שתף קטע נבחר

אופנה: מועדוני לקוחות חדשים. שווה להצטרף?

גאפ, מנגו, מגה ספורט ושילב השיקו ממש עכשיו כרטיסי מועדון. בדקנו את היתרונות והחסרונות של כל אחד. אלו כרטיסים כדאי לקנות ביומיים הקרובים, אלו הנחות מקבלים, מי מציע סיילים מוקדמים לחברים, ומי משתמש בשיטת הנקודות שעבר זמנה

<< "פייסבוק זה מועדון הלקוחות החדש"

 

ארבעה מועדוני לקוחות חדשים קמו בישראל בשבועיים האחרונים, ואנחנו פה כדי לבדוק מה הם מציעים. מנגו, גאפ, מגה ספורט ושילב הצטרפו לטרנד, וגם הן רוצות שנכניס אותן לאיזור גדוש הפלסטיקים שבארנק.

 

אלברט הרוש, מנכ"ל חברת טקטיקום, שבונה מועדוני לקוחות ורווחה, מסביר מה יוצא להן מזה. "זה יוצר חוג לקוחות נאמן, מאפשר ללמוד את הרגלי הקנייה של הלקוח, וכך להשיג תוצאות מעולות במכירות", הוא אומר.

 

"מועדון לקוחות מאפשר פילוח מדויק של לקוחות - ואז כל מבצע הוא פצצה. יותר צרכנים מגיעים כך לרשת, כל מחשבה שנייה שלהם על מוצר בתחומך היא עלייך, והצרכן ילך אלייך, כי הוא יודע שאצלך יש לו הטבה. התוצאה היא הגדלת סל הקניות, כי פעם הוא היה קונה בכמה מקומות, ועכשיו הוא קונה הכל אצלך". 

 

המבחן האמיתי: אם הלקוח מחדש את הכרטיס

לאחרונה, הרוש סייע להקים את מועדון הלקוחות של מגה ספורט, אבל גם הוא יודע שהקסם שבחידוש פג מהר מאוד. "מועדוני לקוחות הצליחו רק אם עברו את מבחן השנה השנייה", הוא מסביר.

 

"המבחן האמיתי של המועדון, זה אם הלקוח חידש את הכרטיס אחרי שנה. מועדוני לקוחות מתאימים רק לרשתות מוכרות עם פריסת סניפים רחבה, לא לרשתות של קנייה חד פעמית. והיתה גם למידה בדרך - מועדוני לקוחות ותיקים הפכו את הכרטיס שלהם למנוע קנייה במספר רשתות, או כזה שמעניק הנחות במגוון תחומים. הם גם זנחו מנהגים מקרטעים כמו צבירת נקודות או כוכבים. כולם עברו להנחות רחבות וקשובות לצרכי הלקוח. לצבור נקודות זה מעייף את הלקוחות, והאפקט של זה מתמסמס מהר".

 

למה כולם גובים כסף על הכרטיס?

 

"אם יתנו לך כרטיס בחינם, יתכן שתוציאי אותו מהארנק, ויתכן שלא. אם שילמת עליו - תרצי לסדר אותם, לקנות כמה שיותר בהנחות  כדי לא לצאת פראיירית.

 

"אבל ככל שהצרכן מסדר את הרשת יותר - כך המועדון יותר מצליח, וככל ששילמת יותר כך תרצה לקנות יותר. צרכן שאומר 'אני אראה להם מה זה ואקנה בכל המבצעים' - זו הצלחה של מועדון. קניות רבות זה טוב למועדון".

 

למה כרטיסים מסוימים נותנים החזר על דמי הקנייה רק בחודש העוקב?

 

"כדי למשוך חזרה את הלקוח לחנות. אבל זו לא בהכרח שיטה טובה. מימוש בקנייה הבאה טוב יותר. הרי אם יש לך הטבות טובות, הלקוח יקנה שוב גם בחודש הבא".

   

מנגו - MANGO CLUB

כמה הוא עולה ומתי מקבלים החזר מלא על העלות? בחנות מנגו בקניון ארנה, ביקשו מאיתנו 69 שקל. "הכרטיס מוטען במיידי באותו סכום לקנייה בחודש הבא", אמרה המוכרת. כיוון שהחודש הבא נמצא ממש מעבר לפינה, 1 באפריל נופל על יום שישי, ההתנייה הזאת הפוכת לפחות מעצבנת.

 

אפשר לעשות כרטיס בלי לקנות ברשת? כן.

 

מה הוא נותן? הנחות של 8%-25% על 70% מהפריטים ברשת, 35% הנחה ביום ההולדת, והזמנה למכירה מוקדמת לחברי מועדון - לפני כולם. דוגמא: שמלת כפתורים שעולה 269.9 שקל, תעלה לחברי המועדון 239.9 שקל.

  

יש צבירת נקודות? כן, רק שכאן קורים לזה עלית קלאב. חברי מועדון שיצברו קניות בסך 1,800 שקל ומעלה במהלך השנה, ישודרגו למועדון הפרימיום 'ELIT CLUB' ויקבלו מתנה בשווי 180 שקל - 10% מהקנייה השנתית, או פחות אם קניתם ביותר מ-1,800 שקל.

 

חסרונות: ההחזר על התשלום הראשני מגיע רק בחודש הבא, והכרטיס לא תקף בחנויות הרשת בחו"ל.

  

הרשת מוסרת: "מדובר במועדון הלקוחות הראשון בעולם של הרשת הספרדית. אם יצליח כאן, אולי יועתק לשאר העולם". 

 

גאפ

כמה זה עולה? 69 שקל, מקבלים שובר של 69 שקל החזר, אותו אפשר לממש רק בקנייה בחודש העוקב. החודש הבא, אפריל, נופל על ביום שישי הקרוב.

 

הטבות: המוכרת בחנות בקניון עזריאלי, הבטיחה הנחה של 35% ביום ההולדת, הנחות קבועות של אחוזים בודדים עד עשרות אחוזים, וסייל מקדים לחברי מועדון, שיימשך עד 2 באפריל: 2 + 1 כל המחלקות.

 

יש צבירת נקודות? כן. קניה מצטברת שנתית של 2,400 שקל, תשדרג אתכם למועדון GAP VIP, במסגרתו תקבלו 10% משווי הקנייה השנתית - 240 שקל מתנה.

 

חסרונות: הכרטיס לא תקף בחו"ל, שם שוכנים המבצעים השווים באמת.

 

מהרשת נמסר כי "הכרטיס הנו כרטיס מקומי המקנה הטבות לחנויות הרשת בישראל בלבד. במדינות אחרות פועלים מועדוני לקוחות מקומיים אחרים בפורמטים דומים.

 

"פתחנו מועדון לקוחות כדי למנף את ההצלחה של המותג בישראל, ולחזק את הקשר עם קהל הצרכנים של המותג. אנו מעוניינים להגדיל את האופציות העומדות בפני הלקוחות, ולתת ללקוח המתמיד הטבות ברוח המותג, וכמובן להגדיל את סל הקנייה".

 

מגה ספורט

על מה המבצעים? מותגים כמו נייקי, אדידס, דיאדורה, סאקוני, אולסטאר, סקצ'רס ואחרים.

 

כמה משלמים? 69 שקל דמי רישום, ו-100 שקל מתנה לקנייה הבאה ברשת. כלומר החזר + 40 שקל מתנה. פה אין צורך לחכות לחודש הבא. את הקנייה הבאה אפשר לערוך באותו היום.

 

הטבות:  חוץ מהחזר מלא על דמי הרישום + 40 שקל מתנה, חבר המועדון יקבל גם 50 שקל מתנה ביום ההולדת.. המועדון יציע באופן חודשי סל משתנה של כ-100 פריטים משלל המותגים הנמכרים ברשת בהנחות של 20%-50%. את ההנחות אפשר לקבל כבר בקנייה הראשונה.

 

חיסרון: ההנחות לחברי מועדון הן על סל של מוצרים, ולא על כל המוצרים שנמכרים בחנות.

 

גולן סימנטוב, מנכ"ל מגה ספורט: "ההחלטה האסטרטגית להקים מועדון לקוחות היא מהלך מתבקש לרשת בסדר גודל של מגה ספורט, עם פריסת סניפים רחבה שעומדת היום על 40 סניפים מצפון עד דרום, וכמובן מהרצון לתגמל את לקוחותינו הנאמנים במבצעים בלעדיים, ולהעביר להם מידע ראשוני על השקות וימי מכירה בלעדיים לחברי המועדון. בכוונתנו להגיע בשנת הפעילות הראשונה של המועדון ל-100,000 לקוחות רשומים".

 

שילב

פה מדובר בכרטיס מועדון חדש, שקם על חורבות הישן, וקהל המטרה שלו הוא נשים בהריון, או מיד אחרי לידה.

 

כמה זה עולה? 50 שקל. החזר מלא בחודש שאחרי ההצטרפות + 20 שקל מתנה. כרטיס חבר VIP עם תמונה של התינוק - יעלה יותר. חברי מועדון נוכחיים יקבלו 25% הנחה.

 

הטבות: הכרטיס יספק 10% הנחה במחלקת האופנה, 5% על צעצועים ומוצרי בטיחות, ו-3% על ריהוט ועגלות. ההורים יקבלו דיוור ובו הנחות על מוצרים המתאימים לשלב ההתפתחותי של הילד. בחודש השני, למשל, בו התינוק מגלה את ידיו, הרשת תציע להורים 30% הנחה על רעשני טייני לאב. בחודש רביעי, בו ישנו מעבר הדרגתי לאכילת מוצרים, הרשת תציע 50% הנחה על אביזרי האכלה של שילב (מוגבל עד 3 פריטים). ביום ההולדת הראשון, תינתן מתנה לילד - שובר בשווי 50 שקל.

 

צבירת נקודות: הנקודות שיצברו בכל קנייה ניתנות למימוש בכסף, כשכל נקודה שווה שקל. הכרטיס

 

חיסרון: המועדון יושק רק ב-1 באפריל, ותצטרכו לחכות למאי עבור החזר שווי הכרטיס.


פורסם לראשונה 29/03/2011 19:14

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
קנו עכשיו, אפריל זה עוד יומיים
כדי להיכנס למועדון ה-VIP, תשלמו 2,400 שקל
החזר + 40 שקל מתנה. מגה ספורט
עדיין צוברים נקודות. שילב
צילום: ג'ני לוי
מומלצים