שתף קטע נבחר

מתח בצרפת: אנשי לה פן בעצרות ליהודייה שנרצחה

ארגון הגג של יהודי צרפת הודיע כי אנשי מפלגת "החזית הלאומית" מהימין הקיצוני אינם רצויים בתהלוכות לזכר ניצולת השואה מיריי קנול, שנרצחה בשבוע שעבר בפשע שהמניע לו היה כנראה אנטישמי. מנהיגת המפלגה מתעקשת: "אגיע, לא תוכלו למנוע זאת ממני"

מנהיגת מפלגת "החזית הלאומית" בצרפת מרין לה פן מתעקשת להשתתף בצעדה לזכר ניצולת השואה מיריי קנול, שנרצחה בשבוע שעבר בפריז – רצח שמעריכים כי המניע לו היה אנטישמי. מפלגתה של לה פן נחשבת בעיני רבים למפלגת ימין קיצוני, ולה פן עומדת על כך שתשתתף בצעדה אף שארגון הגג של יהודי צרפת הביע התנגדות לכך.

 

מפלגתה של לה פן קראה אתמול לחבריה להשתתף בתהלוכות ובעצרות שייערכו היום (ד') בפריז ובערים אחרות במדינה לזכר קנול. הקשישה היהודייה נמצאה שרופה בדירתה ביום שישי. המשטרה חושדת שהדירה הוצתה אחרי שקנול נדקרה למוות 11 פעמים. החוקרים עצרו שני בני אדם וכבר הוגשו נגדם כתבי אישום בגין רצח בכוונה תחילה שקשור ל"דת של הקורבן, אמיתית או מדומיינת".

מרין לה פן. רוצה להתנער מהתדמית האנטישמית (צילום: AP) (צילום: AP)
מרין לה פן. רוצה להתנער מהתדמית האנטישמית(צילום: AP)

מיריי קנול ניצולת שואה נרצחה ב צרפת ()
הנרצחת מיריי קנול. כתבי אישום נגד שני עצורים

קנול חיה לבדה ברובע ה-11 של פריז. לפי הדיווחים בעבר היא התלוננה לרשויות שאחד השכנים, מוסלמי, איים לשרוף אותה.

 

ארגון הגג של יהודי צרפת CRIF מסר אתמול כי אנשי החזית הלאומית לא יתקבלו בברכה בעצרות לזכר קנול, וזאת בשל האנטישמיות הפושה בקרבם. הארגון הדגיש כי גם אנשי שמאל קומוניסטים קיצונים אינם רצויים באירועים. היום צייצה לה פן כי הארגון היהודי אינו יכול למנוע ממנה להשתתף באירוע הזיכרון.

בניין בו גרה מיריי קנול ניצולת שואה נרצחה ב צרפת (צילום: AFP)
הבניין ברובע ה-11 של פריז שבו גרה קנול(צילום: AFP)

ניצולת השואה מיריי קנול נרצחה על רקע אנטישמי בפריז (צילום: AFP)
ביתה של קנול, השבוע(צילום: AFP)

ניצולת השואה מיריי קנול נרצחה על רקע אנטישמי בפריז (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

בשנים האחרונות עושה לה פן מאמצים גדולים להתנער מהתדמית האנטישמית שדבקה במפלגתה במשך שנים, במיוחד בימים שבהם הנהיג את המפלגה אביה, ז'אן מרי לה פן. כעת מתמקדת מרין לה פן במאבק במהגרים הנכנסים לצרפת שלא כחוק ובקיצונים מוסלמים.

 

הנרצחת מיירי קנול ניצלה בילדותה מגירוש היהודים ב-1942 ("מצוד ולודרום"). אלפי יהודים נשלחו אז למחנות ההשמדה. אחרי השואה המשיכה לגור בפריז והתחתנה עם ניצול שואה. הוא מת בתחילת שנות האלפיים. "אנחנו המומים לגמרי", אמר השבוע בנה של קנול לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. "אני באמת לא מבין איך מישהו מסוגל לרצוח אישה שאין לה כסף וגרה בדיור ציבורי".

 

בצרפת חיה הקהילה היהודית הגדולה במערב אירופה, והיא מונה כ-400 אלף יהודים. רבים מהם מתלוננים כבר שנים על עלייה באנטישמיות ובפשעי השנאה נגדם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים