שתף קטע נבחר

מעל לתחזיות: רווח של 742 מיליון ד' לטבע ברבעון

הרווח עלה ב-25%; ההכנסות עלו ב-20% בהשוואה לרבעון השני אשתקד והסתכמו ב-3.4 מיליארד דולר. מכירות הקופקסון עלו ב-21% לשיא של 682 מיליון דולר

טבע פירסמה את תוצאות הרבעון השני של 2009. מכירות החברה הסתכמו ב-3.4 מיליארד דולר, עלייה של 20% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בחברה טוענים שהעלייה נבעה מסינרגיה מוצלחת עם Barr שהגדילה את המכירות בארה"ב, רוסיה, פולין, גרמניה וקרואטיה ולמרות התחזקות הדולר שלו הייתה השפעה שלילית של 256 מיליון דולר, או 9% על המכירות עם השפעה שולית על הרווח התפעולי. 

 

שיעור הרווח הגולמי non-GAAP (רווח מתואם - שלא בהתאם לכללי החשבונאות המקובלים) הגיע ל-58.5% לעומת 54.7% ברבעון המקביל אשתקד. לפי US-GAAP ירד שיעור הרווח הגולמי מ-53.3% ברבעון המקביל ל-52% ברבעון השני של 2009.

  

הרווח התפעולי non-GAAP שאינו כולל שיערוכים והפחתות למיניהם הסתכם ב-981 מיליון דולר, עלייה של 44% בהשוואה לרבעון השני של 2008. הרווח התפעולי על פי U.S. GAAP הסתכם ב-702 מיליון דולר, בהשוואה ל-638 מיליון דולר ברבעון השני של 2008.

 

הרווח הנקי non-GAAP הסתכם ב-742 מיליון דולר, עלייה של 25% בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח הנקי על פי U.S. GAAP היה 521 מיליון דולר, בהשוואה ל-533 מיליון דולר ברבעון המקביל, ירידה של 2.2%. 

 

הרווח הנקי non-GAAP אינו כולל שיערוך מלאי של 76 מיליון דולר בעקבות רכישת Barr, הפחתת נכסים בלתי מוחשיים בהיקף של 151 מיליון דולר, הסכמי פשרה משפטיים של 42 מיליון דולר והוצאות רה-ארגון בעקבות רכישת Barr בסך 10 מיליון דולר. 

 

הרווח הנקי non-GAAP למניה על בסיס דילול מלא עמד על 0.83 דולר, עליה של 15% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי למניה על בסיס דילול מלא לפי U.S.GAAP, הסתכם ב-0.58 דולר, בהשוואה ל-0.65 דולר ברבעון השני של 2008 - ירידה של 10.7%. 

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת לרבעון הסתכם ב-658 מיליון דולר לעומת 806 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד – ירידה של 18.4%.

  

שלמה ינאי: "האינטגרציה עם Barr מתקדמת בקצב מהיר מהמתוכנן"

המכירות הפארמצבטיות בארה"ב הסתכמו ב-2.052 מיליארד דולר, גידול של 36% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. המכירות הושפעו לטובה מהשקת ה-Adderall XR. המכירות באירופה הסתכמו ב-732 מיליון דולר, ירידה של 4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד בשל היחלשות הדולר.

 

מתחילת 2009 רשמה טבע 464 אישורים גנריים באירופה. המכירות בשאר העולם הסתכמו ב-481 מיליון דולר, גידול של 15% לעומת הרבעון המקביל אשתקד בשל גידול המכירות ברוסיה, קרואטיה וישראל ולמרות ירידה בשערי המטבעות.  

 

הקופקסון רשם מכירות שיא גלובליות שהסתכמו ב-682 מיליון דולר, עלייה של 21% בהשוואה לרבעון השני של 2008. בארה"ב הסתכמו מכירות הקופקסון ב-32% ל-438 מיליון דולר. מכירות האזילקט הסתכמו ב-55 מיליון דולר, עלייה של 31% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.  

 

מכירות מוצרי הנשימה גדלו ב-13% והסתכמו ב-189 מיליון דולר בשל מכירות ה-ProAir ו-SABA. מכירות מוצרי בריאות האישה, שנוספו עקב רכישת Barr הסתכמו ב-80 מיליון דולר, עלייה של 4% וזאת בעקבות עלייה במכירות ה-Plan B – הגלולה שאחרי.

 

מכירות החטיבה הכימית - ירדו

מכירות החטיבה הכימית הסתכמו ב-135 מיליון דולר, ירידה של 13% בהשוואה לרבעון השני של 2008 וזאת בשל רישומים חשבונאים, שכן מכירות שביצעו Barr ו-Pliva שנחשבו לצדדים שלישיים, נחשבים כעת מכירות פנימיות בטבע. 

 

הוצאות המחקר והפיתוח הסתכמו ב-169 מיליון דולר, 5% מהמכירות לעומת 198 מיליון דולר, 7% מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד. הירידה הגיעה בעקבות תשלום בהיקף של 40 מיליון דולר ששילמה Lonza על מיזם משותף שהחברות מקימות בתחום השיווק הביוגנרי. שיעור הוצאות המכירות והשיווק עלה מ-17.5% ברבעון המקביל ל-18.9% ברבעון השני של 2009 וזאת בשל מכירות גבוהות יותר מוצרים ייחודיים וממותגים. 

 

"רבעון חזק עם תוצאות שיא לטבע" 

ההון העצמי הסתכם ב-17.8 מיליארד דולר, גידול של 8.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה תחלק דיבידנד בהיקף של 549 מיליון שקל. 198 בקשות ב-FDA בהיקף מכירות של 110 מיליארד דולר נכון ל-21 ביולי, לטבע 198 בקשות הממתינות לאישור סופי ב-FDA, הכוללות 42 אישורים מותנים. סך המכירות למוצרים אלה מסתכמים ב-110 מיליארד דולר. 132 בקשות הן בהליך של Paragraph IV לתקיפת פטנט המוצר המקורי, כאשר ב-82 מוצרים, להערכת החברה, היא הראשונה לעשות כן. 

 

"היה זה עוד רבעון חזק עם תוצאות שיא לטבע", אמר שלמה ינאי, נשיא ומנכ"ל טבע. "גם בתחום מימוש היעדים האסטרטגיים שלנו היה זה רבעון טוב מאוד. האינטגרציה עם Barr מתקדמת בקצב מהיר מהמתוכנן ואנו מפיקים יותר סינרגיות מכפי שהערכנו בתחילה". ינאי הוסיף כי "רבעון זה שבו השגנו תוצאות שיא – למרות שהייתה בו רק השקה בולטת אחת – ממשיכה את תנופת הצמיחה ואת האיכויות הייחודיות של טבע".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנכ"ל טבע, שלמה ינאי
צילום: גלעד קוולרצ'יק
מומלצים