שתף קטע נבחר

להרוויח כמו המנהלים שלך - ויותר

גם כששאר המשק מצמצם משרות, בתחומים מסוימים תמיד אפשר למצוא עבודה. והעבודה הזו יכולה להיות רווחית מאוד - אם תהיו טובים בה - לפחות עד שתמצאו את משרת חלומותיכם: איפה מוצאים?

לא הכל בחיים צריך להיות קשה. מכירות, טלמרקטינג, שירות לקוחות - אלה התחומים שבהם גם היום אפשר למצוא עבודה בקלות, ולהרוויח הרבה - אם אתם יודעים למכור. כך, בעוד שכלל שוק התעסוקה עדיין מדשדש בשל המיתון שחווה המשק, התחרות על עובדים צעירים, על אמהות, סטודנטים, ואנשים בקריירה שנייה, שיכולים לעבוד במשמרות במוקדי call centers  נמשכת.

 

 

חברות הסלולר והתקשורת מגייסות כל הזמן עובדים למוקדי שירות לקוחות; חברות אשראי וביטוח מגייסות למוקדי מכירות. גם רשתות אופנה צריכות מוכרים, סדרני חנויות וקופאים. בתוך כל אלה, מי שמצויים בשלב של בין עבודות ורוצים, עד למציאת המשרה הנחשקת, הכנסה טובה; מי שמתאימה לו עבודה במשמרות, למשל אמהות וסטודנטים, מי שמתאימה לו עבודה הישגית שבה מתוגמלים על ביצועים, ומי שאוהבים לעבוד עם קהל – יכול למצוא לעצמם אפשרויות רבות בתחומים האלה, בדרך כלל בחברות הגדולות והמובילות במשק.

 

איפה וכמה

כיום יש 2,064 משרות בקטגוריית "ללא ניסיון". בקטגוריית "מכירות" קיימות 4,822 משרות, וב"שירות לקוחות" יש 1,961 משרות דרושים פתוחות. לרוב המשרות הללו צעירים, אמהות, ובני 50 ומעלה יכולים לשלוח קורות חיים.

 

אמנם עבודות אלה מתאימות לאנשים ללא ניסיון ספציפי, אולם החברות המגייסות מציעות לעובדים החדשים הכשרה מקצועית על חשבונן. בהרבה מקרים יש בונוס למסיימי ההדרכה, או בונוס למי שנשאר בתפקיד שנה לפחות. יש חברות שנותנות מענק כספי למי שמביא חבר לעבודה. ורוב המעסיקים בתחום נותנים גם מתנות-תמריץ, דוגמת סופי שבוע, ארוחות במסעדה, תלושי קנייה ברשתות אופנה, ואפילו לפטופ - למי שביצועיו מצטיינים.

 

איך העבודה בשירות לקוחות או ב-Call Center? מאיה טרבלסי, בת 54, עובדת בשירות לקוחות של חברת אינטרנט מובילה. לדבריה, היא מרוויחה כמו המנהלים שלה - כי היא מקבלת בונוסים על תוצאות. איך היא עושה את זה? "אני אוהבת לדבר עם אנשים, ותמיד יש לי את היכולת לדעת איך להגיע אליהם, איך להבין אותם ואיך לתקשר איתם. אני מבינה מה הם צריכים, מזהה מה יכול לעזור להם, ומרגישה צורך להצליח ולסגור את השיחה עם הישג. גם בשבילי וגם בשבילם".

 

טרבלסי בחרה בעיסוק הזה גם בגלל שהיא לא רוצה להיות כל היום במשרד, אלא לעבוד בשעות שנוחות לה – בעיקר משמרות בוקר. "אני מתעוררת מוקדם ומעדיפה לעבוד 8-14:00 מאשר לשבת כל היום במשרד כמו החברות שלי. יש לי דווקא מכרה שעובדת גם במכירות, בחברה אחרת, והיא מעדיפה לעבוד בערבים כי היא לא אוהבת להיות לבד בבית בערב, היא מעדיפה לדבר עם אנשים ולהיות בסביבה של עבודה".

 

יניב לוי, מנכ"ל איחוד ישיר, מספר על מחלקת המכירות אצלו, שבנויה על יעדים, תחרויות, פרסים. "חילקנו אופנועים על בסיס הצלחה, טלוויזיית פלזמה, מחשבים ניידים. ובאופן קבוע, כשנציגים מגיעים ליעד יומי, הם מקבלים חישגד לגירוד באותו רגע. בשביל להמריץ מחלקים לצוותים ועושים תחרות ביניהם. וגם פרסים לצוותים – כל הצוות לצימר".

  

גלעד קהת, סמנכ"ל משאבי אנוש בלאומי קארד, מספר כי כמעט מחצית העובדים הם במוקדי השירות והמכירות, והם מרכז העניינים בחברה. לכן במוקדים האלה עושים תחרויות ואירועים שונים כתמריץ. יש הרבה פעילויות יומיות וחודשיות, במטרה לתמרץ, לעודד ולתגמל".

 

איך מתגמלים עובדים?

"עובדי השירות מקבלים שכר בסיס ובנוסף בונוסים חודשיים על הצטיינות בשירות, על מכירות וגם על ותק. לכל מנהל יש תקציב קבוע נוסף לצ'ופרים, יש לנו הרבה מאד דרכים לתגמל וכדאי גם לדעת שאנו משלמים משכורת בסיס הכי גבוהה במשק לנציגי שירות".

 

סגנון זה של המרצה ותגמול מקובל ברוב החברות המתבססות על מוקדים טלפוניים, ולמי שהישגיות היא תכונה חזקה אצלו, יש אפשרויות רבות לבטא אותה ובכך גם להמריץ את חשבון הבנק שלו בימים שבהם עבודה היא לא דבר מובן מאליו.

 

מצד שני, אסור לתת למשכורת לסנוור אותך. אם אתה נהנה מכל רגע, זה יכול להיות מקצוע לחיים - אך אם פוטרת מעבודה ואתה צריך כסף - תוכל למצוא עבודה במכירות במהרה. באותה זריזות  תוכל גם לעזוב אותה לאחר - שעברת את המסלול הארוך והסיזיפי של שליחת קו"ח, ראיונות, ימי מיון, והתקבלת לעבודה שאתה רוצה.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נהנה לעבוד עם ומול אנשים?
צילום: Index open
פטיש במכירות?
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מילים = כסף
מומלצים