שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    לראשונה: ב.מ.וו היברידית נטענת משקע חשמל
    טכנולוגיית מותג החשמליות "i" של ב.מ.וו, מגיעה לראשונה לדגמי המותג העיקרי: קבלו את ה-xDrive40e ההיברידי שמבוסס על ה-X5

    ב.מ.וו חשפה מכונית כלאיים נטענת משקע חשמלי ראשונה בתולדותיה. וליתר דיוק - זו פעם ראשונה בה גרסה כזו מוצעת בדגם שאינו משויך למותג החשמליות "i" של ב.מ.וו.

     

     

     

    הדגם החדש, X5 xDrive40e, מציע שילוב בין מנוע טורבו-בנזין לבין מנוע חשמלי שנטען גם משקע חשמלי ומציע טווח נסיעה תיאורטי של 31 ק"מ בלי בנזין. טעינת המצברים תארוך שלוש שעות ו-50 דקות משקע ביתי, או שעתיים ו-45 דקות בעזרת עמדת טעינה מהירה (16 אמפר, 230 וולט). למצברי הליתיום-יון של ה-xDrive40e קיבולת של תשעה קילו-וואט שעה.

     

     

    דגם הכלאיים החדש זהה בעיצובו ל-X5 רגיל, למעט שינויים קוסמטיים קלילים ודלתית הטעינה בכנף הקדמית בצד הנהג. מידותיו זהות אף הן - אורך של 489 ס"מ, רוחב של 194 ס"מ, גובה של 176 ס"מ ובסיס גלגלים של 293 ס"מ. לרכב משקל עצמי גבוה משמעותית מ-X5 רגיל - 2,230 ק"ג, לעומת 2,105 ק"ג לגרסת בנזין מקבילת הספק (xDrive35i עם 306 כ"ס). כמו כן, הוא מציע נפח תא מטען קטן מ-X5 רגיל ב-150 ליטר - 500 לעומת 650 בדגם הרגיל.

     

     

    מנוע הבנזין של הדגם הוא יחידת ה-2.0 ליטר המוכרת של ב.מ.וו, עם ארבעה צילינדרים, טורבו, 245 כ"ס ו-35.7 קג"מ ב-1,250 סל"ד. אליו מצטרף מנוע חשמלי הממוקם בסמוך לתיבת השמונה הילוכים האוטומטית, ומספק 75 כ"ס ו-25.5 קג"מ (עד 113 כ"ס באופן רגעי). בסך הכל, הספק המערכת עומד על 313 כ"ס, מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.8 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 210 קמ"ש. במצב חשמלי, המהירות המרבית מוגבלת ל-120 קמ"ש, וב.מ.וו לא מציינת כמה זמן אורכת האצה ל-100 בלי בנזין.

     

     

    תצרוכת הדלק של הדגם במסלול התקינה האירופית עומדת על 30.3 ק"מ לליטר בממוצע. ב.מ.וו מעריכה כי מי שינהג בתנאי אמת בין 50 ל-60 ק"מ ביום

    בלי לטעון את המצברים באמצע, ישיג תצרוכת דלק של 15.4 ק"מ לליטר. שימוש במלוא טווח הנסיעה של הדגם - בנזין וחשמל - יניב תצרוכת דלק של 9.0 ק"מ לליטר בקירוב.

     

    עדיין לא ידוע אם יגיע לישראל

    ב.מ.וו לא מפרסמת בשלב זה את תג המחיר של ה-X5 xDrive40e. הדגם החדש ייוצר לצד יתר גרסאות ה-X5, כמו גם ה-X4 ,X3 ו-X6, במפעל ב.מ.וו בדרום קרוליינה, ארה"ב. מחברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו לישראל, נמסר כי עדיין לא ידוע האם דגם זה ישווק אצלנו, וכי הנושא נמצא בבחינה.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "לראשונה: ב.מ.וו היברידית נטענת משקע חשמל"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים