הגענו למרכז מסחרי בקריית אונו, שדומה מאוד למרכז מסחרי בהוד השרון, שמזכיר את המרכז המסחרי ההוא בפתח תקווה שהוא בּוּל כמו המרכז המסחרי בהרצליה. ומסביב למרכז המסחרי מתנוססים מגדלי מגורים שנראים בדיוק, אבל בדיוק, כמו כל מגדלי המגורים שפזורים בכל פינה ברחבי המדינה. לרגע אתה חווה דיסאוריינטציה. רגע, איפה אני נמצא? בכפר סבא? הרי גם פה יש סניף של גרקו. נדרש מבט נוסף כדי להבין שאנחנו במקום הנכון. ישראל משכפלת את עצמה לדעת. מקוריות זה אובר-רייטד, ייחודיות זה אובר-רייטד, יופי זה אובר-רייטד.
עוד ביצים עלומות:
גם קפה נאפו היא שכפול. זו המסעדה השלישית בסדרה של מסעדות איטלקיות אחיות – פּוֹמו ברמת החייל בתל אביב, בר איטליה בנתניה ועכשיו זאתי. אתה נכנס פנימה והכול נראה מאוד מוכר. העיצוב דומה, מרמת הכיסאות, השיש על הדלפק ואפילו התפריט - עד לרמת הפונט. רמה גבוהה מאוד של ביצוע, אווירה חמימה אבל הייטקית. זו לא מסעדה איטלקית מפעם שמבקשת להקרין ביתיוּת, אלא שילוב של יוקרה מדרג הביניים, הרבה עץ, גופי תאורה ממתכת, חיפויי בטון, והעיקר – כיסאות עור נוחים ונעימים. למה זה חשוב? כי קפה נאפו מיועדת בראש ובראשונה למשפחות ישראליות עם ילדים (3.72 בממוצע), ויש גם אופציה לכיסא תינוק. כולם נדרשים לשבת על הטוכעס במשך כל הארוחה, לא להשתולל, לא להפריע, לא לזרוק אוכל, נדב, דניאלה, תפסיקו לריב, פעם אחרונה שאני לוקחת אתכם למסעדה, די כבר.
לא רוצים לפספס אף מסעדה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
האוכל, כצפוי, לא נמצא בחוד החנית של שום דבר, וזו גם לא המטרה. קפה נאפו הוא היכל הסעדה רחב ידיים שנועד לספק את הצרכים הבסיסיים ביותר, ואוכל איטלקי גנרי הוא מושלם לזה. במנות הראשונות הם מרשים לעצמם להיות קצת יותר הרפתקנים. ממש קצת. טרטר אינטיאס מוגש בתוך "סירה" של חסת אייסברג, מעורבב באננס, נענע, כוסברה, ג'ינג'ר, גרגרי פריקה פריכה והמון לימון. באורח פלא לדג, שנחתך גס ועבה, יש נוכחות, וריבוי המרקמים והטעמים דווקא מייצר מנה מרעננת וטובה, ודאי לנוכח כמויות הבצק שעוד יגיעו בהמשך.
4 צפייה בגלריה
קפה נאפו
קפה נאפו
קפה נאפו
(צילום: שירן כהן שי)
צמד פרחי זוקיני טוגנו בשלמות, ללא טיפה מיותרת של שמן, ומולאו בריזוטו לימוני שגם הוא הצליח להיות מבושל לפי כל החוקים. פרחי הזוקיני טבלו בקציפה של גבינת פקורינו ושמן בזיליקום, והנה לכם מנה שבקלות הייתה יכולה להופיע בתפריט של מסעדת שף מהדרג הגבוה.
ועכשיו וידוי: לא, לא הזמנו פיצה. יש גבול לכמה שאפשר לאכול פיצות ומה שאפשר לומר על פיצות. מסעדות ומזללות בישראל מגישות פיצות ברמה גבוהה מאוד, חלקן לא מביישות את רומא ונאפולי. אבל נדמה לי שדיבור היתר על פיצות די מיצה את עצמו. יאללה, נקסט.
4 צפייה בגלריה
קפה נאפו
קפה נאפו
קפה נאפו
(צילום: שירן כהן שי)
הנקסט היה ספגטי סרטנים, שהשם שלו קצת מתעתע. זה בעצם ספגטי בחמאה, צ'ילי ולימון, עם חתיכות שרימפס (לא טרי). יכול להיות שברוטב היה ציר סרטנים ואולי כמה חתיכות מיקרוסקופיות. זה לא יכול ליפול תחת הקטגוריה "ספגטי סרטנים". המנה, למרות זאת, הייתה טובה. ספגטי אל דנטה, רוטב קטיפתי, שרימפס עם נוכחות חזקה. נקווה שהם לא נעלבו שקראו להם סרטנים.
4 צפייה בגלריה
קפה נאפו
קפה נאפו
קפה נאפו
(צילום: שירן כהן שי)
המנה הבאה הייתה טורטליני ממולאים בבשר אסאדו בבישול ארוך, ברוטב דמי גלאס וחמאה עם פטריות יער ושימאג'י וערמונים. הטורטליני, עשויים במקום, היו מצוינים. בשר דקיק וחסון שלא כורע תחת הנטל. הרוטב לעומת זאת – ציר בשר מצומצם – היה מתקתק, אולי מתקתק מדי. הבעיה החריפה במנה של פילה בקר שהוגש עם טורטליני קטנטנים במילוי קונפי בצל. הפילה היה מצוין, אם אתם אוהבים בשר שלא צריך ללעוס יותר מדי. גם הטורטליני היו סבירים, אבל הרוטב שבו הם טבלו – שוב, דמי גלאס – צומצם עד שהפך לסירופ, בואך טופי. זה ידוע שישראלים אוהבים אוכל מתוק – רוב האוכל האסייתי שמגישים אצלנו עלול לגרום לסוכרת מסוג 2 – ומסעדה כמו קפה נאפו לא נלחמת בזרם. היא הולכת עם מה שרוצים. וככה בשר טוב, פסטה טובה, נהרסים במגע עם רוטב דביק וסוכרי. כנראה שיש מי שאוהבים את זה ככה. אני לא מתווכח עם סטיות של אחרים.
4 צפייה בגלריה
קפה נאפו
קפה נאפו
קפה נאפו
(צילום: שירן כהן שי)
לקינוח (רגע, לא אכלנו הרגע קינוח?) הזמנו טירמיסו לא רע בכלל, כמעט קלאסי - אם רק הבישקוטים היו יותר ספוגים באספרסו - ולימונטו, קינוח ויטרינה סתמי של פיננסייר פיסטוק עם קרם לימון וקראנץ' שוקולד לבן. ילדים בטח מתים על זה.
קפה נאפו היא בסך הכול מסעדה סבירה בהחלט שיודעת לאיזה קהל היא מכוונת ומה היא רוצה מעצמה. בקריית אונו, שהולכת ונבנית כאלטרנטיבה בורגנית לתל אביב השכנה, זה בטח מקום שמתאים לסביבתו. רק שימו לב למחירים. ממש לא זול פה. כלומר, העניין הזה של לאכול ארוחה משפחתית ולא לפשוט את הרגל – גם זה נגמר. אם אתם משפחה של 3.72 ילדים, עם הורה 1 והורה 2, גם בקפה נאפו צפויה לכם הוצאה משמעותית. אולי כדאי להסתפק במקום זה בפלאפל.
על קצה המזלג: קפה נאפו היא מסעדה איטלקית חדשה בקריית אונו, והיא יודעת טוב מאוד מה היא עושה - פיצה, פסטה וכמה מנות ראשונות. זה כל מה שצריך כדי שהילדים שלכם יהיו מבסוטים. רק אם אפשר להוריד את רמות הסוכר באוכל. תודה.

קפה נאפו, הדובדבן 7, קריית אונו