שתף קטע נבחר

צפו: 60 שניות על המהפך העתידי של ירושלים

גורדי שחקים עם משרדים, מסחר, תעסוקה ו-2,000 חדרי מלון בכניסה לעיר, לצד תוכנית לקירוי כביש בגין שיוביל להקמת 1,800 דירות ופארק היי-טק חדש - ירושלים עוברת מתיחת פנים משמעותית. צפו בכל הפרטים בדקה

 

 

באחרונה אישרו ועדות התכנון את התוכנית להקמת מתחם משרד ומעון ראש הממשלה בירושלים, בהיקף של 650 מיליון שקל. במסגרת התוכנית, יוקם מתחם המשלב בין משרד ראש הממשלה, על אגפיו השונים, והמעון הרשמי, כאשר גובה הבינוי נע בין 5-8 קומות, בדומה לבינוי העירוני המקיף אותו. אין ספק שמדובר בתוכנית משמעותית, אבל זה לא מיזם הנדל"ן היחיד שצפוי להיבנות בעיר הבירה.

 (הדמיה: רם כרמי אדריכלים) (הדמיה: רם כרמי אדריכלים)
(הדמיה: רם כרמי אדריכלים)

 (הדמיה: רם כרמי אדריכלים) (הדמיה: רם כרמי אדריכלים)
(הדמיה: רם כרמי אדריכלים)

 (הדמיה: רם כרמי אדריכלים ועדה כרמי-מלמד אדריכלים) (הדמיה: רם כרמי אדריכלים ועדה כרמי-מלמד אדריכלים)
(הדמיה: רם כרמי אדריכלים ועדה כרמי-מלמד אדריכלים)

אחד הפרויקטים המרכזיים הוא פרויקט הכניסה לעיר, שצפוי לההפוך לרובע עסקים מהבולטים בארץ, בהשקעה של יותר ממיליארד שקל. על פי התוכניות, הפרויקט ישתרע על כ-211 דונם ו-720 אלף מ"ר בנוי. הוא צפוי להוסיף כ-40 אלף מקומות עבודה ב-2,000 חדרי מלון וב-24 מגדלי משרדים, מסחר, תעסוקה ותיירות בגובה של עד 36 קומות.

 

רובע העסקים החדש אמור לשמש גם מרכז תחבורה גדול, במסגרתו תפעל רכבת מהירה, שתי רכבות קלות, נתיבי תחבורה ציבורית ופרטית, שבילי אופניים ומרחב ציבורי שבו צפויים לעבור כ-100 אלף איש מדי יום. הרכבת המהירה, שצפויה להיפתח ב-2018, תפעל בשעות השיא מדי 10 דקות. על פי התוכניות, במהלך 2019 צפוי להיפתח קו רכבת שיגיע ממודיעין לירושלים.

 

העבודות הראשונות על הפרויקט כבר החלו בשנה האחרונה. השלב הראשון החל בכריית מנהרה עבור חניון תת קרקעי עם חמש קומות ו-1,300 מקומות חניה, וכן הפרדה מפלסית לכלי רכב ברחוב שז"ר, שמטרתה לייצר מערכת משולבת בין תחבורה ציבורית, תחבורה פרטית והולכי רגל.

 

העבודות מבוצעות על ידי משרד התחבורה, רשות מקרקעי ישראל ועיריית ירושלים, באמצעות החברה העירונית עדן וחברת מוריה שאחראית על הפן ההנדסי והתחבורתי. לאחרונה נבחר משרד האדריכלים הגרמני Topotek1 להוביל את תכנון המרחב הציבורי של הפרויקט.

 (הדמיה: דגן פתרונות ויזואלים מתקדמים) (הדמיה: דגן פתרונות ויזואלים מתקדמים)
(הדמיה: דגן פתרונות ויזואלים מתקדמים)

 (הדמיה: דגן פתרונות ויזואלים מתקדמים) (הדמיה: דגן פתרונות ויזואלים מתקדמים)
(הדמיה: דגן פתרונות ויזואלים מתקדמים)

 (הדמיה: דגן פתרונות ויזואלים מתקדמים) (הדמיה: דגן פתרונות ויזואלים מתקדמים)
(הדמיה: דגן פתרונות ויזואלים מתקדמים)

 (הדמיה: דגן פתרונות ויזואלים מתקדמים) (הדמיה: דגן פתרונות ויזואלים מתקדמים)
(הדמיה: דגן פתרונות ויזואלים מתקדמים)

 (הדמיה: דגן פתרונות ויזואלים מתקדמים) (הדמיה: דגן פתרונות ויזואלים מתקדמים)
(הדמיה: דגן פתרונות ויזואלים מתקדמים)

 

קירוי כביש בגין: 1,800 דירות ופארק היי-טק

פרויקט שאפתני נוסף מזכיר במעט את התוכנית לקירוי נתיבי איילון בתל אביב. כאן מדובר ביוזמה לקירוי כביש בגין בעיר, הממוקם בין שכונת גבעת מרדכי לקריית הממשלה. המטרה לייצר קרקע לבנייה שתאפשר תוספת של 1,800 דירות חדשות וכן הקמת פארק ירוק בהיקף של כ-78 דונם. בנוסף ניתן יהיה לבנות על השטח פארק עסקים והיי-טק בסמוך לאוניברסיטה העברית בקמפוס גבעת רם שישתרע על שטח של כ-60 אלף מ"ר. שטח הכביש שיקורה עומד על כ-55 דונם.

 

תוכנית נוספת כוללת הקמה של קריית ספורט חדשה, שתכלול היכל פיס, הרחבת אצטדיון טדי ל-31 אלף מקומות ישיבה, בניית משטח החלקה על הקרח שעל פי התוכניות צפוי להיות מהגדולים בארץ, הקמת מרכז שחייה אולימפי מתקדם, מלון הכולל 240 חדרים, מרכז טניס משודרג ומגרשי אימונים וכן מרכז מסחרי המכיל 12 אלף מ"ר.

 

בנוסף מתוכננת הקמת מגה קמפוס לבתי הספר המקצועיים הגבוהים לאומנויות הבמה והקולנוע הפועלים בירושלים. הקמפוס יוקם בשטח כולל של כ-10,000 מ"ר בכיכר מנורה בסמוך למרכז ז'ראר בכר. הקמפוס החדש יאפשר קיום שיתופי פעולה של כלל המוסדות שיפעלו בו ויהיה פתוח במשך כל שעות היום.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדמיה: פרחי- צפריר אדריכלים
הדמיית שער הכניסה לירושלים
הדמיה: פרחי- צפריר אדריכלים
מומלצים