כדי להתארח במלון הסוויטות היוקרתי Six Senses Shaharut, צריך לנסוע ממש לאמצע המדבר, מעט צפונית מאילת, די קרוב לפארק תמנע, ליישוב שחרות. אבל לא הקילומטרז' ולא התעריף האסטרונומי של אלפי שקלים ללילה, מרתיעים את האורחים הישראלים מוכי עליות המחירים והריבית הנוסקת, שנאנקים מול מנהל הבנק אבל מוכנים לשלם כאן במיטב כספם. שנה בדיוק מאז שנפתח, Six Senses מתנהל בתוך בועה משלו. מסתבר שגם למלון שמציע סוויטות מפוארות באלפי שקלים, כולל סוויטה נשיאותית ביותר מ-36 אלף שקל, יש קהל בישראל.
כתבות נוספות למנויי +ynet:
עשר שנים של תכנון ובנייה קפדניים לקח ליזם רוני דואק ולצוות שלו, ביחד עם מותג המלונות התאילנדי היוקרתי Six Senses, להקים את המקום. אחרי שמגיעים לכאן, מברכים לשלום את הליידי'ז בכניסה - שמונה הנאקות המטופחות המקבלות את פני האורחים – עוברים לשרוואלים קלילים, מחליפים את הטלפון הסלולרי בקוקטיילים ובמוזיקת עולם חרישית, ונפרדים מסכום של משכורת חודשית ממוצעת (לשהות בת כמה ימים) - החופשה מתחילה.
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לא רק הייטקיסטים או אנשי עסקים נפוחי כיסים מגיעים למלון האקולוגי והמושקע בלב המדבר, אלא גם שכירים בעלי משכורת בינונית שחוסכים בשביל התענוג כמו לחופשה בחו"ל, ומוכנים לשלם את ההפרש הלא קטן ללילה לעומת מלונות מהשורה הראשונה בישראל. כי מסתבר שלמלון הזה יש שורה משל עצמו, שנשארת יציבה גם אחרי שנה של פעילות מאז נפתח. "אנחנו קיימים רק שנה אבל יש כבר אנשים שחוזרים אלינו בפעם השנייה והשלישית", אומר מנכ"ל המלון, תומאס פלביאר, שהגיע לכאן מגרמניה.
המחירים הרגילים שלכם גבוהים פי כמה מחדר מלון באילת הסמוכה, שלא לדבר על יוון וטורקיה. "גם אם את טסה ליוון, והטיסה והאוכל זולים – הרי שההמתנה בשדה התעופה, היומיים של ההעברות, הבלגן עם המזוודות, עולים לך כל כך הרבה כסף ומאמץ. ואילו אצלנו, אחרי כמה שעות של נהיגה, מגיעים לשלושה ימים מלאים של חופשה עם תוכן ואיכות. נכון לעונה הזו אנחנו בתפוסה של 75%-82%, ובעונות העמוסות יותר זה גבוה מזה" (קצת אחרי שיא הקיץ – בכל זאת מדבר, על"א).
3 צפייה בגלריה
תומאס פלביאר
תומאס פלביאר
''לישראלים זה מרגיש כמו חו''ל''. תומאס פלביאר
(צילום: Robert Michael Poole)
המחירים כמובן משתנים בהתאם לעונה. המלון מכיל 60 סוויטות המחולקות לשישה סוגים שונים, ומחיריהן נעים בין 3,492 שקל ללילה לסוויטה הבסיסית ביותר, ל-36,760 שקל ללילה בסוויטה הנשיאותית.
36 אלף שקל ללילה? ולוקחים אותה? "כן. יש לה ביקוש מסוים, מצד אורחים מסוימים שזה הולם את רמת חייהם. לסוף השבוע הקרוב, למשל, היא תפוסה. יש משפחות שמגיעות לשמורה ולא יוצאות ממנה כל החופשה. מגיעים אלינו אנשים ממגוון חתכים באוכלוסייה הישראלית והלא-ישראלית. ניהול ותפעול של אתר נופש באמצע המדבר הוא עסק יקר מאוד - הסחורה יקרה, ההובלה, התחזוקה של המקום הגדול, המשכורות ההוגנות שאנחנו משלמים למאות העובדים שלנו. אנחנו משלמים לעובדים שלנו כ-30% יותר מאשר במלונות אחרים בישראל. עלות השכר שלנו היא הגבוהה ביותר ברשת. גם מרכז הספא והבריאות שלנו הוא משהו שלא מכירים ממלונות אחרים, עם ריטריטים של יוגה, יוגה ערסלים, טיפולים איורוודיים על ידי הרופא האיורוודי שלנו. עכשיו קיבלנו אישור ממשרד התיירות להביא בכל פעם ל-90 יום מספר מטפלות ומטפלים ממלונות של רשת Six Senses בעולם - בתאילנד, המלדיביים, פיג'י ובהוטן - שמעניקים לאורחים טיפולים מקצועיים. יש אורחים שאמרו לי שבעבר הם חיפשו את השילוב הזה בהימלאיה, ועכשיו מצאו אותו אצלנו. השהות כאן מרגישה לישראלים כמו קפיצה לחו"ל".
למה אתם יקרים יותר לעומת מלונות הרשת בעולם, בתאילנד למשל. פלביאר מחייך. "אנחנו לא הכי יקרים. יש יקרים מאיתנו. אנחנו נמצאים באמצע טווח המחירים".
באוגוסט שעבר עם פתיחת המלון עוד ניתן היה לשמוע קולות בכי וההשתוללות של ילדים שבילו כאן עם הוריהם והפרו את ההתמזגות עם הדממה. "הבנו מהר מאוד שזאת בעיה, והכניסה למלון הוגבלה לבני 12 ומעלה", אומר פלביאר.
אנחנו בשיא הקיץ, העולם בוער, והמלון שלכם נמצא בערבה. אנשים לא חוששים לבוא? "הרבה אנשים פוחדים לבוא עכשיו, אבל הם לא מבינים שפה נעים. המלון שוכן במקום גבוה. הבוקר אכלתי באוויר הפתוח, ונשבה רוח ללא טיפת לחות. אילת ויטבתה חמות במשהו כמו 8 מעלות יותר משחרות, ואנשים כן נופשים באילת באוגוסט".
3 צפייה בגלריה
מלון "שחרות Six Senses"
מלון "שחרות Six Senses"
הסוויטות משתלבות עם הנוף. מלון "שחרות Six Senses"
(צילום: Six Senses)
פלביאר מספר על החום באירופה ועל אשתו וילדיו, שמתגוררים במהלך השבוע בשכונת עיר ימים בנתניה ונאבקים במזג האוויר ההביל. לפני התפקיד הנוכחי מילא פלביאר – בן 50 – תפקידים במלונות שונים ברשת ברחבי העולם, בעיקר באסיה.
בעולם ובישראל יש בימים אלה מחסור גדל בעובדים. גם אתם מרגישים את זה? "לנו אין בעיה של עובדים, יש לנו רשימת המתנה של עובדים שרוצים לעבוד בשחרות. אנחנו מעודדים את הצוות להיות יצירתיים ולהביא רעיונות חדשים כל הזמן, וגם האורחים שלנו למדו שאנחנו לרוב לא אומרים 'לא', אלא תמיד מוצאים פתרון לכל בקשה של אורח. בעזרת הצוותים שלנו אנחנו מפתחים פה דור חדש של נותני שירות בתחום התיירות. אירוח זה לא מקצוע מאוד מקובל בישראל, ופה אנחנו מלמדים את העובדים הצעירים שזה מקצוע עם עתיד מובטח, אם רק מתמקצעים בו. צעירים שרק סיימו צבא באים אלינו ולומדים את רזי המקצוע. יש מגורי עובדים נהדרים, יש להם בריכה, חדרי כביסה, חדר מוזיקה שהם מנגנים בו ביחד. יש לנו טקס שקיעה שהם משתתפים בו בכל יום. הם מבינים שיש פה הרבה יתרונות, ואתה לא חייב ללכת ללמוד באוניברסיטה כדי להפוך להיות מנהל במלון".
אתה יכול להגדיר את האורחים שלכם? "אורחים מהארץ ומחו"ל בכל הגילים, שמחפשים את הפשטות של הטבע, וגם מגיעים כדי לחגוג אירועים משמעותיים בחייהם. האורחים מחו"ל באים לפחות לשבוע, והם נהנים מכל החוויות שיש לאזור להציע, צלילה באילת, טיולים בערבה, ואפילו גיחה יומית לפטרה, כך שהתרומה של המלון לתיירות המקומית ולפיתוח הנגב והערבה הם חלק מהעשייה שלנו".
איך ממתגים את ישראל כיעד לתיירות יוקרה מכל העולם? "לקחנו את מה שהטבע הציע וניסינו להפריע לו כמה שפחות ולהיטמע בו כמה שיותר. לפעמים אנשים מגיעים לפה ושואלים: אוקיי, איפה המלון? כי הסוויטות משוקעות באדמת המדבר, ולא משתלטות עליה".
צוות ההקמה של שחרות הסתובב בעולם, בחן ריזורטים ברג'סטאן, מיורקה ויוטה, וחזר לביתו במדבר כדי להקים משהו שהוא לא הודו ולא אמריקה, אלא בנוי מאבני המקום ומשתלב בו לגמרי. פלביאר אומר שזה הכול החזון של הבעלים והיזם, רוני דואק, להפרחת הנגב והמדבר בישראל. שחרות הוא גם המלון הראשון בישראל שקיבל הסמכה לתקן לבנייה ירוקה של המועצה האמריקנית לבנייה ירוקה, LEED. במקום גם מטפחים גינה אורגנית, מציבים לרשות האורחים בקבוקי מים צוננים (מזכוכית כמובן) בכל פינה, יש בו צלונים, משרביות (סבכות) ופרגולות לעדן את עוצמת הקיץ, הקירות מוחלקים וכל החללים מעוגלים בלי שום פינה אחת, כדי שלאנשים "תהיה רגיעה בעיניים".
3 צפייה בגלריה
מלון "שחרות Six Senses"
מלון "שחרות Six Senses"
מערבבים ביזנס ופלז'ר. מלון "שחרות Six Senses"
(צילום: Six Senses)
"הרבה מאוד מהאורחים שלנו מהעולם, עוד לפני שהם עוזבים - כבר מודיעים שיחזרו, ומבחינה זו המלון הפך לקרקע פורייה לפיתוח הזירה העסקית בישראל. פלז'ר וביזנס מעורבים כאן - אנשי עסקים ומפורסמים מתערבבים ברקע הנוף", אומר פלביאר.
ספר לנו על בקשה מאורח שריגשה אותך במיוחד? "אני חייב להגיד שלפעמים אורחים מבקשים דברים שמאתגרים אותנו, אבל כיוון שאלה בקשות שחשובות להם, אנחנו מנסים לגרום להן לקרות. יש לנו צוות שאחראי על 'חוויית אורח' ואליו מגיעות הבקשות, בדרך כלל כמה שבועות לפני שהאורח מגיע. זה יכול לנוע מתערובת תה מיוחדת, מוצרים מיוחדים לחדר האמבטיה, סוג כרית ספציפי, תחבורה ברכב או במסוק, אבל בקשה מרגשת שאני זוכר היא של הצעיר שביקש שנכתוב על שביל הגישה של המלון 'האם תינשאי לי' באותיות גדולות במיוחד, וכמובן שכלתו לעתיד, שישבה לצידו במסוק שהביא אותם לכאן, השיבה בחיוב. חיכינו להם למטה עם שמפניה ומוזיקה, בזמן שהאורחים סביב הבריכה מחאו כפיים".
פורסם לראשונה: 07:36, 29.07.22