שתף קטע נבחר

הכדור הוא הכל

זה כנראה יום העצמאות האמריקאי האמיתי: הסופרבול. האירוע הטלוויזיוני הנצפה ביותר בטלוויזיה, הפרסומות הכי יקרות, השואו הכי גדול. אה כן, יש גם משחק

הסופר סאנדיי הגדול של אמריקה סופסופ הגיע ואיתו ההיסטריה המסורתית שמסביב. יום ראשון הגדול הזה מוקדש כידוע לסופרבול, משחק ההכרעה המותח של אליפות ליגת הפוטבול האמריקנית (NFL).

הסופרבול נולד אחרי ששתי הליגות היריבות ה-NFL וה-AFL הודיעו על איחוד. עם ההודעה על האיחוד, הוחלט גם על משחק גמר שיתקיים בין אלופות שתי הליגות. השנה יהיו אלו הניו אינגלנד פטריוטס ואטלנטה פלקונס.

 

המשחק נחשב לאירוע בעל הרייטינג הגבוה ביותר בטלוויזיה האמריקאית, אפילו יותר מהבחירות לנשיאות. בשנים האחרונות אחוזי הצפייה שוברים שיאים בכל פעם מחדש עם למעלה ממאה מיליון צופים בכל פעם. כך הפך גם שידור המשחק לפלטפורמה היוקרתית ביותר לפרסום בטלוויזיה האמריקאית ואת הפרסומות, לאטרקציה בפני עצמה.  בסופרבול שנערך ב-2012, צפו כ-111.3 מיליון אמריקאים, שיא צפייה של כל הזמנים‏. עובדה זו, הופכת את הסופרבול לבמה הפרסומית היוקרתית ביותר בטלוויזיה האמריקאית.

 

קשה להתעלם מהבאז הגדול באוויר לקראת המשחק שהוא כבר מזמן הרבה יותר מהמשחק עצמו. עזבו את השחקנים והכדור והנקודות והמתח, הסופרבול מתאפיין בחגיגות ואירועים, באמנים המופיעים במופע טרום המשחק ובמחצית, ובערימה של מנהגים ומסורות שבכלל לא ידענו שחוזרות על עצמן מדי שנה ממש כאן מסביבינו. אם טרם לקחתם חלק בחגיגות, קבלו הצצה לכמה ממנהגי החג.

 

האם היא תדבר על פוליטיקה? ליידי גאגא ()
האם היא תדבר על פוליטיקה? ליידי גאגא

 

לאכול ולשתות ביציע או מול הטלוויזיה זו לא ממש המצאה אמריקאית שמחייבת כדור אליפטי, אבל איכשהו האמריקאים אוהבים לשבור גם בתחום הקולינרי, שיאים בסופר סאנדיי.כנפיים, פיצה, המבורגרים, נקניקיות, צ'יפס, צ'ילי וכל מטבלים האחרים ומתפשטים שאתה יכול לחשוב עליו. ובירה. המון בירה.

בכל שנה מעריכים שביום הסופרבול אוכלים האמריקאים למעלה מ-28 מיליון פאונד של צ'יפס, 1.2 ביליון, כן, ביליון, של כנפי עוף, ויותר מ-48 מיליון מגשי פיצה.את כל אלו רבים יאכלו בחגיגות שיאלתרו בבתי חברים או בברים שכונתיים אבל לא מעט אמריקאים נוהגים להתכנס בנשפים גדולים ומפוארים, להתלבש במיטב מחלצותיהם, ליהנות ממאכלי גורמה, ובין מחצית למחצית על מסכי ענק להינות מהופעות וריקודים.

 

ויש גם כמה מנהגים מוזרים. בבוקר יום ראשון בעיירה בפנסילבניה למשל, מניחים כדור פוטבול בחוץ. אם הכדור מכסה על הצל של עצמו אפשר לחזות מי המנצח. בהארטפורד, קונטיקט, אם ילד נולד במהלך המחצית של המשחק, הוא הופך באופן מיידי לראש העיר.אם בקונטיקט מקדישים את העיר, באיווה חקלאים מעצבים את השדות שלהם בהתאם לתוצאות המשחק. צופים ומכסחים.

באקרון, אוהיו, אף אחד לא יכסח דשא או יכתיר תינוק בן יומו לראשות העיר. בעיר הזו איש לא עובד ביום הסופרבול. הכל סגור והעיר כולה יוצאת לרחובות לחגיגות רחוב לקראת המשחק.

 

 

אמריקאים רבים מודה שגם מי שאינו אוהד גדול של פוטבול, לא ממש מחבב את המשחק וכמו רבים מאיתנו אפילו לא ממש מבין אותו, בסופרבול הם צופים. הם נהנים ממתח וחגיגי מסביב, הם מתרגשים לקראת מופע אמצע חגיגי ושמחים להיות ראשונים (הרבה אחרי צצות מקדימות ברשתות חברתיות) לצפות בפרסומות מושקעות כל כך.

 

לפי מחקר שהתפרסם השבוע, חברות פרסום הוציאו 4.9 מיליארד דולר ב-51 השנים של קיום משחקי הסופרבול, בין השנים 1967 ל -2017, על פרסומות באורך של 30 שניות. הסכום רק הולך וגדל בכל שנה. העלות הממוצעת לפרסומת של 30 שניות בסופרבול השנה תגיע ל-5 מיליון דולר.ההוצאות על פרסום במשחק שיתקיים השנה (וישודר בפוקס), יסתכמו בסכום שיא של 385 מיליון דולר, וזה, לפי הדיווח, סכום גבוה יותר מאי פעם.

עם כזו השקעה, אולי שווה ליהנות ממיליוני הפאונדים של הפינגר פודס, להשקיע באאוטפיט ולנסות להבין על מה כל המהומה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים