שתף קטע נבחר

אל על תפצה נוסעים על מקומות שלא נשמרו

נוסעים שהעבירו את טיסתם מחברת תעופה בקשיים לחברת אל-על, טענו שכשהגיעו לשדה התעופה מנעו מהם לטוס, כי הכרטיסים לא שולמו. אז למה אמרו להם שהמקומות מובטחים?

אדם קנה מחברת וואלה טורס שני כרטיסי טיסה עבורו ועבור רעייתו לבואנוס איירס דרך מדריד, באמצעות חברת אייר קומט. לטענתו, בעת שהייתם בחו"ל, התברר כי אייר קומט נתונה בקשיים כלכליים, ולפיכך יצר קשר עם וואלה טורס ועם אל על, וביקש לבדוק אפשרות לטוס ארצה ממדריד עם אל על.

 

 

התובע טען, כי אייר קומט הזמינה עבורם מקומות באל על, ונאמר לו כי המקומות מובטחים, אך למרות זאת, כשהגיעו לשדה התעופה ועברו את הביקורת הראשונית וכעשר דקות לפני העלייה למטוס, נאמר להם כי תמורת הכרטיסים לא שולמה, ולכן לא יוכלו לעלות על הטיסה אלא אם כן ישלמו 460 אירו עבור כל כרטיס, וכך עשו. בתביעה שהגיש לבית-המשפט לתביעות קטנות בת"א, דרש התובע פיצוי של 6,000 שקל, הכולל החזר עבור כרטיסי הטיסה ופיצוי.

 

המקומות מובטחים - מה המשמעות?

השופט יובל גזית קיבל את התביעה באופן חלקי בלבד. הוא קבע כי מאחר שחברת אייר קומט לא שילמה בפועל לאל על עבור הכרטיסים, הרי שאל על לא היתה צריכה להטיס את התובע ורעייתו על חשבונה.

 

עם זאת, קבע כי ראוי היה שאל-על תבהיר לתובע ולרעייתו כי תמורת הכרטיסים לא שולמה, וכי המקומות בטיסה מובטחים להם רק בתנאי שישלמו תמורת הכרטיסים.

 

"...האמירה לפיה "המקומות מובטחים" משמעה לאדם הסביר כי הוא יוכל לטוס באותה טיסה ללא תשלום כלשהו" כתב השופט, וקבע כי התובע ורעייתו זכאים לפיצוי בגין התנהלותה זו של אל על.

 

לעניין גובה הפיצוי, כיוון שלא הוצגו ראיות לגבי מקומות פנויים על טיסות אחרות באותו זמן ומחיריהן, קבע השופט שהתובע ורעייתו זכאים לפיצוי של 1,000 שקל בגין עגמת הנפש וההוצאות שנגרמו להם.

  

לעיון בפסק הדין

 

לאתר המשפט הישראלי פסק דין

פורסם לראשונה 17/10/2010 16:53

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יפצו באלף שקל. אל על
צילום: צביקה טישלר
מומלצים