שתף קטע נבחר

ויצ"ו: אלה 10 הפרסומות הסקסיסטיות של 2009

10 המפרסמים שעלו לגמר התחרות על אות הקלון הסקסיסטי ל-2009: המשביר לצרכן, פוסטינור, אולימפוס, AXE, דו-איט, פרופורציה, גולדסטאר, דואר ישראל, פיירי ונעלי טו-גו. זהות הפרסומת שתיבחר כסקסיסטית ביותר ותקבל את אות הקלון תיחשף ב-3 במרס, כשבוע לפני יום האישה הבינלאומי

ויצ"ו מפרסם היום את זהות עשר הפרסומות שנבחרו כפוגעניות ביותר עבור נשים והמציגות אותן בצורה הסקסיסטית ביותר, לפי פאנל שופטות שכינס הארגון.

 

הפרסומות הללו יעלו לשלב הגמר בקמפיין "אות הקלון למפרסם הסקסיסטי" של 2009, שבסופו תיבחר פרסומת אחת שתזכה בתואר המפוקפק.

 

 

הקמפיין רץ זו השנה השנייה ברציפות, לכבוד יום האישה הבינלאומי שחל מדי שנה ב-8 במרס. הוא יגיע לשיאו עם חשיפת הפרסומת שנבחרה לפרסומת סקסיסטית של השנה ודירוג חמש הפרסומות הפוגעניות, שיפורסמו בערב מיוחד במסגרת פסטיבל אשה בתיאטרון חולון, ב-3 במרס ב-20:00.

 

להלן עשר הפרסומות שנבחרו כמעליבות ביותר לנשים לשנות 2009. סדר הפרסומות בטבלה אקראי ואין לו קשר לדירוג הסופי של הקמפיין כולו.

 

ואלו שמות הפרסומות

  • "הלוואי עלי גוף כמו שלך" - פרסומת של המשביר לצרכן לטלוויזיה בכיכובה של מורן אטיאס
  • "ללכת עד הסוף" - פרסומת של דו איט מטבחים, שעלתה בעיתונות, טלוויזיה ובשלטי חוצות, ובה נשים מרוחות על שיש בתנוחות רומזניות. 


 

  • "מאמי תפסיקי לחפור, יש פוסטינור" - פרסומת לטלוויזיה עבור גלולות "היום שאחרי", בכיכובן של הבלונדיניות מה"מרוץ למיליון".
  • "דקת גזרה, עם יתרונות בולטים" - פרסומת למצלמת אולימפוס של חברת אלודה, שרצה באינטרנט.
  • "אף אחת לא יכולה להגיד לא לשוקולד" - פרסומת לדאודורנט AXE לטלוויזיה בה נראו נשים רודפות אחרי גבר רק בגלל שהריח כמו שוקולד.
  • "תעשי רק מה שאת אוהבת" - פרסומת להגדלת חזה של רשת פרופורציה שעלתה באינטרנט, עם אישה שממששת את עצמה.


  • "אני לבד.." - פרסומת לטלוויזיה של בירה גולדסטאר. נשים משחקות כדורגל ופורצות בבכי, והגברים שצופים בהן בבר צוחקים עליהן
  • "לא צריך להתנפח" - פרסומת לדואר ישראל ששודרה בטלוויזיה, ובה אלי ומריאנו מביעים את דעתם על אורית פוקס
  • נוזל כלים עדין לידיים - פרסומת לטלוויזיה של פיירי שבמהלכה, גברי בנאי וישראל אהרוני גורמים לכלה צעירה לשטוף כלים
  • Winter collection 2010 - פרסומת לעיתונות של נעלי TO GO, בה מירי בוהדנה מפגינה גמישות.


   

מי שסקר את הפרסומות השונות ובחר מתוכן את העשירייה האחרונה היה צוות שכלל נשים בלבד: עו"ד ארנה לין - יו"ר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין ומ"מ נשיאת מועצת העיתונות; פרופ' חנה הרצוג - סוציולוגית מאוניברסיטת תל אביב; רונית ארנפרוינד-כהן - מנהלת האגף לקידום מעמד האישה בויצ"ו; מיכל רוזין - מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית; נורית חג'ג' - לשעבר מנכ"לית הקשת הדמוקרטית המזרחית; שאנה שכטרמן - אחראית קשרי ממשל בויצ"ו ושלומית ליר - חוקרת תרבות, מכון ואן ליר.

 

בשנה שעברה, אות הקלון הוענק לחברת מי עדן בגנות פרסומת לבר מים בה הוצגה הדוגמנית בר רפאלי כשהיא זוחלת על דלפק במטבח ומנסה לפתות גבר עם כוס מים.

 

כמו כן, במהלך 2009 חברת סלקום פרסמה התנצלות פומבית לאחר שארגון ויצ"ו גינתה פרסום שהחברה הסלולרית שלחה למנויים שלה בו הופיעה תמונה של בר רפאלי בלבוש מינימלי.

 

במסגרת הערב בו תחשף הפרסומת שתקבל את אות הקלון, ייערך גם פאנל מיוחד בנושא הגורמים וההשלכות של הפרסום הסקסיסטי.

 

את הפאנל תנחה האחראית על קשרי ממשל בויצ"ו, שאנה שכטרמן, וישתתפו בו הפרסומאי אילון זרמון, הדוגמנית מעין קרת, מ"מ נשיאת מועצת העיתונות עו"ד ארנה לין, ד"ר דליה לירן-הלפר מהמכללה למנהל ומנהלת האגף לקידום מעמד האשה בויצ"ו, ורונית ארנפרוינד-כהן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
דקת גזרה עם יתרונות בולטים. אולימפוס
מומלצים