הרבה ישראלים אוהבים לנצל את הרוגע של שישי בבוקר, כשהילדים עוד במסגרות החינוכיות, לכוס קפה טובה שפותחת רשמית את סוף השבוע. הטרנד הנוכחי במסגרת עונג השישי הזה (שזמין כמובן גם בשאר ימות השבוע) הוא הפוד-טראקס - מסעדות על גלגלים המציעות קפה, אוכל וישיבה מתחת לכיפת השמיים בחיק הטבע. בכל רחבי הארץ אפשר למצוא את העגלות הקולינריות הללו. ריכזנו עבורכם את המומלצות שבהן, מצפון ועד דרום.
עוד כתבות למנויים:

גרין באס

פיצה יזרעאלית, כפי שמכנה אותה המייסד והשף אייל היידמן, הממוקמת בתוך אוטובוס ישן הצבוע ירוק, בין השדות הפסטורליים של מושב היוגב בעמק יזרעאל. העיקר הוא כמובן פיצות הנעשות באהבה, אבל מסביב יש גם קפה טוב, סלטים, בירות ובעיקר אווירה משפחתית ונעימה.
5 צפייה בגלריה
לאכול בדרכים
לאכול בדרכים
(צילום: יח"צ)
הילדים יכולים להתרוצץ במרחבים הירוקים או להציץ לתוך מטבח האוטובוס, משם יוצאות פיצות דקות ופריכות. בתפריט יש פיצה אישית, משפחתית או ענקית, פוקאצ'ה עם מטבלים, סלטים מגוונים המלווים בווינגרט תוצרת בית וגם תפוח אדמה בתנור עם תוספות.
א'-ה' 21:30-16:00
מושב היוגב, 052-2977508

בבושקפה

עגלת קפה באזור קיסריה של ארז שורץ, שמגישה קפה מצוין לצד קערות אסאי עם גרנולה ופירות, סלטים, כריכים, טוסטים, עוגיות וקרואסונים מתוקים וגם מלוחים כגון קרואסון שקדים, קרם פיסטוק ופירות יער, פסטו, פלפלים קלויים ובולגרית, מאפה שמנת, סלק וירוקים ועוד.
א'-ו' 15:00-8:00
הרדוף הנחלים 20 קיסריה, 055-2533933

אבוש בורגר

אבוש הוא הוא פוד-טראק במושב מגדים, שמציע סמאש בורגר (המבורגר מעוך שמקורו במסעדה בעיר דנוור בארה"ב) ומנות בשר נוספות. הסמאש בורגר מגיע בשלושה גדלים לבחירה, בלחמנייה רכה עם צ'יפס אמריקאי דק ורטבים (65-43 שקלים לארוחת בורגר).
קפה לראש - ראש פינה
ההמבורגר מוגש עם תוספות כמו בצל מקורמל, פלפל ירוק שרוף, נתחי שייטל, פטריות צלויות, גבינת צ'דר טבעונית ועוד (13-6 שקלים). בין המנות הנוספות: סלטים המבוססים על בשר וירקות כמו סלט שייטל עם פטריות צלויות, סלט עוף על חסה פריכה, נקניקיית צ'וריסוס, סלופי ג'ו, כריך שייטל או שניצל בלחמנייה (58-35 שקלים), הכול עם ירקות טריים ורטבים תוצרת בית.
את הארוחות סועדים בשולחנות הפזורים ברחבה השקטה, בין מתקני משחקים לילדים, דשא רחב וצל נעים.
מושב מגדים, חוף הכרמל, 054-4233123

קפה חמה

ערן ונופר חלמו לעבוד עם אנשים בחיק הטבע, וזה מה שהניע אותם לפתוח את עגלת הקפה "קפה חמה" ביישוב מבוא חמה שבדרום רמת הגולן.
במקום מגישים קפה, קינוחים בעבודת יד, בירה קרה ואפילו ממתקי מוצ'י יפניים בטעמי פירות, מול נוף יפהפה של הכנרת.
ו'-ש' 17:30-9:00
מבוא חמה, 050-7250101

טראק במושבה

בלב בת שלמה הקימו בני הזוג אלה ועמית אבני וחבר הילדות שלהם זיו כהן את טראק במושבה.
5 צפייה בגלריה
מסעדות בטבע
מסעדות בטבע
(צילום: דיאנה דבלמן)
במקום מוגשים קפה, מיצים, חליטות קרות, כריכי קרואסון, בורקס גבינה, טורקי, קערת ירקות, סלט מוצרלה, כריך קורנדביף גאודה, כריך הודו איטלקי וקורנדביף, כריך אווז מעושן וגאודה ועוד.
ב'-ה' 14:00-8:00, 19:30-16:00, ו' 16:00-8:00, ש' 18:00-8:00
המייסדים 2 בת שלמה

קפה 79

עגלת הקפה של בני הזוג סמדר וירון הרשקוביץ ממוקמת בנקודה שממנה יוצאים כמה מסלולי טיול. תוכלו לעצור שם בדרך לטיול בצפון, ולשתות קפה על גבעה הצופה לנוף הגלילי של שדות עמק יזרעאל.
ניתן להזמין במקום קפה חם וקר, כריכים, מאפים מתוקים ומלוחים, טוסטים, עוגיות, מיצים, ג'חנון ועוד. העגלה ממוקמת על גבעה שנמצאת בפנייה קטנה מהכביש, וסמוך לה מתחילה טיילת נחל ציפורי שבה אפשר לטייל.
א'-ו' 13:00-7:00, ש' 16:00-7:00
קיבוץ הסוללים, 054-4334191

קפה לראש

בלב המדרחוב של אתר השחזור הישן, ליד גן הברון וגלריות האומנים של ראש פינה, שוכן קפה-בר נעים ואינטימי.
בתפריט קפה חם וקר, ארוחות בוקר, לימונדה, רוזטה שקדים, מאפים, קרפ עם ארבע גבינות, פוקאצ'ות מהתנור עם מטבלים ועוד. הקפה מארח הופעות חיות, ג'אמים ואירועי תרבות.
א', ג'-ה' 17:00-10:00, ו' 16:00-10:00
אתר השחזור, צמוד לבית הפקידות ראש פינה, 054-4805704

טום יאם

בפוד-טראק של רועי בר זהר, שפועל בימי שלישי ביישוב שדה נחמיה ובשאר השבוע נע בין היישובים באזור הגליל, תוכלו לזלול אוכל תאילנדי אותנטי למדי.
5 צפייה בגלריה
פוד טראקס טום יאם
פוד טראקס טום יאם
(צילום: יח"צ)
בין היתר מציעים שם סלט פפאיה חריף, פאד תאי עם עוף או עם טופו, אורז מטוגן עם עוף או עם טופו וגם פנג נודלס. בנוסף ישנן בדוכן מנות ווק עם חלב קוקוס, עם קארי אדום או עם קארי מסמאן, שאפשר לקבל גם כן עם עוף או עם טופו.
שדה נחמיה, 054-3055767‏

סוסקפה

בלב מושב שדי חמד, בתוך חוות סוסים טיפולית, נמצאת עגלת הקפה סוסקפה של גלעד ורותי בן דוד.
בתפריט קפה, כריכים, קרואסונים, מאפים מלוחים, סלטים, מרקים (בחורף), בורקס קשקבל ללא גלוטן, עוגת וניל נוטלה, עוגות פאי משתנות, עוגיות, כדורי שוקולד ועוד. בין ביס לביס תוכלו ליהנות מצפייה בסוסים שמסביב.
א'-ה' 20:00-8:00, ו' 16:00-8:00
שבעת המינים 1, שדי חמד

זלדה

עגלת קפה במרכז מושב נווה ירק, מתחת לצל ועם בריזה גם בקיץ. גלי ומוטי החליטו להקים את העגלה העגלה מאהבה רבה לאוכל ולאירוח - מוטי (בוגר תדמור) אוהב לבשל וגלי אוהבת לארח.
העגלה ממוקמת במרחק הליכה מנחל הירקון, ובמקום ישנם מתקני משחקים לילדים קטנים, גן שעשועים צמוד ודשא שניתן לפרוש עליו מחצלת ולהעביר יום שלם. במקום תמצאו כריכים, קישים, מאפים, סלטים, טוסטים, פיצות, בייגל עם מטבלים, אצבעות גבינה ללא גלוטן ובשישי סביח בחלה.
ב'-ו' 14:00-7:30, ג'-ה' 19:00-16:00
השקד 1 נווה ירק

קפה וים

על גבעה חולית מול חוף הים של שפיים הקימו חברי הילדות אופי ארז ואייל סלומון, שניהלו בית קפה בקוסטה ריקה, את קפה וים.
במקום מגישים קפה ומשקאות קיץ מרעננים אל מול הים: מיצים טבעיים, שייקים, חליטות תה קר, שוקו קר ומיץ תפוזים סחוט טרי; ובתפריט האוכל קיש עם סלט קטן, אבטיח, קערת אסאי, קערת מוזלי, מאפים מלוחים, קרואסון מוצרלה, קרואסון סלמון, פיצה, עוגת שוקולד חמה ועוד.
אפשר לשבת על הספסלים במקום או על כיסאות נוח. בימי חמישי בערב החל מהשקיעה יש הופעות של די.ג'יי ופופ-אפים מתחלפים במטבח.
א'-ה' 22:00-7:30, ו' 19:15-7:00
שפיים, 052-3720649

האוטו-גלידה של איתיאלה היאט

לזוכת העונה התשיעית של "מאסטר שף", איתיאלה היאט, יש פוד-טראק במושב מטע שהוא מקום עלייה לרגל עבור פודיז וחובבי קולינריה, וכעת היא מציגה מיזם חדש לכבוד הקיץ - אוטו-גלידה שינוע ברחבי הארץ ויחנה בכל פעם לתקופה קצרה במקום אחר.
5 צפייה בגלריה
פרחי מאכל, איתיאלה
פרחי מאכל, איתיאלה
(צילום: ירון שרון)
איתיאלה מייצרת את הגלידה בעצמה מחומרי גלם עונתיים, והיא מצטיינת גם בדברים טרנדיים ויפים שמצטלמים נהדר לאינסטגרם. הטעמים הם לא קונבנציונליים, כמו למשל גלידת סלק שרוף עם מרנג סומק, גלידת דלעת מבושלת בשמנת עם גרעיני דלעת קלויים ומלוחים, גלידת חלב עם סירופ דובדבני אמרנה ובצק עלים מקורמל, גלידה עם פטל אדום טרי של ירוקלה מהמטע, גלידת צ'אי מסאלה עם שקדים קלויים מלוחים, גלידת תירס וקראמבל פולנטה וגלידת יוגורט חמצמצה עם שמן זית, זעתר ומלח אטלנטי.
5 צפייה בגלריה
מקומות חדשים גלידה איתיאלה
מקומות חדשים גלידה איתיאלה
(צילום: איתיאלה היאט)
שימו לב שבכל יום יוגשו רק שני טעמים מתחלפים, ועל אף שאת הגלידה היא מכינה במו ידיה, היא מגישה אותה בעזרת מכונת גלידה אמריקאית.
ו' 14:00-10:00
מושב מטע, 050-2334317

קפה ביער

בעלייה ליער ירושלים מכיוון מושב בית זית נמצאת עגלת הקפה קפה ביער של אבנר ניב, שהיה בעברו השף הראשי של אל על. חוץ מקפה תוכלו להזמין כאן מאפים טריים, סלטים, בורקסים, עוגות ולחמים מעניינים, כמו למשל לחם מחמצת סלק עם אספרסו ואגוזי מלך או מאפה שמרים עם פיסטוקים וזיגוג לימון.
לא רחוק מהעגלה תוכלו לטייל במסלולים סביב בית זית, ביער ירושלים או בגנים הלאומיים.
א'-ה' 11:00-7:00
בית זית, 052-8931496

השמורה 215

אחרי שנים בתחום החקלאות פתח בני עגלת קפה בכניסה לשמורת פורה בנגב הצפוני. בכניסה לשמורה נמצאת עגלת הקפה השמורה 215, שבה תוכלו לעצור בחיק הטבע ולשבת בצל האקליפטוסים לקפה מבושל, מלבי, שקשוקה, כריך שניצל, חביתה בבגט פריך, ג’חנון בשבת, עוגיות וכו'.
אחרי העצירה אפשר להמשיך ולטייל בשמורת פורה, בתל נג'ילה או להמשיך עד לקיבוץ רוחמה. יש אפשרות גם להתקשר מהדרך ולהזמין טייק-אווי.
א'-ה' 15:00-8:30
שמורת פורה, 054-7920182

גאולה בר

במהלך טיול באוסטרליה נכנס ג'וק הפוד-טראקס לראשו של דוד בוימן, מדביר חרקים. הוא הבין שזה פתרון תעסוקתי נהדר לחורף, כשהחרקים מתחבאים באדמה. בוימן ואחיו ניצן הקימו את גאולה בר הכשר בחצר של הוריהם במושב הדתי תקומה בעוטף עזה.
האחים בוימן, דור שלישי למגדלי ענבים, הסבו קרוואן ישן ומיקמו אותו מול הכרם המשפחתי, ובהמשך גייסו את נשותיהם רות ואלה, המופקדות בין היתר על העיצוב ועל הרשתות החברתיות.
כיף לשבת בכרם בין הגפנים וליהנות מתפריט עונתי, המסתמך על חומרי גלם איכותיים וטריים מהנגב. בין מנות הדגל: קרואסון עם סלמון מעושן וקרם פרש, פיתה עם חביתה, בראוניז ועוגת בננה טבעונית. המקום פועל בימי שישי ומשלב יריד אומנים ושוק איכרים.
ו' 14:00-8:00
מושב תקומה, 050-2473266