שתף קטע נבחר

חיים בסכנה: אל תתעסקו עם מאגיה שחורה

אנשים רבים, השרויים בכאבי הנפש, פונים לאנשי רוח ומיסטיקה כדי למצוא מזור למצוקותיהם ואלו מייעצים כיצד לנהוג על מנת לקבל את משאלת הלב. יצחק אהרון מזהיר מפני מעשי מאגיה שחורה ומסביר איך בכל זאת אפשר לרפא לב שבור, לשקם עסק או לצאת ממצוקה

דחף מהותי באדם הוא תכונת הסקרנות, היא זו הדוחפת לשאוף לדעת "מה למעלה ומה למטה, מה לפניך ומה לאחור" (משנה חגיגה ב, א). האדם צמא לדעת האם יש דרך לפרוץ את הגבולות המצומצמים של ההוויה שבה הוא חי ולגלות האם קיימת מציאות מקבילה לשלנו, בה נוכל להיעזר על מנת לייעל את איכות חיינו ולהגביה את מזלנו.

 

  • ההורוסקופ השבועי
  • זה עניין של הרגל: האמת על בגידות
  • לב שבור: הכישוף להחזרת האהבה
  • אל תשחית לשווא: תיקון זרע לבטלה

     

    האדם, הכבול בכבלי ההווה, מתאווה לדעת מה צופן לו העתיד ואילו חיים יהיו לו – טובים או חלילה שלא, האם ימצא זיווג ויקים משפחה, האם יהיה בעל שפע וממון וכיצד יתנהלו חייו? בדורנו רבים האנשים השרויים בכאבי הנפש ומבקשים סיוע ומזור למצוקותיהם. הם פונים לאנשי רוח ומיסטיקה המייעצים כיצד לנהוג על מנת לקבל את משאלת הלב ולשיטתם המטרה מקדשת את האמצעים.

     

    חשוב שתדעו כי לא כל הפתרונות המוצעים לכם מקורם בחכמת הקבלה ושורשם בקדושה ובטהרה ולאמתו של דבר אינכם יודעים, אך רבים מהם אף עוסקים בכשפים וטומאה וקצרה הדרך להרס ולחורבן בחיי האדם.

     

    שיטה בה המטרה מקדשת את האמצעים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    שיטה בה המטרה מקדשת את האמצעים(צילום: shutterstock)

    אך מה יעשה אדם שכבר הלך ושאל ונאמר לו כי לפי מזלו הזיווג שלו מתעכב, שצפוי לו הפסד כספי או שחלילה הוא עלול ליפול למשכב? האם עליו לחשוש או שמא להתעלם?

     

    לחשוש או להתעלם?

    להלכה נפסק ב'שולחן ערוך' (יורה דעה, קעט, א-ב) כרמב"ן: "אין שואלים בחוזים בכוכבים ולא בגורלות", משום שנאמר "תמים תהיה עם ד' אלקיך" וכל שכן שאסור לשאול בקוסמים ובמכשפים. ש"אין לחקור אחר זה, משום תמים תהיה".

     

    אם כן, נפסק להלכה שיהודי לא ישאל ולא יפנה למקורות שאין בהם קדושה, אך אם ראה או שמע על דבר לא טוב שצפוי לקרות בעתיד, טוב יעשה אם ישאל מומחה בקבלה כיצד לנהוג והאם בכלל יש בנאמר לו אמת.

     

    יובן למעיין בנאמר, כי בניגוד לחוכמת הקבלה אשר עוסקת בטהרה מוחלטת ומציעה שלל פתרונות נפלאים לבעיות שונות - אהבה וזוגיות, משבר בפרנסה, כשפים ועין הרע -  עולם הכשפים ביסודו הוא מעשי ידי אדם שכופה את רצונו על סביבתו באמצעים לא כשרים ובדרך זו מעתיק את הדגש מן האל לאדם ומדמה אותו לבעל כוחות עליונים. מכאן שהעוסקים בדבר קוראים תגר על ריבונותו של האל בעולם.

     

    המאגיה עוסקת בקשר שבין עולם החיים ועולם המתים. בדרך של לחשים, השבעות, חיזוי וניחוש העתיד וטקסים פולחניים שונים. בכל תרבויות המזרח הקדמון הייתה למאגיה השחורה השפעה ישירה על אורחות החיים. באותן תקופות רבים השתיתו את הנהגותיהם בהסתמך על דברי המכשפים, שלהם יוחס להם מעמד חברתי מכובד.

     

    יש דרך אחרת לרפא לב שבור ולצאת ממצוקה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    יש דרך אחרת לרפא לב שבור ולצאת ממצוקה(צילום: shutterstock)

    יובן כי המאגיה השחורה נועדה במקורה לעובדי אלילים, אשר בדרך זו מצאו ביטוי לצרכים אנושיים בסיסיים. היהדות שוללת לחלוטין את המאגיה והכישוף ומזהה אותם עם עבודה זרה. היא אוסרת על שימוש בתכנים פולחניים אסורים שמקורם בטומאה, השוללים את ההכרה באל אחד ושנועדו להכפפת חוקיות הבריאה לתועלתו של האדם.

     

    שהרי כבר נאמר כי טומאת הכישוף והחיזוי הם "תועבות הגויים" (שמות כ"ב). הרשימה המלאה והמקיפה ביותר במקרא של סוגי הכשפים האסורים מובאת בספר דברים (י"ח): "מעביר בנו ובתו באש, קוסם קסמים, מעונן ומנחש ומכשף וחובר חבר ושואל אוב וידעוני ודורש אל המתים".

     

    כוח רוחני ליחידי סגולה

    בתורה נקראים סוגי המכשפים בשמות: "חרטומים, אשפים, מכשפים וכשדים" ( דניאל ב'). היהדות רואה את הבורא כשליט יחידי על כל הכוחות בעולם ואף אדם אינו יכול להשפיע במעשיו על רצונו. עם זאת, לעיתים מעניק הקב"ה ליחידי סגולה ראויים כוח רוחני גבוה על מנת להוכיח את גדולתו בעולם. כשם שעשה למשה בהפיכת מטהו לנחש ובהשבתו למצבו הטבעי, בהטלת צרעת ביד – ובריפויה ועוד אותות ומופתים רבים שמבצעים נבחרי ה', במצוות ה'.

     

    מנקודת מבטה של הקבלה כל נושא המאגיה השחורה מעיד על כפירה ואמונת שקר. חכמי הקבלה מציינים כי הן אלו העוסקים בדבר והן אלה הפונים אליהם עלולים לשלם מחיר כבד מנשוא, לעיתים עד סכנת חיים ממש.

     

    בין המתנגדים הבולטים לעניין זה היו ענקי הקבלה האר"י הקדוש, רבי שמעון בר יוחאי, רבי נחמן ועוד מקובלים רבים. לגרסתם, יש לדעת כי כל פעולה רוחנית בדרך טמאה טומנת בחובה מחיר גבוה, אותו האדם עלול לשלם.

     

    לסיכום, למדנו שקיימת סתירה מהותית בין עולם הקבלה הטהור והקדוש, המסוגל לסייע לאדם בכל הקשיים הפוקדים אותו, ובין עולם הכישוף והטומאה שעלול לגבות מחיר כבד מאלה הבאים בשעריו. המזל אינו אלא תנאי הפתיחה אותו קיבל האדם בבואו לעולם – הן במה שנוגע לתכונותיו והן בנוגע לעתידו.

     

    אולם, הבחירה כיצד לשנות ולשפר את איכות החיים והמזל נתונה ביד האדם. כל הדורשים עצות ופתרונות, מכל הבא ליד ממי שמציג עצמו כאיש רוח, עתידים לסבול ולהתייסר על כך ולדאבוני, קיימים מתחזים רבים המציגים עצמם כאנשי קבלה ומיסטיקה בעלי שם, המעניקים פתרונות לא ראויים ולא אחראיים לאלה המבקשים בעצתם.

     

    התכנים אליהם נחשף מרבית הציבור אינם אלא אוסף פרפראות וחידודי לשון, שאינם קרובים ולו במעט לתורת הקבלה. אותם "מקובלים" מעמידים פנים כאילו הצילו נפשות רבות וכי יש באמתחתם סודות פלאיים לשינוי גורלות. בשל חוסר בקיאותם הם אינם מודעים, במקרה הטוב, לכך שהפתרון שאותו הם מציעים אינו אלא מאגיה שחורה. אך במקרה הרע, הם מציגים אותו כסגולה טהורה מתורת הקבלה.

     

    קורא יקר דע כי ישנן דרכים קבליות טהורות לפתרון בעיות בזיווג, אהבה, פרנסה ועוד, שהן בדוקות ומוכחות וכי בכוחן להשפיע אף יותר מכל מעשה כשפים כלשהוא - הואיל ובסופו של יום מדובר בעליונות הנצחית של הקב"ה למול האדם.

     

    יצחק אהרון, "חכמה ", מרכז לקבלה


  •  

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    איך יוצאים מהאפלה?
    צילום: shutterstock
    צילום:  יצחק אהרון
    יצחק אהרון
    צילום: יצחק אהרון
    מומלצים