שתף קטע נבחר

קסטרו: נהיה התשובה הישראלית לרשתות הבינ"ל

רשת האופנה משיקה קו מחויט שצפוי להוות 30% מהמכירות ברשת, מרחיבה חנויות קיימות ופותחת חדשות בהשקעה של כ-100 מיליון שקל. גבי רוטר: "אנחנו לא יכולים להישאר רק עם מותגים זרים. מי שחושב שכולם ירוויחו מלהביא רשתות בינלאמיות לישראל, חי בלה לה לנד"

בתזמון מושלם, עם כניסת חנויות המותג אמריקן איגל לישראל בתחילת פברואר ורגע אחרי שחנות ראשונה של forever 21 הושקה כאן, קסטרו מכריזה על ליין חדש של בגדים מחויטים CASTRO BLACK שמו.

 

  • חנויות אמריקן איגל ייפתחו בין 3 ל-15 בפברואר

  • H&M תמכור קולקציה של מארני

 

מעתה יהיו ברשת שלושה ליינים, שיוצגו באזורים נפרדים בחנויות: RED הקז'ואלי, BLUE - קו הג'ינס ו-BLACK המחוייט שהפריטים בו יתומחרו החל מ-99.99 שקל ועד 699 שקל. טווח המידות בליין הזה יהיה רחב יותר, ויעשה בו שימוש בבדי משי, עור, צמר ופשתן. ההבדלים בקולקציות יבואו לידי ביטוי גם בצבעי התוויות. בכך קסטרו נעשית יעילה יותר ואף דומה יותר לרשתות בינלאומיות כמו H&M וזארה, שגם להן תת קולקציות מובחנות.

 

"BLACK יגיע ל-30% מהמכירות שלנו", צופה רוטר. "ואנחנו מקווים שהוא יהיה מנוע צמיחה רציני ותוספת אמיתית למכירות ולדעתי נצליח למכור יותר מקודם. אני צופה שזו תהיה קפיצה מאוד משמעותית ביכולת שלנו להתמודד מול השוק, שהופך להיות תחרותי יותר ויותר. יש לנו מחויבות להיות התשובה הישראלית למתחרים הבינלאומיים.

 

"הליין מיועד לאותו קהל מטרה בוגר יותר שכבר קונה בקסטרו, בגילאי 35-24, אך מחפש פתרונות למקום העבודה במקום אחר. אנחנו גם מצפים שהוא יביא לקסטרו קהל נוסף של נשות ואנשי עסקים צעירים, שלא נכנס לקסטרו קודם לכן, כי הוא צריך לבוש מחויט יותר לעבודה".

 

"לא נתפשר על איכות בג'ינס"

קסטרו, שמתפעלת 144 חנויות, תשקיע למעלה מ-50 מיליון שקל בפיתוח הקו המחויט ובחידוש והרחבת חנויות שיכילו אותו. במהלך 2012 קסטרו תפתח 12 חנויות חדשות ועד פסח תרחיב ותחדש חמש חנויות לשטחים של 600-400 מ"ר, ביניהן החנויות בקניון רמת אביב, הקניון הגדול בפ"ת וקניון מלחה בירושלים. לפי הערכות בענף מדובר בסך השקעה של כ-100 מיליון שקל. לאחרונה, הרשת גם התחדשה בדוגמנית בית נוספת: לירז דרור.

 

אין ספק שכניסת הרשתות הבינלאומיות דוחפת את קסטרו להתרחב ולהשתפר. למרות התחזיות הסגריריות לקראת בואה של H&M ארצה, לקסטרו היתה עדנה גדולה מאז. מחזור המכירות שלה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2011 הסתכם ב 467.5 מיליון שקל, גידול של 5.1%. רוטר צופה שהמותג הוותיק יעמוד גם בהוריקן המותגים הבינלאומי הנוכחי שעומד לפקוד את קניוני ארצנו.

 

"הלקוחות יעריכו אותנו על זה שאנחנו ישראלים, טובים יותר ואופנתיים יותר", אמר. "אנחנו כבר יודעים להתמודד עם שוק תחרותי מאוד, כמעט רווי, שוק שנכנסים אליו ענקים בינלאומיים, זה המגרש הביתי שלנו וזה היתרון של קסטרו. שוק האופנה נכנס לתחרות מאוד אגרסיבית כבר ב-1992 והצרכן הוא זה שנהנה מהיצע מטורף, אנחנו לא יכולים להישאר רק עם מותגים זרים והצרכן הישראלי מעריך את הישראליות שלנו".

   

הולכת להיות לכם תחרות בג'ינס .

 

"עם מי"?

 

עם אמריקן איגל, הם טוענים שימכרו ג'ינס במחירים נמוכים.

 

"נהיה מאוד אטרקטיביים במחירי הג'ינס, והקונים ימצאו מענה למחיר באיכות של קסטרו. אנחנו לא מתפשרים על איכות, אני לא יודע לעשות מוצר לא איכותי".

 

גאפ נקנתה על-ידי זכיינית זארה בישראל. מנגו עומדת למכירה. תקנו?

 

"לא נקנה רשת נוספת כל עוד אנחנו יכולים למצוא את הצמיחה בתוך המותג, כך שזה לא עומד על הפרק. אנחנו לא חברת אחזקות אנחנו אנשי אופנה. אם נחליט בעתיד להוסיף לעסק ניהול רשתות קמעונאיות, נלך על משהו שונה ממנגו כי היא דומה מדי לקסטרו. מי שחושב שכולם ירוויחו מלהביא רשתות בינלאמיות לישראל, חי בלה לה לנד".

   

יש עלייה במספר הקונים בקסטרו בקניון עזריאלי הודות ל-forever 21? 

 

"יש עלייה, בדיוק כמו שהיה עם H&M, זה טבעי, אבל זו תמיד תקופה קצרה. אנחנו מעדיפים שיבואו אלינו, לקסטרו, ולא שנהנה מלקוחות שמגיעים לקניון בגלל מותגים אחרים. לכן אנחנו בודקים את השוק כל הזמן, ואנחנו חושבים שהצעד הזה הוא קפיצה משמעותית שתחזק את כל קסטרו כמותג ויתן לה גושפנקא רשמית לאיכות".

 

"זה לא הזמן להיות בשוק האירופי"

קסטרו עדיין מתאוששת מסגירת חנויותיה ברוסיה וגרמניה, ומצויה בשלבים אחרונים של מכירת חנויות דיוה האחרונות, רשת האקססוריז שלה שחוסלה גם היא. "הבנו שאקססוריז לא מחזיק חנות נפרדת", מסביר רוטר. 

 

"אנחנו צריכים להתמקד כדי לפרוץ קדימה וכרגע אנחנו מתמקדים בקסטרו ובישראל. אני לא פוסל את האפשרות לחזור לחו"ל, אבל השוק באירופה לא במצב טוב. זה לא בדיוק הזמן לחדור אליו, החורף האירופים סבלו מירידה בביקושים והם עוד לא הגיעו לקו התחתון. אני שמח שיצאנו מאירופה ברבעון הראשון, כי היינו סובלים יותר השנה. אבל את זה אני יודע רק עכשיו, בזמנו היססתי". 

 

יש כל כך הרבה קניונים ומרכזי קניות היום. אם פותחים חנות בכל מרכז שנפתח, זה לא גורם לקניבליזציה?

 

"קיימת קניבליזציה אך נפתחים מרכזי קניות חדשים יותר, מודרניים יותר ולא נתעלם מזה. בחלק מהמקרים זה מצדיק פתיחת חנות נוספת באיזור רווי. אנחנו פותחים חנות בעיר ימים בנתניה ויש לנו כבר חנויות בקניון השרון וביג פולג, אבל כשנפתח קניון כזה יפה אנחנו רוצים להיות בו.

 

"יש לנו חנות ב-G כפר-סבא וגם בקניון ערים, אז בהתחלה נפגענו שם, שיפצנו את החנויות ושתיהן עובדות עכשיו מצויין. יחד עם זאת אנחנו בוחנים כל מיקום וחושבים שלא צריך להישאר בכל מקום".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
גבי רוטר. השוק תחרותי יותר ויותר
צילום: דודי חסון
קסטרו BLACK. פתרונות למקום העבודה
צילום: דודי חסון
קסטרו BLACK. "הצרכן נהנה מהיצע מטורף"
צילום: דודי חסון
קסטרו BLACK. חנויות יורחבו עבור הליין החדש
צילום: דודי חסון
קסטרו BLACK. גם משי ופשתן
צילום: דודי חסון
מומלצים