שתף קטע נבחר

מה עדיף? טיסה ישירה מול קונקשן

בשאלה הנצחית האם להזמין טיסות ישירות, שלרוב יקרות יותר אך תמיד נוחות מאוד לעומת טיסות קונקשן המוזילות את העניין אבל מוסיפות לו גם הרבה שעות ואי נוחות, אין תשובה אחת. אספנו ארבעה יעדים שכולכם אוהבים והשווינו בין כל האפשרויות. מה עדיף? אתם תחליטו

בשיתוף Xplorer

 

מה משתלם יותר להזמין, טיסה ישירה או קונקשן? מה הפער במחירים, זמני הטיסה והתנאים? יצאנו לבדוק ובחרנו ארבעה יעדים פופולריים, שניים מהם באירופה ושניים רחוקים יותר.

 

לונדון: סופ"ש ארוך - רביעי 14.3.18 עד ראשון 18.3.18

טיסה ישירה: הטיסה הישירה הכי זולה בתאריכים האלו הייתה של איזי ג'ט במחיר 334 דולר (עם טרולי בלבד). אם רוצים להוסיף מזוודה, המחיר יהיה 410 דולר. זמן טיסה כולל כחמש שעות וחצי בהלוך וחמש שעות בחזור.

לונדון: אפשר להגיע אליה גם במחירים זולים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
לונדון: אפשר להגיע אליה גם במחירים זולים(צילום: shutterstock)

טיסת קונקשן: הטיסה הכי זולה היא במחיר 273 דולר והיא מורכבת משילוב של שתי חברות: טיסה הלוך עם יוקריין איירליינס (עם מזוודה) והמתנה של כשעה וחצי בקייב. טיסת חזור עם בלו אייר (עם טרולי בלבד) עם המתנה של שעתיים ועשר דקות בבוקרשט. אם רוצים להוסיף מזוודה גם לטיסת חזור אז מחיר הטיסה הכולל עולה לכ-300 דולר. זמן הטיסה הכולל הוא שמונה שעות וחצי בהלוך ושמונה שעות ועשר דקות בחזור.

סופ"ש ארוך בבירת אנגליה: קונקשן מול ישיר (depositphotos) (depositphotos)
סופ"ש ארוך בבירת אנגליה: קונקשן מול ישיר(depositphotos)
 

ההפרש במקרה הזה בין טיסה ישירה לכזו עם קונקשן עמד על 61 דולר ללא המזוודות, הוספת מזוודות הכפילה כמעט את הפער במחיר ל-110 דולר לטובת טיסת קונקשן.

לונדון מחכה לכם - השאלה באיזו דרך תבחרו להגיע (צילום: יצחק טסלר) (צילום: יצחק טסלר)
לונדון מחכה לכם - השאלה באיזו דרך תבחרו להגיע(צילום: יצחק טסלר)
 

יש בנמצא פתרון ביניים "גם וגם": טיסת הלוך שהיא קונקשן עם יוקריין איירליינס (עצירה בקייב) וטיסת חזור בטיסה ישירה עם איזי ג'ט, המחיר עם מזוודה לשני הכיוונים 357 דולר. מחיר טיסה ישירה באל על שכוללת "כמעט הכל" (גם ארוחה) עומד על 466 דולר.

 

 

ניו יורק: שבוע אביבי מ-27.4.18 עד 5.5.18

טיסה ישירה: הטיסה הישירה הכי זולה בתאריכים האלו הייתה של אל על במחיר של 1,164 דולר (כולל מזוודה אחת), שעת המראה ב-1:00 לפנות בוקר שעון ישראל ושעת ההמראה בחזור ב-23:30 שעון ניו יורק.

 

טיסה של יונייטד איירליינס עלתה 1,364 דולר (עם מזוודה אחת) ושל דלתא 1,399 דולר (גם היא עם מזוודה אחת).

שווה? 1,164 דולר לשבוע בתפוח הגדול (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
שווה? 1,164 דולר לשבוע בתפוח הגדול(צילום: shutterstock)
 

טיסת קונקשן: במקרה הזה, טיסות קונקשן זולות בהרבה. טורקיש איירליינס הציעו טיסה במחיר 708 דולר, עם עצירה באיסטנבול של שעתיים ו-35 דקות בהלוך, וחמש שעות ו-50 דקות בחזור, כולל שתי מזוודות של 20 ק"ג. זמן טיסה כולל: בהלוך 15 שעות ו-45 דקות ובחזור 17 שעות ו-50 דקות, זאת לעומת 12 שעות בטיסה ישירה בהלוך ועשר שעות ו-40 דקות בחזור.

תמיד חשוב לשים לב לאותיות הקטנות, בעיקר בטיסות קונקשן (צילום: MCT) (צילום: MCT)
תמיד חשוב לשים לב לאותיות הקטנות, בעיקר בטיסות קונקשן(צילום: MCT)
 

רויאל ג'ורדניאן הציעו טיסה במחיר 736 דולר, כולל שתי מזוודות, עם עצירה של שעתיים ועשרים דקות בעמאן בהלוך וכחמש שעות עצירה בחזור. סך הכל זמן טיסה של 14 שעות ו-40 דקות בהלוך (לעומת 12 שעות בטיסה ישירה) ו-15 שעות ו-55 דקות בחזור מול 10:40.

 

ליוקריין איירליינס יש טיסה במחיר 756 דולר, גם כאן עם שתי מזוודות כלולות במחיר. במקרה הזה הקונקשן בקייב בהלוך עומד על כשלוש שעות, בחזור שעתיים ו-40 דקות. זמן טיסה כולל: בהלוך 15 שעות ו-50 דקות ובחזור 14 שעות ו-45 דקות.

אם אתם אוהבים את ניו יורק כמה תשקיעו בדרך אליה? (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
אם אתם אוהבים את ניו יורק כמה תשקיעו בדרך אליה?(צילום: Shutterstock)
 

לנתיב טיסה זה נמצאו הצעות נוספות רבות, למשל של לוט הפולנית במחיר 833 דולר, טיסה של סוויס בשילוב עם לופטהנזה במחיר 883 דולר ועוד.

 

 

ברלין: סופ"ש ארוך - רביעי 14.3.18 עד ראשון 18.3.18

טיסה ישירה: הטיסה הכי זולה בתאריכים המבוקשים היא של איזי ג'ט, במחיר 210 דולר (עם טרולי בלבד). הוספת מזוודה העלתה את המחיר לכ-290 דולר. זמן טיסה בהלוך - ארבע שעות וחצי ובחזור ארבע שעות ועשר דקות. שעת ההמראה בחזור היא ב-07:05, יש לקחת גם את זה בחשבון.

הפייבוריטית הנצחית על הישראלים (צילום: SHUTTERSTOCK) (צילום: SHUTTERSTOCK)
הפייבוריטית הנצחית על הישראלים(צילום: SHUTTERSTOCK)
  

טיסת אפ (UP) ישירה תעלה 282 דולר (עם טרולי בלבד) ועם מזוודה 372 דולר, בשעות שמאפשרות לנצל גם את יום ראשון כמעט עד תומו: המראה בהלוך בשעה 14:25 והמראה בחזור בשעה 22:00.

ברלין: 210$ בקונקשן למול 282$ בישיר (depositphotos) (depositphotos)
ברלין: 210$ בקונקשן למול 282$ בישיר(depositphotos)
 

טיסת קונקשן: במקרה הזה, טיסת קונקשן מתגלה כלא ממש תחרותית במחיר. למשל, טיסה עם אירופלוט דרך מוסקבה תעלה 359 דולר (אבל כולל מזוודה). טיסה בחברת פגאסוס (שמציעה בדרך כלל טיסות זולות) עלתה 432 דולר ללא מזוודות ועם קונקשן באיסטנבול. נראה שהטיסה הלוך לברלין מלאה יחסית ולכן גם יקרה.

 (צילום: ליאור קורן) (צילום: ליאור קורן)
(צילום: ליאור קורן)

שילוב של טיסה ישירה בצד אחד וקונקשן בחזור, הניב מחיר מעט יקר יותר מזה של טיסה ישירה. טיסת הלוך ישירה עם UP של אל על וחזור עם פגאסוס (קונקשן של שעתיים וחצי באיסטנבול) עולה 239$. זה אומר שמשך הטיסה הכולל בחזור עומד על 07:25 שעות.

 

 

בנגקוק: שבועיים בקיץ - 11.7.18 עד 25.7.18

טיסה ישירה: בעת הזו, רק אל על מציעה טיסות ישירות לתאילנד. מחירה של הטיסה עם חברת התעופה הישראלית בתאריכים האלו עומד על 948 דולר (במטוס ה-747-400 המזדקן של החברה). זמן הטיסה עומד על כעשר שעות ו-50 דקות, קצר.

משתלם או יקר? טיסה ישירה עם אל על ב-948$ (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
משתלם או יקר? טיסה ישירה עם אל על ב-948$(צילום: shutterstock)
  

טיסת קונקשן: הטיסה הכי זולה שנמצאה הייתה של קטאר איירווייז במחיר 667 דולר בלבד, אבל עם שתי עצירות בדרך לכל כיוון (באיסטנבול ובדוחא) וזמן טיסה כולל של 20 שעות ו-20 דקות בהלוך וכ-19 שעות בחזור. (יש לבדוק עם החברה האם יש צורך בדרכון זר עבור הטיסה הספציפית).

 

קצת מעליה עומדת טיסה של אתיופיאן איירליינס, במחיר 727 דולר ועצירה של בין תשע לעשר שעות באדיס אבבה. מה שכן, החברה מציעה סיור מודרך באנגלית, ללא תשלום באדיס אבבה לנוסעים שזמן ההמתנה שלהם לטיסות המשך הוא מעל שמונה שעות.

בדרך לבנגקוק תעצרו ב...? תלוי בכם (צילום: שאטרסטוק) (צילום: שאטרסטוק)
בדרך לבנגקוק תעצרו ב...? תלוי בכם(צילום: שאטרסטוק)
 

הטיסה מאדיס אבבה לבנגקוק מתבצעת במטוס הדרימליינר החדיש. כתוצאה מהקונקשן הארוך, זמן הטיסה הכולל מגיע לכ-24 שעות, אם כי אפשר להסתכל על זה כ"להרוויח יעד נוסף בדרך".

איך אתם מעדיפים את הטיסות שלכם? (צילום: גיא יחיאלי) (צילום: גיא יחיאלי)
איך אתם מעדיפים את הטיסות שלכם?(צילום: גיא יחיאלי)
 

מחיר הטיסה של אוזבקיסטן איירווייז עמד על 761 דולר עם המתנה של שעתיים ו-40 דקות בהלוך וכשלוש שעות וחצי בטיסת החזור, משמע זמן טיסה כולל של כ-14 שעות בהלוך ו-15 שעות ו-50 דקות בחזור.

 

 

אז מה עדיף? תלוי בכם

אז מה מצאנו? נראה כי בטיסות לאירופה, הכניסה בשנים האחרונות של חברות הלואו קוסט הפכה את טיסות הקונקשן לפחות משתלמות. זה כמובן תלוי גם בתאריכי הטיסה ובאופן טבעי, טיסות בחגים ובזמן חופשות בית הספר יעלו מאוד את מחירי הטיסות הישירות. כך שבמקרה הזה, קונקשן ייראה אטרקטיבי יותר.

 

קחו בחשבון כי בחישוב פער המחיר, ככל שמספר הנוסעים לטיסה גדול יותר, כך גם מוכפל הפער, למשל פער של 200 דולר בין טיסת קונקשן לישירה הופך ל-800 דולר כאשר מדובר על משפחה בת ארבע נפשות (גם אם יש ילדים בין הנוסעים, ההנחה הקטנה שהם מקבלים תשתקף בשתי הטיסות).

 

מבחינת זמן טיסה לכל כיוון, ככל שאורך החופשה קצר יותר, כך גם אטרקטיביות הקונקשן נחלשת כי הוא תופס יותר "זמן טיסות" מבוזבז מהאורך הכולל של החופשה. אנחנו לא ממש רוצים לבזבז כיומיים של טיסות מתוך חופשה של ארבעה ימים.

 

אבל, כשמכניסים למשוואה טיסות קונקשן, מרחב האפשרויות (נתיבים, שעות המראה ונחיתה) עולה: למשל, בטיסה ללונדון, מצאנו 126 קומבינציות לטיסות שונות וכאשר הוספנו אפשרות עצירה (אחת) בדרך, המבחר קפץ ל- 513 אפשרויות ושילובים.

 

בטיסות ארוכות לארה"ב ולמזרח, הפער הכספי בין טיסה ישירה לקונקשן הולך וגדל ובנוסף, חלק מהחברות שמציעות קונקשן בלבד, מנסות לפתות אותנו הצרכנים בהטבות נוספות כמו שתי מזוודות לנוסע בטיסות לארה"ב במחלקת תיירים, זאת לעומת מזוודה אחת בלבד בטיסה ישירה.

 

לפרטים נוספים ולטיסות זולות הכנסו לאתר.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Xplorer
צילום: SHUTTERSTOCK
טיסות קונקשן או ישירות? השאלה הנצחית
צילום: SHUTTERSTOCK
מומלצים