שתף קטע נבחר
 

"הצפיות בווידאו גדלו - אבל ההכנסות לא"

מנכ"ל ynet בכנס "ארטימדיה": "היום לא ישקיעו 4-5 מיליון שקלים בייצור סדרה אינטרנטית. בפועל, כל אחד מהאתרים מנסה לרכוב על השוטף עם חריגות מסוימות, ולעשות מזה וידיאו". במסגרת פאנל מיוחד בכנס הסכימו מנהלי האתרים בישראל: ראוי לקבל החזר על ההשקעה שבהפקות הוידאו

"ההשקעות בוידאו הולכות וגדלות - אולם ההכנסות לא גדלות באותו הקצב", כך אמר היום מנכ"ל ynet אבי בן טל, במסגרת כנס שערכה חברת "ארטימדיה", רשת פרסום פרוגרמטית לתכני וידיאו. לצידו נטלו חלק בכנס בכירים בתעשיית הפרסום המקומית ומנכ"לי האתרים המובילים בישראל, ביניהם אילן ישועה, מנכ״ל וואלה, אורי רוזן, מנכ״ל מאקו, ויואב הלדמן, מנכ״ל נענע. מנכ"לי האתרים היו אחידי דעים, שיש לקבל החזר על ההשקעה הכרוכה בפרסום בוידאו.

 

כתבות נוספות בערוץ המדיה

 

בן טל הסביר לנוכחים על פלטפורמת הוידאו של ynet, המותאמת לערוצים השונים באתר, ושיתף אותם בנחיצות שלו מצד אחד, ובעלויות הכבדות והלא שקולות מצד שני. ״הוידאו הוא מנוע צניחה", חרץ. "עלות ייצור הווידיאו עולה עשרת מונים על ייצור טקסט. בכל ייצור וידאו יש קונטרול, מגישים, תחקירנים והפקה. זו אופרציה שונה לגמרי ממה שהאינטרנט הורגל אליו. לצערי צפיות הווידיאו הלכו וגדלו, אבל ההכנסות לא גברו בצידן. רוב הכסף הלך ליוטיוב, ולאחר מכן הוא פנה לפייסבוק, שהפך להיות שחקן דומיננטי בתחום הווידיאו. אני מקווה שבהמשך תהיה קורלציה בין הגידול בצפיות לגידול בהכנסות".

 

שוק של 150-200 מיליון שקל בשנה

בן טל התייחס בדבריו גם לעלות הפקות מקור בעולם האינטרנט הישראלי. "הייתה פה אבולוציה. לפני מספר שנים כל האתרים ניסו לייצר סדרות, כמו הסדרה 'פיני', שהיתה אצלנו. אלא שלדעתי, מאז התפכחנו. אני לא רואה מישהו שהולך להשקיע 4-5 מיליון שקלים בייצור סדרה אינטרנטית. בפועל, כל אחד מהאתרים מנסה לרכוב על השוטף עם חריגות מסוימות, ולעשות מזה וידיאו".

 

אמיר וייס, מנכ״ל חברת הדיגיטל של יוניברסל מקאן, העריך כי שוק הפרסום בווידיאו מגלגל בין 200-150 מיליון שקל בשנה. "האתרים יוטיוב ופייסבוק מחזיקים שני שלישים מהכסף, ואת השאר מחזיקים האתרים הישראליים״, אמר. מכאן דנו המשתתפים באינטרס המשותף של אתרי התוכן המקומיים, להיאבק בענקיות הבינלאומיות באמצעות הפלטפורמה של ארטימדיה.

 

מהנתונים שפורסמו בכנס עלה, כי כיום מוכרת ארטימדיה בלעדית את הפרסום בווידיאו של כמעט כל האתרים בישראל. לפי החברה, יש לה 85% כיסוי מהצפיות און ליין ו-3.5 מיליון משתמשים בחודש. נציגי "ארטימדיה" הסבירו על היכולות הטכנולוגית החדשות, ועל פרסום, המבוסס על מידע ופילוח גולשים, ועל כוונת החברה ליישר קו עם טכנולוגיות הפרסום המתקדמות של גוגל ופייסבוק גם לאתרי התוכן המקומיים. גל תורג׳מן, המשנה למנכ״ל ארטימדיה: ״יש לחברה יתרון שאין לפלטפורמות אחרות, ניתוח הווידיאו. המטרה שלנו היא להחזיר את הכסף לאתרים הישראליים״.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים