שתף קטע נבחר

פי 6 ממהירות הקול: צפו בכלי הטיס העתידני של סין

יכול לשאת נשק גרעיני ולהתחמק ממערכות הגנה אווירית: סין ערכה ניסוי ראשון לכלי הטיס העל-קולי Starry Sky-2, שיכול לחצות את ארה"ב כולה בחצי שעה. צפו בסרטון

 

 

סין הודיעה כי ערכה ניסוי ראשון לכלי הטיס העל-קולי Starry Sky-2 שפיתחה. לפי רשת CNN, הניסוי נערך ביום שישי האחרון בצפון-מערב המדינה, והאקדמיה הסינית לתעופה, חלל ואווירודינמיקה (CAAA) מסרה כי הוא "עבר בהצלחה גדולה". צפו בסרטון הניסוי.

 

עוד סיפורים מרתקים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

בבייג'ינג לא ציינו לאיזה שימוש מיועד כלי הטיס החדש, ואמרו כי הם מקווים שכלי הטיס יתרום לפיתוח התעשייה האווירית הסינית. בהצהרה של ה-CAAA נמסר כי כלי הטיס מסוגל להגיע למהירות של 7,344 קילומטר בשעה, פי שישה ממהירות הקול, ויכול לחצות את ארצות הברית כולה בחצי שעה.

סין מטוסים מטוס על-קולי טיל טילים ()
יכול לחצות את ארה"ב בחצי שעה. מתוך הניסוי במטוס העל-קולי

לפי דיווחים בסין, כלי הטיס מסוגל לשאת נשק גרעיני ולהתחמק ממערכות ההגנה האוויריות הקיימות כיום. בנוסף, הוא יכול לשנות את כיוונו במהלך הטיסה, מה שיקשה לאתר וליירט אותו. הטילים שכלי הטיס משגר מגיעים גם הם למהירות הגבוהה פי שישה ממהירות הקול, ויכולים לחמוק בקלות ממערכות ההגנה האווירית הקונבנציונליות.

  

לדברי ג'ואו צ'נמינג, מנתח מידע צבאי סיני, הטכנולוגיה שפותחה תוכל להיכנס לשימוש רק בעוד שלוש עד חמש שנים, ונדרש זמן כדי להתאים את המטוסים לשימוש בטילים. הוא הוסיף כי "ייתכן שלכלי הטיס יהיו שימושים צבאיים נוספים שעדיין נמצאים בבדיקה".

סין מטוסים מטוס על-קולי טיל טילים ()
לפי דיווחים, הוא מסוגל לשאת נשק גרעיני. המטוס העל-קולי הסיני
 

מרוץ ההתחמשות בין צבאות ברחבי העולם בנשק על-קולי נמשך זה שנים. ב-2015 הודיע חיל האוויר האמריקני כי מקווה להשיג נשק מסוג זה עד שנת 2023.

 

מוקדם יותר השנה הודיעה גם רוסיה כי היא ערכה בהצלחה ניסוי בטילי שיוט על-קוליים מדגם "3M22 זירקון", ולפי דיווחים אף החלה בייצור סדרתי שלהם. הטילים מגיעים למהירות של 7,400 קמ"ש והטווח שלהם הוא 400 ק"מ. מרגע השיגור ועד הפגיעה צפויות לעבור שלוש דקות ו-15 שניות בלבד.

סין מטוסים מטוס על-קולי טיל טילים ()
יכול לחמוק ממערכות ההגנה האוויריות. מתוך הניסוי הסיני

במערב חוששים כי הטיל "שאי אפשר לעצור אותו" ישולב בספינות מלחמה רוסיות, ויוכל להטביע את נושאות המטוסים האמריקניות והבריטיות במכה אחת. הפנטגון הזהיר מפני הדור הבא של הטילים המסוכנים, אך ארה"ב בעצמה מפתחת את הטכנולוגיה הזו במשך שנים.

 

אחת הסיבות לכך שסין יכולה לפתח את תוכנית הנשק העל-קולי שלה היא העובדה שבייג'ינג אינה חתומה על אמנות נגד טילים כמו ארה"ב ורוסיה. הסכם שנחתם ב-1987 אוסר על החזקת טילים בליסטיים לטווח בינוני, וייתכן כי אם סין הייתה חברה בהסכם הוא היה פוסל יותר מ-90% מהטילים שלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הניסוי בכלי הטיס העל-קולי
מומלצים