שתף קטע נבחר
 

הקיץ של ריהאנה

ריהאנה, שמרטיבה את הקיץ הזה עם ה"אמברלה־אלה־אלה" שנצרב לכם בתוך המוח, היא תופעה ששורפת את עולם המוזיקה והאופנה כאחד. בגיל 19 היא נותנת לג'יי.זי להפיק לה תקליטים (ולבחור לה דייטים), מבצעת דואט עם ג'סטין טימברלייק, מבטחת את רגליה במיליון דולר ועמלה על תדמית בובת הברבי האקזוטית הכי מדהימה בשטח. צלילה מרתקת אל חייה של נסיכת הפופ החדשה

בגלגול הבא אני רוצה לחזור בתור ריהאנה. אחרי הכל, לא רע להיות פצצה מברבדוס, שממרומי גיל 19 יכולה להסתכל אחורה בסיפוק של נסיכות: שלוש שנים של קריירה בועטת, שרשרת בלתי נתפסת של להיטי ענק בארצות הברית ("Pon da Replay", "SOS", "Unfaithful" ועוד), פרסים נאים (למשל, ארבעה פרסי בילבורד, פרס אמריקן טין צ'ויס, זמרת האר.אן.בי של MTV אירופה ועוד), שיאי השמעות (מעל עשרה שבועות רצופים בראש המצעד הבריטי), מיליונים בבנק, ליין מטריות אישי (!) וכבוד ששמור לדיוות אמיתיות. הקיץ היא שוב בכותרות בלהיט "Umbrella" ("עכשיו כשיורד גשם יותר מתמיד/ דע שתמיד יהיה לנו זה את זו/ אתה יכול לעמוד מתחת למטרייה שלי"), ששוהה כבר כמה שבועות במקום הראשון במצעדים העולמיים ומגובה בקליפ שבו היא מפגינה תסרוקת קארה מנצחת (ולא, היא לא העתיקה מנינט), בגדי עור צמודים וסצינה לוהטת שבה היא עירומה ומרוחה מכף רגל ועד ראש בצבע כסף. אלבומה האחרון, "Good Girl Gone Bad", נחשב להצלחה מסחררת ויוצא בארץ גם בגרסה מורחבת למעריצים, המצוידת באוסף רמיקסים הורס (ומומלץ ביותר).


מראה מנצח. ריהאנה

 

והיא? נראה כאילו הכל עובר לה ליד האוזן. "זה משוגע, כל הדברים האלה קורים אבל שום דבר לא ממש נוחת עליי", היא אומרת בראיון למגזין האינטרנט "AskMen". "אנשים כל הזמן מתקשרים אליי ומספרים לי שהשיר שלי במקום הראשון, ואני כאילו אומרת להם תודה, אבל אני עדיין בשוק. עוד לא הגעתי לשלב שבו אני מתחרפנת ואומרת 'אלוהים ישמור, השיר שלי במקום הראשון'".

 

מי שכן מבין את התופעה הוא ג'יי.זי, ראפר, איש  עסקים ואייקון בזכות עצמו, שאחראי במו ידיו להצלחתה של הנערה. ג'יי.זי, שהחתים את ריהאנה לראשונה ומלווה אותה עד היום, גאה מאוד בבת הטיפוחים שיצר. בראיון לעיתון "USA Today" הוא מגדיר את השילוב שלו ושל ריהאנה בצניעות אופיינית, "בלתי ניתן לעצירה".

 

אז מה סוד ההצלחה? בעיקר, מראה מנצח, קול צפצפני אך חביב, סוללה מרשימה של מפיקים, תמיכה ופמפום מג'יי.זי וחברת התקליטים שלו, דף ג'אם, ועבודה נונסטופ, עם הקפדה על שחרור אלבומים מדי שנה.


עשרה שבועות במקום הראשון בבריטניה. ריהאנה בהופעה חיה

(צילום: אימג'בנק / GettyImages)

 

ריהאנה, שנולדה ב־20.2.88 בסיינט מייקל שבברבדוס תחת השם רובין ריהאנה פנטי, היא תוצר אקלקטי: אמא שלה מגינאה, אביה מברבדוס. כבר מההתחלה הפגינה ריהאנה יכולות במה מוגברות, כשהקימה בחטיבת הביניים שלישייה מוזיקלית. בהמשך, הדרך היתה די אופיינית לבחורות שכמותה: היא זכתה בתחרות יופי מקומית, הופיעה בטקסים שונים (בין השאר בביצוע לשיר של מריה קארי, "Hero") ונהנתה מהילה של אוטוטו תגלית. וזה אכן קרה: בגיל 15 היא פגשה את המפיק המוזיקלי אוון רוג'רס, שנפש בברבדוס עם אשתו. לא בטוח שריהאנה הבינה את זה בזמנו, אבל היא נחתה על מכרה זהב, שכן רוג'רס במו ידיו וכישרונו עיצב אותה לכדי כוכב עולה. לרוג'רס, שעובד בתעשייה מאז שנות ה־80 כחלק מצמד מוזיקלי עם המפיק/ כותב קארל סטארקן, יש קילומטרז' לא קטן בעולם הפופ. הוא פרץ לתודעה בלהיט "Soldier Of Love", שכתב בשנת 89' לדוני אוסמונד.

 

בהמשך הוא וסטארקן ניסו כוחם בהקמת להקה (די כושלת) ובמהרה הבינו שכוחם בקידום אחרים. הם כתבו להיטים לאן סינק, בויזון, כריסטינה אגילרה, כריסטינה מליאן, קלי קלרקסון, רוד סטיוארט ועוד, ונהנו ממוניטין של זוג מלכותי בביצה המוזיקלית. כשרוג'רס ראה את ריהאנה, הוא הבין שיש לו עוד להיט ביד. הוא עזר לה להקליט שירי דמו, ויחדיו שלחו את ההקלטות לחברות הפצה ברחבי ארצות הברית. וזה נחת: ג'יי.זי, מנכ"ל חברת ההקלטות דף ג'אם וטאלנט בוער בפני עצמו, שמע, אהב והחתים את הגברת על חוזה הקלטות מפנק.

האלבום הראשון, "Music of the Sun" ("בחרתי לצאת עם אלבום שיש לו 'שמש' בשם כי זה מייצג את המקום שאני באה ממנו, הקאריביים", אמרה למגזין הנוער "KW"), שוחרר לאוויר העולם באוגוסט 2005, והציג את הלהיט "Pon da Replay". למרות שלא היתה מוכרת לשוק, בזכות שיווק אגרסיבי (בין השאר על ידי חימום בהופעות של גוון סטפאני) וחיבה ללהיט הראשון (מגזין "הרולינג סטון" כתב על השיר שהוא "חתיכת פופ של דאנסהול ורגאיי עם ביטים של להקת ג'אז"), המריא "פון דה ריפליי" לראש טבלאות ההשמעות. הלהיט עורר תשומת לב והאלבום זינק לטבלת עשרת הגדולים באמריקה, עם מכירות של שני מיליון חתיכות מסביב לעולם.

 

כדי לא לפספס את המומנטום נכנסה ריהאנה מיד שוב לאולפן ההקלטות. בשנת 2006, שמונה חודשים בלבד אחרי יציאת אלבומה הראשון, ריהאנה כבר שחררה את אלבומה השני, "נערה כמוני" ("A Girl Like Me"). האלבום נכנס למקום החמישי בטבלת המכירות האמריקאית ולמקום הרביעי בטבלת המכירות הבריטית, בזכות להיטים כמו: "SOS", "Ride Unfaithful", ""We ועוד, שהכניסו לגברת מוצ'ו דינרוס.

 

הדגש במפעל הלהיטים על שם ריהאנה הוא במכירת הלוק לא פחות מהמוזיקה. עם צוות סטייליסטים ומאפרים מיומן ("למדתי מהם המון, למשל איך ליצור את מראה השפתיים המושלם", אמרה), סוללת דף ג'אם שיווקה את ריהאנה כבובת ברבי אקזוטית. העניין עבד וקידם את הגברת לקראת פרסומות אופנה (למשל לנייקי ולרשת חנויות הבגדים JC Penny). כמו כן, היא קיבלה הצעה מפתה מתאגיד הקוסמטיקה קליניק, שבמסגרתו הקליטה שיר עם הראפר נה-יו בשם "רק להיות שמח" ("Just Be Happy") כדי לקדם את הבושם האפי של החברה. האפי לא היה מוצא הצריכה היחיד שזכה לשיר פרי הריהאנה. היא גם הקליטה עם ניקול שרזינגר מלהקת הפוסיקאט דולז שיר בשם "נשים מנצחות" ("Winning Women") למען הדיאודורנט לנשים סיקרט. השנה היא גם הוכרזה על ידי סכיני הגילוח ונוס בריז של ג'ילט בתואר "רגליים של אלה", מהלך שגרם לה לבטח את רגליה במיליון דולר.

 


מראה השפתיים המושלם. ריהאנה (צילום: אימג'בנק / GettyImages)

 

בין לבין המשיכו ג'יי.זי ומנהליה של ריהאנה לדחוף אותה לתודעה העולמית. היא הגיחה לציבור בתפקידי משחק, תפקיד אורח בסרט ההמשך ל"מעודדות צמודות", "Bring It On: All or Nothing", הופעה בפרקים של אופרת הסבון "כל ילדיי" ובסדרת הדרמה "לאס וגאס", ופנתה ישירות לנוער כשהתארחה בפרק של “My Super Sweet Sixteen”, סדרת תעודה של רשת MTV, שם ליוותה ילד מאוהב למסיבת היומולדת שלו. ויש גם את ענייני הצדקה המתבקשים, שניסו לרכך קצת את התדמית המסחרית שאופפת אותה. במסגרת הפעילות הפילנתרופית, ריהאנה טוענת למודעות סביבתית (ואף הופיעה השנה ביפן באירועי ה-Live Earth) והקימה ארגון צדקה ציבורי שנקרא Believe, במטרה לעזור לילדים חולים סופניים ברחבי העולם. הארגון אוסף תרומות ומגביר את המודעות למחקרים רפואיים.

 

אבל עם צדקה לא קונים במכולת, וריהאנה המשיכה לעבוד על קידום המוזיקה. בתחילת 2007 היא נכנסה שוב לאולפן, הפעם לעבוד על אלבומה השלישי והמשובח "ילדה טובה הופכת לרעה" ("Good Girl Gone Bad") שיצא בחודש יוני האחרון. האלבום מציג את הלהיטים "מטרייה" ("Umbrella") ו"שתוק ותיסע" ("Shut Up and Drive"), וכלל עבודה של צוות תותחים בעלי מגע קסם כמו ג'יי.זי, טימבלנד, נה-יו ואפילו ג'סטין טימברלייק, שמגיח בקולות הרקע לשיר “Rehab”. בראיון לתחנת רדיו בריטית הסבירה ריהאנה את שם האלבום: "'רע' לא אומר בהכרח סליזי. למונח 'רע' יש משמעות שונה לכל אחד, ובמקרה שלי זה רק אומר שהפכתי להיות קצת יותר מרדנית, יצאתי מהקליפה שלי ואני לוקחת סיכונים". למגזין "Teen Vogue" אמרה: "האלבום החדש משקף את ההתבגרות שלי. אני יותר אדג'ית, יותר מחוספסת, יותר פאנקית". הפאנק עזר לה: שבעה שבועות אחרי שיצא זכה האלבום לסטטוס של אלבום זהב בארצות הברית ופלטינה במצעד העולמי.

ריהאנה נחה בינתיים מהקלטות ומתמקדת בביזנס.

 

החל מחודש יוני היא מתפקדת כפרזנטורית הרשמית של חברת האיפור הבינלאומית Cover Girl (ובכך מצטרפת לרשימה בוערת של ידועניות כגון טיירה באנקס, רייצ'ל האנטר ועוד), היא הוציאה ליין מטריות בשיתוף חברת Totes, ובספטמבר הקרוב היא תצא לסיבוב הופעות עולמי, תחת השם Good Girl Gone Bad Tour. "אני עובדת קשה כי יש לי אנרגיה", היא מספרת, "למשל, הייתי צריכה לצלם שלושה קליפים רצוף שאחד מהם גם ביימתי. אין לי כמעט זמן פנוי, אבל כשיש לי אני נהנית לעשות קניות עם חברות או סתם להיות בבית, אם זה בברבדוס או בלוס אנג'לס, שם קניתי לאחרונה בית".


ביטחה את רגליה במיליון דולר. ריהנה (צילום: אימג'בנק / GettyImages)

 

ובכל זאת, לא הכל דבש בעבודה המאומצת של הזמרת. "אני מתגעגעת המון", היא מתלוננת ברוב הראיונות שנערכים עימה, כמו זה שערכה לאחרונה באתר האינטרנט AOL. "אני מתגעגעת לבית, למקומות שאני מבלה בהם, לחברים שלי, לאחיי הצעירים, לחוף ולאוכל".

 

לגבי בחורים, ריהאנה טוענת כי היא רווקה שנהנית מדי פעם לצאת. בראיון למגזין "People" גילתה כי ג'יי.זי הוא זה שבוחר לה את הדייטים. "גיליתי שבחורים ידברו עם ג'יי לפני שהם ייגשו אליי", אמרה למגזין. "הוא מאוד מגונן ותמיד דואג לשמור על האינטרסים שלי. אם זה בחור טוב, אני יודעת שג'יי לא ימנע ממני לפגוש אותו. אבל אם הוא לא, ג'יי יפסול את העניין מיד".

 

ריהאנה גם אמרה שהיא מעדיפה "בחורים גבוהים עם חוש הומור שאוהבים לצחוק, לעשות גוד טיים ולנהל שיחה טובה".

אגב, רכילויות מאוד לא מבוססות טענו שג'יי.זי עצמו טבל את ידיו במטרייה של ריהאנה. תמונות אחרונות שלו נופש עם נערתו ביונסה נדמות כמפריכות סופית את העניין.

 

עם או בלי רומן, הסיפור המשווק היטב של ריהאנה מריח חיובי כמו מי ורדים. בימים אלה זוכה "אמברלה" לגרסת כיסוי בשם "סינדרלה" מאת כריס בראון, וכמו סינדרלה, גם ריהאנה מרגישה שהיא סוג של נסיכה ממוזלת. "כל מה שקורה לי הוא כמו אגדה", אמרה לאחרונה, "נכון שהושקעה המון עבודה בכל התהליך, אבל הכל קרה מאוד מהר ועם המון מזל. לא יכולתי לבקש יותר".

   

 

  • לא ברור איך זה קרה, אבל ריהאנה, התגלית הלוהטת של תעשיית המגה בייבס האמריקאית, הצליחה להימלט מהלוק הפרחי והזול שבדרך כלל בא עם התפקיד, ולאט לאט מראה לנו איך הופכים לתאגיד אופנתי. איך לאמץ את הלוק של ריהאנה? התשובה המפורטת בגיליון "פנאי פלוס " החדש.

 

  • ועוד בגיליון: 10 עובדות חשובות על ריהאנה. שלא תצאו בורים

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים