שתף קטע נבחר

פריז: הצצה למלון לוטציה המיתולוגי ששופץ ב-235 מיליון דולר

חברה ישראלית רכשה את המלון ושיפצה אותו ב-4 השנים האחרונות. הוא נפתח ב-1910, הופקע על ידי הנאצים ולאחר מלחמת העולם השנייה שימש מקלט לניצולים ממחנות ריכוז. בשנותיו היפות שימש מקום מפגש לאגדות כגון פיקאסו, המינגווי וג'ויס

מלון לוטציה (צילום: רויטרס)
מלון לוטציה, העיצוב החיצוני הקלאסי נשאר כשהיה(צילום: רויטרס)

מלון לוטציה בפריז, שהחל לפעול לראשונה ב-1910, ייפתח ביום חמישי לאחר ארבע שנים של שיפוצים בעלות כוללת של 235 מיליון דולרים. חברה ישראלית רכשה את המלון שכל פינה בו ספוגה בהיסטוריה – החל מהנאצים שהפקיעו אותו, דרך דה גול שהפך אותו למרכז פליטים לאחר מלחמת העולם השנייה ועד לפבלו פיקאסו וארנסט המינגווי שנהגו לבלות בו.

 

חזית המלון, ששוכן ברובע השיקי סן-ז'רמן דה פרה, לא השתנתה הרבה ועיקר השינוי בוצע בפנים. ממלון עם 233 חדרים, הפך הלוטציה למלון עם 184 חדרים, מתוכם 47 סוויטות. המחירים שעמדו בעבר על 300 אירו בממוצע ללילה עלו בעקבות השיפוץ והם עומדים כעת על בין 850 אירו ללילה בחדר רגיל ועד ל-19 אלף אירו ללילה בסוויטה הנשיאותית.

 

במלון נבנתה בריכה באורך של 17 מטרים, ובחדרים נתלו, בין היתר, נברשות בסגנון ארט דקו. מסעדת הבראסרי במלון תיפתח רק בסתיו, אבל בינתיים האורחים יכולים לשתות קוקטייל בבר ג'וספין שציורי הקיר שבו שוחזרו.

 

 

מלון לוטציה (צילום: רויטרס)
הבריכה החדשה(צילום: רויטרס)

מלון לוטציה (צילום: רויטרס)
תקרת זכוכית מעוצבת באחד מחללי הישיבה במלון(צילום: רויטרס)

מלון לוטציה (צילום: רויטרס)
הבר ג'וספין(צילום: רויטרס)

מלון לוטציה (צילום: רויטרס)
הפתיחה: ביום חמישי(צילום: רויטרס)

המלון שמדורג ברמה של 4 כוכבים הגיש בקשה לקבל את הכוכב החמישי כצעד לקראת בקשה לזכות בדירוג "ארמון" (Palace), תואר שמחזיקים בו כעת רק 10 מלונות בפריז. כאמור, יש גם זווית ישראלית לסיפור. בשנת 2010 רכשה חברת אלרוב נדל"ן ומלונאות את המלון במטרה להכפיל את המחזור שלו – שעמד אז על 30 מיליון אירו – תוך שלוש או ארבע שנים מהפתיחה.

 

בינתיים, הטיימינג נראה מבטיח. לאחר שנתיים שבהם פריז סבלה ממתקפות טרור, התיירים חוזרים אל הבירה הצרפתית במספרי שיא. בשנת 2017 נרשמה תפוסה של 33.7 מיליון חדרים בעיר.

מלון לוטציה (צילום: AFP)
חדר האוכל של המלון(צילום: AFP)

מלון לוטציה (צילום: רויטרס)
אחד מחדרי השינה ששופצו(צילום: רויטרס)

מלון לוטציה (צילום: רויטרס)
מתחם הספא (צילום: רויטרס)
   

מלון לוטציה (צילום: רויטרס)
חזית המלון(צילום: רויטרס)

 

ג'ויס כתב במלון חלק מהרומן "יוליסס"

בחזרה אל ההיסטוריה. המלון נפתח ב-1910 בשביל לשמש לקוחות עשירים שהגיעו לערוך קניות בלה בן מרשה, אחד ממרכזי הקניות הראשונים בעולם. במהלך תקופת הכיבוש הנאצי של פריז, המלון הופקע על ידי גרמניה ושימש את כוחות הגרמנים למטרות שונות.

 

לאחר שחרור צרפת, הגנרל שארל דה גול – שבילה במלון בריח הדבש שלו – הורה למלון לקלוט אלפי פליטים מהמלחמה. באתר האינטרנט של אגודת עלומים (אגודה של ילדים שהוסתרו בצרפת בימי השואה) נכתב כי "ב-1945 נתפס המלון בפקודת דה גול לקלוט את השבים מגרמניה - יהודים ושאינם יהודים - לאחר מפגש עם האחראים על הקליטה, אשר נוכחו עד מהרה לדעת עד כמה בלתי מספיקים היו הסידורים שנלקחו בחשבון.

 

"כך הפך מלון לוטציה, על נברשותיו, שטיחיו, כורסאות העור הרכות שלו, שרתיו לבושי המחלצות - לקורת גג פריזאית ראשונה לאלפים ששרדו את הגיהינום, ולמקום כל התקוות, שלרוב לא הולידו אלא אכזבה מרה, לכל אלה שהצטופפו מאחורי הגדרות הלבנות וחיפשו בעיניים כלות את יקיריהם שהוסעו 'אל יעד בלתי ידוע'".

 

במשך השנים שימש המקום גם נקודת מפגש לאמנים אגדיים, כגון פבלו פיקאסו ואנרי מאטיס. ג'יימס ג'ויס כתב חלקים מיצירת המופת "יוליסס" במלון, כשארנסט המינגווי מסייע לו עם הערות עריכה. גם הרקדנית האמריקנית ג'וספין בייקר הייתה אורחת קבועה במקום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים