שתף קטע נבחר

המטה החדש של "המנוע של המתנחלים": בשכונת שייח ג'ראח

במשך שנים שכן מטה "אמנה", הגוף המיישב את יהודה ושומרון, בשכונת רמת אשכול שבצפון ירושלים. בימים האחרונים הוא עבר דירה לבניין חדש במזרח העיר. המטרה המוצהרת: חיזוק הרצף הטריטוריאלי היהודי באזור

 

בניין מטה אמנה החדש במזרח ירושלים (צילום: אלכס קולומויסקי)
הבניין החדש של מטה אמנה (צילום: אלכס קולומויסקי)

על רקע התוכנית שמגבש הנשיא טראמפ להסדר מדיני בין ישראל לפלסטינים, העבירה בימים האחרונים תנועת "אמנה" את המטה שלה למזרח ירושלים.

 

אמנה היא המנוע המיישב של גוש אמונים. התנועה, שפועלת כבר עשרות שנים, חותרת ללא הפסקה להקים עוד ועוד יישובים יהודיים ביהודה ושומרון ולעבות את אלה שכבר קיימים.

 

עד כה פעלו משרדיה בשכונת רמת אשכול במערב ירושלים. היא הוקמה לאחר מלחמת ששת הימים ונמצאת לא הרחק לקו התפר עם מזרח העיר.

 

הבניין החדש של התנועה שבראשו מתנוסס שמה ממוקם בשכונת שייח ג'ראח, בסמוך למטה הארצי של המשטרה ולמתחם שבו ממוקמים חלק ממשרדי הממשלה.

 

באמנה אומרים כי המטה החדש יסייע לעיבוי הרצף הטריטוראלי של ההתיישבות היהודית במזרח ירושלים. הבניין שוכן לא הרחק ממתחם מלון שפרד, שבו מתוכננת לקום שכונה יהודית. המלון היה בעבר בבעלות פלסטינית. בשנות ה־80 נקנה על ידי יזם יהודי שתכנן להקים על שטחו שכונה יהודית. התוכנית עוררה בזמנו סערה פוליטית בינלאומית. ב־2011 נהרס המלון כדי להתחיל בעבודות הבנייה, אולם אלה התעכבו לבסוף שנים ארוכות. באמנה אומרים כי הבניין החדש שלהם ישלים רצף בינו לבין השכונה החדשה, וכן בין בתים בשכונת שמעון הצדיק בשכונת שייח' ג'ראח שאוכלסו זה מכבר על ידי עשרות משפחות יהודיות.

 

וקצת על המטה החדש של אמנה: המגרש שעליו הוקם ניתן לעמותה לפני 26 שנה, בחינם, על ידי ראש העירייה המיתולוגי המנוח טדי קולק, שהיה מזוהה דווקא עם מפלגת העבודה.

 

מזכ"ל תנועת אמנה זאב חבר (זמביש) שהוא גם מראשי המתנחלים, אמר אתמול: "יש פה בהחלט חיזוק של ההתיישבות היהודית באזור. זה מגרש שקיבלנו בזמנו מעיריית ירושלים בתקופת טדי קולק. הייתה להם יוזמה להעביר את תנועות ההתיישבות לירושלים, והיחידים שנענו היו אמנה. קיבלנו את המגרש ולא הזדרזנו לבנות. רק בשנים האחרונות נדרשנו לעניין". הוא הבהיר כי ייעודה של אמנה – יישוב שטחי יהודה ושומרון – לא ישתנה: "אומנם בסוף הכל מתחבר לירושלים, שבה כבר יש גורמים טובים שעוסקים בהתיישבות, אבל אנחנו לא מתחרים בהם".

 

יצוין כי בעשרות השנים האחרונות נעשים כל הזמן ניסיונות לעבות את ההתיישבות היהודית במזרח ירושלים ובעיר העתיקה. חלק ניכר מהיוזמות נתקלו בהתנגדות עזה הן מצד הפלסטינים תושבי האזור והן מצד הקהילה הבינלאומית.

 

שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) שהיה בעבר מנכ"ל תנועת אמנה, סיכם ואמר כי הבניין החדש של אמנה הוא "חיזוק משמעותי להתיישבות במזרח העיר וחיזוק הרצף הטריטוריאלי היהודי באזור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
הבניין החדש של מטה אמנה
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים