תנודות בשערי מטבעות יכולות לגרום לרעידות אדמה כלכליות בתחומים שונים. קחו לדוגמה את ענף התיירות: הדולר האמריקני מטפס, ואלו חדשות רעות עבור כל מי שמתכנן לנסוע לארה"ב. לעומת זאת, ישנם שלל יעדים שערך המטבע שלהם צנח ביחס לשקל – וזהו בדיוק הזמן האידיאלי לבקר בהם ולשלם הרבה פחות.
כתבות נוספות למנויי +ynet:
בין היעדים שעלות הביקור בהם צנחה במידה ניכרת אפשר למצוא מקומות פופולריים וחביבים מאוד על הקהל הישראלי. אפילו לונדון, הבירה הבריטית שידועה לרוב במחיריה הגבוהים, הפכה הרבה פחות יקרה מבעבר. גם טיול בטוקיו, בירת יפן, הרבה יותר הגיוני מבחינה כלכלית כיום.
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
22 צפייה בגלריה
קופנהגן דנמרק
קופנהגן דנמרק
עדיין יקרה עבורנו, אבל פחות. קופנהגן, דנמרק
(צילום: shutterstock)
נוכח הסיטואציה החדשה והמשמחת עבור התייר הישראלי, ריכזנו עבורכם את מחירי השהות והבילוי בכמה יעדים פופולריים עם מטבע שוקע. תופתעו לגלות איך מחירי המלונות, האטרקציות ואפילו הביג מק התרסקו.
כל מחירי המלונות בכתבה נבדקו עבור החודשים ינואר-מרץ 2023
לא מעט זמן שהבירה הבריטית נחשבת לאחד היעדים האהובים והפופולריים בקרב תיירים, ומחזיקה בתואר העיר השלישית המתוירת ביותר בעולם (אחרי בנגקוק ופריז), עם מעל ל-19 מיליון מבקרים בשנה.
גם הישראלים פיתחו חיבה מיוחדת לעיר הזו, שהתעצמה במיוחד לאחר ההחלטה על יישום הברקזיט שגרם לערכו של הפאונד לרדת, והפך אותה לזולה יותר עבורנו אחרי שנים שבהן היא נחשבה לעיר יקרה במיוחד.
22 צפייה בגלריה
לונדון
לונדון
כבר לא יקרה כל כך. לונדון
(צילום: shutterstock)

מדד המלון

בלונדון יש לא מעט אופציות לינה טובות במחירים שונים. בדקנו מחירים עבור חדרים סטנדרטיים בארבעה מלונות במרכז העיר סמוך לרחוב אוקספורד התיירותי, להייד פארק הפופולרי, לארמון בקינגהאם ולתחנות רכבת. כל המלונות שנבדקו מדורגים ב-4 כוכבים, ממוזגים ומציעים גם ארוחת בוקר אנגלית מסורתית, או במילים אחרות: תתחילו להתרגל לאכול נקניקיות ושעועית על הבוקר. בחלק מהם אף תוכלו ליהנות ממתחם ספא ומחדר כושר מאובזר.

מדד האטרקציות

להרבה אטרקציות ופעילויות בעיר, מביקור בארמון בקינגהאם ועד ל"מגדל לונדון" ההיסטורי, אפשר למצוא כרטיסים מוזלים. לחלק מהפעילויות אפשר גם להיכנס בחינם. אם בכוונתכם לבקר באטרקציות רבות בעיר, כדאי לשקול לרכוש את הכרטיס The London Pass ("לונדון פס") שעולה כ-320 שקלים, וכולל כניסה חופשית למעל 80 אטרקציות ברחבי לונדון, כולל הידועות ביותר (מוזיאונים, אטרקציות ועוד). הכרטיס כולל גם כניסה חופשית לאוטובוס התיירים (Hop-On Hop-Off), שייקח אתכם לכל האזורים המרכזיים ולאטרקציות הידועות.
סיור בסטודיו האחים וורנר: אולפני הארי פוטר - הסיור באתר יחשוף בפניכם את עולמם הקסום של הארי פוטר וחבריו. בין היתר תבקרו בסטים מקוריים מסצנות הצילום של הסרט, ואף תקבלו הצצה למה שהתרחש מאחורי הקלעים בזמן הצילומים. המדריכים המקומיים באתר ישמחו ללוות אתכם בין התחנות השונות ולהסביר לכם בפירוט על כל אחת מהן. שימו לב: מכיוון שמדובר בסיור מבוקש מאוד, יש להזמין לו כרטיסים חודש מראש לפחות דרך האינטרנט, ואין טעם לנסות לרכוש כרטיסים בקופות שבאתר.
22 צפייה בגלריה
פארק הארי פוטר
פארק הארי פוטר
פארק הארי פוטר
(צילום: Shutterstock)
מחיר הכרטיסים לסיור באולפנים (כולל הסעה מלונדון וחזרה אליה) נכון ל-2022 אינו נמוך, ועומד על 432 שקלים. עלות הכרטיס לילדים בין הגילים 15-5 עומדת על 392 שקלים, וכרטיס לילדים בגילי 4-3 עולה 165 שקלים. עבור ילדים עד גיל שנתיים הכניסה היא בחינם.
מאדאם טוסו - רשת מוזיאונים של בובות שעווה הקרויה על שם מארי טוסו, מקימת המוזיאון. סניפה הראשי של הרשת נמצא בלונדון, והוא נחשב לאחת האטרקציות הפופולריות ביותר עבור תיירים בעיר.
וכמה זה יעלה לכם? החל מ-108 שקלים לילד, ומ-120 שקלים למבוגר. בדומה לאולפני הארי פוטר, גם במקרה הזה רצוי מאוד לרכוש כרטיסים מראש דרך האינטרט.
22 צפייה בגלריה
בובת שעווה של מייגן מרקל
בובת שעווה של מייגן מרקל
בובות השעווה של הארי ומייגן במוזיאון
(צילום: EPA)
מאמא מיה - אחת האטרקציות המהנות בלונדון היא צפייה בלפחות אחד משלל מחזות הזמר, ההצגות וההופעות שמוצגות בעיר הרבגונית שמתגאה, ובצדק, בתרבות עשירה ומפותחת. ההופעות אומנם מתקיימות באנגלית, אך הן מלאות באומנות ויזואלית ומרשימה שלא תלויה רק בשפה, ובקלות אפשר גם למצוא הצגות שבהן הקהל אינו נדרש לאנגלית כשפת אם.
בין שלל המחזות, בחרנו להתמקד במחזמר "מאמא מיה" שמוצג כבר מעל ל-18 שנה בתיאטרון נובלו, או בשמו המוכר יותר: "תיאטרון הנסיך מוויילס" היפהפה. לצד תפאורה משגעת שתזרוק אתכם היישר לתוך אי יווני פסטורלי, תלבושות ססגוניות, סיפור מרגש על אהבה ישנה והרבה ריקודים, לאורך כל ההצגה תוכלו ליהנות גם משיריה של להקת אבבא האגדית.
המחיר עבור כל הטוב הזה מתחיל ב-74.16 שקלים לכרטיס.

מדד המסעדות

צריך להיות כנים: האוכל הבריטי לא נחשב לפסגת הקולינריה, ומלבד כמה מנות שזכו לעדנה עולמית כמו פאי רועים ופיש אנד צ'יפס, רוב המאכלים האנגליים נשארו במטבחים הבריטיים בלבד, ואולי טוב שכך. ובכל זאת, מעמדה של לונדון כעיר מרכזית מושך אליה שפים, ואפשר למצוא בה לא מעט מסעדות מישלן מצוינות ושוקי אוכל ססגוניים, לצד אוכל רחוב מכל העולם שהביאו עימם המהגרים הרבים לעיר.
22 צפייה בגלריה
פיש אנד צ'יפס
פיש אנד צ'יפס
טעים, זול וזמין. פיש אנד צ'יפס
(צילום: shutterstock)
הדרך הטובה ביותר לאכול בזול בעיר היא לבחור באוכל רחוב, אבל גם אם תלכו למסעדה ממוצעת פעם ביום, הסכום לא יהיה גבוה מאוד, ועבור ארוחה זוגית תשלמו בין 105 ל-307 שקלים.

מדד הקפה

כוס קפוצ'ינו באחד מבתי הקפה בעיר תעלה לכם כ-16 שקלים. ברשת סטארבקס תשלמו עליה 10 שקלים בלבד.
עיר ציורית, ואולי המייצגת המובהקת ביותר של אירופה הקלאסית. בירת אוסטריה ידועה במבנים ההיסטוריים הרבים הפזורים בה שהשתמרו היטב, בבית האופרה המפורסם וכמובן בבתי הקפה הרבים ברחבי העיר, שנחשבים לחלק בלתי נפרד מהתרבות המקומית ומחיי החברה.
22 צפייה בגלריה
וינה
וינה
אירופה הקלאסית. וינה
(צילום: Shutterstock)

מדד המלונות

באזור המרכזי של בית האופרה תוכלו למצוא מלונות רבים. מי שנחשבת לשחקנית החזקה ביותר בתחום המלונות בעיר היא משפחת קרמסלהנר, המחזיקה בכמה בתי מלון בחלקים שונים בעיר. שימו לב, מחירי הלינה גבוהים ביחס למדינות שכנות.

מדד האטרקציות

המוזיאון להיסטוריה של האומנות (Kunsthistorisches Museum) - נחשב לאחד המוזיאונים החשובים בעולם לתולדות האומנות. הוא כולל אוסף אומנות עצום שמקורו בקיסרות ההבסבורגית. במקום תוכלו לצפות בכמה מציוריו המפורסמים ביותר של הצייר הפלמי פיטר ברויגל האב, שפעל במאה ה-16. מחיר כניסה: 64 שקלים.
סיור קיסרי בארמון שונברון (Schloss Schönbrunn) - אתר מורשת עולמית מטעם אונסק"ו. המקום שימש כארמונם של קיסרי האימפריה הרומית והאימפריה האוסטרו-הונגרית. הסיור במקום כולל ביקור ב-22 מחדרי הארמון והסברים על התקופה האימפריאלית. מחיר הכניסה למבוגר הוא 78 שקלים ולילד 53 שקלים.
22 צפייה בגלריה
ארמון שונברון, וינה
ארמון שונברון, וינה
ארמון שונברון, וינה
(צילום: Shutterstock)

המוזיאון הטכני של וינה (Technisches Museum) - מוזיאון העוסק בטכנולוגיה ומלמד על ההתפתחויות בתחום מהמאה ה-18 ועד היום. גם ילדים ימצאו שם עניין רב בזכות מיצגים של מחשבי ענק וספורט מוטורי. מחיר הכניסה למבוגר: 50 שקלים. ילדים נכנסים בחינם.

מדד המסעדות

המנה המזוהה ביותר עם וינה ועם אוסטריה היא כמובן השניצל הווינאי - נתח בשר מצופה בפירורי לחם. שניצל כזה במסעדת הפופולרית פיגלמולר יעלה לכם בין 60 ל-80 שקלים. קינוח המזוהה מאוד עם האזור הוא שטרודל התפוחים, שאותו תוכלו למצוא בבתי קפה רבים. באופן כללי מחירי המסעדות בווינה הם סבירים.

מדד הקפה

שתיית קפה בבית קפה היא כאמור פעילות פופולרית מאוד בווינה - ומחירי הקפה (והעוגה בצד, אם בא לכם) נמוכים מעט מאלו המקובלים בישראל.
בירת יפן היא אחת הערים המסקרנות בעולם, על הטכנולוגיה המפותחת שבה, מרכזי הקניות העצומים, הגנים היפהפיים וכמובן פריחת הדובדבן המשגעת בעונת האביב והשלכת המרהיבה בסתיו. למרות הפופולריות שלה בקרב תיירים ישראלים, במשך לא מעט שנים היא נחשבה ליעד יקר עבורנו, וחופשה בה נותרה עבור רובנו בגדר חלום מתוק.
אבל לפעמים חלומות מתגשמים, ואחרי כמה שנים שבהן המטבע היפני המקומי (ין) היה בנסיגה, בשנה האחרונה מדינת השמש העולה הפכה ליעד זול במיוחד גם עבורנו, עם שקיעה של כמעט 15% בשער הין מול השקל בשנה האחרונה. שימו לב כי מחירי האוכל ביפן אינם נמוכים מאוד ביחס למחירי האוכל אצלנו, אבל על המלונות תשלמו הרבה פחות.
22 צפייה בגלריה
טוקיו
טוקיו
הקורונה עשתה למחירים ביפן רק טוב
(צילום: shutterstock)

מדד המלון

מחירי הלינה הנמוכים במלונות בטוקיו הפתיעו אותנו עד כדי כך שבדקנו אותם כמה פעמים בכמה דרכים שונות, כדי לוודא שלא טעינו. שלושת המלונות שנכנסו לרשימה מדורגים כולם ב-4 כוכבים, ממוקמים באזורים מרכזיים בעיר, חלקם בשכונות יוקרה וסמוך לחנויות ולמסעדות.

מדד האטרקציות:

טוקיו דיסנילנד - היפנים ידועים בחיבתם העזה לפארקי שעשועים, ולכן אין זה מפתיע שפארק דיסנילנד בטוקיו נחשב לאחד הפארקים הטובים בעולם, יותר מדיסני שבהונג קונג ובשנגחאי, ובמובנים מסוימים יותר מוצלח גם מהפארק הפופולרי בפריז. ואגב, הודות למטבע היפני שנחשב לחלש לעומת הדולר והאירו, זהו פארק השעשועים של דיסני הכי זול בעולם.
עבור כרטיס ליום שלם תשלמו 230-190 שקלים למבוגר; מגיל 12 ומעלה - 190-160 שקלים; ילדים בגילי 12-5 - 140-116 שקלים.
מוזיאון מורי לאומנות (Mori Art Museum) - אחת האטרקציות הפופולריות בטוקיו היא מוזיאונים. בעיר יש עשרות מתחמים העוסקים בתחומים שונים, החל מאומנות, דרך היסטוריה וטבע ועד למדע ולקולינריה. מוזיאון מורי לאומנות, שנפתח ב-2018, הוא המוזיאון הדיגיטלי הראשון בעולם, ואלו שביקרו בו טוענים בתוקף שמדובר בשילוב כמעט פסיכדלי של גלריה לאומנות עם פארק שעשועים. חלק אף הגדילו לעשות והגדירו אותו כחלל רדוף צבעים ורוחות.
כרטיס הכניסה למוזיאון עולה כ-104 שקלים למבוגר, ולילדים ולסטודנטים יש הנחות.
22 צפייה בגלריה
טוקיו יפן
טוקיו יפן
שדרה ירוקה באמצע טוקיו
(צילום: shutterstock)

מדד המסעדות

המנות ביפן אומנם קטנות יותר מהמנות בישראל, אבל בהתאמה לכך גם המחיר שלהן - ולכן אפשר להזמין שתי מנות ועדיין לשלם פחות מאשר על מנה אחת במסעדה בארץ. בגדול, אפשר לאכול גם שלוש ארוחות ביום ביפן בתקציב של 100 שקלים ביום. אם אתם בכל זאת לא רוצים לוותר על ישיבה באחת ממסעדות הראמן הפופולריות בטוקיו, או להתפנק באוכל מקומי באחת המסעדות הפועלות בעיר, תשלמו בסביבות 70-50 שקלים לארוחה מלאה.
מובן שיש גם מסעדות מפוארות יותר, שבהן ארוחה יכולה להגיע לסכום של 340 שקלים ומעלה, אבל ברוב המקרים ארוחות מלאות ומשביעות במסעדות טובות עולות קצת יותר ממאה שקלים לאדם.

מדד הקפה

המשקה המעורר והממכר אף פעם לא היה אהוב על היפנים. הם תמיד העדיפו תה על פניו, ואף מקדשים אותו באמצעות טקסי תה שנחשבים עד היום לחלק מהמסורת היפנית. עם זאת, בבתי הקפה בעיר תוכלו להזמין כוס קפוצ'ינו במחיר שנע בין חמישה ל-30 שקלים (30 שקלים על כוס קפוצ'ינו זה לא עניין של מה בכך, אבל כאמור אפשר למצוא אותה גם במחירים נמוכים בהרבה). ברשת סטארבקס תתבקשו לשלם 7.5 שקלים בלבד.
הונג קונג היא אחד מיעדי התיירות המיוחדים בעולם - אזור במעמד מיוחד שהיה תחת שלטון בריטי במשך יותר ממאה שנים, וכיום מתנהל כמעין אוטונומיה תחת שלטון סיני.
המפגש יוצא הדופן באי הקטן הזה בין מזרח ומערב, והכלכלה המקומית המפותחת מאוד שיוצרת התנגשות בין מסורת לקדמה, הופכים אותו ליעד מרתק במיוחד לביקור.
22 צפייה בגלריה
יפה בלילות, יפה גם בימים. הונג קונג
יפה בלילות, יפה גם בימים. הונג קונג
יפה בלילות, יפה גם בימים. הונג קונג
(צילום: סיגלית בר)
נוהלי הקורונה לאנשים הנכנסים להונג קונג נכון להיום (דצמבר 2022) מחמירים בהרבה ביחס לאירופה. נוסע המעוניין להיכנס להונג קונג חייב בתעודת קורונה תקפה, בבדיקת קורונה שלילית מ-24 השעות שלפני הטיסה (למעט ילדים מתחת לגיל 3), בטופס הצהרת בריאות ובבדיקת קורונה שתתקיים מיד עם הנחיתה באי.
בנוסף, אדם הנכנס להונג קונג מחויב במשך שלושה ימים בניטור תסמינים עצמאי – ניתן לצאת מהמלון בתקופה הזו, אך לא ניתן להיכנס למסעדות ולברים. יש לבצע בדיקות אנטיגן בכל יום באי עד ליום השביעי, ובדיקות PCR בימים 2, 4 ו-6 של הביקור.

מדד המלונות

אף שמדובר באחד האזורים הצפופים בעולם, האירוח הוא ערך חשוב עבור החברה בהונג קונג – ובהתאם ישנם לא מעט מלונות במקום, גם כאלו במחירים סבירים למדי. אם אתם לא חשים צורך מיוחד להתארח במלון פאר, תשמחו לדעת שגם המלונות בדרגת ארבעה כוכבים מרווחים ומאובזרים היטב – וחלקם גם מעמידים שירותי הסעות בחינם ללב העיר.

מדד האטרקציות

פסגת ויקטוריה - הנקודה הגבוהה ביותר בהונג קונג. מעל ל-7 מיליון איש בשנה מבקרים במקום בזכות הנוף המרשים הנשקף משם. בנוסף, בפסגה נבנו שני מרכזי קניות ומוזיאון שעווה. טראם למקום ועלייה למרפסת התצפית יעלו לכם כ-44 שקלים.
דיסנילנד הונג קונג - אפילו באי הקטן והצפוף של הונג קונג הצליחו לדחוף דיסנילנד. כמו בפארקי שעשועים אחרים של דיסני, הוא מחולק לכמה עולמות המעוצבים על פי נושאים מסוימים כמו ארץ ההרפתקאות, עולם צעצוע של סיפור, ארץ המערב הפרוע ועוד. בנוסף למתקנים הרבים נערכים בפארק מופעי זיקוקים ומצעד המואר בעזרת 740 אלף נורות LED. מחיר הכניסה הוא כ-281 שקלים לאדם.
22 צפייה בגלריה
''ויקטוריה פיק''. הנקודה הגבוהה ביותר בהונג קונג
''ויקטוריה פיק''. הנקודה הגבוהה ביותר בהונג קונג
''ויקטוריה פיק''. הנקודה הגבוהה ביותר בהונג קונג
(צילום: סיגלית בר)
אושן פארק - פארק מים שנחשב לאחד מפארקי השעשועים הגדולים באסיה. כפי שהשם רומז, עולם המים הוא מכתיב הטון העיקרי, ובמקום תמצאו מגלשות מים ואקווריום כרישים ענקי, אך גם רכבות הרים אקסטרימיות ואפילו גן חיות. הכניסה למבוגר עולה 219 שקלים ולילד 109 שקלים.

מדד המסעדות

בכל הקשור לאוכל, בהונג קונג תמצאו הכול מהכול - החל ממסעדות פועלים קטנות (אבל טעימות מאוד!) ועד למסעדות פאר בעלות כוכבי מישלן. באופן מפתיע, גם המסעדות המפוארות לא יקרות מאוד. האוכל עצמו מושפע מהתרבויות הרבות ששלטו באזור, ותוכלו ליהנות מפיוז'ן בין המטבח הקנטונזי למטבחים מכל רחבי העולם.
22 צפייה בגלריה
הונג קונג
הונג קונג
הרבה אופציות זולות. השוק בהונג קונג
(צילום: Shutterstock)

מדד הקפה

אין מה לחשוש, השלטונות הבריטיים והסיניים אולי חובבי תה, אבל הם לא העלימו את הקפה מהונג קונג. אפשר למצוא באי הרבה מקומות לשתות בהם קפה טוב, במחירים שמזכירים פחות או יותר את ישראל.
בירת דנמרק היא העיר הגדולה והתוססת ביותר בסקנדינביה. יש בה שפע של מקומות בילוי ותרבות, עיצוב סקנדינבי משגע והרבה פינות חמד ירוקות, והאווירה בה נינוחה וידידותית במיוחד וקלאסית לטיול משפחתי עם ילדים ותינוקות.
מדובר בעיר קטנה ביחס לבירות אירופיות אחרות, מה שהופך אותה לעיר שקל ונעים לצעוד בין אתריה. המחירים כאן, כיאה לסקנדינביה ולעומת ערי תיירות פופולריות באירופה, גבוהים מאוד, אבל לא גבוהים מהמחירים בישראל והתמורה לכסף היא מצוינת.
22 צפייה בגלריה
קופנהגן
קופנהגן
יקרה, אבל לא יותר מישראל. קופנהגן
(צילום: shutterstock)
בגדול, הקיץ היא העונה המתאימה ביותר לביקור בעיר בשל מזג האוויר הנעים ששורר בה. עם זאת, בעונת החורף מחירי הלינה, האטרקציות ואפילו האוכל נמוכים יותר, ולמי שאין בעיה עם מזג אוויר קר (אבל באמת קר, לא כמו אצלנו) - זו הזדמנות מצוינת לחסוך כמה קרונות (המטבע המקומי), וליהנות מחופשה באחת הערים היותר מגניבות בסקנדינביה, ובכלל.

מדד המלונות

כאמור, אם תבקרו בעיר בחורף, או אפילו לקראת סופו בחודש מרץ למשל, תוכלו ליהנות ממבצעים מיוחדים של טרום עונת התיירות. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון לפני שמזמינים חופשה בעיר הוא שבירת דנמרק היא אחת הערים העסוקות ביותר מבחינת כנסים ואירועים בינלאומיים, ובזמן שאלו מתקיימים נוטים בתי המלון בעיר להיות בתפוסה מלאה יחסית, ובמקביל גם מחירי החדרים מזנקים.
בעת הזמנת חדר במלון בקופנהגן, כדאי לוודא שני דברים: הראשון הוא אם מחיר הלינה כולל גם ארוחת בוקר, מה שאינו מובן מאליו במלונות בעיר; שנית, כל חדר כפול או זוגי במלון בעיר כולל גם חדר אמבטיה. עם זאת, לעיתים מדובר בחדר עם מקלחון ולעיתים עם אמבטיה, ולעיתים ההבדל מתבטא גם במחירו של החדר. במילים אחרות: אם אתם מוכנים להסתפק במקלחת זריזה בלבד, תוכלו לחסוך כך כמה קרונות ללילה.
רוב מלונות התיירים של קופנהגן נמצאים במרחק הליכה מן האתרים והאטרקציות המרכזיות של העיר, כלומר באזור הדאונטאון, וההליכה מהמלון אל האתרים היא רגלית. המחיר בינואר עבור לילה לזוג במלונות בעלי 4 כוכבים במרכז העיר, כולל ארוחת בוקר, הוא כ-688 שקלים. בחודש מרץ המחיר עולה לכ-740 שקלים. עבור לינה במלון 5 כוכבים כבר תשלמו יותר כמובן, ועדיין, יחסית למחירי המלונות בישראל מדובר במחירים סבירים לגמרי.

מדד האטרקציות

בדומה לערים מתוירות נוספות באירופה ובסקנדינביה, גם בקופנהגן תוכלו לרכוש את כרטיס ה-Copenhagen Card, ל-24 שעות או ל-72 שעות לבחירתכם, שמקנה לכם זכות נסיעה חופשית ברכבת, באוטובוס ובמטרו וכן כניסה חופשית לכ-60 מוזיאונים ואטרקציות בעיר ובסביבתה, כולל גני טיבולי שבהם פועל גם פארק השעשועים הפופולרי בעל אותו השם. בנוסף מקנה הכרטיס הנחות לקולנוע, לשכירת רכב ולשיט בתעלות. ניתן לרכוש אותו בשדה התעופה, בתחנות רכבת, בלשכות המידע לתיירים, בחלק מהמלונות ובאינטרנט.
המגדל העגול - מדובר במצפה המתפקד העתיק ביותר באירופה, שקיים מהמאה ה-17. בעבר הוא שימש בעיקר לאסטרונומיה, וכיום אפשר להשקיף ממנו על החלק העתיק והיפהפה של קופנהגן. בתוך המגדל מתפתלות להן מדרגות לולייניות המובילות אל המצפה, דרך חלל הספרייה העתיק והמרשים שבו מוצגות תערוכות אומנות מתחלפות. לאחרונה נוספה אפשרות נוספת: להשקיף על ליבת המגדל מעל רצפת זכוכית.
וכמה תשלמו על זה? מחיר כרטיס עבור מבוגר הוא 20 שקלים, ו-5 שקלים לילד מגיל שנתיים.
שיט בתעלות המים של קופנהגן (Stromma Canal Tours) - תעלות המים הן אחד מסימני ההיכר של העיר הנפלאה הזו, ושיט בה יאפשר לכם לראות אותה מזווית מעט אחרת. יש כמה גרסאות: החל משיט תיירותי העובר דרך מוקדי העניין המרכזיים של קופנהגן, דרך שיט רומנטי המשלב ארוחת ערב והופעה מוזיקלית בלייב ועד לשיט המציע אטרקציות שונות לילדים, הכולל גם גיחה לנמל והצצה לפסל בת הים הקטנה שנמצא שם.
כמה זה יעלה לכם: שיט של כשעה יעלה לכם כ-56 שקלים.
גני טיבולי - אי אפשר להיות בקופנהגן מבלי לבקר בגנים הבוטניים היפהפיים, שמלבד פארק השעשועים העתיק שפועל בהם שווים סיור בפני עצמם. בפארק עצמו יש מתקנים שנבנו לפני מאות שנים לצד אטרקציות חדשות יותר, מסעדות גורמה לצד דוכני פאסט-פוד ותיאטראות ילדים לצד אולמות מופעים לצעירים ולמבוגרים. לא משנה מתי אתם מגיעים לשם, אל תפספסו את מופע זיקוקי הדינור המרהיב שנערך שם מדי יום בשעת הסגירה ומאיר את שמי העיר.
עבור כניסה חד-פעמית לפארק תשלמו כ-57 שקלים למבוגר. הכניסה לילדים מתחת לגיל שמונה היא ללא עלות. עלות הכניסה אחרי השעה שמונה בערב היא כ-64 שקלים לילדים מגיל שמונה.
22 צפייה בגלריה
קופנהגן דנמרק
קופנהגן דנמרק
יפה שם. גני טיבולי
(צילום: shutterstock)

מדד המסעדות

אם בא לכם להרגיש דנים לגמרי, תאכלו לארוחת הצהריים את ה-Smorrebrod, סנדוויץ' קר העשוי מפרוסה דקה של לחם שיפון מרוח בחמאה ומעליו פרוסת דג, גבינה או בשר. מנה נוספת ופופולרית שאפשר למצוא כמעט בכל דוכן רחוב היא הנקניקיות האדומות, המוגשות בתוך לחמנייה עבה עם שלל רטבים. גם הסנדוויץ' וגם הנקניקיות נמכרים בדוכני הרחוב הפזורים בעיר במחיר של כ-40 שקלים למנה.
אופציה נוספת היא ביקור בשוק האוכל המקורה Torvehallerne, שמתפרש על פני כיכר שלמה ופועלים בו המון דוכני אוכל טעימים - מסושי ופיצה, דרך כריכים שווים ומאפים ועד לפירות ים טריים.
אם אתם בעניין של ארוחת צהריים חמה ולא מתחשק לכם לשלם סכום גבוה עבורה, תוכלו לאכול בקפטריות או בבתי הכלבו הגדולים במחיר של כ-70 שקלים לסועד. במסעדות האיכותיות יותר ארוחה אחת תעלה לכם כ-170 שקלים.

מדד הקפה

הדנים אוהבים לשתות קפה, ועוד יותר מזה הם אוהבים לשבת בבתי קפה ולהוסיף לצד המשקה החם גם מאפה דני משובח. המחיר עבור קפה בעיר מזכיר את הסכום שאנחנו משלמים עבורו בתל אביב, כלומר לא זול, ונע בין 16 ל-20 שקלים.
שימו לב כי תשלום באמצעות הטלפון הוא בשגרה בדנמרק. כמעט שלא תראו שם מזומן או כרטיסי אשראי, ובכל מקום - מחנויות הבגדים ועד לדוכן הנקניקיות ברחוב (ואפילו במוניות) - משלמים עם הטלפון או בכרטיס אשראי מהסוג החדש שנקרא contactless. במקומות רבים, כולל דוכנים ומועדונים, אין אפשרות לשלם במזומן כלל.
הירידה בשער המטבע השפיעה לטובה על עלויות התיירות במקומות רבים, אך נדמה כי בשטוקהולם העניין חשוב פי כמה. מה לעשות שהבירה השוודית היא יפהפייה, מטופחת ונקייה אך גם יקרה. כעת, עם זאת, אפשר לטייל בשטוקהולם בעלות יותר מתקבלת על הדעת.
שטוקהולם משתרעת על פני 14 איים, ומשלבת היסטוריה ומבנים עתיקים לצד בנייה מודרנית. היא נחשבת לבירה תרבותית (זוכרים שלהקת "אבבא" משם?), עם מספר עצום של מוזיאונים ותיאטראות. לא במקרה מוענקים שם מדי שנה פרסי נובל.
22 צפייה בגלריה
שטוקהולם, שבדיה
שטוקהולם, שבדיה
עדיין יקרה, אבל פחות. שטוקהולם
(צילום: shutterstock)

מדד המלונות

המלונות בשטוקהולם לא זולים במיוחד. תוכלו למצוא מקומות ללון בהם הסמוכים לעיר העתיקה ולתחנה המרכזית, דבר שיאפשר לכם התניידות נוחה למדי בעיר. חלק מהמלונות אגב מציעים מעבר ללינה עצמה גם פעילויות כמו ערבי סרטים, שיעורי יוגה וסקייטבורד, ומקפידים מאוד על סגנון ירוק ושמירה על הסביבה. בכל זאת, גרטה טונברג היא שוודית...

מדד האטרקציות

מוזיאון Vasa - ב-1628 הספינה Vasa התהפכה ושקעה בשטוקהולם. מאות שנים אחרי, הספינה המשומרת ביותר מהמאה ה-17 מוצגת במוזיאון בעיר והיא אוצר אומנותי אמיתי. מלבד צפייה בספינה ובחלקיה, תוכלו לבקר במקום בתערוכות המספרות על ההיסטוריה שלה. כניסה למבוגר תעלה 92 שקלים, וילדים ייכנסו בחינם.
מוזיאון ABBA - מוזיאון שלם המוקדש לאחת מלהקות הפופ החשובות בהיסטוריה – והגאווה התרבותית הגדולה של שוודיה ושטוקהולם. המוזיאון הוא למעשה תערוכה אינטראקטיבית שעוצבה בהשראת מוזיאון הביטלס בליברפול. בין המיצגים במקום: "הפסנתר של בני" - פסנתר המנגן עצמאית המזכיר את זה שהחזיק חבר הלהקה בני אנדרסון בביתו; "אולפן פולאר" - מקום המשחזר את האולפן שבו הקליטה אבבא את שיריה; "הפולקפארק" - שחזור של המקום שבו חברי אבבא נפגשו לראשונה, ועוד.
מחיר כרטיס למקום מתחיל ב-70 שקלים בהתאם לאטרקציות שתבחרו. ניתן גם לרכוש כרטיס משולב למוזיאון ול"חוויית אביצ'י" – מיצג אינטראקטיבי מיוחד המנציח את זכרו של מפיק המוזיקה האלקטרונית השוודי אוויצ'י (טים ברגלינג) ששם קץ לחייו בגיל 28.
22 צפייה בגלריה
מוזיאון אבבא, שטוקהולם
מוזיאון אבבא, שטוקהולם
מוזיאון אבבא, שטוקהולם
(צילום: Shutterstock)
שיט מתחת לגשרים - דרך מיוחדת לחזות באתרים המפורסמים של שטוקהולם. ספינת הסיור עוברת מתחת ל-12 הגשרים של העיר, ומאפשרת מבט שונה על המקומות הידועים ביותר בבירה השוודית. משך ההפלגה הוא שעתיים ורבע, והמחיר לנוסע הוא 92 שקלים.

מדד המסעדות

אפשר למצוא בשטוקהולם מקומות לאכול במחירים סבירים למדי, כמו למשל Mälarpaviljongen - מסעדה היושבת על רפסודה - או Sjätte Tunnan, מסעדה מיוחדת המציעה אוכל ועיצוב בסגנון ימי הביניים.
המאכל השוודי המפורסם ביותר הוא כדורי בשר (kottbullar) ואותו תפגשו במסעדות רבות, אך מובן שאם אתם חושקים בסגנון אוכל שונה, תוכלו למצוא אותו בעיר בנקל.

מדד הקפה

כמו ברוב העולם המערבי, קפה הוא חלק בלתי נפרד מחייהם של השוודים – ובשטוקהולם תופתעו (או אולי לא תופתעו) לשמוע שמחירה של כוס קפה הפוך נמוך מהמחיר הממוצע בבתי קפה בתל אביב.