שתף קטע נבחר
 

ה-iPad: שבע סיבות בעדו, שבע סיבות נגדו

מחשב הלוח החדש והסקסי של אפל עורר עניין עצום, ובמקביל, הצית גם ביקורת רבה. גל מור מונה שבע סיבות טובות להאמין שה-iPad ישנה את פני האינטרנט, ושבע סיבות נגד

קשה לחזות אם ה-iPad, מחשב הלוח החדש והסקסי של אפל, יהפוך לסיפור הצלחה גדול כמו ה-iPod וה-iPhone, אך כבר עתה ברור שההכרזה האחרונה עוררה עניין ותגובות חיוביות בהיקף שלא זכור כדוגמתו בעת האחרונה בתעשייה.

 

הוויכוחים הם קשים, בהן מעורבים טענות קשות ולהט. הבאז הוא עצום, הוא אינו מוגבל לגיקים, והוא מצביע על תהליך של שינוי מואץ בשוק שלא היה כדוגמתו שנים רבות.

 

אינטרנט שהולכת איתך

ה-iPad אינו רק מוצר אחד או מותג של חברה אלא חלופה לחוויית המיחשוב השולטת היום: לא נייחת, בבית או במקום העבודה אלא ניידת ונייחת, זמינה תמיד ומקוונת.

 

זוהי אינטרנט שהולכת איתך, מכשיר חברתי שמשמש גם תחנת הקשר שלך עם העולם, ומתעדכן על פי המקום בו אתה נמצא.

 

חוויית האינטרנט של מעטים היא כזו היום, אך כאמור, המדיה משתנה במהירות. הנה שבעה נימוקים מדוע ה-iPad ישנה לנצח את פני האינטרנט וגם שבעה נימוקים נגד לשם האיזון והספקנות.

 

העיצוב. המוצר דק מאוד (190 מ”מ), שוקל 0.73 ק”ג בגירסת ה-3G. הוא אלגנטי. אתם לא תרצו מחשב נייד אחר. ה-iPad הוא מכשיר מרשים במיוחד, אם לא יצא לכם להציץ במפרט הטכני השלם מומלץ לעשות זאת. הגן הנעול של אפל (iTunes+iPhone) לא ימנע מההמונים להסתער על החנויות.

 

חוויית שימוש מבוססת מגע. אפליקציות מגע משנות את חוויית השימוש במחשבים. ה-iPad מזכיר iPhone ענקי. המסך הופך להיות כל המחשב. האם המקלדת תבלע במסך בכל המחשבים בעתיד? אם כן, אפל מסתמנת כמובילת התעשייה. זה די הגיוני שאמצעי הקלט יהפכו וירטואליים, יתמזגו בתוך עולם חוויתי שנוכל לגעת בו בידינו.

 

מה יותר מראשוני מנגיעה? עד כה חווינו את הרשת בעיקר עם מקלדת-עכבר. חוויה המבוססת על מגע היא שונה: ממכרת יותר, חוויתית יותר, מהירה יותר. באופן משעשע למדי חוויית השימוש של ה-iPhone/iPad מתאימה לקו הממשקי של Windows 7 ו-Silverlight של מיקרוסופט.

 

ניתן לרכוש תחנת עגינה עבור iPad, הכוללת מקלדת ומאפשרת להשתמש במוצר כמחשב רגיל ולא אייפון מוגבל.

 

במקרה כזה, רבים יעדיפו ליהנות משני העולמות וללמוד את חווית המגע בהדרגה (על אף שהיא אינטואיטיבית ביותר). כמו כן, מסכי מגע מוגבלים מדי היום לצורך הקלדות ממושכות וארוכות.

 

קהל יעד. למי מיועד ה-iPad? האם לצרכני PC? האם לבעלי iPhone? אולי לצרכני מחשבים ניידים? נדמה שה-iPad פותח קטגוריה חדשה.

 

הוא מתייחס להרגלי שימוש שאינם קיימים היום, אלא אצל משתמשים מתקדמים בלבד: משתמשים בעיקר ברשת, מחוברים תמיד, מעדיפים ממשק ויזואלי, אפליקטיבי, מבוסס על מגע, על מיקום, קצר, מהיר, מחוץ לדפדפן, תמיד מחובר. קטגוריית השוק הזו צומחת במהירות, רוכבת על גבי הפופולריות הגואה של הסמארטפונים.

 

האפליקציות. ה-iPad יוכל להריץ אפליקציות שפותחו במקור ל-iPhone בשל התכונה הווקטורית שלהן. המשמעות היא שהמוצר יוצר לדרך כאשר קיים כבר שוק משגשג של אפליקציות עבורו. האפליקציות של ה-iPhone הפכו לצינור הפצה וצמיחה מכריע עבור המוצר. מעניין לבחון כיצד אפל מתכוונת לשחזר את ההצלחה הזו עם ה-iPad. חלק מכריע מהעבודה כבר בוצע.

 

שוק הספרים והמו”לים. ה-iPad יהיה מכשיר קריאה מובהק שיתחרה ב-Kindle של אמזון. האם הקורא של אפל יביס את זה של אמזון? מוקדם לומר. עם זאת, העיצוב והממשק של ה-iPad גרמו בבת אחת ל-Kindle להיראות מיושן ומשעמם. נוסף על כך, ה-iPad מציע גם ניגון סרטים ומוזיקה וכל זאת באריזה שתתקשו לדחות אותה. אם היינו צריכים להמר מי מבין השניים ישרוד, לא היינו מהמרים על ה-Kindle.

 

מודל החיבוריות. לחלקנו יש כבר כמה מכשירים שמחוברים לאינטרנט: סמארטפון כמו בלקברי, אייפון או HTC, מחשב נייד, מחשב נייח. התשלום עבור הגלישה הוא לעתים קרובות לספקיות שונות על פי סוגי המכשירים. ה-iPad הבלתי כבול לחבילה, מקדם עתיד שבו נוכל לבחור את דיל האינטרנט הטוב ביותר לכל המכשירים ברשותנו (סביר להניח שיהיה זה על פי נפח שימוש).

 

המחיר. ה-iPad מופץ בששה דגמים, הזול נמכר עבור 499 דולרים עבור 16GB וללא חיבור סלולרי דור שלישי, והיקר 829 דולרים עבור ה-64GB עם חיבור דור שלישי.

 

למרבה הצער, גירסה עברית של ה-iPad לא צפויה להגיע בקרוב לישראל ועל כן לא ידוע מה יהיו המחירים בארץ, אך יחסית למחירי אפל בחו”ל ובכלל, אלה מחירים לא גבוהים.

 

אפל מזמן לא מכוונת לפלח השוק העליון אלא לכולם. אם יתחיל טרנד של צעירים הרוכשים iPad, והסבירות לכך היא בהחלט גבוהה, iPad, עם רוח גבית של iPhone, יכול להפוך למוצר מדבק שיחולל שינוי מהיר בהרגלי השימוש בווב.

 

נגד ה-iPad

אם מתייחסים לבעיית העדר המקלדת כפתירה, אם לאחר לימוד של מקלדת וירטואלית או רכישת תחנת עגינה, נותרו כמה חסרונות מהותיים:

 

השם. לאחר ה-iPod וה-iPhone, ה-iPad הוא כמעט מובן מאליו. אך ה-iPad גם מזכיר מוצר הגיינה נשית. מערכון של MAD TV חזה את הסאטירה עוד ב-2007. השם הוא בפירוש לא החלק החזק של המוצר בינתיים.

 

עם זאת, אפל היא גאונת שיווק ויודעת להגות שמות שייצרו באז. בשנה הבאה יוכל ג’ובס לחשוף את ה-MaxiPad וליצור קטגוריית מוצרים חדשה.

  

היעדר ריבוי משימות (multitasking). ה-iPad, כמו ה-iPhone, לא יאפשר לפתוח סקייפ, ג’ימייל ו-iPod במקביל. תצטרכו להשתמש באפליקציה אחת בכל זמן.

 

היעדר תמיכה בפלאש.

 

מערכת הפעלה מוגבלת. כולא את המשתמש במערכת הפעלה הסגורה של האייפון, ולא מאפשר לו ליהנות מהעולם השלם של OS X.

 

הסיבה לשני החסרונות האחרונים דורשת מאמר משלה, אך בשורה התחתונה, ברור כי רבים מהמשתמשים ייראו בכך חיסרון.

  

העדר מצלמה מובנית.

 

הסוללה אינה ניתנת להחלפה.

 

ה-iPhone. למה שנרצה להסתובב עם iPad מגושם כאשר נוכל להשיג את גירסת המיני שלו, הלא היא ה-iPhone? סעיף 3 ברשימת ה”בעד” בהחלט יכול להיתפש כהתפתחות שלילית בעיני הקהל. חוויית האינטרנט הפתוחה הרבה יותר “עשירה” מזו שמציעה לה אפל במערכת ההפעלה של ה-iPhone וה-iPad. למה שמשתמשים יבכרו iPad על פני מחשב נייד “מלא”?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים