שתף קטע נבחר

תסבוכת הרכבת הקלה בירושלים

לפני חמש שנים אושרה התוכנית להקמת הקו הירוק של הרכבת הקלה בבירה, ורק כעת נודע לגורמי הביטחון שהוא יעבור ליד משרד ראש הממשלה החדש. המשמעות: סגירת המסילה בכל פעם שהשיירה תעבור

 

הרכבת הקלה בירושלים. ארכיון  (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
הרכבת הקלה בירושלים. ארכיון (צילום: shutterstock)
 

חוסר תיאום בין הרשויות גורם לעיכוב בתחילת העבודות להקמת משרד ראש הממשלה החדש בירושלים.

  

במוקד הסיפור דווקא הרכבת הקלה. בעיר כבר פועל קו אחד (האדום) מנווה יעקב - להר הרצל. באחרונה החלו עבודות הקמת הקו השני (הירוק), שיחבר בין אוניברסיטת הר הצופים לאוניברסיטת גבעת רם - קניון מלחה, אצטדיון טדי וגן החיות.  

 

התוכנית להקמתו אושרה לפני חמש שנים, והעבודות בחלק מהקטעים הסתיימו. לפי התוכנית הקו אמור לפעול במלואו עד סוף 2024, והוא יעבור סמוך למשרד ומעון ראש הממשלה החדשים, שצפויים לקום ליד התחנה המרכזית. במשרד ראש הממשלה טוענים שהם שמעו על כך רק לאחרונה, וכי עיריית ירושלים לא הביאה לידיעתם שמסלול הרכבת יעבור ליד המשרד החדש.

 

משלול הרכבת הקלה (צילום:
(צילום: "ידיעות אחרונות")

אנשי משרד ראש הממשלה פנו למהנדס העיר, שלמה אשכול, בבקשה להסיט את המסלול. הם הסבירו לו כי מטעמי ביטחון, בכל פעם ששיירת ראש הממשלה או אישיות המבקרת בישראל יגיעו למתחם או יעזבו - יהיה צורך לחסום את תנועת הרכבת. לדבריהם, סגירה כזו עשויה להתרחש כמה פעמים ביממה - מה שימרר את חיי המשתמשים בקו. עוד אמרו שאם הרכבת תיתקע בשל תקלה, זה ימנע את מעבר השיירות.

  

בניסיון לפתור את הבעיה התקיימה לאחרונה ישיבה בהשתתפות נציגי משרד ראש הממשלה, משרד הביטחון, שב"כ והעירייה. גורמים במשרד ראש הממשלה הציעו למנהר את קטע המסילה ליד משרד ראש הממשלה. אבל העירייה הבהירה שלא ניתן לשנות את המסלול כי החוזה עם החברה שמפעילה את הקו נחתם.

נוכח המצב הורה זאב צוק רם, האחראי על פרויקט משרד ראש הממשלה החדש, לעצור את תחילת העבודות עד שיימצא פתרון. גורמים בעירייה הביעו תסכול על כך שנציגי משרד ראש הממשלה נזכרו רק כעת להתריע בפניהם על הבעיה, בעוד הפרויקט אושר לפני שנים. לדבריהם, מנהור המסילה יעלה למשלם המסים לפחות מיליארד שקל.

 

בתגובה לטענות אומר גורם ממשלתי בכיר כי העובדה שקו הרכבת יעבור ליד משרד ראש הממשלה נודע לו ולאנשיו רק לפני כשלושה חודשים, לגמרי במקרה, כאשר מנהל פרויקט הכניסה החדשה לירושלים הציג בפניו את התוכניות. "נעתקה נשימתנו", אמר. 

 

מעיריית ירושלים נמסר: "ככל הידוע לנו הנושא מונח על שולחנם של משרד הביטחון ומשרד ראש הממשלה ששכרו שירותי אדריכל חיצוני לבחינת חלופות. התוכנית של מסלול הקו הירוק מקודמת בימים אלה, ונמצאת בביצוע".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
הרכבת הקלה בירושלים. ארכיון
צילום: shutterstock
מומלצים