לבנים, אדומים, ורודים - את ארוחת החג של ראש השנה יכולים ללוות יינות מסוגים שונים. הם יכולים להיות קלילים או עמוקים, ישראליים או מיובאים, זולים או יקרים. העיקר שיהיו טעימים.
כתבות נוספות למנויי +ynet:
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
לקראת השנה החדשה טעמנו מבחר גדול של יינות חדשים וחגיגיים שיצאו לשוק לאחרונה, והכנו רשימת המלצות שכוללת בקבוקים במחירים שונים - כאלה שיתאימו גם לתקציב צנוע, וגם למי שרוצה להרשים את האורחים. תוכלו למצוא כאן יינות לארוחת החג, לארוחת היום שאחרי וגם לפיקניק של סוכות.

רקנאטי, יונתן, לבן 2021

יקב רקנאטי משיק שלושה יינות נהדרים לראש השנה: בסדרת הרזרב נמצא הפטיט סירה המשובח מ-2019, וזהו יין עשיר במנעד פירות אדומים ושחורים וברקע תיבול מחוספס (119 שקל). בסדרת גליל עולה על המדפים פטי ורדו 2021 – ואפשר להתענג מרמזים של פטל שחור, שזיפי קיץ וברקע מעט עץ (59 שקלים). אם חיפשתם יין שהוא גם מציאה וגם הנאה, לכו על הלבן של סדרת יונתן - הזנים שרדונה ופרנץ' קולומבר מביאים את ריחות הסתיו אל מול טעמים של חופשה טרופית. תענוג. 39 שקלים.

ברקן, גולד אדישן, קברנה סוביניון 2020

היקב הגדול ביותר בישראל כיום מפיק את אחד היינות המשתלמים ביותר על המדף. הגולד אדישן כוללת גוורצטרמינר, רוזה, מרלו, ועתה גם קברנה סוביניון 2020 - עשיר, מלא טעמים, לא מחייב וגם לא נועד להבגרה ארוכת שנים, אבל בהחלט עושה את העבודה כיין נעים שיכול לשבת במרכז השולחן בארוחת החג. 39 שקלים.
4 צפייה בגלריה
 נוחים לכל כיס
 נוחים לכל כיס
נוחים לכל כיס
(צילום: יח"צ)

ספורנו, מלבק 2021

אין חוויה יותר טובה בעולם היין מאשר למצוא בקבוק שמתומחר מתחת לאיכותו, וכך הוא יין ספורנו הארגנטינאי המופק ב-100% מענבי מלבק. זהו יין עשיר מאוד, מתובל, מפולפל ועשיר מאוד, כך שבוודאי יתאים למאכלים עשירים ורוויי טעם ורוטב. והמחיר המשעשע? 40 שקלים.

כרמל, פרייבט קולקשן, קברנה סוביניון – מרלו 2021

היקב הוותיק בישראל משיק שני יינות אלמותיים בגרסת בצירים חדשים ומשתלמים. בסדרת סלקטד אפשר למצוא מרלו 2021 – יין אדום קליל, לא מחייב אך מעניק תמורה יוצאת דופן למחיר (30 שקלים). בסדרה אחת למעלה, פרייבט קולקשן, מושק גם יין צעיר אך עם יותר אופי, חוצפה ישראלית, רעננות ופירותיות מהנים במחיר טוב. 45 שקלים.

בנימינה, אנד ויין, רוזה גרנאש וסירה 2021

תמיד כיף עם בנימינה – יש להם מבחר גדול של סדרות ויינות, ובשנים האחרונות כל יין ובכל רמה הוא תענוג לשתייה. בין המציאות הרבות לחג אפשר ליהנות מיין יוצא דופן המכונה שוהם בסדרת החושן, העשוי כולו על טוהרת השרדונה (95 שקלים). הסדרה החדשה Wine& יוצאת עם זן קברנה סוביניון חביב לחובבי הבשר, ועבור חובבי הדגים - רוזה קליל וקיצי. אל תעזו לדלג עליו. 60 שקלים.

טפרברג, אינספייר, סוביניון בלאן פרנץ' קולומבר 2021

שלושה יינות משיק יקב טפרברג לשנה החדשה, ונראה שהיקב יחתום גם השנה על איכות מעולה. בסדרת האסנס מושק מרלו 2018 עשיר ועוצמתי לאוהבי היין הבשרני והמפולפל (100 שקלים). בסדרת הלגאסי אל תפספסו את הפטיט סירה 2018, שנראה כאילו הורכב מסל פירות חורפיים וירקות בתנור שיצרו רובד טעמים מעלף (180 שקלים). בסדרת האינספייר, שילוב שני הזנים הלבנים – סוביניון בלאן ופרנץ' קולומבר – ללא כל חבית עץ יצר יין אדיר, חד, פריך, מינרלי ובעיקר מצוין לחתוך איתו את השנה הקודמת, ולהתענג לקראת כניסתה של החדשה. 65 שקלים.

היוצר, לגאטו, ברברה 2020

חמישה יינות טובים מאוד השיק יקב היוצר לראש השנה, כל אחד ברמת מחיר אחרת. בסדרת בראשית הושק הפטי ורדו המעניק תמורה מעולה למחיר (39.90 שקל); מסדרת העלית – אוטר – מגיע היין הלבן מריטאז', ומותיר אותנו עם טעם עמוק, עשיר ובוודאי היין הטוב ביותר שהופק עד כה ביקב בסדרה זו (180 שקלים). בסדרת האמצע, הליריקה, השתעשעו באופן מקורי שעושה חשק לעוד עם זן הארגמן (100 שקלים). דווקא בסדרת האמצע – לגאטו – הופק באופן חכם וממצה יין הברברה מכרם באזור מנזר דיר ראפאת, הפתעה גמורה ומפנקת בכל לגימה. 69.90 שקלים.

דומיין לפאז', מירפלורס, רוזה 2021

מנפת היין רוסיון שבדרום צרפת מגיע לארץ יין רוזה נהדר, קיצי וכיפי, המופק במבנה עתיק מהמאה ה-15. דומיין לפאז' מייצר את הרוזה מירפלורס בבקבוק מעוצב, חגיגי ושמח, וכך גם היין עצמו. זהו יין ורדרד, עדין, רענן ומאוזן שמותיר הרבה טעם איכותי לאורך זמן על הלשון. נהדר עם הגפילטע פיש. 80 שקלים.

תבור, אקו אדום 2016

תבור הפך ליקב האורגני ושומר איכות הסביבה המוביל בישראל. בסדרת השיפון נוצר ויונייה מבציר 2018 העשיר בחמאתיות, וניל ובעיקר בפירות קיציים מאוזנים (109 שקל), אולם בסדרת האקו (קיצור לאקולוגיה) נוצר יין אדום נעים לשתייה תוך מיצוי חכם של ארבעה זני ענבים מאזורים שונים בארץ. יין טוב במחיר טוב מאוד: 89 שקלים.
4 צפייה בגלריה
טעימים ומשתלמים
טעימים ומשתלמים
טעימים ומשתלמים
(צילום: יח"צ)

דלתון, אסופה, ווייט אוף ארת' 2021

היינות החדשים של יקב דלתון לא מפסיקים להפתיע – אם בשם, בתווית, בסדרה ובטח ובטח באיכות היינות. כך למשל הושקו שני יינות חדשים בסדרת אסופה: האדום, גראונדד, שעשוי מענב מיוחד המכונה צורימן שחור ומביא עימו עושר, תיבול וירקרקות אדמתית חלומית (110 שקל), והלבן, ווייט אוף ארת' (White of Earth), שמופק מסוביניון בלאן ומראה לחבר'ה מעמק הלואר איך עושים את זה נכון. כל טיפה לא מיותרת. 90 שקלים.

יתיר, הר עמשא, רוזה 2021

שלושה יינות יוצאים מן הכלל הפיק יקב יתיר לראש השנה. בסדרת העלית נמצא נחל יתיר 2019, המורכב מסירה ומלבק, ומורגשים בו פירות אדומים, עשן, וניל ורעננות (150 שקלים). בסדרת העמשא הידידותית האדום מורכב מחמישה זנים שונים, כך שנוצר איזון מושלם בפה אל מול כל מנת בשר לחג (105 שקלים). הרוזה הוא מיצוי נכון של פירות הגרנאש והמורבדרה - יין קליל ועדין, שיביא לחגיגה גדולה ועשירה בטעמים. 105 שקלים.

אלכסנדר, ליזה, סוביניון בלאן 2021

לקראת ראש השנה השיק יקב אלכסנדר את רזרב קברנה פרנק 2019, העשיר בפירות אדומים ומרוכזים עם קונטרה יפה של חבית ברקע (165 שקלים), ואת ליזה סוביניון בלאן 2021 - יין לבן עם תחושת עדינות, קלילות ואווריריות. עבודת ייננות מרתקת, מאוזנת ומלאת חן. 110 שקלים.
4 צפייה בגלריה
 התותחים הכבדים
 התותחים הכבדים
התותחים הכבדים
(צילום: יח"צ)

ויתקין, קריניאן 2019

היינות של יקב ויתקין כבר זכו למוניטין רב-שנים בזכות האיכות. לקראת החגים השיק היקב גרנאש לבן משובח, עוצמתי, עשיר ומעורר התפעלות. כל לגימה היא סל פירות מתובל, שמשתלב עם אין-ספור מנות דגים ואף בשרים (150 שקלים). יחד עם זאת, הקריניאן שהופק בבציר 2019 מגפנים בוגרות הוא כנראה בין היינות הטובים ביותר שנוצרו מזן זה בעשור האחרון. רעננות ועומק בכל לגימה. 125 שקלים.

לה פורה בלאנש, דביר, פטי ורדו 2020

יקב לה פורה בלאנש התחיל את המרוץ במהירות הכי גבוהה שיש - ועכשיו הוא רק מגביר. בסדרת תלפיות היין אדום הוא ממסך מענג של ארבעה ענבים מעולים, והתוצר הוא סלט עשיר בכוסית היין (79 שקלים). סדרת דביר יוצאת לחג עם שני יינות מ-2020 – קברנה סוביניון מדויק למופת ופטי ורדו שהוא שימוש אידיאלי בזן הענב, ומן הטובים בארץ לסגנון זה. יינות הדביר נמכרים ב-129 שקלים.

אבוהב, מלבק 2019

אבוהב, יקב מסקרן ויפה שמחביא בין סמטאות צפת מרתף היסטורי ומסתורי, משיק שני יינות מיוחדים לחג: האחד הוא יעלה 2020, שמופק ממרלו וסירה והתבגר 14 חודשים (120 שקלים), ויין המלבק אשר התבגר 18 חודשים ומפיק פרי עשיר, מרוכז ועוצמתי. בעל אופי שונה מכל יין אחר בישראל, ושווה את המחיר. 150 שקלים.

בן חיים, רזרב, קברנה סוביניון 2018

יקבים רבים מצליחים לשמור על איכות ויציבות די זהה ביינות הפרימיום שלהם, אולם יקב בן חיים מביא כל שנה הפתעה חדשה וטובה במיוחד. הקברנה סוביניון מ-2018 הוא בין הטובים ביותר שהופקו ביקב, עם פרי נהדר ואיזון מושלם בזמן ההתבגרות בחבית. הפתעה נהדרת לשולחן החג. 160 שקלים.

הרי גליל, כרם יפתח 2019

יקב הרי גליל לא מפספס עם השקה של ארבעה יינות יוצאים מן הכלל. מסדרת גליל העממית מגיע יין אלה האדום, נהדר לשתייה יומיומית (65 שקלים). משם מטפסים ליראון לבן, שנמצא בוודאות בין חמשת הלבנים הטובים בישראל (105 שקלים), ובסדרת העלית עלו למדף כרם משגב-עם - לחובבי קשיחות וזן הקברנה פרנק המחוספס (195 שקלים) - ויפתח המורכב מפטי ורדו, יין שייקח אתכם שנים קדימה בטעם שלא יישכח גם עד חג השבועות. 195 שקלים.

פרסקובלדי, קסטל ג'יאקונדו, ברונלו די מונטלצ'ינו

מלך יינות הכפר מונטלצ'ינו בטוסקנה שבאיטליה הוא דרך נהדרת להתחיל את השנה החדשה. הברונלו של פרסקובלדי מאחוזת ג'יאקונדו הוא בין היינות הטובים בעולם בסגנון זה: ריכוז פרי גבוה, מינרליות נהדרת ועפצנים המרמזים על יכולת התבגרות ארוכת שנים. לפתוח את השנה עם טעם של עולם ישן. אומנם יקר מעט, אבל בהחלט שווה את מחירו. 279 שקלים.