שתף קטע נבחר
 

כך תגרמו לעסק שלכם להראות מקצועי וגדול

הסיכויים של עסקים קטנים ובינוניים בישראל לשרוד את שנתם הראשונה הוא קטן מאוד, מה בכל זאת אפשר לעשות כדי להכות בסטטיסטיקה? קבלו 10 שיטות שיגרמו לעסק שלכם להיראות גדול יותר ומקצועי יותר

בשיתוף הוט עסקים

 

אם אתם בעצמו של תהליך פתיחת עסק, או שכבר הקמתם את עסק חלומותיכם, הכתבה הזו מיועדת בדיוק לכם. מרבית העסקים הקטנים והבינוניים בישראל, לא שורדים את שנתם הראשונה, פעמים רבות, הסיבה לכך היא מחסור בידע ניהולי ותכנון לטווח ארוך. על מנת להגדיל את סיכוייו של העסק להצליח ולתפוס תאוצה, כנגד הנתונים, ישנן מספר פעולות טכניות שווה לשקול לבצע.

 

תוכנית עסקית - לשרטט את החזון

פעמים רבות, אנשים המחליטים לפתוח עסק, מגישים חלום אישי או ממסחרים מיומנות מיוחדת שיש להם. "אהבה לנושא מסוים, איננה מספיקה, כאשר רוצים לפתוח עסק, צריך תכנית עסקית מסודרת, המשרטטת את החזון של העסק, מטרותיו ומכמתם את היעדים", סיפרה ל-ynet ד"ר גליה אורן ראש המחלקה לשיווק במסלול האקדמי המכללה למינהל.

שרטטו לכם את החזון שלכם בתכנית עסקית מפורטת (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
שרטטו לכם את החזון שלכם בתכנית עסקית מפורטת(צילום: shutterstock)

"עסקים קטנים הם לב ליבה של הצמיחה והכלכלה הישראלית, בדיוק כמו שמעמד הביניים היא השכבה הצרכנית המשמעותית של הכלכלה. חשוב מאוד שעסקים קטנים יצליחו ולכן חייבת להיות גם לעסק קטן תוכנית עסקית", מסבירה אורן. לעתים, עסקים קטנים אינם שמים את עצמם באותה משבצת של העסקים הגדולים וכך חומקים מבניית מסמך ניהולי המפרט את התמונה העתידית של העסק מכל הבחינות. שווה לכם לבחון ייעוץ כלכלי מסודר עוד בטרם פתיחת העסק.

 

לוגו - מיתוג העסק

מעטים האנשים, שכשחולפת בראשכם מחשבה, הקשורה לאתר פייסבוק או שמא לרשת המזון המהיר מקדולנס, לא משרבבים בדמיונם את הלוגו הכחול של הרשת החברתית, או את האות "M" המפורסמת של רונלד. ובכל זאת, יש בעלי עסקים שתוהים על קנקנו של לוגו לקידום העסק, הרי זה בסך הכל ציור, כשלמעשה הלוגו הוא חלק מהותי באסטרטגיה השיווקית של כל העסק.

 

"הלוגו הינו כרטיס הביקור של העסק ומאפשר לכם להבהיר ללקוח במבט חטוף אחד מה ה-DNA של העסק: תחום העיסוק, קהל יעד שאליו תרצו לפנות, ערכי העסק ועוד. ברגע שאף תשלבו עם הלוגו סיסמה זה יעזור לכם להעביר מסרים אלו בצורה ברורה יותר", אומר מוטי אלבז, מנהל אגף שיווק לקוחות עסקיים בהוט.

 

ב-2016, כאשר התחרות בתחומים רבים גדולה, אחד התפקידים המרכזיים של הלוגו, הוא להבדיל בין העסקים השונים ותכליתם. חשוב לבחור לוגו המייצג בצורה הטובה ביותר את אופי העסק, קחו בחשבון, שהלוגו יהיה חלק מ"אריזה גרפית" שתלווה את העסק במסגרות שונות, אם זה אתר אינטרנט, רשתות חברתיות, כרטיסי ביקור ואפילו שקיות.

 

אתר אינטרנט - תעודת זהות עסקית

תתפלאו, אבל גם בשנת 2016, ישנם עסקים, בייחוד קטנים ובינוניים, שאין ברשותם אתר אינטרנט. למה חשוב שיהיה אתר אינטרנט לעסק קטן? מאחר שזהו נדבך שיווקי נוסף, המאפשר דווקא לעסקים קטנים, לקדם עצמם בעלויות זולות יותר מאשר בפרסום המסורתי.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

תחשבו רגע על עצמכם, מחפשים מסעדה או בעל מקצוע באינטרנט ולא מוצאים אתר מסודר ומרשים. כיום, קיימות פלטפורמות נוחות ומתקדמות לבניית אתרים, שעוזרת לבעל עסק משלב האפיון של האתר, הנראות ואפילו גביית תשלום באינטרנט אם יש צורך. אתר אינטרנט, הוא המקבילה המתקדמת לתעודת זהות של העסק, כלל שיראה רציני ומעמיק, כך הגולשים, הלוא הם לקוחות אופציונאליים, יתרשמו מהעסק.

 

נוכחות ברשתות החברתיות - יכולת חשיפה גבוהה

תפקידו של מנהל רשתות חברתיות, בעסקים מסוימים, הוא לייעץ ולנהל את עמוד הפייסבוק, חשבון האינסטרם ולפעמים אף טוויטר, אם יש בכך צורך. כמובן שבעסקים קטנים, לפעמים לא משתלם לשכור את שירותיו של מנהל רשתות חברתיות, דבר זה אינו אומר כי אין אפשרות לנוכחות רבה של העסק בעולם הרשתות החברתית.

 

"כאשר אתם הולכים ברחוב ורואים שלט חוצות של עסק או חברה מסויימת, זה משדר לכם משהו קוגנטיבי על גודל העסק גם אם בפועל העסק מאד קטן", מסביר אלבז. "העניין הוא שהיום באמצעות פרסום פשוט מאד בפייסבוק או גוגל אתם יכולים לקבל במה דומה אך בעלויות אפסיות. יתרה מכך, בדיגיטל אתם יכולים לפנות בדיוק לקהל היעד הרלוונטי שאתם חפצים ביקרו ולא לבזבז משאבים כספיים מיותרים"

 

היתרונות רבים בנוכחות ברשת החברתית, קהל רב יותר יכול להיחשף לעסק, תוכלו לטרגט את קהל היעד שלכם כאשר אתם מפרסים מודעות, להזמין לאירועים דרך העמודים, לעלות תמונות וסרטונים וגם הלקוחות יכולים לפנות אליכם בצורה אישית. חשוב מאוד, לא לנהל את נוכחות העסק דרך העמוד האישי שלכם, לא רק שהחשיפה פוחתה, אלא לעתים הדבר נתפס כחובבני.

 

תוכן מקורי - לדעת לנצל את העולם הדיגיטלי

עסקים קטנים, יכולים לנצל את יתרון הגמישות שלהם לטובת ערך מוסף "המהפכה הדיגיטלית מאפשרת לעסקים קטנים לשחק במשחק של הגדולים, גם עסק קטן יכול לכתוב כתבות תוכן דווקא בתחום שהוא מבין בו ולצבוע את האנשים שמתעניינים בנושא" מספרת ד"ר אורן.

"ר גילה אורן, ראש המחלקה לשיווק המסלול האקדמי המכללה למינהל (צילום עידן גרוס) (צילום עידן גרוס)
"ר גילה אורן, ראש המחלקה לשיווק המסלול האקדמי המכללה למינהל(צילום עידן גרוס)

"כיום הצעות ערך מדויקת מעניינות קהלים, אנשים אוהבים שיש להם דברים שמתאמים להם באופן אישי, הטבות קונקרטיות" מוסיפה אורן.

 

כל עסק צריך להבין מי קהל היעד שלו, מה דורש קהל היעד המסוים הזה ואיזה תוכן הוא צורך "אם יש לי עסק שמתמחה באפייה ביתית, אז דרך כתבה שעוסקת בשאלה האם זה מנומס לארח עם מאפים קנויםי , בשל חוסר זמן לבשל, כך אני יכולה למשוך את הקהל המתאים לסמן אותו, זאת הצעת ערך ייחודית ומעניית" אומרת ד"ר אורן. "המשחק הוא תמיד לתת ערך, דווקא לעסקים קטנים במידה מסוימת יותר קל לתת ערך", מסכמת ד"ר אורן.

 

ידע הוא כוח - לדעת לנהל בסיס נתונים

כמות המידע הנצברת בעסקים היא אדירה, גם עסקים קטנים צריכים מסד נתונים סדור "צריך לדעת לנהל בסיס נתונים, בין אם במחברת, או באקסל ועד לתכנות משכוללות של CRM וSQL", אומרת ד"ר אורן. על מנת לשמור על קשר רציף עם לקוחות, ספקים וגורמים נוספים, ניהול בסיס נתונים הכרחי גם בעסק קטן.

מוטי אלבז  (צילום: יח"צ) (צילום: יח
מוטי אלבז (צילום: יח"צ)

"עסק זעיר יכול להסתפק בניהול אקסל, אם יש לך עסק שמוכר מוצרי צריכה ללידה, שווה לדעת את יום ההולדת של התינוק, את היום הולדת של האמא ולנצל את הנתונים החשובים הללו לחיזוק הקשר עם הלקוח, חשוב מאוד לא לייצר רעש מיותר ולהשתמש בנתונים בתבונה", מוסיפה ד"ר אורן.

 

שירות כוכבית - לשדר רצינות

חשבו שוב על עצמכם, כשאתם מחפשים טלפון של מסעדה, או שירות אחר ומוצאים מספר מסורבל וארוך, הרי תעדיפו למספר קליט וקליל, שמשדר גם רצינות. שירות כוכבית, נותן הרגשה כי מדובר ברשת גדולה, גם אם מדובר בעסק קטן. ככל הנראה, לקוח יזכור טוב יותר את מספר הכוכבית מאשר את מספר טלפון אחר שאיננו זכיר. אם בכל זאת אתם לא מעוניינים בתשלום נוסף לשירות הכוכבית, דאגו שלעסק שלכם יהיה מספר קווי.

 

מסך בחזית העסק - ליהנות מההמתנה

בעסקים רבים, שוהים בהמתנה זמן ממושך, בין אם זה תור לרופא, או שהות ממושך במסעדה. הצבה של טלוויזיה במרכז העסק, הכוללת תכנים מעניינים, מזמין את לקוחותיו להמתנה נעימה ומהנה יותר. אם פתחתם עסק והצבתם בחזית טלוויזיה, דאגו לתוכן מתאים לאופי העסק, חשוב לדאוג שהלקוח ירגיש כי ההמתנה מזמינה ונוחה.

תחשבו על ניצול השטח הפיזי שמעבר לעסק שלכם (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
תחשבו על ניצול השטח הפיזי שמעבר לעסק שלכם(צילום: shutterstock)

מנגינה בהמתנה - מיתוג קולי

פעמים רבות, התדמית הראשונה של עסק, תהיה כשמתקשרים אליו, לכן יש חשיבות בנתב שיחות בהמתנה. כשאתם מתקשרים למסעדה פעמים רבות תשמעו את ההקלטה הבאה "לחצו 1 ל Take away, למסעדה לחצו 2", בפועל יכול להיות ששתי השלוחות מגיעות ישרות למענה אחד, אך הדבר מותיר רושם על הלקוח. לפני שאתם מחליטים על המנגינה בהמתנה המתאימה לכם, תבינו איזה שלוחות העסק יכול להציע, הדבר עשוי לגרום לעסק להיראות גדול יותר.

 

ניצול שטח פיזי - פוטנציאל עסקי

הסעיף האחרון מתאים לרוב לעסקים שפתוחים עד השעות המאוחרות של היום, כמו ברים או מסעדות. תחשבו על ניצול השטח הפיזי שמעבר לעסק שלכם. אם בצמוד לו, ישנה חנות או עסק שנסגר בשעה 18:00, תוכלו מרגע סגירתו, לנצל את שטח המדרכה שברשותו ולהרחיב את העסק שלכם. לעוברים ושבים, שטח העסק שלכם יראה גדול יותר, כשבפועל השטח האמיתי הוא מחצית ממנו. איך עושים את זה? "אפשר לתאם עם בעל החנות שלידכם שתמקמו שולחנות גם בשטח המדרכה שלו וכך תראו גדולים משמעותית מהרגיל", מציין אלבז

  

בשיתוף הוט עסקים

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים