עם שלל מסעדות, בתי קפה, דוכני אוכל רחוב, ברים ומעדניות, כבר שנים ששוק לוינסקי בדרום תל אביב נחשב למוקד עלייה לרגל עבור חובבי אוכל טוב. רחוב לוינסקי, שבו שוכן השוק שהוקם בתחילת המאה ה-20 על ידי עולים מסלוניקי, עבר לאחרונה מייקאובר רציני שכלל את סגירתו לתנועת כלי רכב והפיכתו למדרחוב צבעוני ושוקק. השיפוץ הנרחב רק שדרג את מעמדו של השוק והפך אותו לאטרקטיבי ומזמין אפילו יותר. לא משנה אם חשקתם בבורקס טורקי אותנטי, בבירה קרה או בכריך מלא כל טוב ממעדניות האזור, שוק לוינסקי הוא המקום הנכון למצוא את מבוקשכם.
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עוד כתבות למנויים:
13 צפייה בגלריה
שוק לוינסקי
שוק לוינסקי
שוק לוינסקי המתחדש
(צילום: shuttestock)

טוני ואסתר

בתוך סמטה יחסית שקטה בשוק לוינסקי נמצא בית קפה שכונתי פשוט ולא מתאמץ, שקרוי על שם הסבים והסבתות של שני היזמים שהקימו את המקום, מעיין הרשקו ואמיר יקותיאל, שגילו כי לשניהם יש סבא וסבתא שחולקים את אותם השמות. בתפריט מנות קטנות לפתיחת שולחן כמו צזיקי, מטיאס, כבד קצוץ, ממרח שעועית לימה ועוד, ומנות בינוניות ועיקריות כגון ביצה על חלה, סביצ'ה דג, פסטה אליו אוליו, נקניקייה עם פירה, סלט עדשים ובטטה, פילה מוסר ים ועוד. קלאסי לארוחת בוקר מאוחרת או לדרינק של שישי בצהריים, אם תשרדו את ההמתנה בתור.
לוינסקי 39 תל אביב, 03-5281843

גרגר הזהב

לאחר שנהג להכין לחבריו חומוס בבית, פתח לפני כשמונה שנים תום ויסמן (בעלה של נועה קולר) את חומוסיית גרגר הזהב בשוק לוינסקי והביא את בשורת החומוס הגלילי לאזור לוינסקי, שהיה אז די שומם. החומוס מוכן ונטחן במשך כל היום והוא מוגש חם וטרי. לצד החומוס, המשאוושה וכיוצא בזה נוספו גם סלטים ומנות נוספות כמו מג'דרה, כרובית מטוגנת, סלט טאבולה, חציל בטחינה, סלט סלק ועוד מנות שמתחלפות מדי יום.
את המנות ניתן להזמין בצלחת גדולה או קטנה, ואפשר לשלב בארוחה של כמה מנות - חומוס קטן ושתי תוספות ב-32 שקלים, או חומוס גדול ושתי תוספות ב-39 שקלים. אם צלחתם את התור שמשתרך בחוץ ואת רשימות ההמתנה, זכיתם.
לוינסקי 30 תל אביב, 03-6777456

קפליקס

קפליקס הוא בית קלייה קטן וארטיזנלי (המיוצר בדרך מסורתית) מדרום תל אביב שקיים מאז 2011, ויש הטוענים שניתן למצוא בו את הקפה הטוב ביותר בעיר. במקום רוכשים ומייבאים קפה ירוק איכותי מרחבי העולם - הודו, אתיופיה, טנזניה, אל-סלבדור, גואטמלה, ברזיל וקולומביה, ומקפידים להזמין את פולי הקפה ממגדלים שמתייחסים לעובדיהם ולסביבתם בצורה אתית ואקולוגית.
בבית הקפה יש חדר קלייה, כך שיש שליטה מלאה על תהליך הכנת הקפה החל מקניית הפולים, דרך הקלייה והערבוב ועד לטחינת הפולים. אם תגיעו מספיק פעמים, צוות המקום יכבד אתכם בספל אישי עם שמכם, שיחכה על המדף רק לכם.
מרחביה 6 תל אביב, 03-6097320 (סניפים נוספים בשכונת נגה ובכיכר דיזנגוף).

קפה לוינסקי

אם נתקלתם ביום שישי בצהריים באנשים האוחזים כוסות שמהן מבצבצת צמחייה קטנה, ותהיתם אם הם שותים או פשוט מאוד קשורים להנבטות שלהם - כנראה שנתקלתם בגזוז של קפה לוינסקי. המקום הוא בעצם דוכן קפה קטן ועמוס בחליטות צמחים, פירות ומיני עלים, שמהם מכינים גזוז פורח ומוגזם שמצטלם לא רע לאינסטגרם, אם אתם מחובבי הז'אנר. בונוס למתקדמים: אפשר להגדיל לעשות ולשתות את הגזוז המלבלב גם בבגאז' הסוסיתא שחונה צמוד למקום, להעצמת הסלפי.
לוינסקי 41 תל אביב, 053-4444557

מעדניית יום טוב

מעדניית יום טוב החלה את דרכה עוד בטורקיה בשנת 1947, ובשנת 1969 עשתה עלייה לשוק לוינסקי, שם היא נמצאת עד היום. במעדנייה מבחר של גבינות, נקניקים, דגים, זיתים, סלטים, ממרחים, ממולאים ועוד, ואפשר גם להזמין אותם בתוך כריך עסיסי ולאכול ברחוב.
13 צפייה בגלריה
מעדניית יום טוב בוטרגה בשוק לוינסקי
מעדניית יום טוב בוטרגה בשוק לוינסקי
(צילום: דנה קופל)
לוינסקי 43 תל אביב, 03-6813730

קפה קאימק

מסעדה צמחונית ובית קפה עם היצע טבעוני גדול. הריהוט פשוט, האווירה שוקקת והאוכל ביתי, צבעוני וטעים. בתפריט תבשילים מתחלפים, בהם מרק שעועית, דאל הודי, מאש וקארי, שעועית עגבניות ועוד, לצד סלטים, עלי גפן ועוד. אל תפספסו את הקוסקוס הטוניסאי שמוגש בימי שישי.
יש גם בירות מהחבית, קוקטיילים וקינוחים כגון טראפלס שוקולד, עוגיות, מעמולים, כדורי תמרים ועוד, והכול במחירים שווים לכל נפש.
לוינסקי 49 תל אביב, 03-5185228

אוזריה

אוזריה היא מסעדה ים-תיכונית באווירה קלילה ונעימה. היא ותיקה בשוק, וזה בעצם אחד המקומות הכי פופולריים בלוינסקי. ההשראה למקום מגיעה ממסעדות הטאפאס הספרדיות ומהאוזריות היווניות, ובאמת הווייב שם סוער רוב הזמן.
13 צפייה בגלריה
מסעדת אוזריה בשוק לוינסקי
מסעדת אוזריה בשוק לוינסקי
(צילום: דנה קופל)
במסעדה כמה שולחנות לצד חלונות גדולים המשקיפים על השוק, ובר המציע מגוון משקאות חריפים עם דגש על אניסים שונים. בתפריט מנות קטנות כגון לחם ומטבל עלי גפן, קלמארי מטוגן עם איולי, מטבלים שונים וכו', ועיקריות כמו לינגוויני ים בביסק סרטנים, שרימפס מוקפצים, סופלאקי פרגיות בגריל, ארטישוק על קרם תירס ופרמזן ועוד.
מטלון 44 תל אביב, 03-5330899

ברחוב

"ברחוב" היא חמארה שנפתחה בשנה האחרונה בשוק ומציעה אלכוהול וקוקטיילים במחירים נגישים (בירה ויין ב-22 שקלים, קוקטיילים ב-35) לצד מאזטים ומנות חלוקה של ירקות, גבינות, קטניות ודגים כבושים.
במאזטים: לאבנה, פלפלים קלויים, מטבוחה, גבינה מלוחה, פלמידה, מתיאס, איקרה, ירקות חתוכים ועוד (13 שקלים למאזט). בין מנות החלוקה יש סביח מפורק בצלחת, תבשיל בורגול עם יוגורט כבשים, תפוח אדמה בשמנת ודג כבוש, סלט סלק, שווארמה כרובית ועוד (32-24 שקלים). בנוסף יש גם פלאטות גבינות ומבחר כריכים.
מקום מומלץ לפתיחת סוף השבוע עם משקה מוקדם תוך כדי השקפה מהצד על אווירת השוק התוססת ועל התור בגרגר הזהב.
לוינסקי 33 תל אביב, 03-6075585

דלידה

מסעדת דלידה שנפתחה ב-2013 משלבת טעמים ערביים, איטלקיים וצרפתיים, בהתבסס על סיפור חייה של הזמרת שעל שמה נקראת המסעדה. המנות ברובן בינוניות בגודלן ומיועדות לחלוקה, וכוללות סלט זוקיני נא, פרנץ' טוסט ומח עצם, קציצות דגים בציר ים ויוגורט ועוד.
13 צפייה בגלריה
(צילום: שרית גופן)
13 צפייה בגלריה
(צילום: אורי טאוב)
בימי שישי נערכת במסעדה ארוחת בראנץ' בהשראת המעדניות וחנויות התבלינים של שוק לוינסקי. במחיר קבוע של 89 שקלים לסועד (ללא מנה עיקרית) או 129 שקלים (כולל מנה עיקרית) תוכלו ליהנות מפתיחת שולחן עם מגוון מאפים, סלטים, דגים, חמוצים ושאר מטעמים, לצד עיקריות כגון פרנץ' טוסט מבריוש, טליוליני עם נתחי דג בקרם עגבניות צלויות, שקשוקה ועוד. בראשון עד חמישי בשעות 18:00-19:30 יש Happy Hour עם 30% הנחה על האוכל והאלכוהול.
זבולון 7 תל אביב, 03-5369627

סאלוף ובניו

מסעדה תימנית מודרנית מבית מאפיית הסאלוף שבשכונת התקווה, עם תפריט עשיר במאפים, בצקים ומשקאות אלכוהוליים במחירים עממיים. בגזרת המנות התימניות המסורתיות ניתן למצוא ג'חנון עם רסק וביצה, קובאנה עם מטבלים, מלאווח מגולגל עם מגוון תוספות, מרק חרירה ועוד.
בנוסף יש גם מנות חומוס, סלטים ותבשילים כמו קציצות, תבשיל שאווייה בבישול ארוך, שעועית, ירקות ברוטב אדום וכו'. בימים ראשון עד חמישי בשעות 17:00-19:00 מוגש במקום תפריט אוכל מוזל ב-25 שקלים ויש מבצעי 1+1 על האלכוהול.
נחלת בנימין 80 תל אביב, 03-5221344

פיצה לילה

"פיצה לילה" נמצאת בסמטה צדדית ועמוסה כמעט תמיד בפאתי שוק לוינסקי. הפיצרייה הוקמה על ידי ארד אפפל ששימש כמנהל ב"טוני וספה" והשף רן בלפר שעבד ב"לחמנינה", ב"רומנו" וב"פורט סעיד". הפיצרייה נפתחה ב-2018, ומאז פילסה את דרכה למועדון הפיצריות הנחשבות בעיר. הפיצות מוגשות בגודל אישי ונאפות מחומרי גלם טריים ועונתיים. התפריט כולל פיצות קבועות ועוד כמה פיצות משתנות, בהן ארטישוק ופטה, פיצה ירוקה עם פסטו פיסטוק, עגבניות שרי צלויות, תרד, מוצרלה ופרמז׳ן, פיצת ריבת בצל וגבינה בשלה ועוד. את כל הפיצות ניתן להזמין עם גבינת קשיו טבעונית. בנוסף לפיצה הוקמה גם מאפייה שמוכרת מגוון לחמים, כריכים ומאפים.
מרחביה 4 תל אביב, 03-5168244

OPA

המסעדה היא מסעדת פיין דיינינג טבעונית של השפית שיראל ברגר, שפרצה לתודעה לפני כמה שנים עם מסעדת הפופ-אפ הטבעונית "מיס קפלן" במתחם שרונה. טבעונים וגם כאלה שלא יכולים להישבע שזו המסעדה הטובה ביותר בארץ, ולנו לא נותר אלא להסכים. התפריט מתמקד בפירות וירקות עונתיים, וכולל 11 מנות זוגיות שנעות מהקל אל הכבד במחיר של 230 שקלים לסועד.
כל מנה בנויה על בסיס חומר גלם אחד, ופאלטת הטעמים נוצרת על ידי שימור חלקים של הירק או הפרי. המטבח הוא מטבח ניסיוני, שמשלב טכניקות חדשניות וייחודיות עם טכניקות עתיקות ובסיסיות.
החלוצים 3 תל אביב, 052-5838245​
13 צפייה בגלריה
שיראל ברגר מסעדת אופא
שיראל ברגר מסעדת אופא
(צילום: אביב שקורי)

הפסטה בלוינסקי

בר פסטות קטן שמגיש פסטה טרייה המיוצרת במקום עם רטבים כמו אליו אוליו, עגבניות נאפולי, רוטב ארטישוק, פיסטוק, לימון כבוש, עגבניות ובזיליקום, רוטב פטריות יער, פוטנסקה סרדינים ועוד. יש גם ניוקי, סלטים ויינות. במקום יש מספר קטן של מקומות ישיבה, ואפשר לקנות פסטה טרייה לקחת הביתה.
נחלת בנימין 84 תל אביב, 077-6210064
13 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)

ג'ונז (Jonz)
הבר עם הסטייל הכי לוהט, שנפתח בקורונה ומאז הספיק להיטמע בנוף הקולינרי כאילו היה כאן מאז ומתמיד. המקום מעוצב בסגנון ניו-יורקי, ויש בו חלל המחולק ללאונג' שנראה ומרגיש כמו סלון ביתי מדליק, ועוד חלק המוקדש לבר שמתפתל מהכניסה ועד למטבח ולעמדת התקליטים.
13 צפייה בגלריה
ברוסקטה עם סלמון, שמנת ותרד
ברוסקטה עם סלמון, שמנת ותרד
שף מוטי טימן
(צילום: ירון ברנר)
אגב תקליטים, המוזיקה שמושמעת במקום היא בעיקר ג'אז, ואל תנסו לבקש לשמוע משהו אחר כי בעלי המקום קנאים מאוד לנושא. אגב בעלים, אחד מהם הוא מוטי טיטמן ממסעדת מלגו ומלבר, מהשפים הנחשבים בארץ. בתפריט תמצאו פיצות טעימות באופן קיצוני שנאפות בטאבון, לצד מנות כמו דג נא. אל תחמיצו את הבראנץ' שמגישים שם בכל יום שישי מהבוקר ועד הצהריים (כדאי להזמין מקום מראש ולא לסמוך על המזל).
זבולון 13 תל אביב

פימפינלה

הבר-מסעדה נפתח ב-2015 בין חמארות ותיקות לחנויות הצעצועים של רחוב מטלון, ומציע תפריט שנוצר על ידי השפים בועז פלד ויוגב ירוס ומבוסס ברובו על אניס ומאכלי ים.
13 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
אוסף משקאות האניס במקום כולל למעלה מ-135 סוגי אניס שונים מכל העולם, ובגזרת האוכל תמצאו מנות כגון טאבולה פריקה ועדשים שחורות, עלי גפן, סרטנים כחולים, פילה דניס אפוי עם ירקות, קרפצ'יו מוסר, קלמארי ועוד.
נחלת בנימין 115 תל אביב, 054-7094407

ביר בזאר

ביר בזאר החלה כמבשלה קטנה בדירת רווקים וכיום מונה שישה סניפים בתל אביב ובירושלים, שמציעים את הבירות המקומיות של המותג לצד מגוון של כמאה בירות קראפט של יצרנים שונים, בבקבוקים או מהחבית.
13 צפייה בגלריה
(צילום: אפיק גבאי)
לצד בירת הקראפט הראשונה של ביר בזאר שנקראית "חתול שמן" נוספו תשעה טעמים נוספים, והמקום שהתחיל בדוכן אחד בשוק הכרמל התפתח לרשת ששומרת על בישול בירה לא תעשייתי ומייצרת טעמים חדשים מחומרי גלם עונתיים.
במהלך הקורונה שירות המשלוחים של ביר בזאר צבר תאוצה, וניתן להזמין דרכו מארזי בירות והפתעות עד פתח הבית.
זבולון 13 תל אביב, 03-9174590

קליפורניה בר

בר קוקטיילים באווירת אייטיז היפסטרית שנפתח בסמטת השוק, והפך לאחד המקומות השכונתיים והמבוקשים של דרום העיר בקרב הקהילה ההיפסטרית. האווירה נעה בין פאב שכונתי למועדון עם די.ג'יי שמנגן מוזיקה אלקטרונית. בתפריט האוכל מוצעות מנות כגון חציל בלאבנה, פרוסות ארטישוק, בטטות ותפוחי אדמה, נאצ'וס ופיצה. בראשון עד חמישי בשעות 18:00-21:00 יש שעה שמחה עם מבצעי 1+1 על האלכוהול.
סמטת השוק 3 תל אביב

בורקס פנסו

אחד המקומות הוותיקים והפופולריים בשוק הוא בורקס פנסו, שקיים מאז שנות ה-30 של המאה שעברה ומציע בורקסים טורקיים במגוון מילויים כגון בולגרית, חציל קלוי עם בולגרית או לחם טורקי. בנוסף תוכלו להזמין גם לחמג'ון ומשקה יוגורט איירן להשלמת החוויה.
13 צפייה בגלריה
(צילום: לין לוי)
בנוסף אפשר לרכוש במקום בצק נטול שומן, בצק עלים, בצק פילו, בצק קדאיף, עוגיות ופוקצ'ות שאפשר לקחת ולאפות בבית. בפנים יש מספר מקומות ישיבה מצומצם, אבל גם ככה הכי כיף לקחת את הבורקס ולמצוא מקום ישיבה ברחוב.
לוינסקי 43 תל אביב, 054-5866366

בורקס לוינסקי

בורקס לוינסקי, הידוע בכינויו "הבורקס של אמא", אומנם צעיר יותר מבורקס פנסו שהוזכר לעיל, אבל נותן פייט רציני בגזרת הבורקסים של הרחוב.
13 צפייה בגלריה
בורקס לוינסקי בשוק לוינסקי
בורקס לוינסקי בשוק לוינסקי
(צילום: דנה קופל)
מלבד בורקס תפוח האדמה הקלאסי יש גם שילובים כמו בורקס גבינה, תרד ועוד בורקסים בהתאמה אישית עם מילויים שונים שמגיעים עם ביצה קשה, חריף וכוס מיץ. אפשר גם לקנות בצק מוכן להכנת מאפים בבית.
לוינסקי 46 תל אביב, 050-4622276

צ'נטרו

בחלל שאכלס את הסנדוויצ'ייה של מעדניית יום טוב, שפעלה בשוק, קמה סנדוויצ'ייה-מעדנייה חדשה שמאחוריה עומד אלון ליסי (כתית, מחניודה ועוד). המקום הקטן מציע מגוון כריכים בהשראה איטלקית כגון "פאברוטי" - נקניק סרבלד, גבינת פרמזן, קרם כמהין, ממרח ארטישוק, פסטו, עגבנייה ורוקט; "דל פיירו" - מוצרלה בפאלו, גבינת פרמזן, גבינת בושה, פסטו, ממרח ארטישוק, עגבנייה, רוקט; "רוברטו בניני" - רוסטביף, איולי רוזמרין, פסטו, עגבנייה ורוקט ועוד. יש גם מגשי נקניקים וגבינות, יינות וקוקטיילים באווירת אפרטיבו איטלקי.
‏לוינסקי 30 תל אביב, 050-9774412

סוויטבוקס

סוויטבוקס היא מאפייה שכמו רבים מתושבי השכונה, חיה בלוינסקי אבל חולמת על ניו יורק סיטי. במקום מגוון מאפים שמבוססים על קלאסיקות אמריקאיות מושחתות, והכול ארוז בקופסת תכלת מתקתקה ומהודרת שאפשר להזמין לאירועים או הביתה.
13 צפייה בגלריה
סוויט בוקס בשוק לוינסקי
סוויט בוקס בשוק לוינסקי
(צילום: דנה קופל)
במאפייה מייצרים מידי יום מאפים כמו קאפקייקס, עוגיות שוקולד צ'יפס ניו-יורקיות בשלל תוספות, מאפי סינבון, בראוניז, קראק פאי, עוגות גבינה וכל מה שישכיח מכם לרגע את הזמן שעבר מאז שביקרתם בניו יורק בפעם האחרונה.
החלוצים 6 תל אביב, 03-6196030