שתף קטע נבחר

המשטרה השעתה חלוקת דו"חות ממצלמות מהירות מחשש שאינן אמינות

בישיבה שקיים המשנה לפרקליט המדינה עם ראשי אגף התנועה במשטרה, הוא הורה לערוך בדיקה מקפת לכל מצלמות המהירות הנייחות של המשטרה. אגף התנועה: "המצלמות ימשיכו לתעד. ההחלטות לגבי האכיפה יתקבלו בתום הבדיקות". תימשך האכיפה במכמונות הלייזר

 

 

 

המשטרה השעתה את חלוקת הדו"חות ממצלמות המהירות הנייחות: דו"חות על עבירת מהירות מופרזת שתועדו במצלמות נייחות מעוכבים במשטרה עד לבדיקת מהימנות המצלמות. המשנה לפרקליט המדינה מומי למברגר הורה לערוך בדיקה מקפת לכל מצלמות המהירות הנייחות של אגף התנועה, ועד לסיומה לא יינתנו דו"חות תנועה. כך דווח אמש (א') לראשונה בחדשות 2.

 

מאגף התנועה של המשטרה נמסר כי הנושא אכן בבדיקה, "עם זאת יצוין כי מצלמות המהירות ימשיכו לתעד נהיגה במהירות מופרזת. החלטות לגבי האכיפה תתקבלנה בתום הבדיקות". ההחלטה התקבלה בשל טענות חוזרות של בתי משפט ושל אזרחים לאי-דיוקים שגרמו לאזרחים לשלם דו"חות בסכומים לא מוצדקים. עם זאת, למברגר הנחה את משטרת התנועה להמשיך לתעד את הפרות המהירות עד להעברת הנחיה אחרת בתום הבדיקות. דו"חות שיוכח שנבעו מתיעוד לא מדויק של עבירה - ייגנזו.

מצלמת מהירות. ארכיון (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
מצלמת מהירות. ארכיון(צילום: עידו ארז)

מצלמת מהירות בנתיבי איילון (צילום: ליאור פז) (צילום: ליאור פז)
מצלמת מהירות בנתיבי איילון(צילום: ליאור פז)

 

החלטת הפרקליטות מגיעה לאחר שמזה יותר משנתיים מתנהל בבית המשפט השלום בעכו תיק עקרוני בדבר אמינות מערך מצלמות המהירות הדיגיטליות "א3" שאותו מנהל עו"ד תומר גונן בשם כ-20 נהגים שקיבלו דו"חות מהירות מהמערכת. בתי המשפט נוהגים לקבל כמעט תמיד את טענות המשטרה בדבר אמינות ודיוק מערכות האכיפה המשטרתיות, אך כאן הסכים השופט הבכיר יעקב בכר לנהל תיק עקרוני בסוגיה.

 

עו"ד גונן טען כי המערכת נקלטה ונכנסה לשימוש מבצעי מבלי שאמינותה נבדקה כלל. המשטרה טענה בתגובה כי המערכת נבדקה בידי מכון התקנים, שקבע כי היא עומדת בתקן הישראלי למערכות אכיפה. אולם כאשר העיד בדיונים האחראי על התחום במכון, אילן כרמית, שקודם מאז לשמש כמנכ"ל המכון, הוא הודה כי המכון לא ביצע ניסוי כזה בארץ משום שהדבר לא אפשרי. עוד טען כי ניסוי כזה בוצע עבורו בידי מכון התקנים ההולנדי, אך התקשה להציג פרטים שיוכיחו זאת. בעקבות עדותו ביקשה המשטרה דחייה במשפט וצוות משטרתי יצא להולנד לחפש תיעוד לניסוי, אך שב בידיים ריקות.

 

מערך מצלמות, שמופעל בידי חברת מל"מ תים, הופעל לראשונה בשנת 2013 ועד כה נפרסו ברחבי הארץ כ-100 מצלמות פעילות. עד היום הפיקו המצלמות מאות אלפי דו"חות וגרמו לאלפי נהגים לאבד את רישיונים ולאחרים לשלם דו"חות בסכומים מצטברים של מיליונים רבים. יצוין כי הפעלת מצלמות המהירות האחרות של אגף התנועה במשטרה נמשכת כרגיל, הן של מכמונות הלייזר שמפעילים שוטרים בצידי הדרכים והן של מכמונות המכ"ם מסוג דבורה המותקנות בחלק מהניידות.


פורסם לראשונה 10/06/2018 21:14

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו ארז
מצלמת מהירות. ארכיון
צילום: עידו ארז
מומלצים