מבחן ארוך טווח: TGB X-Motion 250 (ב')
לאחר שימוש של כחודש וצבירת כ-700 קילומטר ראשונים, מדווחים מספר בוחנים על התרשמותם מהקטנוע החדש
לפני כחודש ימים קלטנו למבחן ארוך טווח את האיקס-מושן 250 של TGB, המגיע לארץ על-ידי ד.ל.ב מוטוספורט היבואנית. ולאחר 700 ק"מ במגוון כבישים ושימושים ועל-ידי מספר בוחנים, אפשר כבר לדבר (מעט) על יכולת דינמית והתרשמות ראשונית.
- מבחן ארוך טווח: פרק א
שימושיות: ציון טוב על איכות החיים במושב הגדול, אשר התגלה כנוח ותומך. גם מרווח הרגליים טוב, כולל אצל רוכבים גבוהים משמעותית מהממוצע. חלל האחסון תחת המושב מכיל שתי קסדות מלאות כמובטח, אך הצלחנו לדחוס בו גם מעיל עור. תא הכפפות קטן ואינו מתוכנן כראוי, שכן בעת פתיחתו עלולים חפצים קטנים שאוחסנו בו - ליפול. גם וו תליה לתיק-שקיות חסר לנו. לעומת זאת, הגנת הרוח טובה תודות למגן הגבוה אשר מונע גם מהארוכים שברוכבים רעשים בקסדה ומערבולות רוח. חבל רק שבסל"ד גבוה מורגשות רעידות קלות, הפוגמות בתמונת המראות הטובה בדרך כלל.
ביצועים: המנוע מייצר כוח יעיל במגוון מצבים. הזינוק מעמידה, כמו-גם תאוצות הביניים, טובים למדי. בין היתר תודות לוואריאטור מעולה. לא פלא אגב, שכן TGB הוא גדול יצרני הוואריאטורים בעולם. בתמרונים צפופים בתוך העיר קל מאוד לשלוט בכלי בעזרת המצערת, ובמקביל ניתן להאיץ למהירויות גבוהות בהתאם לממדי הרוכב. התנהגות הכביש טובה, התגובות זריזות לפקודות ההיגוי תודות למתלים בעלי כיול נוקשה יחסית, אך המחיר הוא בנוחות בינונית בלבד על מהמורות - גם אם אלה אינן מוציאות את הקטנוע משלוותו.
אמינות-צריכת דלק: אחרי 700 ק"מ בלבד לא ציפינו לבעיות אמינות כלשהן, וגם לא נתקלנו בכאלה. תצרוכת הדלק הממוצעת (מרבית המרחק נצבר בעיר) עמדה על 26.5 ק"מ לליטר, עם 11 ליטר במיכל מדובר בטווח של 291 קילומטר בין תדלוקים. אגב, חשוב להזכיר כי מחיר המבצע של 24,400 שקל, הפך ל"מחיר מחירון" של 26 אלף שקלים ללא הוצאות רישוי. עוד כדאי להזכיר כי אנחנו עדיין לפני טיפול 1,000 המיועד לסיום ההרצה.
השתתף במבחן: רן ציוני