מבחן ארוך טווח: TGB X-Motion 250
קטנועי TGB הטאיוואנים חוזרים לישראל, הפעם עם הגב החזק של ד.ל.ב, יבואנית אופנועי ק.ט.מ ובטה. אתר דו"גרי יעביד אותו בפרך במשך חצי שנה, וידווח על הממצאים. פרק ראשון
יצרן הקטנועים והרכיבים הטאיוואני TGB נוסד עוד בשנות ה-60, כאשר עיקר התמחותו היא מערכות תמסורת (ואריאטור) המותקנות ברבים מקטנועי העולם, אך לא רק. שכן היצרן משווק מספר דגמי קטנועים תחת שמו. בשנות ה-90 של המאה הקודמת הגיע המותג לראשונה לישראל, ומאז נעשו מספר ניסיונות להפוך אותו לחלק בלתי נפרד מהשוק המקומי, ללא הצלחה גדולה. כך גם בפעם האחרונה, לפני מספר שנים (2011).
אלא שבניגוד לעבר, הניסיון הנוכחי להחדרת TGB לשוק הקטנועים הישראלי והפיכתו לשחקן מרכזי בעולם הדו-גלגלי, מתבצע על-ידי יבואן גדול ומנוסה - ד.ל.ב מוטורספורט, מחזיק זיכיון השיווק של הכלים הדו-גלגליים של יצרניות האופנועים ק.ט.מ ובטה. כעת החלטנו לקחת כלי דו-גלגלי אחד כדי להתרשם לא רק מדגם חדש, אלא גם מהשירות שמציע היבואן העדכני.
פגישה ראשונה
הבחירה נפלה על קטנוע ה"מנהלים" איקס מושן 250 (24,400 שקלים), אשר יובא בעבר לישראל אך לנו לא הזדמן להתרשם ממנו. והוא נראה טוב, עם עיצוב בהשראת ימאהה איקס-מקס, כפי שתוכלו לראות בתמונות המצורפות. המדרס גדול ונוח אך לא שטוח לחלוטין, רגליות המורכב מתקפלות, המושב מדורג ורחב ומתחתיו שטח אחסון שאמור להכיל שתי קסדות, בנוסף לשני תאים לחפצים קטנים ושקע 12v. לוח השעונים דיגיטלי, המשקף גבוה יחסית ומלפנים צמד יחידות תאורה.
יחידת המנוע כוללת צילינדר בודד בנפח 249.4 סמ"ק בקירור נוזל, עם הזרקת דלק והספק מרבי של 24 כ"ס. יש כאן מזלג טלסקופי מלפנים וצמד בולמי זעזועים מתכווננים לעומס קפיץ מאחור. על הבלימה אמונים דיסק קדמי ואחורי. החישוקים במידות מודרניות למהדרין - "14 מלפנים ו-"13 מאחור. המשקל עומד על 194 ק"ג, קיבולת מיכל הדלק היא 11 ליטר וגובה המושב 790 מ"מ.
עד כאן התרשמות ממש ראשונית וסטטית, בהתאם לזו שערכנו על הכלי במעמד המסירה. מעתה והלאה נדווח לכם מדי פעם על ביצועיו של הקטנוע, עד כמה מספקת רמת האבזור שלו, האם הוא נוח והיכן, נבדוק את מידת השימושיות שהוא מציע ונדווח על הוצאות תחזוקה ודלק. וכמובן - נדאג לספר לכם על כל התפתחות לא מתוכננת בחיים המשותפים שלנו איתו, במהלך חצי השנה הקרובה.