שתף קטע נבחר

מתנת פרידה מהמשכן: המדריך לח"כ המתחיל

ח"כ מירב בן ארי מכולנו לא תזכה לכהן בכנסת ה-21, אך החליטה להתגייס למען הח"כים החדשים שייכנסו לראשונה למשכן וריכזה עבורם עצות ותובנות: מחיוך למגיש הקפה ועד לדרכי חקיקה

 

"עשה ואל תעשה בכנסת". ח"כ מירב בן ארי ()
"עשה ואל תעשה בכנסת". ח"כ מירב בן ארי
 

"תלמדו מהטעויות שלי": חברת הכנסת מירב בן ארי, מקום שישי ברשימת מפלגת כולנו ואחת מנבחרות הציבור האהודות במשכן, לא תמשיך בתפקידה בכנסת ה-21. אבל במקום לכעוס ולהיעלב על הבוחרים שלא בחרו בה, היא החליטה להתגייס למען נבחרי הציבור החדשים.

 

בימים האחרונים סיימה בן ארי להעלות על הכתב שלל עצות ותובנות שאספה מתקופת כהונתה בכנסת למען הח"כים הנכנסים: מול העוזרים הפלמנטרים ("עוזר פרלמנטרי טוב שווה לח"כ טוב"), בוועדות ("הגיעו מוכנים והישארו לפחות מחצית מהזמן"), ומול התקשורת ("הכנסת זה כמו האח הגדול").

 

רשימת מפלגת
רשימת "כולנו", מפלגתה של בן ארי

"אמנם סיימתי רק קדנציה אחת, אבל אחרי ארבע שנים בתפקיד אני מרגישה שיכולתי למנוע טעויות אם רק הייתי יודעת יותר כשהתחלתי אותו", פנתה בן ארי לבעלי התפקידים החדשים. "אז לאור העובדה שלא תהיה לכם חפיפה לתפקיד, ושישלחו אתכם לקפוץ ישר אל המים, ריכזתי עבורכם נקודות עיקריות שחשוב שתדעו לפני שאתם מתחילים את תפקיד חייכם".

 

בין ההמלצות העיקריות של בן ארי אפשר למצוא כאלו שנוגעות להעסקת עוזרים פרלמנטרים וליחסים איתם. "אני יודעת שיש נטייה להעסיק עוזרים פרלמנטרים שהיו פעילים בקמפיין שלכם, וזה חשוב, אבל כדאי לקחת עוזר פרלמנטרי אחד שכבר היה בכנסת, שמכיר אותה ושולט בפרטיה", כתבה. בן ארי גם מייעצת לטפח את היחסים עם העוזרים ולהעניק להם תשומת לב אישית בהזדמנויות שונות: "קנו להם למשל מתנה לחג, מכספכם. הכנסת לא עושה את זה".

 

בן ארי גם ציינה כללי התנהגות שהיא רואה כנכונים מול שאר השותפים לעבודה: "עובדי הכנסת יעשו כל מה שאפשר כדי שתצליחו, הם ממש שם בשבילכם. נצלו זאת בצורה חיובית. וגם תחייכו אליהם - ממגישת הקפה ועד ליועצים המשפטיים. הם עובדים קשה עבורכם".

 

בכל הנוגע לוועדות הכנסת, בן ארי מדגישה: "אתם יכולים להיכנס לכל ועדה גם אם אתם לא חברים בה, אבל אם כבר נכנסתם - תישארו לפחות לחצי מהדיון. קחו בחשבון שאנשים קמו מוקדם, התכוננו לדיון במשך תקופה ארוכה, ומאוד חשוב להם שתשמעו אותם. כבדו אותם ואת עצמכם".

 

מתוך

בנוסף, לדעתה של בן ארי "חקיקה היא לא חזות הכול" ואפשר לקדם נושאים גם בדרכים אחרות, כמו שיתופי פעולה חיוביים בין שרים ומשרדים, תקנות, צווים ותוכניות מיוחדות. על סדר יומו של הח"כ אומרת בן ארי כי לא כדאי לעסוק ביותר משישה נושאים במקביל. "אל תתפזרו והיו מקצוענים בתחומכם", כתבה.

 

עוד ציינה הח"כית לשעבר את חשיבות מתן הקרדיט לשותפים ולחברי כנסת אחרים, מהקואליזציה ומהאופוזיציה כאחד. "זה לא יוריד מכבודכם, להפך, זה רק יעלה", הסבירה. אבל הפרק החשוב ביותר מבחינת חברת הכנסת היוצאת הוא התקשורת. בן ארי מציעה לח"כים החדשים להתייחס לתקשורת כאל חלק בלתי נפרד מהחיים החדשים שלהם.

 

"קחו בחשבון שהכול מצולם תמיד בוועדות ובמליאה. ממש האח הגדול", כתבה במדריך. "אז חסכו בפרובוקציות. כל משפט שתאמרו יכול להיות הכותרת בעיתון של מחר, וזו לא תהיה תמיד כותרת שתאהבו. זכרו שלא צריך לומר כל מה שחושבים ולפעמים עדיף להיות חכמים מצודקים. כל פוסט שלכם, כל ציוץ בטוויטר או תמונה באינסטגרם חשופים לביקורת ציבורית".

 

ח"כ בן ארי שימשה בין היתר כחברה בכנסת בוועדת החינוך, התרבות והספורט, בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, בוועדת החוץ והביטחון, בוועדה למאבק בנגעי הסמים והאלכוהול, בוועדה לענייני ביקורת המדינה ובוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי . בנוסף הייתה ליו"ר ועדת המשנה של ועדת העבודה, הרווחה והבריאות לטיפול בצעירים וצעירות חסרי בית, יו"ר השדולה למען ילדים ובני נוער בסיכון, השדולה למען הסטודנטים וההשכלה הגבוהה, השדולה לעידוד וקידום גיוס מיעוטים לצה"ל ולשירות האזרחי ועוד. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
ח"כ מירב בן ארי
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים