הסובייקטיביות של הזיכרון

התערוכה שמנציחה את המחשבון, הטלפון והחפצים היום-יומיים

400 העתקים של חפצי היום-יום שלנו מתורגמים בבד בתערוכה חדשה של Do Ho Shu

לי דניאל
פורסם:
8 צפייה בגלריה
הסובייקטיביות של הזיכרון
הסובייקטיביות של הזיכרון
הסובייקטיביות של הזיכרון
(צילום: Jeon Taeg Su, באדיבות האמן וגלריית Lehmann Maupin)

האמן דו הו סו מציג עבודות חדשות בתערוכה שנפתחה בשבוע שעבר בגלריה הניו יורקית 'Lehmann'. במקור מקוריאה, הו סו חי ועובד היום בלונדון. כאמן ופסל, הוא עובד במדיות שונות ונוגע ביצירותיו ברעיונות סביב הבית, הזיכרון והמרחב הנפשי. הו סו מזוהה בעיקר עם עבודות בקנה מידה גדול, פסלים המשכפלים חדרים ומסדרונות, חללים ובתים שונים בהם התגורר בעברו. עם סגנונו המובהק, הוא יוצר רפליקות עשויות בד פוליאסטר צבעוני ושקוף למחצה, בעבודות שמעוררות שאלות למושג 'בית' והקשר שלו לזיכרון.

8 צפייה בגלריה
400 שכפולים מחפצי יום-יום
400 שכפולים מחפצי יום-יום
400 שכפולים מחפצי יום-יום
(צילום: Jeon Taeg Su, באדיבות האמן וגלריית Lehmann Maupin)

8 צפייה בגלריה
אובייקטים רפאיים
אובייקטים רפאיים
אובייקטים רפאיים
(צילום: Jeon Taeg Su, באדיבות האמן וגלריית Lehmann Maupin)

גם הפעם הוא בוחר לעסוק בסובייקטיביות של הזיכרון, נושא שמלווה אותו כבר 25 שנה ובמרכז התערוכה, מיצב מרשים, עבודת קיר ענקית בשם 'ג'ט לג' שממשיכה את הטכניקה הייחודית שלו. היא מאגדת בתוכה יותר מ-400 אובייקטים, חפצי יום-יום; מתגים, ידיות, טלפונים ועוד. כל יצירה כזו מבוססת על חפץ ביתי שהאמן בא איתו במגע באופן תדיר, נמדד והועתק בבד. הצבעים הנועזים ורכותם מושכים את העין ונראים כמו שרטוטים של המוצרים על דף.

8 צפייה בגלריה
אנדרטת הנצחה
אנדרטת הנצחה
אנדרטת הנצחה
(באדיבות האמן וגלריית Lehmann Maupin)

8 צפייה בגלריה
את מי אנחנו בוחרים להנציח?
את מי אנחנו בוחרים להנציח?
את מי אנחנו בוחרים להנציח?
(צילום: Daniel Kukla, באדיבות האמן וגלריית Lehmann Maupin)

את פניהם של המבקרים בתערוכה הנוכחית מקבל פסל גדול שעוסק בתפקידן של האנדרטאות הציבוריות המוצבות ברחובות שלנו, אותם פסלים אנושיים שנותנים כבוד לישויות שונות בחיים שלנו. האנדרטה של הו סו היא דמות הפוכה בה הראש הוא הבסיס. זהו פסל עשוי חומר תרמו-פלסטי, סוג של פוליאסטר מיוחד שפותח במסגרת מחקר בשילוב טכניקות רובוטיות ואנלוגיות. עבודה שבאה להטיל ספק במה ואת מי אנחנו בוחרים לרומם ולהציג לראווה במרחבים האורבניים שמקיפים אותנו.

כתבות קשורות:

לצד הפסלים, מוצגים רישומים, צילומים וקטעי וידאו שנותנים תמונה כוללת של עיסוקו של האמן. ביניהם, סדרת צילומים עם נופי שמיים ממקומות שונים ומשמעותיים לו ותחתיהם מופיע קו אופקי שמרמז על המרחב הבנוי. בנוסף, סרטון שבוחן את היחסים בין ציבור לפרט, מתאר את אחד המבנים המודרניים של העיר הדרום קוריאנית 'Daegu' ומתעד בתים לפני הרס. לכל אורך התערוכה האמן מזמין את הקהל לבחון את מה שאנחנו כחברה וכפרט בוחרים להנציח ומדוע.

8 צפייה בגלריה
קו רקיע
קו רקיע
קו רקיע
(באדיבות האמן וגלריית Lehmann Maupin)

8 צפייה בגלריה
על בנייה מודרנית
על בנייה מודרנית
על בנייה מודרנית
(באדיבות האמן וגלריית Lehmann Maupin)

8 צפייה בגלריה
עבודת וידאו מתוך התערוכה
עבודת וידאו מתוך התערוכה
עבודת וידאו מתוך התערוכה
(באדיבות האמן וגלריית Lehmann Maupin)

רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button