מתי אצלנו?

גינה לי: מגרשי השעשועים היפים בעולם

החופש הגדול בעיצומו ומגרשי המשחקים הפכו למוקד עלייה לרגל עבור ההורים, אבל גינות כאלה היינו פוקדים גם בלי הילדים

לי דניאל
עודכן:
1 צפייה בגלריה
מתי אצלנו?
מתי אצלנו?
מתי אצלנו?
(Unsplash)

חודש אוגוסט בשיאו וגני השעשועים מלאים בהורים עם ילדים מתרוצצים שמחפשים פעילות להוצאת אנרגיות שתמלא את היום. הגינות הציבוריות הן חלק נכבד מהעיצוב האורבני וממה שיש לעיר להציע, מלאות הזדמנויות לאינטראקציות ולמידה דרך משחק ושעשוע. הקורונה, שכבר מרגישה פיסת היסטוריה, הזכירה לנו את תפקיד הערים ביום יום שלנו והעניקה לנו שיעור בחשיבותם של המרחבים הציבוריים בחיינו. כדי לעורר בכם השראה, אספנו חמישה גני משחקים מטורפים שצריך לקחת מהם דוגמה. אז מי מרים את הכפפה?

אי אפשר לכתוב על מגרשי שעשועים מבלי להזכיר את עבודותיו של סטודיו '100 אדריכלים'. במטרה לשפר את הערים שלנו ואת החוויה של התושבים בהן, הם מעצבים פרויקטים יוצאי דופן שמעוררים את הדמיון ומגרים את כל החושים. הבחירה קשה, אך דוגמה אחת מיני רבות היא גן 'OCTOPUS'. גן השעשועים המשוגע הזה ממוקם על גג קניון בעיר שנזן בסין, הקונספט מאחוריו הוא ארמונות חול ובמרכזו מוצב תמנון ענק בגובה 7 מטרים שמגיח מהים, כשכל אחת מזרועותיו היא מסלול פעילויות אחר. ארמונות החול נצבעו בשלל צבעים וברצפה שולטים גווני צהוב וכחול שמייצגים את החול והים.



חברי הסטודיו מאמינים שמשחק לא נועד לילדים בלבד ובפרויקט 'Over the Rainbow' בצ'אנגשה הם מוכיחים זאת. בהשראת מבנהו הקשתי, המרחב נשטף בכל צבעי הקשת, כשכל גוון מהווה פלטפורמה אחרת לאינטראקציה חברתית. פסי הקשת מתרוממים ומקבלים תלת ממדיות בהשראת קו הרקיע המופלא שנשקף מהמקום, יוצרים ריהוט חוץ ומתקנים שונים, שהופכים את המרחב לחלל פנאי נהדר עבור צעירים ומשפחות.



את סגנונו המובהק של המעצב חיימה חיון קשה לפספס והוא מזוהה בכל יצירה מחדש. בין אם זה שטיחים, איורים, פסלים, כלי זכוכית או במקרה הזה, גן משחקים לילדים; הגן ממוקם בסיאול ודמויותיו הפנטסטיות והאייקוניות של חיון מתעוררות בו לחיים כמתקני שעשועים לצד ציור קיר מרשים.



זו לא הפעם היחידה שעיצוביו של חיון מעטרים גני משחקים ברחבי העולם. בפרויקט ייחודי אחר, עיצב חיון קרוסלה בפארק המפעל והמוזיאון של ענקית הקריסטל 'סברובסקי' שבאוסטריה. כאן, דמויותיו הופכות למושבי הקרוסלה המונוכרומטית והמעוטרת, איך לא, בקריסטלים, מראות ואורות.



כתבות קשורות

מגרש המשחקים 'Cloud Playground' שעל גג 'פורום מרמרה' באיסטנבול מחולק לארבעה חללים, כשכל אחד מהם נותן מענה לקבוצת גיל אחרת. על העיצוב היה אמון סטודיו 'CARVE' ההולנדי, שתיכנן את המבנים האמורפיים. עננים לבנים מחוררים עם חלונות שמשקיפים על נוף העיר ויוצרים אפקט צבעוני כשהאור פוגע בהם ומשתקף בחלל. כל ענן שכזה מחביא בתוכו מבחר אטרקציות; קיר טיפוס, מגלשה, מקפצה, יער ערסלים ועוד הפתעות.


יותר מחמש מאות מוטות עץ מרכיבים את המבנה, מחוברים יחד ללא כל שימוש במתכת ובעזרת מחברי עץ מסורתיים. בלב העיצוב הפשוט אך חדשני, רשת סרוגה וצבעונית בעלת מספר קומות; בחלק העליון הילדים מוזמנים לרוץ, לקפץ ולעבור דרך חורים לקומה מתחתיו. לבסוף, בקומת הקרקע, יורדים אלמנטים עליהם ניתן להתלות ולהתנדנד.


רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם

פורסם לראשונה: 08:44, 17.08.22
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button