חג השבועות מתקרב, מלווה בחום הגדול שכבר לגמרי כאן - ומה מתאים יותר כעת מכוס יין צונן, המשתלב עם גבינות החג, המאפים ושאר הירקות. עשרות יינות רוזה ולבנים טעמנו במהלך השנה האחרונה - סיננו היטב וגיבשנו רשימה בת 12 בקבוקים מומלצים במיוחד.
עוד כתבות למנויים:
רק עצה אחת קטנה - אם אתם מתלבטים איזה יין לשתות עם צלחת הגבינות או הפשטידה החמה שזה עתה יצאה מהתנור, אז כמו תמיד, התשובה פשוטה: שתו את היין שאתם אוהבים ושמתאים לכם במחיר, וזכרו גם שיש הרבה יותר מיין אחד שמתאים לכל גבינה.
רוצים לפתוח את חג השבועות עם יין מבעבע חגיגי, קיצי ויוצא דופן? מלטביה מגיע יין אקזוטי ומרענן בטעם של קוקוס ואננס. הוא מתקתק וטעים, וחשוב לציין כי תמצית הפרי טבעית לחלוטין. המשקה נהדר לצד גבינות עוצמתיות ופירות טריים.
מחיר: 25.90 שקל.
יקב תבור יודע למצות את פרי הענבים באופן מופלא. אחד היינות הנהדרים המייצג את אמנות הפקת היין ביקב הוא שנין בלאן, המגיע מכרמים ממצפה רמון. הנוזל תסס אך ורק במכלי נירוסטה ומעולם לא פגש חבית. הטריות והרעננות האלו מעניקות ליין ארומה נהדרת של תפוח ירוק, לימוניות ולמון גראס, ואילו הפה נהנה מתחושת פריכות וממתיקות מדומה. זהו יין נהדר לפשטידות, לקישים ואפילו לסלט מתובל.
מחיר: 60 שקל.
הסדרה האזורית של יקבי כרמל היא אחת מסדרות היין הנמכרות בישראל, ולא בכדי. גם הפעם היקב מצטיין בסדרה זו, עם זן הענבים פינו גרי הגדלים בהרי הגליל. התוצאה היא יין צהבהב ומעודן, בארומה נעימה של תפוחי אלכסנדר ופירות הדר. היין הנהנה ממתיקות מדומה ישתלב מעולה לצד פיצה, גבינות ומגוון סלטים.
מחיר: 60 שקל.
מאחד ממותגי היין האיטלקיים הנמכרים בארץ מגיע יין לבן קליל, עדין ונעים, על טוהרת ענבי הפינו גריג'יו. אם חיפשתם אחר יין רך, הנהנה מארומה פירותית ומחמיצות עדינה המזכירה עולם אירופי ישן, וברקע ריח של דשא שזה עתה נקצץ, זהו היין שלכם לשבועות.
מחיר: 65 שקל
כל הדרך מארגנטינה מגיע לארץ יין שרדונה איכותי הגדל בכרמים בהרי האנדים בגובה 1,300 מטר, עם צבע צהבהב-ירקרק. ארומת היין מדגישה פירות הדר, פירות טרופיים והרבה מאוד מינרליות. הטעם אלגנטי, שמנוני, ארוך ועושה חשק לעוד לגימה.
מחיר: 70 שקל
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
מנפת היין פרובאנס שבצרפת נוחת בארץ רוזה עשיר, גדוש ומלא ארומה וטעם. עם שילוב של ארבעה זני ענבים - סיסנאו, גרנאש, קברנה סוביניון וסירה - היין בצבע סלמון מותיר תחושת מינרליות בפה, לצד טעם של פירות יער עדינים.
מחיר: 75 שקל
אחת התכונות הנהדרות במהלך ייצור היין של יקב טוליפ היא הדיוק בכל בקבוק. כל יין שיוצא מדלתות היקב הוא תמיד מעודן, נקי, נעים ופשוט מהנה לשתייה. דוגמה מושלמת הוא הווייט פרנק, רוזה המבוסס על ענבי קברנה פרנק: שלמות ההכנה של כל רוזה, צבע הברונזה הצלול מלווה בארומת פירות, תחושת פריכות בפה וסיומת חדה ונעימה בכל לגימה.
מחיר: 79 שקל
הרוזה בסדרת אסנס של יקב טפרברג מורכב משלושה זני ענבים: גרנאש, מורבדרה וברברה. תהליך ההכנה המוקפד מניב יין בצבע ורדרד מרהיב, צלול מאוד ובעל ארומה נהדרת של פירותיות טרייה, הרבה אפרסק, תפוח ואגס ירוק. התחושה בפה חדה, פריכה ומאוד מדויקת בסיומת הקטיפתית שלה.
מחיר: 80 שקל
סמוך לעיירה הקטנטה פרפיניאן בדרום צרפת שוכן היקב דומיין לפאז', ומייצר חלק מיינות הרוזה הנפלאים ביותר באזור לנגדוק-רוסיון. משלושה זנים - מורבדרה, גרנאש גרי וגרנאש נואר - נוצר רוזה עשיר בארומה של פירות טריים כמו פטל ותות, חמיצות מעולה ודיוק פריך בכל לגימה. חוויה מושלמת לצד גבינות כחולות עשירות.
מחיר: 80 שקל
היקב הממוקם באזור ואלפוליצ'לה בצפון איטליה מייצר יין ריזלינג (זן גפן לבן שמקורו בחבל הריין בגרמניה) שאינו נופל מיינות הריזלינג הגרמניים הטובים בעולם. היין יבש, חד, פריך, מינרלי ובעיקר מאוד מדויק. ארומה נפלאה, מלאת דשא ואפילו בננה. הפה נהנה ממתיקות מדומה ומפירות הדר בשלים. יין כיפי לצד מנות פסטה ואפילו קינוחים.
מחיר: 85 שקל
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
מסדרת העילית של יקב בנימינה מגיע יין השרדונה הנהדר המופק בכרם מירב. הנוזל ששהה כשישה חודשים בחביות עץ נהנה מארומה עדינה של וניל, טבק וקרמל, וזאת לצד טעם חמאתי, טרופי וגוף שמנוני, עשיר ומלא. זהו יין מושלם לאוכל, החל ממנות פסטה, דגים בתנור, פשטידות עשירות ואפילו סלט חסה מתובל.
מחיר: 90 שקל.
יקב הרי גליל מרחיב את סדרת יראון המשובחת עם סוביניון בלאן מענג ומלא פרי. היין בצבע צהבהב-ירקרק עשיר בחמיצות נעימה, גוף קליל ונעים והטעמים עשירים בפירות לבנים, עשבוניות וסיום חד ופריך. זהו יין מוקפד, מושלם לארוחת החג מול גבינות כחולות, קישים בסגנון צרפתי ואף פסטה בשמנת.
מחיר: 102 שקל.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)