כשעולים על הרכב בדרך לטיול כמעט תמיד תגיע השאלה - איפה עוצרים לאכול? ואז מתחיל החיפוש אחרי המלצות וניסיון להבין אם המקום ששמעתם עליו בכלל בדרך שלכם. ואם כבר סטיתם מהמסלול והגעתם, הכי מתסכל זה לגלות ששוב נפלתם למלכודת תיירים. אז אנחנו כאן כדי לעזור. ריכזנו כמה המלצות למסעדות על הכביש המהיר, בתחנות דלק או בחניונים בצידי הדרכים. חלקן מוכרות שנים וחלקן יותר צעירות. מה שנשאר זה לעלות על הרכב ולצאת לטייל.
כתבות נוספות למנויי +ynet:
וריאציות על נושא: "רק חומוס", קצרין, כביש 87/ ענת לב-אדלר
כמי שמכורה לחומוס, היה לי קצת קשה עם הווריאציות המודרניות של החומוסולוג היצירתי תום קבלו מרק חומוס, אבל זה לא אומר שמי שאוהב לשבור קונבנציות, בעיקר קולינריות, לא יאהב את ריקוד החומוס המשוגע שלו. בחומוסיה הססגונית והמוקפדת, הכי רחוקה מתדמית מזנוני תחנות הדלק, מגיש קבלו חומוס אבוקדו עם ביצה רכה, חומוס עם עגבניות שרי מוקפצות ובצל מקורמל, וגם חומוס עם ביסלי פלאפל ועמבה, שהוא מעיד שרבים מגיעים בשבילו. בשעת צהריים המקום מלא בתלמידים, בחקלאים מהאזור, בחיילים שמשרתים בסביבה, ובמטיילים שכבר גילו את המקום.
"המטרה שלי היא לתת חוויה של מטבח עילי עם אוכל נשמה - ברגע שהלקוח מזמין אנחנו מתחילים לעבוד על המנה, לקלף את העגבניות, לפרוס את האבוקדו", אומר קבלו. ליד הוא פתח גם מעדנייה שבה הוא מוכר רטבים, מטבלים, כמובן חומוס, וגם ירקות מהגולן שהוא מתסיס.
שעות פתיחה וטלפון: א'-ה' 17:00-10:00, בשישי עד 14:00, 04-6559606.
בווייז: תחנת הדלק פז, אזור התעשייה קצרין.
13 צפייה בגלריה
רק חומוס, קצרין
רק חומוס, קצרין
רק חומוס, קצרין
(צילום: נחום סגל)
כבוד לסביבה: פוקצ'ה, גן הצפון, כביש 99/ אחיה ראב"ד
המסעדה האיטלקית הידועה ממוקמת במתחם גן הצפון, הסמוך לקיבוץ מעיין ברוך בדרך לחרמון. אייל אלחנתי מקיבוץ דפנה פתח את המקום ב־2005, ושנה אחר כך הצטרף לעסק גיסו, גיא פגלסון, גם הוא מדפנה. כיום חולשים השניים לא רק על פוקצ'ה, אלא גם על שתי מסעדות סמוכות - קלומפוס, שהיא המבורגרייה, ופאי מאי התאילנדית. בנוסף הם מחזיקים בדפנה מפעל לעיבוד בשר, שמספק את הבשר לשלוש המסעדות, ולצידו מעדנייה. אחד העקרונות המנחים פה הוא עבודה עם מוצרים וספקים מקומיים. כל חומרי הגלם מגיעים מספקים צפוניים, שהמרחק המקסימלי בינם לבין המסעדה הוא 40 ק"מ. בחלק מערבי השבוע מקיימים כאן חגיגת יינות, שבה אפשר לרכוש בקבוקים במחירים זולים במיוחד, כדי לאפשר לקהל צעיר לבלות במקום.
שעות פתיחה וטלפון: א' 22:00-18:00, ב'-ו' 15:30-12:00, 22:00-18:00, שבת 12:00-16:00, 22:00-18:00, 04-6904474
בווייז: פוקצ'ה בגן הצפון.
13 צפייה בגלריה
פוקצ'ה, גן הצפון
פוקצ'ה, גן הצפון
פוקצ'ה, גן הצפון
(צילום: אורי לובן)
המבורגר במוסך: Route 90, מחניים כביש 90/ אחיה ראב"ד
ההמבורגרייה הפופולרית מצומת מחניים נקראת על שם הכביש הארוך במדינה, שלצידו היא שוכנת. את המקום הקימו לפני שש שנים ארבעה חברים מקיבוץ איילת השחר ומהמושבות ראש פינה ויסוד המעלה. כיום כמעט אי־אפשר להגיע למסעדה בשעות העומס ולהיכנס מבלי להמתין בתור. "המטרה הייתה להקים מקום שישרת את תושבי האזור, וגם יהווה עבורם מקור תעסוקה", מספר רן שושן, אחד השותפים. "כיום מגיעים לכאן אנשים מכל רחבי הארץ, כולל בקעת הירדן, יקנעם, ואפילו אילת. באחד המקרים מישהי אפילו סיפרה שהגיעה במטוס קל מהרצליה לשדה התעופה בראש פינה כדי לסעוד אצלנו".
המסעדה מעוצבת באווירת מוסך, עם צמיגים שמהווים בסיס לשולחנות, קירות שהועברו ממוסכי הקיבוצים ועליהם סימנים של מיקום כלי העבודה, חלקי טרקטורים בחצר, ועוד. על הקירות יש גם מזכרות מקבוצת הכדורסל הפועל גליל עליון, שנתמכת על ידי המסעדה.
ההמבורגרים, שחלקם מכיל נתחונים של בשר טלה, הם מייצור מקומי, והם מעולים.
בחודשים האחרונים התרחבה המסעדה ולצידה הוקמה מזללת מזון מהיר, שבה אפשר להזמין את המנות דרך האפליקציה או הטלפון, ואפשר לבוא לקחת וגם לקבל את המשלוח עד לרכב שחונה בחוץ.
שעות פתיחה וטלפון: כל השבוע, 23:30-12:00, 04-6160190.
בווייז: כביש 90 המבורגר ובירה.
13 צפייה בגלריה
Route 90, צוקים
Route 90, צוקים
Route 90, צוקים
(צילום: באדיבות המעדנייה כביש 90)
כשהונגריה ולבנון נפגשות: זחלאווי, כפר ג'יש, כביש 89/ אחיה ראב"ד
שפית הונגרייה מבשלת אוכל לבנוני בישראל. נשמע מורכב? לא ממש. זה בדיוק המצב במסעדת זחלאווי שנמצאת בתחנת הדלק פז בכניסה ליישוב ג'יש (גוש חלב) במרום הגליל. אליענה חליחל, הונגרייה במקור, נישאה לפני שנים לעו"ד איאד חליחל מהכפר. במהלך השנים למדה מאמו המנוחה, פאטמה, את סודות הבישול הלבנוני, ומזה 12 שנה היא מיישמת את לימודיה במסעדה שפתח הזוג. "בימים העמוסים יש פה עוד עובדים", היא מבהירה, "אבל אף אחד לא נוגע בבישולים חוץ ממני".
כמתחייב משם המסעדה שקרויה על שם העיר זחלה, הבירה הקולינרית של דרום לבנון ומקור העראק זחלאווי, מקדמים את פני הבאים בקבוקי עראק מיובאים ואיכותיים. לדברי בני הזוג חליחל, כ־95% מהלקוחות הם מטיילים שמגיעים מהמרכז, ועיקר העבודה פה היא בסופי שבוע. בתפריט יש סלטים רבים וטריים ורק שלוש מנות חומוס ("אנחנו לא רוצים להיות חומוסייה"). תמצאו פה שיח' אל מחשי (קישואים במילוי בשר מבושלים ביוגורט עיזים), שישברק, ומנסף המוגש רק במנה זוגית. מנה פופולרית נוספת היא המעורב זחלאווי, הכולל חלקי פנים של עוף. המנות אינן זולות, אבל הן גדולות במיוחד.
שעות פתיחה וטלפון: ב'-ה' 20:00-12:00, שישי-שבת 21:00-12:00, ביום א' סגור, 04-6987877.
בווייז: זחלאווי, גוש חלב.
13 צפייה בגלריה
זחלאווי, כפר ג’יש
זחלאווי, כפר ג’יש
זחלאווי, כפר ג’יש
(צילום: גיל נחושתן)
המוסד שסבא הקים: מסעדת יונס, צומת גולני, כביש 77, כביש 65/ ישראל מושקוביץ
ב־1976 חזר המסעדן יונס נאסר, היום בן 88, לכפרו טורעאן, לאחר קריירה מצליחה ביפו, והקים את מסעדת יונס, שהפכה לשם דבר לכל מטייל בצפון. "ב־2006 סבא פרש אבל הוא ממשיך להגיע בכל בוקר למסעדה, לבדוק את האוכל ולפגוש את העובדים, זו שגרת היום שלו", מספר הנכד יונס נאסר, 30, מטורעאן.
יונס בצומת גולני הייתה אחת המסעדות המזרחיות הראשונות בצפון. היא מעוטרת בעשרות תמונות שחור־לבן של שרים וחברי כנסת שנהגו לאכול כאן, כמו שהייתם מצפים ממוסד מיתולוגי.
התפריט השתנה במהלך השנים ומגוון הסלטים גדל, אך הבסיס נשאר אותו הדבר: חומוס, סלט, צ'יפס ובשר, שעשוי היטב. חלק מהלקוחות מגיעים אחרי טיול בצפון, בדרכם חזרה למרכז וחלק מגיעים עם חליפות, אבל יש כלל אחד ברור: "אני לא מכניס אנשים בלי חולצה", אומר הנכד. “ההצלחה שלי היא לגרום ללקוח לחזור אלי".
שעות פתיחה וטלפון: כל השבוע 23:00-7:00, 04-6767343.
בווייז: מסעדת יונס צומת גולני.
13 צפייה בגלריה
מסעדת נימר, צומת גולני
מסעדת נימר, צומת גולני
מסעדת נימר, צומת גולני
(צילום: אלעד גרשגורן)
ערבי גלילי: ארמון סהרה, כפר נין, כביש 65/ אמיר קמינר
בשנה שעברה החליט השף נשאת עבאס, בוגר "אלבאבור", לגאול משיממונו בניין אבן גדול על כביש 65, שנבנה בשנות ה־90 בצורת ארמון אירוח של מוכתרים וננטש. "לדעתי זה אחד המבנים היפים בארץ", סיפר. בבניין המרשים, הצמוד לתחנת דלק סמוך לכפר נין, בין עפולה לכפר תבור, הוא חנך את מסעדת "ארמון סהרה", והחליט להגיש בה "את המטבח הערבי הגלילי עם כל יבול האדמה של עמק יזרעאל. שהקהל היהודי יכיר את המטבח הערבי העשיר, שלא עוצר בסלטים, קבב, מנסף וצוואר ממולא".
במסעדה המשופצת והמרוהטת בפריטים נאים, מגישים מאכלים שעושים שימוש בחומרי הגלם של האזור. "אני יכול לצאת מהמסעדה ותוך חמישה־עשרה מטרים למצוא פריקי, שקדים ירוקים, זעתר, חרדל בר ושומר בר. אלה חומרי גלם שאני לא קונה מהסופר או מספקים", סיפר עבאס. בעונת העשבים אל תחמיצו את המנות שהוא מתקין מחובייזה, עכוב ועולש.
אמנם אין כאן סט סלטים שכלולים במחיר המנה העיקרית, כמו שמקובל במסעדות ערביות, אבל בתפריט תמצאו סלטים בשדרוג גבוה: באבא גנוש, טחינה ירוקה, פטוש וטבולה. אפשר להתחיל את הארוחה גם במנות ביניים כמו עלי גפן מבושלים, שישברק, נקניקיות כבש, קובה מטוגנת, מאפים ממולאים וכבד טלה. בעיקריות יש שלל מנות של דגים ובשרים, וגם מדפונה - מאכל מסורתי של בשר טלה, עוף וירקות המבושלים בתוך בור על גחלים. להרפתקנים כדאי לנסות את היצירות החדשות של עבאס, שנותן פרשנות לקלאסיקות גליליות, מסושי קבב ועד שיפוד כנאפה.
שעות פתיחה וטלפון: כל השבוע 23:00-11:00, 04-693-5101.
בווייז: ארמון סהרה, כפר נין.
13 צפייה בגלריה
ארמון סהרה, כפר נין
ארמון סהרה, כפר נין
ארמון סהרה, כפר נין
(צילום: שני בריל)
מוסד בן 24: אל־באבור, אום אל־פחם, כביש 65, ואדי ערה / אמיר קמינר
ב־1998 השיקה משפחת עבאס מכפר כנא את "אלבאבור" בבניין אבן שנבנה ב־1884, בימי הממשל הטורקי, ושימש את המושל הטורקי בדרך ואדי ערה ההיסטורית. המסעדה חוללה מהפכה בקולינריה הישראלית ובתפיסה של הישראלים את המטבח הערבי. המסעדה, הנמצאת בכניסה לאום אל־פחם, שמנהיג האח חוסאם, הבהירה שהמטבח הזה הוא הרבה יותר משיפודים־חומוס־צ'יפס־סלטים, ושלמעשה מדובר במטבח איכותי ומרתק.
הרבה לפני טרנד ה"פארם טו טייבל", אלבאבור עשתה אוכל עונתי מוצלח. הקבב החאלבי הפך למיתולוגי - קבב ועגבניות צלויים על האש, ונאפים בטאבון בתוך בצק של פיתה. ב־24 השנים שחלפו מאז הפתיחה, הרבה קבבים נבלסו שם, ואלבאבור (שפירוש שמה הוא "הטחנה", על שם טחנת הקמח שפעלה בעבר בבניין) שרדה מלחמות, מבצעים, משברים ומגיפה אחת, וביססה את מעמדה כמוסד, תחנת חובה לנוסעים לצפון ולכל מי שעובר על הדרך.
שעות פתיחה וטלפון: כל יום 22:00-12:30, 04-6110691.
בווייז: אל באבור, אום אל־פחם.
13 צפייה בגלריה
אל באבור, אום אל פחם
אל באבור, אום אל פחם
אל באבור, אום אל פחם
(צילום: אלעד גרשגורן)

להביט לתוך המעשנה: בריסקט, חדרה, כביש 4/ איתן גליקמן
על כביש 4, קצת לפני הכניסה לחדרה בתחנת הדלק סונול, נמצאת אחת מהמסעדות הטובות בשרון: בריסקט - בר בשר־מעשנת. לפני שש שנים הקימו אוהד ליזר וענת בורקין את המסעדה, שהפכה לשם דבר בכל מה שקשור לבשר. בתפריט תמצאו בריסקט חזה בקר, אסאדו, צלעות מפורקות, בשר טלה, נקניקיות, ואפילו טופו. על אופן ההכנה תוכלו להשקיף מהחלון שממנו רואים את המעשנת.
עוד מיתרונות המקום, חוץ מהטעם ואיכות האוכל הרבה מקומות חנייה ליד המסעדה ומחירים נוחים: כריכי בשר איכותי (60־85 שקל), מנה זוגית (190 שקל).
שעות פתיחה וטלפון: א' 12:00-18:00, ב'-ה' 22:00-12:00, שישי 15:00-11:00, 04-3750015.
בווייז: בריסקט, חדרה.
13 צפייה בגלריה
בריסקט, חדרה
בריסקט, חדרה
בריסקט, חדרה
(צילום: רון בורקין)
המבורגר ועוד: יומנגס, כפר יונה, כביש 57/ נווית זומר‬‬
לפני 12 שנה הקימו האחים גל וטל בכר את רשת יומנגס, ולאחרונה הם פתחו סניף בקניון החדש בכפר־יונה, שהוא מסעדת קונספט ענקית. בסניף הם מציגים מגוון רחב של תוספות על הקציצה הגדולה שלהם (משקל המינימום בתפריט: ‭ 220‬גרם). יש נקניקיות מעולות, כנפי עוף ברוטב ושייק מושחת מגלידות בן אנד ג'ריס. רובוטים־מלצרים נעים חרש בין השולחנות, בשעה שהמלצרים האנושיים מטפלים בהזמנות ובשירות הצמוד. ההמבורגרים כאן מושחתים ועתירי תוספות והמחיר מתחיל ב־‭53‬ שקל. ויש גם תפריט אלכוהול וקינוחים לא שגרתיים (עוגת הגבינה מעולה). לרשת יש סניף נוסף ודי קרוב, בפרדסיה, על כביש 4.
שעות פתיחה וטלפון: א' עד שבת 1:00-17:00, 9775*
בווייז: יומנגס, כפר־יונה.
13 צפייה בגלריה
מסעדת יומנגס, כפר יונה
מסעדת יומנגס, כפר יונה
מסעדת יומנגס, כפר יונה
(צילום: טל בכר)
לבן עתיק: פונדק אסא, ראשון לציון, כביש 44/ מאיר תורג'מן
"אם זה עובד, אל תתקן", זה המוטו ששומרים עליו בקנאות ב"פונדק אסא סטקייה" מאז נוסדה לפני 57 שנים בתחנת הדלק בצומת בית דגן, על כביש 44 מרמלה לצומת חולון. פונדק אסא שרד את השנים הרבות כמסעדה שניתן לאכול בה סטייק לבן איכותי לצד סטקיים של בקר. רק שם תוכלו לשמוע לקוחות מבקשים "סטייק בפיתה", מנת הדגל שנשארה מאז נוסדה המסעדה. מתברר שארבעת המייסדים - שלושת האחים חדד, שאחד מהם נפטר והשניים שבחיים הם בני 88 ו־85, ושותפם פפו ז"ל - בכלל אכלו ואוכלים רק כשר, ומעולם לא טעמו את הסטייק הלבן שהיה למותג של המקום.
שמעון קלדרון, החתן של אחד משלושת האחים, אומר שמאז שפתחו התפריט כמעט ולא השתנה. “אפילו צ'יפס לא הצלחנו להכניס לתפריט". רק לפני עשור הסכימו המייסדים להכניס תשלום בכרטיסי אשראי. "הם אמרו: מי שאין לו מזומן לשלם, יאכל ויבוא בפעם הבאה לשלם”. ועוד מסורת: אין מלצרים, מזמינים בקופה ובאים לקחת. גם אין קפה אחרי הארוחה, ויש שתי מנות אחרונות בלבד - בוואריה ומוס שוקולד, בדיוק כמו פעם. "הסוד של המקום הוא איכות הבשר והמחירים הנוחים. אנשים אכלו פה כילדים עם ההורים, כחיילים בדרך לבסיס, וחוזרים למסעדה שוב ושוב כהורים לילדים". זו לא רק מסעדה טובה על אם הדרך, אלא גם פיסת נוסטלגיה.
שעות פתיחה וטלפון: כל יום 24:00-10:00, 03-9600888.
בווייז: פונדק אסא תחנת דלק ראשון לציון.
13 צפייה בגלריה
פונדק אסא, ראשון לציון
פונדק אסא, ראשון לציון
פונדק אסא, ראשון לציון
(צילום: יח"צ)

קובות ועוד: לילי עזיז, מושב זכריה, כביש 38/ ענת לב־אדלר
לזה ממש לא ציפיתי - מזנון קובות בתחנת דלק. אבל אחרי שטעמתי את הקובות של לילי עזיז, הבשלנית הכורדית הוותיקה בעלת ידי הזהב, אפילו החך העיראקי שלי ממליץ לכם להגיע לכאן בימי שלישי כשהקובות מוגשות.
אנחנו ישובים בציפייה בין שקיות חטיפים לבקבוקי שתייה, בלב חנות הנוחות בתחנת הדלק, שחלקה הארי הוא מזנון בשם "לימונית" בבעלות השף חיים ויזמן, שם נמכרים המאכלים של עזיז. ויזמן מספר לנו על גרגרני הסביבה, נהגים שמגיעים במיוחד וגם מטיילים שחוזרים בשביל הקובה חמו או הקובה סלק הקבועות, לצד סוגים מתחלפים כטוב ליבה של לילי בסולת.
יש גם באגטים שנאפים ומוגשים עם סוגי בשרים על הגריל, שווארמה בלאפה וסלטים טריים: חומוס, כרוב, חמוצים כורדים, סלט ירקות. והנה מתגלגלות לשולחן גם הקובות, ששוחות במרק אדום עשיר במקלות סלק וסלרי, עלי סלרי, וטעמו חמצמץ־מלוח ומציף את הפה בטעמים וצובע את האורז באדום.
יש קבועים שמגיעים בימי שלישי ויש שלילי מארחת גם בביתה שבמושב זכריה קבוצות של מטיילים לארוחות כורדיות מסורתיות ("מילא הקובות שלה, אבל חכי חכי כשתטעמי את עלי הגפן הממולאים", אומרים לנו כאן), תבשילים וסלטים לצד סיפורי העלייה של העדה שמספר בעלה יוסי.
שעות פתיחה וטלפון: א'-ה' 17:00-8:00 (בשישי רק חנות, ללא הגשת מזון), 077-5528625, 050-3950012.
בווייז: תחנת הדלק סונול, זכריה.
13 צפייה בגלריה
לילי עזיז, מושב זכריה
לילי עזיז, מושב זכריה
לילי עזיז, מושב זכריה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אגדה של מקום: השמורה 215, כביש 6/ מתן צורי
מהפוד־טראק "השמורה 215", שבכניסה לשמורת פורה, נשקף נוף חקלאי ובאופק התל הגבוה נג'ילה. עד לפני שנתיים ניצב בראש התל עץ אשל עתיק, שקרס בגלל הרוח. מה שמעניין יותר הוא האגדה שמסופרת עליו: בימי השלטון הטורקי, משפחה שחיה באזור החביאה בראש התל עמוק באדמה תיבת אוצר מלאה בזהב, וכדי לסמן את המקום הם שתלו את העץ. לפי האגדה, האוצר עדיין שם, ובמשך שנים הגיעו למקום אנשים שחפרו כדי למצוא אותו - והזיקו לעץ ולתל.
כבר שמונה שנים שהפוד־טראק של בני גל שומר על אותו תפריט צנוע ואיכותי - שניצל בבגט, שקשוקה, כריך חביתה או כריך טבעוני. הבגטים נאפים במקום. יש גם תיבה קטנה שלתוכה אפשר להכניס כסף, תרומה לחיילים שבאים לאכול במקום חינם. אחד הלהיטים במקום הוא הקפה של בני, שעשוי מתערובת סודית ונהדרת.
"השמורה 215" נמצאת בתחילתו או בסופו (תלוי מהיכן מגיעים) של שביל שיקמה - שביל סלול שמתפתל לאורך נחל שיקמה ומגיע לחוף זיקים. “אנחנו מקום צנוע. הטעם, הנוף, האווירה והרוח הנעימה הם הסיבה לבוא", אומר בני.
שעות פתיחה וטלפון: א'-ה' 16:00-10:00, בין ינואר לפסח גם בסופי שבוע, 054-7920182.
בווייז: השמורה 215, בכניסה לשמורת פורה.
13 צפייה בגלריה
(צילום: בני גל)
ובאמצע בשר: פרננדו, קיבוץ טללים, כביש 40/ אסי חיים
אחרי שנשבע שלא יפתח יותר מסעדות, נכנע פרננדו פריס לתשוקה שלו להאכיל אנשים ופתח בזמן הקורונה את פרננדו'ס - סנדוויץ' בר עם בשרים מהמעשנה, הממוקם בקיבוץ טללים. אם אתם בדרך דרומה אל שדה בוקר זה מקום נהדר לעצור בו ולטעום ראנצ'רו - לחמניית המבורגר עם אסאדו מעושן או כריך עם ספריבס טלה וכריך אסאדו מפורק בבישול ארוך עם יין - הכל טעים מאוד והולך נהדר עם בירות גלנץ המצוינות.
שעות פתיחה וטלפון: א'-ה' 22:00-12:00, 054-2249081.
בווייז: קיבוץ טללים. ‭‬
13 צפייה בגלריה
פרננדו, קיבוץ טללים
פרננדו, קיבוץ טללים
פרננדו, קיבוץ טללים
(צילום: ילנה גורביץ)
במנעד רחב: Route 90, צוקים, כביש 90/ דוד קישקה‬‬
איתן איתני הוא מאסטרו של בשר ואירוח, בעל ניסיון קולינרי רחב (כולל עבודה במחלקת הבשר של מסעדת ‬רפאל). בדרך לאילת שווה לעצור במעדנייה שלו ביישוב צוקים, על כביש 90 הדרומי, לצלחת שרקוטרי עשירה עם מנעד בשרים מעושנים ונקניקים בסגנונות צרפת, איטליה, גרמניה, אבל גם עם נוכחות אמריקאית - בשר מעולה היישר מהמעשנה.
לצד לחם טוב, חרדל וקורנישונים, מגיש איתני מטבלים נהדרים כמו צ'ימיצ'ורי ולימון כבוש. ניתן ללוות את הארוחה ביין או משקה אחר, וגם בבירה מהחבית אצל אוהד השכן, בעלי מבשלת בירת הבוטיק ערבה. צלחת השרקוטרי (‭125‬ שקל), הנחשבת לזוגית, תספיק גם לשלושה ואף לארבעה כנשנוש גרגרני. במקום מוצעים גם צלחת גבינות ודגים מעושנים וכבושים, כריכים אימתניים וטעימים (‭55-42‬ שקל) ומוצרי מעדנייה.
שעות פתיחה וטלפון: כל יום 21:00-10:00, 08-9398886.
בווייז: המעדנייה ‭ ,route90‬צוקים. ‬