השבט, יעקב עצמו. הוא מצידו רומם והרחיק את בניו בהתאם למצב הקריירה שלהם. למשל מאור, הכוכב בעונות הראשונות, נאלץ להמציא את עצמו מחדש בעקבות פציעה, מפנה את הבכורה לאסי, כשהאחרון הופך לסלב בזכות השתתפותו ב"הישרדות".
"לא, לא, לא", הוא דוחה את הרעיון שבמהלך השנים תרם לתחרות סמויה בין בניו על תשומת ליבו. "יש הרבה דברים שאמרו עליי לאורך השנים, אבל לא באמת עליי. יש כנראה עוד איזה יעקב בוזגלו".
האחים האחרים אמרו בראיונות שכשניהלת את מאור, התחושה הייתה שבגלל שהוא מצליח או מרוויח יותר, הוא המועדף עליך. "סימנתי את מאור, לקחתי אותו לידיים והוא הפך להיות מי שהוא. אין ספק שזה הרבה בזכות עצמו (פלאפון מצלצל. צועק: חנייייי!) בואי אני אגלה לך סוד: אוהַד היה לא פחות מוכשר ממנו, כן? ולא קרה איתו כלום בקריירה. וכן, לפעמים כשזה לא מצליח, מי אשם? האבא. (בלעג) כי כאילו ניהלת אותו בצורה לא נכונה. אז הגעתי לתובנות משלי, לא להתייחס למה שאומרים".
5 צפייה בגלריה
יצחק גולדקנופף
יצחק גולדקנופף
גולדקנופף. ''רציתי לשבור את הטלוויזיה'
(צילום: יריב כץ)
וואלה. "היה איזה אחד שתפס אותי בסמי עופר וצעק: 'מר בוזגלו, מר בוזגלו', אז אני מסתובב בחצי דאווין כזה, ואומר לו, 'תגיד לי, אני נראה לך מר? תראה איזה מתוק אני'. והוא אומר לי, 'קראתי את הספר שלך. יש לי שלוש בנות, אני מגדל אותן על משנתך'. זה עשה לי צמרמורת שאת לא מתארת. עד היום אני עם צמרמורת".
סגנון ההורות הייחודי של יעקב, שמערבב עסקים ומשפחה עם תחרות של ילדיו על כל מילה טובה ממנו, זכה לביקורות זועמות במהלך השנים. אבל יעקב מסתובב בעולם עם עור מהסוג שכל פיל ישמח לאמץ. במסגרת המצאתו העצמית מחדש הוא לא רק גילה את תחום האמנות הפלסטית, אלא גם משמש כשדכן. "אבל אי-אפשר להצליח עם כולם, זה אחד פה אחד שם".
אגב מה מחפש הגבר הישראלי? "אישה חמה, מיטה חמה, בית חם. אפשר גם אמבטיה חמה. טבעי שברגע שהוא לא יקבל את זה הוא יחפש בחוץ. אמר את זה כבר איל גולן, שאי-אפשר לאכול כל הזמן מרק".
5 צפייה בגלריה
יעקב וחני בוזגלו
יעקב וחני בוזגלו
עם חני. ''רוצה שכולם ידברו עליה''
(צילום: איליה מלניקוב)
אתם מיודדים? "הוא הזמר הטוב בישראל. גם שיחקנו כדורגל בעבר".
איך הוא כשחקן? "לא יעקב בוזגלו, אבל לא רע בכלל (צוחק)".
לא קשה להמציא את עצמך מחדש בגיל 67? "וואלה, אני מאמין ברעיונות שלי, ביצירה שלי ובטח של חני. דוגרי, לא חלמתי להגיע לגילי. אבי נפטר בגיל 54. אנחנו הרי נלך עוד יום, עוד שבוע, עוד שנה. מה נשאיר אחרינו? רק את הילדים. ואני מאוד גאה בהם", הוא מודיע כמו פולנייה. "אני גם מכיר אותם כמו את כף היד שלי. שום דבר שקשור אליהם או לכלות לא יכול להפתיע אותי, אני חושב".
אני אנסה. לפני שבועיים אסי ועדי הסתבכו בתקרית במכס כשחזרו לארץ ולא הצהירו על תיק. זה תפח לממדי סיקור מפלצתיים. אני מניחה שזה הפתיע אותך. (שותק) "את יודעת מה, בואי אני אגחך - ואת תשאלי למה".
5 צפייה בגלריה
איל גולן
איל גולן
איל גולן. ''הזמר הטוב בישראל וגם כדורגלן לא רע''
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יעקב, למה אתה מגחך? "נאמר ככה, הסרטון שאסי עשה עדיין לא פורסם. שם יש את כל השתלשלות העניינים. מה שפורסם, ערוך. אני ראיתי את כל הסיפור. אמנם לא אהבתי את ההתבטאויות של עדי, בלשון המעטה, אבל אני רואה אותה מעל 40־45 דקות עומדת בצד ולא מוציאה מילה".
עדיין, היא אמרה דברים קיצוניים למוכסת, כמו 'גזגזי'. "מילה היא לא מוציאה מהפה. גם את האיפוק של אסי לא שיבחו. עכשיו, בטח טסת בחיים שלך, והיו לך לילות לבנים, והרצון שלנו זה רק שהמטוס ינחת ונברח הביתה. שפטו אותה שלא בצדק כי היא התאפקה ברמות שאני הופתעתי אפילו. גם הציקו להם מאוד. כאילו, עם כל הכבוד לזה שאתה מוכס, מי אתה שתבוא ותגיד לי בזמן מלחמה: אתה טס לחוץ לארץ וקונה תיק ב־6,000 שקל. סליחה? גנבתי ממך משהו? מה זה עניינם?"
הבנתי. "(מרים את הקול) ויתרה מזאת, כולם מתעלמים מזה שעדי בעצם קוראת שפתיים! עכשיו, אני לא צריך להגיד לך שאדם שבקושי שומע לפעמים שומע חצי מילה וזה משנה את כל המשפט. ראיתי את כל הסרטונים המתייפייפים וזה בדיוק מה שקרה לעדי. הרי אם הייתי יודע שאחד הילדים שלי, חס וחלילה, את יודעת, הבריח יהלומים או סמים - עכשיו הייתי נכנס לעובי הקורה.
"אבל מה קרה? הם יצאו ליום הולדת של עדי, אסי קנה תיק לעצמו וביקש ממנה להעביר את הדברים מתיק הגב לתיק שלה, היא לא שמעה והכניסה את התיק עם האריזה. גם בסרטון אסי אמר, 'טוב, מה הבעיה? אני אשלם קנס'. אמרו לו תשלם ולא תקבל את התיק".
בחרו אותו כדי ללמד לקח. "זאת הנקודה, נשמה. מגיע לכם קנס? קחו קנס, תנו ללכת לישון".
אז מה נגמר עם התלונה שהגישו נגדם? "זה בבדיקת המשטרה, אבל בואי נאמר דבר מאוד פשוט, אם אלה לא היו אסי ועדי בוזגלו, זה לא היה יוצא".
פורסם לראשונה: 00:00, 16.02.24