שתף קטע נבחר

הגננות נגד ההחלטה להשאיר את הגנים פתוחים: "לא סופרים אותנו"

הסתדרות המורים פרסמה הודעה זועמת על ההחלטה להמשיך את הלימודים בגני הילדים כרגיל. "יש גננות בהיריון וגננות מבוגרות, אנחנו לא צריכות להגן על עצמנו?". בינתיים, גננות מתכוונות להודיע על מחלה כדי להימנע מהגעה לגנים

 

 

הסתדרות המורים הגיבה בכעס על ההחלטה להחריג את גני הילדים מהשבתת הלימודים בגלל התפשטות הקורונה. "לא נסכים לאפשר לעובדי הוראה להישאר חשופים לסכנת ההידבקות", מסרה ההסתדרות. "לא ניתן להפלות בין עובדי ההוראה שמלמדים בגנים לעובדי הוראה אחרים. אנו קוראים למדינה ללמוד ממדינות אחרות, אשר סגרו באופן מלא את מוסדות החינוך ובכך שמרו על בריאות עובדי ההוראה והילדים". בהסתדרות אף ידרשו לפתוח בסכסוך עבודה בגנים.

 

בעקבות ההחלטה, נרקמות התארגנויות מקומיות ופרטיות בקרב גננות מאזורים שונים בארץ שמתכוונות להודיע שהן חולות. גורם בעיריית תל אביב-יפו אישר כי גננות רבות צפויות לא להגיע מחר לגני הילדים.

 

בית ספר הדר (צילום: עמית הובר )
(צילום: עמית הובר )
 

אילנה גבאי, גננת מאשדוד, אמרה כי מדובר בהחלט שגויה. "אנחנו נחשפות להורים ולבני המשפחה של הילדים שמגיעים, ולא יכולות לשמור מרחק מהילדים. יש גננות בהיריון, יש גננות מבוגרות. ברגע שהגנים לא יפעלו - יהיה קשה לילדים לצאת לעבודה, אבל זה לא נותן לנו מענה בריאותי". גבאי הוסיפה כי "גם הילדים יכולים להידבק אחד מהשני, והטלפון שלי מוצף מגננות שזועמות ומרגישות מופלות לרעה, כאילו לא סופרים אותנו. אנחנו לא צריכות להגן על עצמנו? הגנים לא חוטאו ולא נוקו, ההחלטה הזו היא הפקרות".

 

דורית חזן, גננת מירושלים, הוסיפה כי "זו החלטה עצובה. הילדים הכי יכולים להעביר את המחלה. יש גנים עם כמעט 35 ילדים. אנחנו לא תמיד יכולות לגלות אם הילדים חולים או לא, ואני מאוד מקווה שההורים יהיו מספיק אחראיים כדי לא לשלוח את הילדים חולים. ילדים מעבירים מחלות ודווקא שם יש הרבה מחלות. דווקא בגנים אין כל כך הרבה היגיינה וההרגשה היא שהפקירו אותנו. ראש הממשלה חסר אחריות ומפקיר אותנו, הגננות".

 

בעצומה אינטרנטית שעלתה לאחר הצהרת ראש הממשלה, תחת הכותרת "גננות הן לא הפקר", נכתב כי "הגננות כנראה בעלות חיסון מיוחד או יכולות למות".

 

אבנר ביטון, יו"ר הנהגת הורים בבאר שבע, מסכים עם השבתת הלימודים. "זה יעשה קצת סדר בכל הכאוס שיש במדינה", אמר. "אני לא יודע אם זה היסטרי. כשיש סיטואציה לא נעימה להורים ולמורים יש מקדם ביטחון. הבעיה המרכזית היא בקרב ילדים הקטנים שהורה צריך להישאר איתם", טוען ביטון. "המשמעות היא שחלק גדול מהילדים יצטרכו להיות עם הילדים בבית שלהם. בנוסף, אנחנו נצטרך לדעת מה קורה עם הבגרויות. מצד שני, הורים רבים מעדיפים להישאר עם ילדיהם בבית. נקווה שזה יסתיים עד חופשת הפסח ולא יימשך מעבר".

 

יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה כי "על המדינה להורות על סגירת מעונות היום באופן מיידי. אלפי המטפלות במעונות המפוקחים אינן מסוגלות לסחוב על גבן את המשק כולו, קל וחומר בתנאי השכר המחפירים שבהם הן מועסקות. חייהן של המטפלות יקרים לא פחות מחייהם של המורים או של כל אזרח אחר במדינה".

 

נעמת היא המפעילה הגדולה ביותר של מעונות היום המפוקחים לגיל הרך. מדובר בכ-170 מעונות של נעמת בלבד, שאליהם מגיעים יותר מ-13 אלף פעוטות בגילאי לידה עד שלוש.

 

מוקדם יותר הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "היום במסגרת שמירת המרחק אננו נוקטים צעד חיוני נוסף. סוגרים את בתי הספר והאוניברסיטאות. אנחנו עושים את זה בשיקול דעת, תוך כדי דיונים אינסופיים", אמר ראש הממשלה. "ההחלטה הזו לא כוללת את החינוך המיוחד, הפנימיות והנוער בסיכון. כרגע ההחלטה לא כוללת פעוטונים וגני ילדים, וניתן לכך פתרונות בהמשך. הצוותים שלנו ישבו על כך ונחשוב מה יהיה הדבר הנכון לעשות. בגלל שאין לנו פתרון לשני האחוזים האחרונים, לא נשאיר את הבעיה ב-98% הנותרים".

 

"שאלו אותי אם את הילדים יקחו הסבא והסבתא", הוסיף נתניהו. "אל תעשו את זה. יש פתרונות אחרים. הגדולים ישמרו על הקטנים. ערבות הדדית". שר החינוך רפי פרץ הדגיש כי לילדים להורים שהם חלק מצוותים חיוניים (כמו רופאים) יסופקו מסגרות מיוחדות ותואמות לימים שבהם לא יפעלו מוסדות הלימוד.

 

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, קראה הבוקר לסגירת מוסדות החינוך ברחבי הארץ בשל התפשטות נגיף הקורונה. כ-15% מהתלמידים ברחבי הארץ לא הגיעו היום לבתי הספר, ועצומה אינטרנטית בנושא שפורסמה אמש השיגה עד כה עשרות אלפי חתימות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים