שתף קטע נבחר
 

קחו חופש ארוך, ותלמדו על עצמכם משהו

על מנת למתג את עצמכם בעבודה כמו שצריך, עליכם לגלות מהו ה"דגל" שלכם - נקודות החוזק המקצועיות הקיימות בכל אחד מאיתנו. יציאה לתקופת היעדרות ממושכת היא כנראה אחת הדרכים הכי טובות להתחיל בהן

"תהיו עצמכם, כל האחרים כבר תפוסים". מילים אלה, של אוסקר ויילד, מהוות את המהות של המיתוג האישי. הרעיון במיתוג אישי הוא לא להתחזות למשהו שאתם אינכם. ולא להציע דימוי שקרי. ולא לחקות אחרים. הרעיון הוא לברר את המהות המקצועית האמיתית שלכם, וללכת איתה בתור "דגל".

 

 

רבים מגיבים בשליליות למונח "מיתוג אישי" כי הם רואים בו סוג של התחזות, שיווק עצמי שטחי, התמקדות בדימוי במקום בעובדה קשה, וכו'. אבל תגובות אלה לא משקפות את המהות שבה עוסק המונח הזה, שהיא בירור נקודות החוזק המקצועיות הקיימות בכל אחד מאיתנו, הגדרתן והבלטתן.

 

בשביל מה? כי לפי המחקרים של משרד העבודה האמריקני, עובדים בני דור y (אלה שנולדו בשנות ה-80 ואילך) יחליפו בממוצע 10 עד 14 עבודות לפני שיגיעו לגיל 38. וכשמחליפים כל כך הרבה עבודות, מקום העבודה שלך כבר לא מגדיר אותך. רק אתה יכול, וצריך, להגדיר את עצמך.

 

אז במה אני הכי חזק?

לא כל אחד יודע איזה, מתוך שלל התפקידים, המשימות, הפעולות היומיומיות והפעולות הפחות יומיומיות שהוא מבצע בעבודה, יוכלו לשמש אותו כ"דגל" מקצועי, במקרה שהוא יצטרך לשאת כזה. אמצעי בדוק לברר איך אחרים תופסים את החוזקות המקצועיות שלך הוא פשוט... העדרות. כשעובד נעדר לזמן מושך, הוא שומע בחזרתו בדיוק איפה הרגישו בחסרונו. בדיוק איפה לא הסתדרו בלעדיו. ובדיוק איפה הוא מחזיק את המפתחות.

 

מה לומדים כשנעדרים? אני זוכרת מקרה שבו מפיקה במקום העבודה הקודם שלי נעדרה למשך שלושה שבועות. היתה לה מחליפה, מאותו ארגון, שעשתה עבודה לא רעה. ובכל זאת, הרבה מאוד דברים קטנים (ופחות קטנים) נתקעו. או לא בוצעו בצורה אופטימלית. או שנעשו לאט מדי. או שעלו יותר מדי. וכשהמפיקה הקבועה חזרה, הבוס שלה הלך לקראתה במסדרון, חיבק אותה ואמר, "כל כך חסרת לנו, בחייאת, אל תעשי את זה שוב".

 

במקום העבודה הנוכחי שלי יש עובד שמבחינתי המיתוג שלו הוא "אל תדאגי, אני אטפל בזה" – גם אם אין לו מושג איך, כרגע. הוא פשוט ישבור את הראש ויילחם עם המחשב (או התג האלקטרוני. או דוח אקסל. או תוכנת הפקת אלבום תמונות. או יצירת פרזנטציה) עד שהדבר באמת מטופל. כרגע הוא בניו-יורק, ואין לי ספק שכאשר הוא יחזור, הוא יידע בדיוק איפה אי אפשר בלעדיו, ואיפה הוא פחות יחיד ומיוחד.

 

כשאין ברירה, מסתדרים גם בלי העובד הנעדר. אבל בדברים שהוא באמת הכי טוב בהם, אף אחד לא מתחיל לשבור את הראש, אלא מחכים לו. וכאן בדיוק מתבטא המיתוג האישי של כל אחד. המשימות שחיכו לך עד שתחזור הן המשימות שבהן אתה מצטיין. והן אלה שיכולות להיות הדגל המקצועי שלך.

 

הכותבת היא יועצת מיתוג אישי באתר AllJobs דרושים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צא לחופשה, המשימות שלך יחכו
צילום: Index Open
מומלצים