שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

פיז'ו 207 - צרפתיה בין כסאות

פיז'ו מחליפים את ה-206 הסופר-מוצלחת בדגם חדש, העונה לשם 207. לקחנו אותו לנסיעת מבחן מקומית, וחזרנו עם יותר שאלות מתשובות

ניקולה סארקוזי הוא נשיא צרפת החדש, והוא נמוך. ביום טוב, עם רוח גבית, הוא מגרד את המטר-שישים. וזה מסמן שינוי דרמטי, כי במאה ה-20 נשלטה צרפת בעיקר על-ידי שחקני כדורסל. דה-גול התנשא לגובה 194 ס"מ, ז'אק שיראק, בלי נעליים, חצה את רף ה-187 ס"מ. אבל אל תמעיטו בקאמבק הנמוכים: סארקוזי עורר בצרפתים רגשות פטריוטיים עזים במיוחד, כנראה בגלל שקומתו הזעירה הזכירה להם את ימיו היפים של נמוך אחר ששלט בהם, נפוליאון בונאפרטה.


פיז'ו 207 (צילומים: רועי צוקרמן)

 

אבל מי שסבור כי בהתאמה, מידות קטנות עומדות לכבוש מחדש את העולם, טועה מרה. בתעשיית הרכב למשל, המגמה הפוכה: כל דור של מכוניות גדול מקודמו, גם אם מדובר בקטגוריה של ה"קטנות". פיז'ו 207 החדשה ארוכה מקודמתה, ה-206, בלא פחות מ-20 ס"מ. ה-206 עצמה הייתה ארוכה מקודמתה, ה-205, ב-13.5 ס"מ. מתי ואיפה זה ייעצר? אף אחד לא יודע. האם זה טוב ליהודים? לקחנו את ה-207 למבחן מפרך, ואלה המסקנות:

 

שיעור בגנטיקה

הצמיחה של ה-207 כל-כך משמעותית, עד כי במפגש אקראי אפשר לטעות ולחשוב שמדובר באחותה הגדולה, ה-307. וזו טעות לגמרי מובנת, לא רק בגלל הממדים: ה-207 ירשה את הקווים המשפחתיים החדשים של פיז'ו, והיא מתהדרת בסבכה קדמית ענקית, פנסים משוכים לאחור, ושמשה קדמית דומיננטית. התוצאה הכללית? ה-207 מעוררת רגשות מעורבים. אפשר להבין את הרצון של פיז'ו ליצור שפה עיצובית משותפת לכל בנותיה, אבל לאן נעלמו החן והחייכנות של ה-206?

 

 

מקום אחד שבו לא מתעוררים געגועים ל-206 הוא תא הנוסעים. ה-207 לא רק גדולה מקודמתה, היא גם מהודרת ומרגישה יוקרתית יותר. אמנם זה לא הדבר הכי נועז או מגניב שיצא משערי פיז'ו, אבל דווקא העיצוב הנקי, ביחד עם הפלסטיק הרך, נוסכים ב-207 תחושה של בגרות, ממש כאילו מדובר במכונית מקטגוריה אחרת, גדולה יותר. וכמו שכבר צוין לא פעם, היא באמת גדולה. תא הנוסעים של ה-207 מרווח, גם לנוסעים מלפנים וגם לאלה שייבחרו לשבת מאחור.

 

אותם נוסעים שיימצאו את עצמם במושב האחורי, יגלו מכשיר מוזר על הדלתות, שנראה כמו גלגלת. אלו הן ידיות הפתיחה של החלונות האחוריים. כן, ממש כמו בשנות ה-90 (המוקדמות), ה-207 מציעה שני חלונות חשמל ליושבים מלפנים, ושניים ממש-לא-חשמליים מאחור. וזה לא המקום היחיד שבו רשימת האבזור אינה מרשימה. למשל, במקום בקרת אקלים יש ל-207 מזגן פשוט. אבל - וזה אבל משמעותי - בסעיף האבזור הבטיחותי, ה-207 קוטפת ציון מושלם: שש כריות אוויר ובקרת יציבות אלקטרונית.

 

מבחן בגרות

בקרת היציבות משמשת כרמז נוסף לכך שה-207 היא מכונית בוגרת: אפשר לנתק אותה, אבל רק עד למהירות של 50 קמ"ש. ואיפה רוח המשובה שפעם הייתה סימן ההיכר של הצרפתים? נעלמה, יחד עם תסרוקות מעצבנות של שנות ה-80 ומוזיקת גראנג' ב-90. ואם להודות באמת, קצת קשה להלין על כך שפיז'ו בחרה לוותר על מסורת המכוניות השובבות שלה: הלקוחות היום מחפשים נוחות, מרחב מחייה ובטיחות, ואת חדוות הנהיגה מחפשים בעיקר כתבי רכב שלא הצליחו למצוא משלח-יד רציני יותר.

 

ובאמת, ה-207 היא לא מכונית שתגרום לנהגה להתעורר מוקדם בבוקר ולנסוע לחפש כביש מפותל. היא אמנם מגיבה היטב להפניית הגה וללחץ על המצערת, אבל עם הגה חשמלי מנותק ובקרת יציבות ממש-לא, יש גבול לכמה חיוכים אפשר לסחוט מה-207.


 

ויש עוד בעיה שמפריעה למצב הרוח של הנהג - תיבת ההילוכים. שוב פיז'ו בחרה בתיבת ה-AL4 המוכרת, עם ארבעה הילוכים והבטחה ללמוד את הרגליו של האוחז בהגה. וכן, כרגיל, היא ממשיכה לעצבן ולהטריד: לפעמים היא ממהרת להעלות הילוך, לפעמים היא "מושכת" הילוכים, לפעמים היא סתם לא מבינה מה רוצים ממנה. וזה ממש חבל, כי מנוע ה-1.6 ליטר 120 כ"ס של ה-207, שפותח במשותף עם ב.מ.וו, יכול היה להבריק, אם רק היו משדכים לו תיבה טובה ומודרנית יותר. בעצם, הוא יכול היה גם להיות שקט יותר.

 

כמו שילוב המנוע-גיר, גם נוחות הנסיעה משאירה את הנהג עם רגשות מעורבים. מצד אחד, ה-207 יכולה לשייט בכבישים בין-עירוניים בנוחות ובלי מאמץ, תוך שהיא משככת היטב את שיבושי האספלט. אבל דווקא במרחב המחייה הטבעי שלה, בתוך העיר, ה-207 מרגישה נוקשה ומתקשה להתמודד עם בורות וסדקים.

 

לפני הנסיעה 

אבל הבעיה הגדולה ביותר של ה-207 תתעורר הרבה לפני שתתחילו לנהוג בה: מחיר גרסת הבסיס, "טרנדי", הוא 116,000 שקל. במחיר הזה, הממקם את ה-207 בלב קטגוריית המכוניות המשפחתיות, קשה למצוא סיבה מספיק טובה כדי לקנות את הסופר-מיני החדשה של פיג'ו. והרשו לנו להסביר:


 

כמו רבות מיריבותיה, למשל רנו קליאו, ה-207 היא כבר לא ממש קטנה. אז נכון, היא נוחה ונעימה בשיוטים בין-עירוניים, אבל היא לא מספיק קטנה וזריזה בתוך העיר. ונכון, היא מרווחת לכל נוסעיה, אבל במקומות חנייה קטנים היא תתקשה להשתחל. והיא בוודאי כבר לא זולה כמ מכונית קטנה.

 

וכך, הלקוחות יצטרכו להחליט: האם הם רוצים מכונית קטנה וזולה, או שאולי הם מעוניינים במכונית משפחתית ויקרה יותר. במחיר הנוכחי, ה-207 יקרה מכדי להיות קטנה-מצטיינת. מצד שני, היא אינה מציעה יתרון של ממש על-פני משפחתיות מהשורה. כמו למשל פיג'ו 307 שנמצאת מעליה בהררכיה ומאובזרת טוב יותר, אך עולה רק 1,000 שקל יותר. במילים אחרות, הסופר-מיני של פיז'ו פשוט נופלת בין הכסאות.


פיזו 207

פיז'ו 207
מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 1,598 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 120 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 16.3 קג"מ ב-4,250 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, ארבעה הילוכים
מרכב חמש דלתות, האצ'בק
אורך 403 ס"מ
רוחב 172 ס"מ
גובה 147 ס"מ
בסיס גלגלים 254 ס"מ
משקל 1,234 ק"ג
נפח תא מטען 270 ליטר
100-0 קמ"ש 12.7 שניות
מהירות מרבית 195 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 14.3 ק"מ לליטר
מחיר 116,000 שקל
אחריות 36 חודשים
אבזור בטיחות 6 כריות אוויר, ABS ,ESP
כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל 3/4/5 לפי EuroNCAP
 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
החרטום הצרפתי
צילום: רועי צוקרמן
הסלון הקומפקטי
צילום: רועי צוקרמן
ה-AL4 המוכרת
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים