שתף קטע נבחר

רשתות חברתיות או לא להיות

פייסבוק, פפסיקו, CNN וחברות ענק אחרות השתתפו ב"פורום המדיה החברתית" בועידת אד טק, במסגרתו דנו בחשש של מפרסמים מחדירה לרשתות חברתיות, מהפרסום הלא יעיל שם, ומהחשיבות הגדולה של הנוכחות בהן. "מי שלא יעסוק בנושא החברתי יאבד נתחי שוק גדולים"

ועידת אד טק עסקה לראשונה באופן מהותי בנושא הרשתות החברתיות ובמסגרת זו כונס שם "פורום המדיה החברתית", במסגרתו דנו בנושאים הבוערים בתחום. את הפורום הוביל ג'ף ראמסי מנכ"ל ומייסד Emarketer.

 

במחקר שנעשה על-ידי נילסן ובדק מה המידע המועדף על צרכנים, 92% טענו כי המלצות מחברים הן המשמעותיות ביותר עבורם ומהן רשתות חברתיות אם לא כר פורה להמלצות חבריות?

 

מיליארד דולר מושקעים בפרסום במדיה חברתית בארה"ב שזה 5% מכלל הפרסום הדיגיטאלי. בשנה הקרובה, חלק גדול מאד מהמפרסמים יגדיל באופן ניכר את ההשקעה ברשתות. אולם ראמסי אומר שמפרסמים חוששים מרשתות חברתיות ולא ממש יודעים מה לעשות שם. 45% מהם מושקעים בפעילות ברשת חברתית כלשהי, אבל חלקה הגדול קטן ולא משמעותי. 16% בלבד מהם מנתחים שיחות ברשתות.

   

מה בעצם המטרה העיקרית של המשתמשים במדיה החברתית?

חוכמת השיחה מצד המשווק היא:

  • דע להקשיב למדיה החברתית. ניתוח הנתונים יכול להניע אסטרטגיה ברמת המאקרו. הגולשים יכולים לפסול את האסטרטגיה, ולתת לנו הזדמנות לחשיבה נוספת ואולי לרעיונות חדשים.
  • השתתף בשיחה. בחר את הקהילות הנכונות והרלוונטיות למותג שלך. וודא שאתה מוסיף ערך לשיחה, משהו שימושי,מבדר, אינפורמטיבי או מעודד מעורבות. דאג שהאוהדים שלך יהיו מאושרים, ספק להם כלים ואפליקציות לחלוק את האהבה למותג.
  • פנים לארגון: בחר בכיר בארגון שישמש כפנים-קול-אישיות שמאחורי המותג.

 

"מי שלא ייכנס לרשתות החברתיות יהפוך ללא רלוונטי"

הפורום הפגיש כמה מהחברות הגדולות בעולם: פייסבוק, פפסיקו, CNN, נילסן ו-TIAA שאולי פחות מוכרת לנו הישראלים אבל היא המחזיקה השנייה בגודלה בארה"ב (לאחר ממשלת ארה"ב) בפנסיות של עובדים.

 

חברות אלו הביאו את הזווית שלהן לפעילות החברתית, כולל השינויים שחלו בארגונים עצמם.

 

קנט שיין מפייסבוק הציע למשווקים לנסות לבדוק עם קהל הגולשים מה המידע שהם מעוניינים לקבל ולחבר את השיחה לפעילות שאנו יוצרים. רק לאחר חיבור זה נפנה מודעות פרסום לפעילות.

 

שיין מציין כי חלק גדול מהתגובות המתקבלות הן טובות ועוזרות למותג. הנה למשל, חברת טויוטה שערכה לאחרונה פעילות גדולה בפייסבוק ואף הגדילה לעשות ועוזרת במענה על שאלות לגבי המכוניות.

 

מנהל הפעילות החברתית בפפסיקו, בונין בו, טוען כי "משווקים חכמים מבינים שתמיד ידברו על המותג, אבל היום ניתן לנתח זאת וכל צורת החשיבה צריכה להשתנות. אנו למשל מקשיבים לדיאלוגים בין אמהות ומנסים להבין מה חשוב להן ומה חסר וכך גם בקבוצות אוכלוסיה אחרות".

 

עוד טוען נציג פפסיקו כי "המותג שייך ללקוחות ואנו רוצים להבין איך הוא משתלב בחייהם". עוד אמר כי "אנו מנתחים את השיחות, מגיבים במידת הצורך ומתגמלים את האוהדים הנאמנים שלנו".

 

סמנכ"ל CNN, קיי מדוטי, טוען כי אם הצרכנים מעוניינים לגלות מעורבות במותג, על החברה להיערך לכך ומומלץ להשתמש בשירותיה של חברה חיצונית מתמחה.

 

נציג חברת TIAA, ג'ף פליישמן, העוסקת בפנסיות לעובדים, ייצר זירת שיחה בפייסבוק בה גולשים יכולים לשוחח זה עם זה ולשאול שאלות כגון - מה קורה עם הפנסיה שלנו?

 

"בזמן המיתון עלה סף החרדה וענינו לכל השאלות אליהן נדרשנו", אמר. פליישמן עוד טען כי מי שלא יעסוק בנושא החברתי יהפוך ללא רלוונטי ויאבד נתחי שוק גדולים. "אני רואה יתרון עצום ביכולת להקשיב לקהל ולענות על שאלות".

 

הכותב הוא מנכ"ל חברת פרימיום אד העוסקת באסטרטגיה ובקרת פרסום באינטרנט www.premiumad.co.il

פורסם לראשונה 08/11/2009 17:16

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים